Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Boekentopic: wat lees je nu? - Deel 2

Vorige week De Leraar gelezen van Freida McFadden. 
Sta altijd een beetje dubbel in dat soort thema’s. Als docent vind ik het ergens wel eens lastig als je beroepsgroep door het slijk gehaald wordt, aan de andere kant, het gebeurt natuurlijk zeker wel eens. 
We lazen het voor de leesclub. Ik vond het een goed boek met een verrassend plot 😬. 
Daarna las ik Honderd uur nacht van Anna Woltz, niet wetend dat het een raakvlak had 🤪. Heel ander soort boek, leest lekker weg, maar is dan ook een jeugdboek. Vind haar boeken sowieso wel goed. 
En nu begin ik in een serie waar ik me al even op verheug The Forth Wing serie van Rebecca Yarros. Bewust gewacht toen ik ze ontdekte omdat vorige week het derde deel uit zou komen. Nu kan ik ze lekker achter elkaar lezen. 

SuzyQFive schreef op 25-01-2025 om 16:37:

Vorige week De Leraar gelezen van Freida McFadden.
Sta altijd een beetje dubbel in dat soort thema’s. Als docent vind ik het ergens wel eens lastig als je beroepsgroep door het slijk gehaald wordt, aan de andere kant, het gebeurt natuurlijk zeker wel eens.
We lazen het voor de leesclub. Ik vond het een goed boek met een verrassend plot 😬.
Daarna las ik Honderd uur nacht van Anna Woltz, niet wetend dat het een raakvlak had 🤪. Heel ander soort boek, leest lekker weg, maar is dan ook een jeugdboek. Vind haar boeken sowieso wel goed.
En nu begin ik in een serie waar ik me al even op verheug The Forth Wing serie van Rebecca Yarros. Bewust gewacht toen ik ze ontdekte omdat vorige week het derde deel uit zou komen. Nu kan ik ze lekker achter elkaar lezen.

Oooh is het derde deel uit van Yarros?! Hoe heb ik dat kunnen missen?

Het is YA waar echt het een en ander op aan te merken is, maar nou en. Het leest heerlijk weg. Dus ik weet al wat ik straks ga lezen, thanks!

MildredRatched schreef op 24-01-2025 om 09:29:

Ik lees nu deel 1 van de Washington Poe serie, Brandoffer. Erg vermakelijk tot nu toe, echt een fijne serie. Heeft wel wat weg van andere series, zoals Helen Fields of Erika Foster

Ik vond het erg warrig geschreven, moest vaak even teruglezen omdat het soms van de hak op de tak ging. Naar mijn gevoel toch… 

Ik twijfel of ik het al eerder heb gevraagd heb, maar hoe groot is jullie to be read stapel?

Ik lees op papier en ik denk dat ik zeker 35 boeken thuis heb (van de bieb, leen of koop).

Ik heb ongeveer 10 boeken in mijn boekenmandje zitten.  En al 5 boeken gelezen dit jaar.

FarFarAway schreef op 26-01-2025 om 07:19:

[..]

Ik vond het erg warrig geschreven, moest vaak even teruglezen omdat het soms van de hak op de tak ging. Naar mijn gevoel toch…

Ik heb geluisterd, dat scheelt misschien!

Fiorah schreef op 26-01-2025 om 17:09:

Ik twijfel of ik het al eerder heb gevraagd heb, maar hoe groot is jullie to be read stapel?

Ik lees op papier en ik denk dat ik zeker 35 boeken thuis heb (van de bieb, leen of koop).

Op goodreads heb ik een TBR van een stuk of 400 boeken. 
en op de ereader staan denk ik 1000 boeken. Veel te veel dus. Af en toe verwijder ik iets waarvan ik niet meer denk dat ik t nog ga lezen

Ik ben begonnen met De Val Van Tammy Davidson.. Wat een goed boek zeg. Benieuwd waar het heen gaat. Geschreven door Lex Passchier die de scenario's schreef voor Gooische vrouwen en Oogappels. En natuurlijk bekend als de stem van Spongebob.
Hij staat als luisterboek op Podimo.

Beterlaat2021! schreef op 25-01-2025 om 16:00:

Ongeveer 30 á 40 jaar geleden las ik heel graag de boeken van DICK FRANCIS (in het Engels). Iedere vakantie kocht ik zijn nieuwe boek.
Zo'n 20 jaar geleden kreeg ik een leesdip met concentratieproblemen. Dus toen heb ik veel boeken weggedaan, waaronder het hele oeuvre van Francis.

Sinds corona kan ik weer lezen, dus ik heb een heleboel in te halen. En nu vind ik in de minibiebs in de wijk steeds maar boeken van Francis die ik nog niet gelezen heb. Hij is een in 2010 overleden - bijna 90 jaar oud - , maar een van zijn zoons (Felix) heeft het stokje overgenomen.
Ik kan voorlopig weer vooruit!

O Ja heb ik ook veel van gelezen, ook van zijn zoon. Geen idee of ik ze allemaal heb gelezen, maar heb net gekeken en er staan er 25 op onlinebieb dus als ik nog eens zin heb kan ik daar naar toe

Ik heb geen concreet  lijstje met titels die ik nog wil lezen.

Ik wilde beginnen aan Brandoffer maar ik wilde toch wat anders dus ik ben nu halverwege Middernachtbibliotheek- Matt Haig. Tot nu toe bevalt het mij beter dan dat blauwe boek van hem.

Ik lees nu: Valse vrouw, van Sharon Bolton. Geen bloederige delict plaatsen, maar wel spannend, of misschien beter intrigerend. Wat is er nu precies gebeurd?

First Lie Wins van Ashley Elston. Verhaal was anders dan ik had verwacht maar heb me vermaakt. 

King of Wrath van Ana Huang. Ik dacht een thriller maar bleek “spicy new adult”. Werd ook wel snel duidelijk   
Las lekker weg. 

Ik heb nu zo'n 25 fysieke boeken in huis die ik nog moet lezen. Dat waren er veel meer, maar had in december het doel om zo veel mogelijk fysiek weg te lezen. Op mn e-reader staan er nu 88, dat waren er vorig jaar 125. Mijn doel is om het terug te brengen naar 50, en dan denk ik richting 20-30. Ik moet steeds opzoeken waar de boeken ook al weer over gaan, dat is niet handig. 

Momenteel lees ik fysiek The ghost ship van Kate Mosse en The master and Margarita van Mikhail Bulgakov. Op mn e-reader lees ik A Cornish seaside murder van Fiona Leitch, deze reeks leest heerlijk weg.

Papieren boeken heb ik niet, behalve dat er nu al tijden 2 uit de bieb op de kast liggen. En 2 reisgidsen maar die blader ik een keer door en dan gaan ze terug.

Verder staat mijn ereader vol ongelezen boeken en in mijn Adobe digital editions staan er nog honderden. En in mijn favorietenlijst bij de online bieb zo'n 50 denk ik.

Ik doe niet aan to be read stapel. Want dan wordt het lezen bij mij weer een moeten en dat wil ik niet. Ik zet zo nu en dan een stapel boeken op mijn e reader. En daar kies ik dan een boek uit. Sommige boeken lees ik nooit. Ook prima.

Ik lees nu Bali van Kiki van Dijk. Ik vind dit een van de mindere boeken van haar. Maar heb hem bijna uit.

Ik luister naar Kliniek Zuid van Nick de Koning. Zijn 3 boeken. Leuke boeken vind ik.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.