Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

De stad en zijn onvaste muren is uit. Goed boek.
Nu ligt Richard Osmans boek Voor al uw moordzaken klaar. 

Ik lees nu De gifmengster de nieuwste van Marianne en Thro Hoogstraaten. Ze schrijven historische thrillers. Voor mij een perfecte combinatie dus!
Deze gaat over Lucrezia Borgia, de dochter van de paus en speelt rond 1500. Ik zou niet zo snel iets kiezen om te lezen over deze periode maar ik weet dat deze auteurs boeiend schrijven en dat klopt nu ook. Mooi boek, leest lekker door en interessant om hier meer over te weten. 

Ik ben in Het klaprozenjaar van Corina Bomann begonnen vanmorgen want die staat al tijden op mijn ereader.

626c2_9789044512571_cvr.jpg

Dit bevalt weer! 

Vandaag begonnen in Een perfecte illusie van Annette van Luyk.
Over een vrouw die online verliefd wordt en bedrogen uitkomt, waarna ze het er niet bij laat zitten. 
Ben nu op blz 55. Het is een vlot leesbaar boek.

Ik ben gestopt met Miniapolis van Rob van Essen. De hoofdpersonen zaten in mijn irritatiezone en dat bleven ze.

Nu net begonnen aan De botanist van M.W. Craven. Ben benieuwd. 

alhambra schreef op 19-01-2025 om 11:28:

Ik ben gestopt met Miniapolis van Rob van Essen. De hoofdpersonen zaten in mijn irritatiezone en dat bleven ze.

Nu net begonnen aan De botanist van M.W. Craven. Ben benieuwd.

Ik vond de botanist erg leuk, veel plezier!

Ik lees de Cicero trilogie van Robert Harris. Ben nu in deel 2. Het is leuk, maar wel veel van hetzelfde elke keer.

Ik ben begonnen in Door het sleutelgat van Ruth Ware.

Ik ben nu in twee boeken bezig:
- Rouwdouwers van Falun Ellie Koos (luisterboek)
- Autobiografie van mijn lichaam van Lize Spit (papieren boek)
Mooie boeken, maar wel wat zwaardere thematiek allebei. Dus ik ga daarnaast ook in een wat lichter boek beginnen, een thriller waarschijnlijk. Misschien de nieuwe van Camilla Grebe.

Schoondochter schreef op 19-01-2025 om 11:39:

[..]

Ik vond de botanist erg leuk, veel plezier!

Ik lees de Cicero trilogie van Robert Harris. Ben nu in deel 2. Het is leuk, maar wel veel van hetzelfde elke keer.

Ik zit helemaal in de botanist en hij is ook lekker dik 

alhambra schreef op 20-01-2025 om 21:26:

[..]

Ik zit helemaal in de botanist en hij is ook lekker dik

Is het dan aan te raden eerst 1 t/m 4 te lezen?

Fiorah schreef op 21-01-2025 om 07:37:

[..]

Is het dan aan te raden eerst 1 t/m 4 te lezen?

Je vraagt het niet aan mij, maar ik ben zo vrij wel te antwoorden. Ik had ze niet gelezen en dat hoeft ook echt niet. Later heb ik 1 t/m 4 wel gelezen en achteraf had ik het leuker gevonden ze op volgorde te lezen. Maar je kunt alles goed volgen en mist niets, het gaat om kleine karakterontwikkelingen/bijkomstigheden.

voor je de lezers van de Botanist en de rest van de serie, is het een beetje te vergelijken met bijvoorbeeld M.J Arlidge?

Schoondochter schreef op 21-01-2025 om 08:33:

[..]

Je vraagt het niet aan mij, maar ik ben zo vrij wel te antwoorden. Ik had ze niet gelezen en dat hoeft ook echt niet. Later heb ik 1 t/m 4 wel gelezen en achteraf had ik het leuker gevonden ze op volgorde te lezen. Maar je kunt alles goed volgen en mist niets, het gaat om kleine karakterontwikkelingen/bijkomstigheden.

Dank je!

Ik heb deel 1 gereserveerd, Schoondochter!

Afgelopen zomer raadden meerdere mensen hier Dit doet even pijn van Adam Kay aan. Die heb ik toen van Marktplaats gehaald en nu ben ik erin begonnen. Bevalt goed!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.