Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Knutselkei
12-08-2021 om 12:11
Nou ik vrees dat als ik daar opgesloten zat met Jacob dat ik ook niet meer vriendelijk zou kunnen zijn na de zoveelste rare actie. Steeds weer dat gemauw over zn ongeluk auw auw, kijk nou En onee, ik kan dit niet, ik kan dat niet.... maar ondertussen de meest gekke dingen doen. Ik krijg er gewoon zo'n geïrriteerd gevoel van: steeds dat kijk dan kijk nou,kijk nou naar mij!! t Is een verongelijkt kind. Ze mogen dan niet vriendelijk naar hem reageren maar ik denk dat dat ook komt omdat je met meer man hetzelfde gedrag ziet waarvan je denkt....Waarom???
Brabeau
12-08-2021 om 12:13
Ik ben in slaap gevallen tijdens Humberto 🙈 moeite waard om terug te kijken?
mariarosa
12-08-2021 om 12:22
Knutselkei schreef op 12-08-2021 om 12:11:
Nou ik vrees dat als ik daar opgesloten zat met Jacob dat ik ook niet meer vriendelijk zou kunnen zijn na de zoveelste rare actie. Steeds weer dat gemauw over zn ongeluk auw auw, kijk nou En onee, ik kan dit niet, ik kan dat niet.... maar ondertussen de meest gekke dingen doen. Ik krijg er gewoon zo'n geïrriteerd gevoel van: steeds dat kijk dan kijk nou,kijk nou naar mij!! t Is een verongelijkt kind. Ze mogen dan niet vriendelijk naar hem reageren maar ik denk dat dat ook komt omdat je met meer man hetzelfde gedrag ziet waarvan je denkt....Waarom???
Ja precies, iedereen valt over de dames heen van 'oh wat zijn het toch een heksen en wat is Jacob toch zielig'. Hier, maar zeker in de Facebookgroep erover, daar komt echt een soort vrouwenhaat naar boven in tegenstelling tot de de 'ah die zielige man'- attitude ten opzichte van Jacob. Maar dat verongelijkt kind gedrag van mannen wordt als schattig gezien en vrouwen die dat niet serieus kunnen nemen, worden vervolgens als heks bestempeld.
Maar toch blijft het jammer want het is volgens mij ook een vorm van onhandigheid die hij niet of veel minder heeft in één op één situaties. En in die zin is vier vrouwen tegelijk daar ook geen gelukkige keuze, voor niemand. Maar dat kwam geloof ik door de quarantaine maatregelen? \
Laten we ook bedenken dat heel veel gescript en geknipt is. Ik denk wel dat de regie van dit soort reality soaps gepokt en gemazeld zijn in het er zo uit laten komen dat mensen als een karikatuur overkomen.
VivaLaVida
12-08-2021 om 12:31
mariarosa schreef op 12-08-2021 om 12:03:
[..]
Ik begrijp dan weer niet wat daar leuk aan is. Net een jongetje van zes: 'mama kijk hoe ik het doe, kijk dan, mama!" Ook het bij de eerste kennismaking meteen gaan showen van best wel gebrekkige yoga kennis bij een vrouw die al jaren full blown yoga lerares is. Een vorm van mensplaining van heb ik jou daar.
In die zin begrijp ik die dames ook wel. Die zijn op een leeftijd dat ze dit gedrag eindeloos hebben meegemaakt van mannen en er tabak van hebben en zich dus op elkaar gaan richten. Maar het is jammer want als je hem alleen hoort praten is het wel degelijk ook een serieus te nemen persoon
Het is niet leuk maar grappig. Ik moet er om lachen hoe dommig het overkomt. Dat is een verschil hè.
VivaLaVida
12-08-2021 om 12:37
Knutselkei schreef op 12-08-2021 om 12:35:
Weet je wat ik ineens dacht? Chris lijkt op Barry Atsma
Ja nu je het zegt. Barry vind ik persoonlijk wat knapper. Maar ik zie het ook.
Sophia_!
12-08-2021 om 12:39
mariarosa schreef op 12-08-2021 om 12:22:
[..]
Ja precies, iedereen valt over de dames heen van 'oh wat zijn het toch een heksen en wat is Jacob toch zielig'. Hier, maar zeker in de Facebookgroep erover, daar komt echt een soort vrouwenhaat naar boven in tegenstelling tot de de 'ah die zielige man'- attitude ten opzichte van Jacob. Maar dat verongelijkt kind gedrag van mannen wordt als schattig gezien en vrouwen die dat niet serieus kunnen nemen, worden vervolgens als heks bestempeld.
Maar toch blijft het jammer want het is volgens mij ook een vorm van onhandigheid die hij niet of veel minder heeft in één op één situaties. En in die zin is vier vrouwen tegelijk daar ook geen gelukkige keuze, voor niemand. Maar dat kwam geloof ik door de quarantaine maatregelen? \
Laten we ook bedenken dat heel veel gescript en geknipt is. Ik denk wel dat de regie van dit soort reality soaps gepokt en gemazeld zijn in het er zo uit laten komen dat mensen als een karikatuur overkomen.
Ik zit me aan alle 5 te ergereren. Jacob is zeker niet schattig, maar een enorm kinderachtige man. In deze situatie in ieder geval.
Misschien zouden ze allemaal beter tot hun recht komen zonder quarantaine, zodat je ook eens dat huis uit kunt en niet zo op elkaars lip moet zitten.
mariarosa
12-08-2021 om 12:39
VivaLaVida schreef op 12-08-2021 om 12:31:
[..]
Het is niet leuk maar grappig. Ik moet er om lachen hoe dommig het overkomt. Dat is een verschil hè.
oh okay
Meesje
12-08-2021 om 13:51
mariarosa schreef op 12-08-2021 om 12:22:
[..]
Ik lees hier eerlijk gezegd niemand die zo eenzijdig denkt; Jacob is zielig en leuk en de dames zijn heksen. De meeste (alle?) meeschrijvers hier lijken het er over eens te zijn dat Jacob ontzettend onhandig en lomp is. Dat we allemaal niet met hem 2 weken in quarantaine zouden willen. En dat er echt iets mis is met zijn sociale capaciteiten.
Maar dat neemt niet weg dat ook de dames zich nogal onaangenaam opstellen. Bijna uitgesproken vijandig zelfs. Als hij het trappetje afloopt mompelen ze tegen elkaar 'oh nee' en 'kut'. Dan had hij het al niet goed kunnen doen. Zelfs al was hij met een leuk plan gekomen (want nee windsurfen in het zwembad is ook niet mijn idee van een leuke activiteit).
Dat mensen hier moeten lachen om de gebeurtenissen komt denk ik vooral omdat de hele situatie nogal komisch aandoet. De omstandigheden, het gedrag van de deelnemers enz. Niet omdat we Jacob leuk vinden, maar omdat we de scenes op tv met momenten leuk of grappig vinden.
mariarosa
12-08-2021 om 14:27
Meesje schreef op 12-08-2021 om 13:51:
[..]
Ik lees hier eerlijk gezegd niemand die zo eenzijdig denkt; Jacob is zielig en leuk en de dames zijn heksen. De meeste (alle?) meeschrijvers hier lijken het er over eens te zijn dat Jacob ontzettend onhandig en lomp is. Dat we allemaal niet met hem 2 weken in quarantaine zouden willen. En dat er echt iets mis is met zijn sociale capaciteiten.
Maar dat neemt niet weg dat ook de dames zich nogal onaangenaam opstellen. Bijna uitgesproken vijandig zelfs. Als hij het trappetje afloopt mompelen ze tegen elkaar 'oh nee' en 'kut'. Dan had hij het al niet goed kunnen doen. Zelfs al was hij met een leuk plan gekomen (want nee windsurfen in het zwembad is ook niet mijn idee van een leuke activiteit).
Dat mensen hier moeten lachen om de gebeurtenissen komt denk ik vooral omdat de hele situatie nogal komisch aandoet. De omstandigheden, het gedrag van de deelnemers enz. Niet omdat we Jacob leuk vinden, maar omdat we de scenes op tv met momenten leuk of grappig vinden.
nee kan hoor, dat ik te veel de negativiteit tegenover de dames van de facebookgroep hier projecteer. Ik heb het draadje slechts gescand, het is best lang.
Ja ze zouden aardiger kunnen zijn. We zien niet alles. Als ik zie hoe hij de strijd aanging toen een van die dames wilde helpen met een overstroming, en het gaat steeds zo, kan ik me voorstellen dat er een 'bondje' komt tussen de dames. Ik vind het rot voor hem want hij heeft zeker ook mooie dingen. Soms denk ik dat mensen meer tegen zichzelf beschermd zouden moeten worden, dat zie ik ook bij Lang leve de liefde, maar dat kijk ik maar niet meer omdat het soms zo cringeworthy is
Taartjes
12-08-2021 om 16:44
Ik kijk nu die van gisteren, maar waarom laat Carolien de ander poetsen terwijl ze dan zelf toekijkt?! Pak dan zelf ook een doek denk ik dan en doe het samen. Gelukkig zegt ze zelf wel dat ze heel vervelend doet, voordat het commentaar komt
Verder vind ik haar wel aardig overkomen en de twee mannen ook. Ik zou alleen gek worden van haar hoge lat elke keer. ‘Ik ben wel benieuwd hoe jij dit en dat en zus en zo doet’.
Over Jacob is alles al gezegd haha. Hij ziet gewoon het gevaar niet van zijn eigen plan.
Vincent vind ik echt een grote twijfelkont, kom op joh, wat wil je nou. Ik zou er gek van worden dat hij geen knopen doorhakt en zelf geen beslissingen neemt. Ik denk dat hij heel aardig en gezellig en vrolijk is, maar de ander zou dan altijd degene zijn die plannen maakt en beslissingen neemt denk ik..
Ook Roxanne vind ik steeds aardiger en gezelliger en ze leek wel even te flirten met Mitch. Ik vind Jeffrey bij zijn laatste stukjes wel meer diepgang hebben en vind het wel echt een positief iemand.
Nomade
12-08-2021 om 17:57
Jeffrey heeft in elk geval een talent waar ik jaloers op ben: eerst was zijn doel om Roxanne aan hem te vinden, lukt dat niet zegt hij met het grootste gemak; ik heb mijn doel behaald, ik wilde Roxanne leren kennen en dat is gelukt!
Wat moet dat je leven lekker positief en gemakkelijk maken.
ButterCup
12-08-2021 om 18:56
Mijn hemel die Jacob blijft niet helemaal goed in zijn paasei hoor.
Ook als zijn die vrouwen best lullig bezig.