Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Volgens mij is het programma mislukt.  De opzet was immers een partner/geliefde te vinden?

"
Realityprogramma waarin zes alleenstaande eigenaren van een B&B
verspreid over Europa op zoek gaan naar de liefde van hun leven. Welke
Nederlandse partner durft over de grens te kijken en maakt het avontuur
van de B&B-eigenaren compleet?"

Nagenoeg iedere B&B eigenaar heeft een paar 'klussende vrijgezellen misbruikt'.
Ik heb geen enkel teken van liefde gezien. Alleen maar kou.

Het doel van dit soort tv-programma's is natuurlijk reclame-inkomsten, hoge kijkcijfers en goede kritieken. Programma prima geslaagd dus. 

kijk de aflevering van vanavond maar. Er is toch nog een sprankje liefde.

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

24-08-2021 om 15:35

Avena schreef op 24-08-2021 om 14:26:

[..]

Dat zijn wel drie verschillende dingen. Ik denk dat er niet of nauwelijks gescript is. Denk jij echt dat Vincent Marcella naar huis stuurde omdat dat moest van de regie?

Dat idee heb ik wel. Het voelde zo niet kloppend. Zijn gedrag, zijn woorden, zijn houding. Hij wilde dat niet, zo kwam het heel sterk op mij over. 

Hen74 schreef op 24-08-2021 om 15:35:

[..]

Dat idee heb ik wel. Het voelde zo niet kloppend. Zijn gedrag, zijn woorden, zijn houding. Hij wilde dat niet, zo kwam het heel sterk op mij over.

Denk je dat zo'n tv-programma daarmee weg zou komen? Dat Vincent dan later niet zou vertellen dat hij tegen zijn zin Marcella weggestuurd heeft? En welk doel zou dit dienen? Als hij Marcella werkelijk leuk vond, dan wil zo'n tv-programma toch niet dat zij naar huis gaat? Die willen toch romance kunnen filmen? Ik vind het nogal ver gezocht. 

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

24-08-2021 om 15:46

Avena schreef op 24-08-2021 om 15:39:

[..]

Denk je dat zo'n tv-programma daarmee weg zou komen? Dat Vincent dan later niet zou vertellen dat hij tegen zijn zin Marcella weggestuurd heeft? En welk doel zou dit dienen? Als hij Marcella werkelijk leuk vond, dan wil zo'n tv-programma toch niet dat zij naar huis gaat? Die willen toch romance kunnen filmen? Ik vind het nogal ver gezocht.

Ik kan het anders niet verklaren. Misschien hebben ze het niet zo direct gezegd, maar heel erg gestuurd, gemanipuleerd, zodat hij alsnog geen andere keus had. Psychologisch gezien was zijn gedrag e.d. vreemd te noemen.

Hen74 schreef op 24-08-2021 om 15:46:

[..]

Ik kan het anders niet verklaren. Misschien hebben ze het niet zo direct gezegd, maar heel erg gestuurd, gemanipuleerd, zodat hij alsnog geen andere keus had. Psychologisch gezien was zijn gedrag e.d. vreemd te noemen.

Of het is heel eenvoudig te verklaren. Vincent voelde geen fysieke aantrekkingskracht tot Marcella en die voelde hij wel tot Sophie. 

Avena schreef op 24-08-2021 om 15:51:

[..]

Of het is heel eenvoudig te verklaren. Vincent voelde geen fysieke aantrekkingskracht tot Marcella en die voelde hij wel tot Sophie.

Dit was mijn gevoel ook erbij.

Beterlaat2021! schreef op 24-08-2021 om 15:20:

Volgens mij is het programma mislukt. De opzet was immers een partner/geliefde te vinden?

"
Realityprogramma waarin zes alleenstaande eigenaren van een B&B
verspreid over Europa op zoek gaan naar de liefde van hun leven. Welke
Nederlandse partner durft over de grens te kijken en maakt het avontuur
van de B&B-eigenaren compleet?"

Nagenoeg iedere B&B eigenaar heeft een paar 'klussende vrijgezellen misbruikt'.
Ik heb geen enkel teken van liefde gezien. Alleen maar kou.

Maar ik denk dat dat eigenlijk niet zo raar is. Als je kijkt hoe daten in het echte leven gaat, is het ook niet vaak raak. Je kan wel wat vrijgezellen bij elkaar gaan zitten, maar de liefde is *quote Debbie* magisch 😁.

Ik ben qua irritatie van Jacob naar Bert verschoven.
Sjezus, zeikerd, gaat ie helemaal lopen grijnzen dat er een 5e vrouw komt terwijl echt IEDEREEN ALLANG WEET dat dat ook niks gaat worden omdat Bert alleen maar stug, nors, en onaardig kan doen. Verschuilt zijn asociale onbeschofte gedrag achter oneliners zoals 'je wil toch de echte Bert kennen, of niet?' Vind het neigen naar gaslighting, geeft de vrouwen het idee dat het heel vreemd van ze is dat zij zulk gedrag niet tolereren. Die vent heeft veel te veel issues die eerst opgelost moeten worden voordat er ruimte voor liefde is in zijn leven.
Bij Debbie wordt het uiteraard ook niks, wel goed dat de mannen eindelijk wat mondiger durven te worden, werd tijd. Caroline zie ik ook niet gebeuren op de lange termijn. Tenzij Erik opeens een ommezwaai maakt en haar serieus het hof gaat maken, maar daar zie ik hem niet zo voor aan. Roxanne vindt Mitch duidelijk het leukst, maar ik denk dat Mitch heel saai is als je alleen met hem bent, heb het idee dat Theun meer de gangmaker is. Vincent zal wel voor Mo kiezen, dat wisten we allemaal in de eerste week al. Heb alleen het idee dat ook hij ietwat instabiel is. Hij heeft al eens aangegeven toch opeens op Mo afgeknapt te zijn toen ze zo jaloers deed. Toen vond ik dat best abrupt. Zie hem dat wel nog maals doen.
Ik ga Jacob echt missen in een volgend seizoen. Die maakte toch voor mij het programma, eerlijk gezegd. Ik heb elke scene met hem vol fascinatie met open mond gekeken. 

ja wij gaan Jacob ook missen, ik zou wel een reality show van Jacob op zoek naar liefde willen zien. Dat hij dan allerlei dates gaat proberen inclusief tinder enzo. Lijkt me heel vermakelijk 

Phlora schreef op 24-08-2021 om 16:51:

Ik ben qua irritatie van Jacob naar Bert verschoven.
Sjezus, zeikerd, gaat ie helemaal lopen grijnzen dat er een 5e vrouw komt terwijl echt IEDEREEN ALLANG WEET dat dat ook niks gaat worden omdat Bert alleen maar stug, nors, en onaardig kan doen. Verschuilt zijn asociale onbeschofte gedrag achter oneliners zoals 'je wil toch de echte Bert kennen, of niet?' Vind het neigen naar gaslighting, geeft de vrouwen het idee dat het heel vreemd van ze is dat zij zulk gedrag niet tolereren. Die vent heeft veel te veel issues die eerst opgelost moeten worden voordat er ruimte voor liefde is in zijn leven.

Nou inderdaad, daarbij vergeleken is Jacob een goedbedoelende onhandige vent zonder rare spelletjes en dubbele boodschappen. Bert straalt zoiets uit van "nou kom maar op dan als je me wilt leren kennen, eens kijken of je door mijn botte gedrag heen kunt breken"'  Maar als er dan vrouwen als Romana zijn die het langs het koude kleren af laat glijden of als Froukje en Gwen die aardig blijven doen, is het ook weer niet goed. 
Voor vrienden m/v  lijkt het me een gezellige leuke kameraad maar voor een relatie... Zijn buurvrouw zei een aantal afleveringen geleden toch ook al dat hij zijn eisen eens wat moest inbinden?

Froukje :  "gaan we iets leuks doen vandaag"?
Bert : "luiken schilderen, ik hou helemaal niet van schilderen, maar morgen regent het"

Dus.   (IK vond het wel een héle mooie kleur).

En voor de mensen die volgende week in een gat zullen vallen, vanaf maandag beginnen er nieuwe series : 2 voor 12 jubileum, Kopen zonder Kijken, Chateau Meiland, het Roer Om.   Gaat wel lukken hoor....

Sophia_!

Sophia_!

24-08-2021 om 18:04

ik heb een allergie voor die Meiland... vreselijke man vind ik dat. 

Sophia_! schreef op 24-08-2021 om 18:04:

ik heb een allergie voor die Meiland... vreselijke man vind ik dat.

Ik ook. Kan veel verschrikkelijke programma's kijken maar dat dus echt niet.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.