Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
GroenTuintje
24-08-2021 om 10:34
ik vind juist het spontane langskomen ipv voorselecties doen het programma leuker maken. Dan wordt het weer zo’n gescript programma zoals de rest van de datingprogrammas op tv.
Biem
24-08-2021 om 10:36
Mallebeppie schreef op 24-08-2021 om 08:25:
[..]
Het bevestigd eigenlijk alleen maar meer mijn beeld van hem.
Nou dit inderdaad.
Meesje
24-08-2021 om 10:38
GroenTuintje schreef op 24-08-2021 om 10:34:
ik vind juist het spontane langskomen ipv voorselecties doen het programma leuker maken. Dan wordt het weer zo’n gescript programma zoals de rest van de datingprogrammas op tv.
Ja idd. Ik vind het niet handig om de slagingskans te vergroten. Maar ik vind het juist leuk om te zien. Dat verrassingseffect; wie komt en ook wanneer? Dat er dan ineens iemand voor de deur staat waardoor de dynamiek weer verandert. Maar dan kijk ik wel echt sensatiebelust moet ik tot mijn schaamte toegeven. Mensen die elkaar fijn leren kennen, 2-3 dates doen en dan rustigjes aan een relatie beginnen vind ik niet zo boeiend, die kan ik overal tegenkomen.
Avena
24-08-2021 om 14:24
Lavandula schreef op 23-08-2021 om 22:08:
Hen74 schreef op 23-08-2021 om 22:06:
Zei Pascal net bij zijn bekentenis aan Debbie 'Je zei dat jij niks mag vertellen'?
Ja ik vroeg me ook al af hoe dat nou zat. Hij zei een paar keer dat zij iets niet kon of wilde vertellen.
Ik ben nog aan het teruglezen, maar volgens mij doelde Pascal op dat Debbie eerder tegen hem heeft gezegd dat ze 'natuurlijk' nog niet kan zeggen wat ze voor hem voelt. Toen had ze geloof ik ook man 4 nog niet ontmoet. Maar wat ze zei is natuurlijk onzin. Bij Jacob hebben ze ook lang voor het einde wederzijds uitgesproken dat het niks ging worden.
Avena
24-08-2021 om 14:26
Hen74 schreef op 23-08-2021 om 22:27:
[..]
Zou hij op de man af hebben gevraagd 'wil jij mij'? En dat de kandidaten dat van het programma niet mogen zeggen, ook al is het gevoel al bekend?
Liefde is kansloos in dit programma. Mijn gevoel en idee wordt steeds meer bevestigd: bijna alles is geregisseerd en gescript en fake. Vincent die Marcella niet naar huis wilde sturen maar het toch deed. Mark die plots vertrok. De vijfde vrouw bij Bert. Debbie die al lang weet dat het niks is met wie dan ook, maar alleen van Jelmer afscheid neemt en niet van de anderen. Etc. etc.
Dat zijn wel drie verschillende dingen. Ik denk dat er niet of nauwelijks gescript is. Denk jij echt dat Vincent Marcella naar huis stuurde omdat dat moest van de regie?
Avena
24-08-2021 om 14:32
Meesje schreef op 24-08-2021 om 08:16:
Hij zegt ook niet dat zoals hij in beeld is gebracht niet klopt. Maar vooral dat 'de rest' nare dingen over hem heeft gezegd, op camera. Terwijl in zijn beleving Roxanne enthousiast was over de dingen die hij deed. Dat moeten dan toch dingen zijndie hij buiten beeld deed. Want ik vond haar niet zo enthousiast overkomen over zijn verftechniek, kookkunsten en kennis van eieren.
Christian zit enorm te wrijven in de vlek in dat interview. Dom, dom, dom. Als hij dat interview niet had gegeven, was iedereen hem nu al bijna weer vergeten. Nu maakt ie het alleen maar erger met al die ongefundeerde beweringen.
ConsciousWalrus47
24-08-2021 om 14:34
Avena schreef op 24-08-2021 om 14:26:
[..]
Dat zijn wel drie verschillende dingen. Ik denk dat er niet of nauwelijks gescript is. Denk jij echt dat Vincent Marcella naar huis stuurde omdat dat moest van de regie?
Ik denk zelf dat dit soort reality programma's eerder werken op manipulatie en verhaallijnende slimme montage in plaats van scripts.
Sophia_!
24-08-2021 om 14:35
ik hoop dat ze vanaf volgende week allemaal ergens het echte verhaal komen doen. In talkshows, of via kranten/dagbladen etc.
Avena
24-08-2021 om 14:37
redbulletje schreef op 24-08-2021 om 09:28:
Voor een volgend seizoen zou ik graag zien dat de B&B-eigenaren naar NL vliegen om hier de 10 beste matches te gaan ontmoeten waarna ze uiteindelijk met de 4 eerste keuzes terug gaan naar de B&B.
Nééé, dat wordt gewoon BzV 2.0. Ik vind juist dat lekker losse format van dit programma wel fijn. Dat ze niet aan schema's vastzitten wanneer ze iemand mogen wegsturen, maar dat het gewoon loopt zoals het loopt. Ik vind alleen dat zowel de B&B eigenaren als de mogelijke geïnteresseerden vooraf wat meer features van elkaar moeten krijgen, zodat de kans dat het iets kan worden wat groter wordt.
Avena
24-08-2021 om 14:40
Courage schreef op 24-08-2021 om 10:15:
[..]
Hoe betrouwbaar is dit bericht? Het is een 'interview' met de Privé en herkauwd door Linda. Privé staat toch bekend om het verdraaien van verhalen en uitspraken?
Moet ie nu wéér een interview geven dat ie zo smerig is neergezet door de T...
Avena
24-08-2021 om 14:42
GroenTuintje schreef op 24-08-2021 om 10:34:
Mee eens. Veel mensen roepen dat er vast van alles geregisseerd en gescript is aan dit programma. Ik denk juist dat ze heel weinig gestuurd hebben. En ik vind dat juist ook charmant aan dit programma. Nog een 5e kandidaat naar Bert sturen was natuurlijk pure improvisatie op wat er daar gebeurde. Alleen maar leuk, niet zo'n gelikt en strak format.
Avena
24-08-2021 om 14:45
Chupito schreef op 24-08-2021 om 14:34:
[..]
Ik denk zelf dat dit soort reality programma's eerder werken op manipulatie en verhaallijnende slimme montage in plaats van scripts.
Ik denk eerlijk gezegd ook dat er heel weinig is gemanipuleerd. Wel flink gemonteerd, dat zeker. Maar verder hebben ze het volgens mij juist allemaal een beetje laten lopen, wat dit programma veel losser en onvoorspelbaarder maakt dan veel andere reality programma's.
Gwen beweerde op haar insta dat er niks gescript is. Ze schreef dat ze allemaal de hele tijd met een zender om rondliepen en dat de cameraploeg kwam aangesneld als het interessant werd. En dat ze dan soms alleen nog vroegen om één zin nog even te herhalen.
ConsciousWalrus47
24-08-2021 om 14:46
Sophia_! schreef op 24-08-2021 om 14:35:
ik hoop dat ze vanaf volgende week allemaal ergens het echte verhaal komen doen. In talkshows, of via kranten/dagbladen etc.
Als ze dat überhaupt mogen.. ik weet dat in Amerika reality shows een contract hebben waarin staat dat je niet met je eigen verhaal en achter de schermen details naar buiten mag komen (in het eerste jaar geloof ik). Daar hangt dan een enorme boete aan. Wij zijn geen amerika natuurlijk maar wie weet bestaat zoiets ook hier?
Edit: slaat nergens op want eerste interview is al verschenen
Avena
24-08-2021 om 14:48
Chupito schreef op 24-08-2021 om 14:46:
[..]
Als ze dat überhaupt mogen.. ik weet dat in Amerika reality shows een contract hebben waarin staat dat je niet met je eigen verhaal en achter de schermen details naar buiten mag komen (in het eerste jaar geloof ik). Daar hangt dan een enorme boete aan. Wij zijn geen amerika natuurlijk maar wie weet bestaat zoiets ook hier?
Gezien dat interview met Christian vermoed ik van niet...