Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Sophia_!
13-08-2021 om 10:11
Brabeau schreef op 13-08-2021 om 10:07:
Ik snap trouwens niet waarom Roxanne Teun niet naar huis stuurt, die is daar ook maar voor spek en bonen.
Ik zei hier gisteren tegen man dat zij met z'n drieën een vriendengroep geworden zijn. Het is zo gezellig dat ze ze allebei niet weg wil sturen. Een toekomstige relatie met Mitch of Teun zit er niet meer in denk ik.
QuarrelsomeSnail25
13-08-2021 om 10:22
Herecomesthesun schreef op 13-08-2021 om 09:03:
Ik kreeg bij Vincent heel even kort het idee dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt en dat ook voelde vlak nadat hij Marcella naar huis stuurde. Volgens mij verwachtte (hoopte?) hij dat de spanning daardoor weg zou gaan maar er bleef een spanning in de lucht hangen. Monique en Sophie zijn tegenpolen, wat kan. Ik hoop dat Monique zich niet uit het veld laat slaan en zichzelf blijft. Ik ben héél benieuwd naar de nieuwe gast bij Bert. Waarom duurt het nog zo la-hang?
![]()
Precies dat bedoelde ik!
QuarrelsomeSnail25
13-08-2021 om 10:25
Herecomesthesun schreef op 13-08-2021 om 08:48:
[..]
Mooi he? Ik vind dat altijd het leukst aan dit soort programma’s.
Ja, precies. Dat maakt een trashprogramma voor mij zo interessant.
QuarrelsomeSnail25
13-08-2021 om 10:26
Mallebeppie schreef op 13-08-2021 om 08:53:
[..]
En Ik zou het juist knap vinden dat iemand zoals Chris nu wel dit avontuur in Italië aan durft te gaan, wat ver buiten zijn comfort zone is, zoals hij dat aangeeft. Hij komt er voor uit, stelt zich kwetsbaar op en wordt er op af gefikt. Niet oké.
Dat was wat ze wilde, iemand die iets durft buiten die comfort zone. En dan doet iemand dat, is het wederom niet goed. Hij mag er van haar niks bij voelen.
Knutselkei
13-08-2021 om 10:54
Voor de liefhebber,
Nona Tolol heeft weer een nieuw stukje geschreven:
Vincent is eruit wie hij van de dames wegstuurt. Denkt ie. Of toch niet..of..Nee, hij weet het nu zeker.Hij vraagt of Marcella even tijd voor hem heeft. Nietsvermoedend loopt ze met m mee.Zo twijfelachtig en besluiteloos als hij is wanneer het aankomt op keuzes maken, zo daadkrachtig en direct is hij als brenger van het slechte nieuws.Al vond ik m wel érg direct.Geen inleidend introotje van "Hoe vind jij het gaan? Heb je het nog naar je zin hier? Hoe vond je dat tennissen gisteren..? Oh, je vond het leuk?? Nou, ik vond er niks aan en je kan er ook niks van.
Ik stond zwaar voor schut bij de dorpsbewoners. Die opslag van jou stelde echt niks voor.Daarom heb ik maar besloten dat je lekker terug mag naar Nederland.
Oké doei!"
Maar nee, hup, met de botte bijl.
De verbijstering werd langzaam zichtbaar op Marcella haar gezicht terwijl Vincent maar doorleuterde over dat hij de minst romantische klik met haar had.Ja, het kwam als een donderslag bij heldere hemel, beaamde ze later op camera.
Al was ze wel van mening dat Vincent weinig moeite had gedaan om haar beter te leren kennen.Gelukkig mocht ze nog mee lunchen.Vincent en zij brachten het nieuws over aan de overige twee dames.
Nou ja, Vincent dan.
'Zeg jij het maar..het is jóuw beslissing' zei Marcella op vinnige toon.
Monique had het niet verwacht en leek het oprecht jammer te vinden. Sofie zei dat ze al een gut/kut/god feeling had gehad dat Marcella als eerste zou vertrekken.Tja, Sofie..oh ja, die veel verkleinwoordjes gebruikt.
Iets waar ik een godsgruwelijke hekel aan heb. 'Koffietje, theetje, vitamientjes, groente-tjes, dinnetjes'
Toch zal ze ook wel haar goede kanten hebben, toch? Ik bedoel, aan haar gescheurde kleding te zien, heeft ze een aanval van vier pitbulls overleefd.
En dát wordt dan niet getoond, he!
Iemand nog een Theetje? Koffietje?
De lunch verliep..mwah..enigszins ongemakkelijk.
Theetje-Koffietje-Sofietje aan Marcella: En nu??
Marcella: Tja..die zag ik niet aankomen
Monique: 'Dit is voor het eerst dat de Nutella goed smeerbaar is'
Écht gezellig wilde het niet meer worden daarna.Vooral niet toen Vincent het doodgemoedereerd ging hebben over het organiseren van een feestje aanstaande zaterdag ter ere van de opening.
Hij werd zich bewust van de lompheid ervan toen hij daarop gewezen werd door Monique.
Nou ja, volgende keer dan maar kijken of de Duo Penotti óók zo snel smeerbaar wordt.
Debbie vindt het tijd worden om Pascal van de stand van zaken op de hoogte te brengen. Zit er meer in, wat zoekt zij in een partner en voldoet hij daar aan?
Ja, Pascal is 'supergrappig' maar een goed gesprek voeren waarbij hij graaft naar de echte Debbie, is waar zij behoefte aan heeft.
Helaas, wanneer zij het heeft over graven naar de echte Debbie, denkt Pascal natuurlijk aan 'Wie is de mol?'.
Met gekromde tenen volgde ik het gesprek en vooral de reactie van Pascal daarop.
Debbie mist diepgang bij hem. 'Je praat veel maar je luistert niet' verduidelijkt ze.
Ikzelf denk juist; Pascal praat veel, maar zegt weinig'
Wanneer ze is uitgepraat, lijkt Pascal haar met wazige blik aan te kijken.
Eigenlijk bij het woord diepgang was hij haar al kwijt.
Toch zegt hij dat hij nu duidelijkheid heeft over wat zij wil
Tja..diepgang.
'Komt eraan', zegt ie alsof ze haar favoriete pizza heeft besteld.
'Euh..ja..Nu ga ik los..! Nu zijn er geen grenzen meer. Nu komt diepgang erbij..
'Hij klonk als zo'n dj die met zijn handjes in de lucht roept; 'Give me a bass..nu gaan we los!...
En nu diepgang erbij..! Pump it up!
Ik geloof niet dat hij het begrepen heeft.
Debbie raakte enigszins geëmotioneerd maar Pascal verzuimde om hier op te reageren.
Nou ja, of hij dacht dat het kwam door de uien die ze eerder gesneden had als voor de pasta van die dag.
Hij gaat 'doorpakken' nu, zei hij stuiterend. Nee labradoodle, niet doorpakken maar inpakken, en vergeet diepgangen ga met een rotgang terug naar Nederland.
Op zoek naar diepgang en een mentale klik, gaat Debs later die dag op date met Chris. Hij heeft een date in een wijnproeverij gereserveerd.
Pas later zou blijken waarom.Debs reageert enthousiast en kijkt ernaar uit.
Wat echter in eerste instantie zo veelbelovend leek, lijkt uit te gaan als een nachtkaars. Eenmaal tegenover elkaar is het Debs die het gesprek vooral gaande houdt.
Met drank op praat ie wat makkelijker, heeft Chris eerder gezegd.
Nou Chris, dan zou ik maar beginnen met innemen want dit schiet niet op, zo.
Chris slaat dicht en vraagt weinig tot niks.Yep; hij is nu drie jaar vrijgezel.
Oh ja, dat bevalt m eigenlijk prima.
Euh..watte?
Dingen uit zijn comfortzone doen en risico'ns nemen??
Ben je gek ofzo?? Nee hoor, de vliegreis hiernaartoe vond ie al enggenoeg. Debs vindt ie eigenlijk ook maar eng, maar ja..
In mijn hoofd ben ik altijd uitbundiger, hoor ik m zeggen.
Een wereldreis maken..ja, in mijn hoofd maar niet in het ècht, gekkie! L
ekker in Groningen blijven en op zaterdag buitenlands eten bestellen is uitdaging zat.
Ik voorzie ook geen match made in heaven tussen Debs en Chris.
Ja, tenzij hij elke dag stomdronken is, maar ik vrees dat dat niet is wat Debs zoekt.
Volhouden, Debs! George Clooney is binnen handbereik.
Ik voel het!
Bij Rox zal die dag een nieuwe kandidaat zich melden. Het zal moeilijk worden voor hem om opgenomen te worden in het hechte padvindersclubje onder aanvoering van akela Rox.Hopelijk zal hij de boel wat opschudden want het begint nu een beetje een al te gezapige versie van 'Huis en Tuin' te worden.
De 45-jarige Christian, een salesmanager, meldt zich. In zijn handen een samengesteld pakket. Rox roept verrukt dat ze het leuk vindt, zo'n man 'aan de knutsel.' Wat zij eigenlijk bedoelt is; leuk, dat geknutsel maar kun je ook een tiny house in 3 dagen macrameeën met een strik eromheen?
Theun reageert op de man met zijn standaardreactie: 'Geen concurrentie voor mij.'
Ook Mitch ziet hem niet echt als een bedreiging.
En dat komt voornamelijk door de leeftijd van Christian.
Die mening is ook Teun toegedaan.
De twee doen het voorkomen alsof Christian met één been in het graf staat en zich trillend en schuifelend voortbeweegt ondersteund door de thuiszorg.
Later tijdens het eten zie ik Teun vreemde blikken werpen op Christian.
Er straalt niet echt euh..warme genegenheid uit.
Teun kijkt alsof hij Christian zijn rollatorbandjes lek wil prikken.
Ik heb het fragment 7 keer teruggespoeld maar wat zègt die Christian nou precies over Rox;-
Een stewart van een meid
-Een stoat van een meid-
Een stoe-erd (als in stoer) van een meid.
Ik weet niet of er een prijsvraag aan verbonden is, maar ik zou het toch graag willen weten.
Het wordt een beetje multiple choice op deze manier.
Wat zegt Christian? A, B of C.
Anyway, hij is er nèt dus kijken hoe het zich ontwikkelt.
Oh ja, Christian eet nog vaak thuis bij moeders.
Rox zegt daarover dat dat niet écht sexy is, een man die bij zijn moeder eet, maar ja, wel handig toch wanneer je een drukke baan hebt.
Dat doet me denken aan een B&B-eigenaresse ergens in Oostenrijk die kort geleden iets soortgelijks zei over mannen die poetsen.
Vond zij ook niet écht sexy. Maar ja, iemand moet het doen, he..
Aha..en dan last but not least op het Franse platteland waar Gwen in tweestrijd verkeert.
Haar dochter is opgenomen in het ziekenhuis met heftige buikpijn..zij vraagt zich af of zij moet terugkeren naar Nederland of niet.
He, verdorie..net nu Bert lijkt te ontdooien en de medicatie lijkt aan te slaan.
Ze weet niet wat ze moet en haar tshirts kijken ook het antwoord daarop niet te geven.Bert toont zich van een meelevende en begripvolle kant.
Natuurlijk moet Gwen haar moederhart volgen en terug naar Nederland, zo zegt hij herhaaldelijkGwen besluit het gesprek met de arts af te wachten.
Ze zoekt ondertussen verwoed verder in haar koffer naar een tshirt met de tekst 'Is er een dokter in de zaal?'
Dat bespaart weer verdere uitleg.
Nadat Bert mompelt 'He, bah, Suri, heb je weer een scheet gelaten?' voel ik toch enige verbinding met hem.
Ik geef mijn hond namelijk óók altijd de schuld daarvan, zelfs als ie niet in de buurt is.Maar dat even terzijde.
Bert krijgt bericht dat er een vijfde vrouw op weg is naar hem. Of Bert daarvoor open staat, vraagt Art.
Een vijfde vrouw? Hunkerend op weg naar Bert?
Maar er zijn toch makkelijkere manieren om om te gaan met een doodswens?
Zou het geen rancuneus vrouwelijk familielid zijn van één van de eerdere dames? Die uit is op wraak?
Eentje met een bijl of dubbelloops jachtgeweer in de aanslag?
Ik weet het niet.
Ik ben wel heel benieuwd.. hopelijk heeft Gwen daar een t-shirt met passende tekst voor.
Muzieknootje64
13-08-2021 om 12:49
Goedemiddag allemaal;
Nu we helaas weer een paar dagen moeten wachten op alle liefdesperikelen moet mij toch ook iets anders van het hart en ditmaal ter verdediging naar Debbie toe.
Geprikkeld door de mooie beelden van Salerno; de Amalfikust en Napels ben ik op internet de B&B van Debbie en compagnon Nathalie gaan opzoeken.
Tot mijn ontsteltenis zag ik dat er; ( vanwege het TV programma) blijkbaar mensen zijn die zichzelf zo door het TV programma laten beïnvloeden dat ze het nodig vinden negatieve reviews te plaatsen over Casa Santangelo terwijl ze daar zelf NOOIT geweest zijn!
DAT is laster en gaat veel te ver!!!!
Deze mensen hebben blijkbaar nooit geleerd om zakelijk gescheiden te houden van privé.
Ongeacht wat we allemaal; ( including myself) soms vinden van haar hooghartige gedrag, hoge eisen en houding naar de mannen toe gaat dit echt wel een grens over die ik persoonlijk niet toelaatbaar vind.
Je hebt het nl. wel over iemands broodwinning waar ook nog eens een compagnon mee gemoeid is en je brengt een onderneming zakelijk schade toe wat nog lang doorwerkt.
Als er iets is wat ik ook uit de uitzendingen haal is dat wel haar LIEFDE voor Italië en de zorg voor haar Bed& Breakfast en haar gasten.
Ik twijfel dan ook helemaal niet over haar kwaliteiten als gastvrouw.
Het is en blijft een TV programma ter ons vermaak en zij heeft toch de moed gehad haar deuren open te stellen en ons in inkijkje te geven in haar B&B en privéleven.
Ik hoop dan ook oprecht dat deze mensen zo faire zijn deze onterechte reviews onmiddellijk te verwijderen.
JackieBrown
13-08-2021 om 17:31
Hen74 schreef op 13-08-2021 om 10:26:
[..]
Dat was wat ze wilde, iemand die iets durft buiten die comfort zone. En dan doet iemand dat, is het wederom niet goed. Hij mag er van haar niks bij voelen.
Debbie wil gelaagdheid en ik denk dat Chris dat wel heeft: een persoonlijke ontwikkeling van binnen naar buiten zijn comfortzone en daarop kunnen reflecteren. Maar ze geeft hem de kans niet eens, ze zoekt alleen op haar eigen level. Ik vind haar best rigide in haar wensen, het is nogal in beton gegoten.
Verder lijkt ze er wel doorheen te zitten: ze had het over een draaidag van 8 uur ‘s ochtends tot 12 uur ‘s nachts. Een mens zou van minder sikkeneurig worden.
Sophia_!
13-08-2021 om 17:43
Ik had het ook gelezen over die slechte reviews bij Debby. Echt schandalig, zoiets moet niemand doen uiteraard.
Puglove
13-08-2021 om 19:38
Ik vond Debby juist wat menselijker worden. Geeft aan wat ze wil, op een redelijk normale manier naar Pascale. Maar die heeft duidelijk de boodschap niet begrepen.
Puglove
13-08-2021 om 19:57
Dolfje schreef op 13-08-2021 om 19:43:
Pascale is gewoon niet zo slim.
Nee en dat geeft ook niet want hij doet wel alles met goede bedoelingen. Snap Debby ook wel dat ze de diepgang mist. Stelt ze zich eindelijk een beetje open naar hem maar dan pikt hij het niet op. Ik zie hier geen match in.
QuarrelsomeSnail25
13-08-2021 om 20:14
Ik vind Christian bij Roxanne op iemand lijken, maar kom er niet achter. Of ik ken hem ergens anders van, maar dat zou ik dan eveneens niet weten. Heb zelf al even gegoogeld, hij heet Wolbrink van achteren. Maar alsnog gaat er geen lichtje bij mij branden. Bij jullie misschien?
Puglove
13-08-2021 om 20:31
Hen74 schreef op 13-08-2021 om 20:14:
Ik vind Christian bij Roxanne op iemand lijken, maar kom er niet achter. Of ik ken hem ergens anders van, maar dat zou ik dan eveneens niet weten. Heb zelf al even gegoogeld, hij heet Wolbrink van achteren. Maar alsnog gaat er geen lichtje bij mij branden. Bij jullie misschien?
Heb dat idd al meer gelezen. Ik weet het niet, hij komt mij alleen bekend voor van de andere gladjakkers die ik persoonlijk ken 😁
QuarrelsomeSnail25
13-08-2021 om 20:38
Over dat stukje van Nona Tolol.
'Eenmaal tegenover elkaar is het Debs die het gesprek vooral gaande houdt.' Ik vind juist dat zij het gesprek frustreert, met haar ondervragende manier van gesprek voeren.
En m.b.t. Christian. Het was toch Mitch die af en toen bij zijn moeder at en niet Christian? Of vergis ik me nu?