Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Fiorah schreef op 21-01-2025 om 07:37:

[..]

Is het dan aan te raden eerst 1 t/m 4 te lezen?

Ik dacht dat ik een losstaand boek was. Wat een mooi nieuws! Dan is er nog meer!

Ik lees nu het het schuilhuis van Rachel van Charante. Wat een geweldige schrijfster! Na Schaduwdochter van haar gelezen te hebben wilde ik meer. Ze heeft dus nog 2 boeken geschreven, de vierde komt dit jaar uit. Nu dus bezig in haar debuutroman. Grotendeels over de oorlog, maar heden en verleden  wisselen elkaar af.  Deze schrijfster is echt een mega aanrader !

ik heb Woeste Hoogten geluisterd. Ik snap Waarom dat een klassieker is. 
Nu bezig in Staalhart, young adult over doorgedraaide mensen met superkrachten die de wereld hebben overgenomen

lientje69 schreef op 23-01-2025 om 14:26:

Ik lees nu het het schuilhuis van Rachel van Charante. Wat een geweldige schrijfster! Na Schaduwdochter van haar gelezen te hebben wilde ik meer. Ze heeft dus nog 2 boeken geschreven, de vierde komt dit jaar uit. Nu dus bezig in haar debuutroman. Grotendeels over de oorlog, maar heden en verleden wisselen elkaar af. Deze schrijfster is echt een mega aanrader !

Ik heb er 1 op mijn ereader gezet, bedankt voor de tip!

alhambra schreef op 23-01-2025 om 14:18:

[..]

Ik dacht dat ik een losstaand boek was. Wat een mooi nieuws! Dan is er nog meer!

Ja de hele serie is echt een aanrader! 🙂

Ik heb gelezen Beter op reis en De reis van je leven van Viora en Joost. Het eerste boek gaat over Viora die leukemie krijgt. Tijdens haar ziek zijn ontstaat het idee dat wanneer Viora weer beter is op wereldreis te gaan. Daar gaat het tweede boek over. Boeken lezen makkelijk weg.

Ik heb net ‘het paradijs van slapen’ van Joost Oomen gelezen met mijn leesclub. Een boek met de vraag over wat voltooid leven is. Ook een soort manifest om de discussie over de mogelijkheid van euthanasie te bespreken.

Ik lees nu deel 1 van de Washington Poe serie, Brandoffer. Erg vermakelijk tot nu toe, echt een fijne serie. Heeft wel wat weg van andere series, zoals Helen Fields of Erika Foster 

MildredRatched schreef op 24-01-2025 om 09:29:

Ik lees nu deel 1 van de Washington Poe serie, Brandoffer. Erg vermakelijk tot nu toe, echt een fijne serie. Heeft wel wat weg van andere series, zoals Helen Fields of Erika Foster

Deze heb je zojuist geleend in de online bibliotheek nadat ik de botanist heb uitgelezen. Heb er weer zin in!

MildredRatched schreef op 24-01-2025 om 09:29:

Ik lees nu deel 1 van de Washington Poe serie, Brandoffer. Erg vermakelijk tot nu toe, echt een fijne serie. Heeft wel wat weg van andere series, zoals Helen Fields of Erika Foster

die zijn leuk ja, 

Volgende maand komt deel 6 op bookchoise, dus daar wacht ik nu op. 

Osmans' Voor al uw moordzaken is uit. Leuk boek, maar af en toe wel wat lang, had wat ingekort mogen worden van mij

Ga vandaag beginnen in Het leven los laten geschreven door Cathelijne Verboeker-Crul

Door het sleutelgat uit. Leest lekker weg. De eerste helft denk je al snel te weten hoe het zit maar er zitten toch verrassende dingen aan het einde. Leuk! 

Nu ga ik beginnen aan verziekt van Eveline Karman.

Ik lees nu het nieuwste boek van Camilla Grebe: Het gebroken huis

Ongeveer 30 á 40 jaar geleden las ik heel graag de boeken van DICK FRANCIS  (in het Engels). Iedere vakantie kocht ik zijn nieuwe boek.
Zo'n 20 jaar geleden kreeg ik een leesdip met concentratieproblemen. Dus toen heb ik veel boeken weggedaan, waaronder het hele oeuvre van Francis.

Sinds corona kan ik weer lezen, dus ik heb een heleboel in te halen. En nu vind  ik in de minibiebs in de wijk steeds maar boeken van Francis die ik nog niet gelezen heb.  Hij is een in 2010 overleden - bijna 90 jaar oud - , maar een van zijn zoons (Felix) heeft het stokje overgenomen.
Ik kan voorlopig weer vooruit!        

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.