Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

QuarrelsomeSnail25

QuarrelsomeSnail25

12-07-2021 om 22:17

B&B Vol liefde (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Dat er slim geknipt en -plakt wordt, is al duidelijk. Al een aantal keer heb ik het idee gehad dat bepaalde voorstukjes van afleveringen iets suggereerden, terwijl het dan de dag erop heel anders uitspeelde in de juiste context. Zo had ik dat onder andere bij Vincents uitspraak over dat hij met geen enkele vrouw verder zou willen.

ConsciousWalrus47

ConsciousWalrus47

13-08-2021 om 07:56

Shit, het is vrijdag.. weer 3 dagen geen aflevering. Kunnen ze dit niet gewoon door laten lopen zoals een soap dagelijks op tv is? En dan wel na zoveel weken met nieuwe b&b's. Kan toch best.

Muzieknootje64 schreef op 13-08-2021 om 02:35:

De aflevering vanavond bij Debbie was weer bijzonder.
Ik kreeg bijna het gevoel dat ze geïnformeerd was over alle voornamelijk negatieve berichten die er over haar op het internet rondgaan.
Dit ervoer ik ook bij Bert die vanavond ook ineens wat aardiger probeert over te komen.
...

Je kunt onmogelijk iemand beschuldigen van niet dieper te graven/doorvragen als je zelf de deur hermetisch gesloten houd en op alle pogingen kattig en bot reageert of alle vragen beantwoord met een wedervraag.

Het gesprek met Pascal was dan ook eenzijdig en is luisteren ook zeker niet haar beste kwaliteit.
Daarom gaf hij later voor de camera aan blij te zijn eindelijk groen licht ; ( toestemming) te hebben gekregen om wat dieper te mogen graven en was dat naar mijn gevoel hetgeen wat hij oprecht van plan was te gaan doen.

Dan is het wel zo faire dat je de dagen erna bekijkt of hij die stappen ook daadwerkelijk onderneemt; maar blijkbaar heeft Debbie ook Pascal al afgeschreven.
Ik heb dan ook medelijden met Pascal omdat hij echt wel geduld heeft gehad en zijn gevoelens voor haar zijn gegroeid.

...

Ik denk niet dat Bert en Debbie de reacties hebben kunnen lezen tijdens het filmen. Volgens mij is dit maanden geleden opgenomen.

Ik vind Debbie communicatief ook niet handig. Ze gaf dit keer ook zelf aan dat ze in een soort intervieuwmodus schiet als een gesprek niet loopt. Dat je daarmee iedere mogelijkheid voor een echt gesprek doodslaat heeft ze kennelijk niet door. Het is natuurlijk niet zo dat je alleen iets van jezelf mag laten zien als daar gericht naar gevraagd wordt. Zelf reageren op wat iemand vertelt door een eigen anekdote/verhaal/mening/visie te delen helpt ook om diepgang te creëren. Ipv over en weer vragen te stellen en beantwoorden. Zo had ze ook kunnen vertellen hoe het voor haar had gevoeld om naar Italië te vertrekken toen Chris zijn verhaal deed. In plaats daarvan zei ze niks en wachtte ze totdat Chris haar een vraag stelde.

Maar ik vind Pascal ook niet uitblinken. Heel blij dat ie nu verder mag graven. Maar als iemand naast je zit te huilen nog een keer benadrukken dat je het erg fijn vindt. Nee, dan vraag je wat er aan de hand is. Waarom dit haar zo aangrijpt. Of je maakt even fysiek contact. Vond zijn reactie echt vreemd. Eens te meer na het gesprek dat ze net hadden gevoerd.

Muzieknootje64 schreef op 13-08-2021 om 00:07:

[..]

Precies; maar uiterlijkheden horen nu eenmaal bij het leven en al helemaal in de liefde.

Wat dat betreft zou het hypocriet zijn dat wij als dames gaan doen alsof wij mannen ook niet beoordelen op hun uiterlijk. Dat doet iedereen in eerste instantie!

Pas daarna ga je kijken of iemands persoonlijkheid ook bij je past.

Het oog wilt ook wat en dat is nu precies waarom ik van mening ben dat het niets zal worden tussen Vincent en Monique. Hij vind haar enorm aardig; ( en dat is ze ook), maar niet aantrekkelijk. ( fysiek gezien).

Ik denk zelfs dat Monique al snel in de friend zone is geplaatst maar omdat die tweede dame meteen naar huis is gegaan was dat even een wake-up call voor Vincent en moest hij het wel met haar doen. Ik vermoed zelfs dat als die andere dame wel was gebleven Monique allang al thuis was geweest omdat ik bij deze dame wel een bepaalde blik in het gezicht van Vincent zag.

Als je zoals Monique wat voller bent met een rond gezicht is het inderdaad niet slim om je haar in een strakke tante Sidonia- knot naar achteren te kammen.

En eerlijk is eerlijk ; Sofie kan een zweverig type zijn; maar ze ziet er fysiek wel beter uit dan Monique.

Er was vroeger een gezegde 'van een mooi bord kun je niet eten' en dat vind ik hierop wel van toepassing. Je moet mentaal vooral 'n klik hebben, als je het goed met elkaar kunt vinden en eventueel verliefd wordt, kijk je door uiterlijke onvolkomenheden heen. En 't is ook niet dat Vincent er zelf super hot uitziet. Die Sophie met haar dramaverhalen en dan zweverig leefcoach worden, mwah, die zou snel in mijn irritatie zitten. 

Ben benieuwd of Gwen wel goed over haar deelname heeft nagedacht. Ze is 50 en heeft nog een bejaarde moeder en een dochter (wellicht begin 20?) in Nederland. Nu met de pandemie weet je ook dat grenzen zomaar opeens kunnen sluiten en je dan dus letterlijk ver van je naasten zit als je naar Frankrijk zou emigreren. 

Een man van 40 die angstig is om op reis te gaan, ondanks dat ie zei dat ie dat altijd wilde, daar zou ik ook op afknappen. En Pascal blijkt niet in staat te begrijpen wat diepgang inhoudt, dus denk dat Debbie met lege handen achter blijft. Hopelijk heeft de regie nog een reserve man voor haar op de plank liggen.

Millie91 schreef op 12-08-2021 om 23:12:

Als mijn kind in het ziekenhuis zou worden opgenomen, zou ik linea recta naar huis racen. Ongeacht wat er uit de scans komt. Hoe oud zou Gwens dochter zijn? Ik vond dit echt heel apart.

Ze is 24. Heeft een spraakberichtje gepost op de Facebook groep omdat ze niet blij was met de negativiteit over haar moeder. 

Hen74 schreef op 12-08-2021 om 21:37:

De één haalt het slechtste in je naar boven, de ander het beste. Die wisselwerking tussen mensen is echt interessant om te zien.

Mooi he? Ik vind dat altijd het leukst aan dit soort programma’s.

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

13-08-2021 om 08:53

redbulletje schreef op 13-08-2021 om 08:45:

Een man van 40 die angstig is om op reis te gaan, ondanks dat ie zei dat ie dat altijd wilde, daar zou ik ook op afknappen. En Pascal blijkt niet in staat te begrijpen wat diepgang inhoudt, dus denk dat Debbie met lege handen achter blijft. Hopelijk heeft de regie nog een reserve man voor haar op de plank liggen.

En Ik zou het juist knap vinden dat iemand zoals Chris nu wel dit avontuur in Italië aan durft te gaan, wat ver buiten zijn comfort zone is, zoals hij dat aangeeft.  Hij komt er voor uit, stelt zich kwetsbaar op en wordt er op af gefikt. Niet oké. 

BumpyGrasshopper95

BumpyGrasshopper95

13-08-2021 om 08:55

Meesje schreef op 12-08-2021 om 23:09:

Okee, ik weet dat gezeur over uiterlijkheden hier niet gewaardeerd wordt. Maar ik ga het lekker toch doen. Ik vind Monique ook een leuke meid. Maar soms zou ze wel meer mogen doen met haar uiterlijk. Een keer een ander kapsel dan die ultra strakke knot oid. Daarmee laat je toch ook zien dat je interesse hebt/je best wil doen. Eerlijk is eerlijk, het oog wil ook wat. En dan bedoel ik natuurlijk niet tijdens het klussen.

Zij is zichzelf.  Take it or or leave it. Ik ben net zo. Ik ga geen jurk dragen om indruk te maken en gooi ook niet mijn haar los met kijk mij eens leuk zijn als ik normaal ook niet graag jurken draag of mijn haar dagelijkse los heb. 

Muzieknootje64 schreef op 12-08-2021 om 23:43:

[..]

Volgens het telefoontje van Art heeft die nieuwe dame zichzelf aangemeld en was de redactie daar van onder de indruk.

Ik ben dan ook erg benieuwd. Vind het nu al een stoere dame dat ze dit durft na alles wat zich bij Bert heeft afgespeeld.

Ik denk dat ze zich gewoon ook al opgegeven had en dat ze bij elke kandidaat nog wel meer mensen achter de hand hadden. Dit is niet live hé, niet dat die vrouw nu denkt " ik doe ook nog mee".

Ik kreeg bij Vincent heel even kort het idee dat hij de verkeerde keuze heeft gemaakt en dat ook voelde vlak nadat hij Marcella naar huis stuurde. Volgens mij verwachtte (hoopte?) hij dat de spanning daardoor weg zou gaan maar er bleef een spanning in de lucht hangen. Monique en Sophie zijn tegenpolen, wat kan. Ik hoop dat Monique zich niet uit het veld laat slaan en zichzelf blijft. Ik ben héél benieuwd naar de nieuwe gast bij Bert. Waarom duurt het nog zo la-hang? 

Ik vind het jammer dat er bij geen van die b&b-houders iets lijkt op te bloeien. Alleen Roxanne en Mitch lijken het goed met elkaar te vinden, maar die vind ik tegelijkertijd ook te vlak op elkaar reageren voor romantiek. Lijkt meer vriendschappelijk te zijn.
Ik denk nu met weemoed terug aan Boer zoekt vrouw, waar de vonken ervanaf spatten bij Milou en Bastiaan. 

Meesje schreef op 13-08-2021 om 08:11:

[..]

Ik denk niet dat Bert en Debbie de reacties hebben kunnen lezen tijdens het filmen. Volgens mij is dit maanden geleden opgenomen.

Ik vind Debbie communicatief ook niet handig. Ze gaf dit keer ook zelf aan dat ze in een soort intervieuwmodus schiet als een gesprek niet loopt. Dat je daarmee iedere mogelijkheid voor een echt gesprek doodslaat heeft ze kennelijk niet door. Het is natuurlijk niet zo dat je alleen iets van jezelf mag laten zien als daar gericht naar gevraagd wordt. Zelf reageren op wat iemand vertelt door een eigen anekdote/verhaal/mening/visie te delen helpt ook om diepgang te creëren. Ipv over en weer vragen te stellen en beantwoorden. Zo had ze ook kunnen vertellen hoe het voor haar had gevoeld om naar Italië te vertrekken toen Chris zijn verhaal deed. In plaats daarvan zei ze niks en wachtte ze totdat Chris haar een vraag stelde.

Maar ik vind Pascal ook niet uitblinken. Heel blij dat ie nu verder mag graven. Maar als iemand naast je zit te huilen nog een keer benadrukken dat je het erg fijn vindt. Nee, dan vraag je wat er aan de hand is. Waarom dit haar zo aangrijpt. Of je maakt even fysiek contact. Vond zijn reactie echt vreemd. Eens te meer na het gesprek dat ze net hadden gevoerd.

Wanneer moest Debbie huilen? Volgens mij heb ik dit gemist 😯

Edit: gevonden

Ik snap trouwens niet waarom Roxanne Teun niet naar huis stuurt, die is daar ook maar voor spek en bonen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.