Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
Sophia_!
11-08-2021 om 22:58
Puglove schreef op 11-08-2021 om 22:58:
[..]
Whut? Bert was er toch vanavond niet?
Beeldbellen doen ze met hem
safari
11-08-2021 om 22:59
waarom die random gastmevrouw op beeld.. haar five minutes of fame? enfin
Sophia_!
11-08-2021 om 23:00
safari schreef op 11-08-2021 om 22:59:
waarom die random gastmevrouw op beeld.. haar five minutes of fame? enfin
Nou, echt onzin om erbij te gaan zitten.
Vrijevlinder
11-08-2021 om 23:02
Weer een stukje van Nona Tolol. Wat kan die meid snel schrijven, zeg.
Gestoken in een zuurstokroze outfit voert
Mariana haar ochtend work out uit met fitboy Jacob.
Groot gelijk, Jacob! Wat is er nu heerlijker dan een pittige work out met de 'Power 10' of 'Super 6' om deze vervolgens af te sluiten met de Happy Baby Namasté?
Wat die work out inhield? Geen idee.
Ik heb zoiets nog nooit eerder gezien.
Met een soort van zwarte flexibele euh..zwans werden er allerlei rare bewegingen gemaakt die naar alle waarschijnlijkheid spierversterkend werken, denk ik.
Het leek een beetje op Pretty in Pink meets Ninja Turtles.
Over turtles gesproken, 4G lag aan het zwembad en doet geen enkele moeite meer om de schijn van enig enthousiasme op te houden.
Tegen beter weten in verzint Jacob toch weer een activiteit waarbij hij hen alle vier hoopt te betrekken.
Nee, geen bungeejumpen zonder touw en ook geen parachutespringen zonder parachute.
Jacob besluit om windsurfles te geven. In het zwembad, ja.
Op zijn goedemorgen volgt geen reactie en zijn komst wordt met onderling gemompel van 'oh, daar heb je hèm weer' tot 'oh, k*t' begroet.
Die 4G..Als vier kortpittige happy babies liggen ze bij het zwembad.
Jacob zijn pogingen om enige belangstelling bij hen op te wekken worden niet beantwoord.
Dat vond ik vreemd, want euh..hij zag er niet alledaags uit. Naast alleen een zwembroek had hij een helm op. Ik barstte in lachen uit want hij deed me denken aan het typetje "Willempie van André van Duin, van vroegâh.
Hoe dan ook;Jacob, wil je die 4 het water in krijgen, dan zul je ze moeten lokken!
Lok ze door wijnkoelers met flessen wijn erin te laten dobberen in het zwembad, of beter nog; lok ze met dat piemelgerecht laatst van Mariana..!
Daar vielen ze zó gretig op aan!
Tja, of je moet ze terug rollen, dat doen ze bij die gestrande potvissen toch óók..? Toen de 4 aangaven geen interesse te hebben in een windsurfles, stelde Jacob voor om die de volgende week dan op het strand, bij de zee, te laten plaatsvinden.
Hij heeft de sleutel in handen om van die vier af te komen, maar hij beseft het niet! Hij zei het zelf al; een volgende windsurfles kan op zee plaatsvinden..
Zee! Open water! Vaar met 4G in een boot de zee op, pleur ze op een paar surfplanken, leid ze af door te zeggen dat die planken nodig aan een make-over toe zijn, laat ze vervolgens wegdrijven en maak dat je wegkomt in je boot! Net zoals eskimo's schijnen te doen door familieleden op een ijsschots weg te laten drijven. En die klagen niet, hoor!
Ik vrees dat Jacob daar, helaas, te zachtaardig voor is.
En trouwens, ik vrees dat 4G door de sleepdienst van de kustwacht of een ingehuurd baggerbedrijf weer teruggesleept zal worden naar het vasteland.
Jacob gaf echter niet op. Hij vond het eigenlijk hoog tijd worden dat 4G eens zou aanschouwen wat voor zwaar surfongeluk hij overleefd had.
Hij besloot het life na te bootsen. In het zwembad. Met eigen stunts. En voorzien van eigen commentaar als een soort sir David Attenborough (deze zou trouwens schitterend commentaar kunnen geven bij een natuurdocumentaire over de 4 Gerda's in hun natuurlijke habitat).Ik kon wel begrijpen hoe onbedoeld humoristisch Jacob's pogingen overkwamen om het ongeluk na te bootsen.
Hij gaf zichzelf wel helemaal!
Met veel gevoel voor drama deed hij alsof hij verdronk en legde daarbij, hoestend en proestend uit wat hij deed.
"Het was windkracht 8 en ik ging 58 kilometer per uur" proestte en hoestte Jacob om vervolgens weer met het nodige drama kopje onder te gaan.
"Ik lag in de baai van Lagos..
Nog even..en ik zou een verschrikkelijke dood sterven.." zei hij dramatisch toen hij weer boven kwam.
Het leek op een zeer slecht geregisseerde Quentin Tarantino film.
Nou ja, het is dat het zich grotendeels in het water afspeelde. Anders zou ik gedacht hebben aan 'The lord of the rings and the 4 hobbits.'Nu leek het meer op een slechte remake van Kuifje meets The Titanic of Kuifje en Ursula de Zeeheks.
"Ik had wel kunnen sterven!" riep hij verontwaardigd uit toen de Gerda's aan het gniffelen waren terwijl hij zijn bijna-doodscene in euh..scène zette.
"En dan hadden jullie mij nooit leren kennen" zei hij triomfantelijk erachteraan.
Bijna goed, Jacob! Die laatste zin had moeten zijn:"En dan hadden jullie hier geen gratis vakantie gehad en mij het leven zuur lopen maken, takkentrollen!"#justiceforjacob
Ondertussen in Roosendaal;Jeffrey lijkt nog steeds onverstoorbaar in zijn pogingen om Rox haar hart te veroveren. Hij heeft een auto. Een hele snelle. Iets met een dubbele turbo ofzo. En hij wil daarom graag een ritje maken met Rox.
Ja, nu zij achterop heeft gezeten op de motor bij Mitch, ziet hij zijn kans schoon.
Voor Rox hoeft het niet zo, maar ach..Als die jongen dat nu leuk vindt..
Ooh, en dan kan hij metéén langs de bouwmarkt.
Jeffrey doet alle moeite om indruk te maken op Rox.
*Zucht*..
Lieve Jeff, het enige wat indruk maakt op Rox is wanneer je eigenhandig 7 tiny houses hebt gebouwd, waarvan je kozijnen en deurposten ook nog goed hebt afgeplakt en daarnaast drie bedden hebt opgemaakt met een bobbelvrije en rechthangende sprei (plus een struik lavendel) ja.. dát maakt pas indruk op Rox.
Rox heeft niks met snelle auto's. Dat was tijdens de rit ook wel te zien aan haar gezicht. En daarmee bedoel ik haar wenkbrauwen. Want die lijken een eigen leven te leiden. Wat zèg ik..die hebben een eigen postcode!
Die spreken vóór zich en drukken alles uit.
Als twee dikke eikenprocessierupsen bewegen ze mee met haar gezicht
Terwijl Rox voor de camera aangaf werkelijk niks te hebben met auto's, vertelde Jeffrey juist dat hij 'aan haar gezicht had gezien dat ze het wel leuk vond..
'Jeff..welk gezicht? Je had naar die rupsen moeten kijken! Ik vraag me bij hem af hoeveel planken hij nog gaat misslaan.'
Hoeveel borden voor je hoofd moeten er nog verwijderd worden..
Jeff is zo'n jongen/ man die alles al snel 'gezellig' vindt en dan is het al snel goed.
Rox besluit na het ritje om Jeff uit zijn lijden te verlossen.
Snel en pijnloos. Thats her.
Tijdens het kippen voeren brengt ze hem het nieuws dat het beter is dat ..Nou ja, we kennen het riedeltje onderhand wel. Zolang je de zinsnede 'ik mis een klik' gebruikt, zit je goed.
Ook nog zoiets bij slecht nieuws gesprekken; er is aan het eind altijd enig ongemak over wel of niet mee eten.
Voor Jeff geen probleem. Hij eet mee en zal het nieuws dan zelf mededelen.
Theun en Mitch zijn niet verrast.
Zoals ze over elkaar al zeiden als over Jeffrey" Ik beschouw hem niet als een concurrent.'
Jeff has left the building...terug naar zijn familie, vrienden en konijntje Coco. En dan maar hopen dat zijn moeder nog niet geëmigreerd is.
In het noorden van Italië heeft Monique eindelijk haar 1op1 date met Vincent. Ze gaan suppen. In de auto op weg ernaar toe, benoemt Vincent haar gedrag van de avond ervoor en dat hij een Monique zag die hem niet beviel. De spanning die is ontstaan sinds de komst van Sophie valt niet te negeren.
In een videofragment jammert Vincent dat, zoals het nú gaat, hij waarschijnlijk met geen van de dames eindigt. Een echte verliefdheid voelt hij (nog) niet.
Maar ja, Vincent is natuurlijk niet echt keuzevast.
Het suppen en het samenzijn met Monique is van positieve invloed op de onderlinge verstandhouding dus tja..nu heeft hij weer een lichte voorkeur voor Monique. Maar ja, dat kan morgen weer veranderd zijn wanneer ze per ongeluk de hond afsnauwt.
Na een videogesprek met Art is hij tot de slotsom gekomen om morgen één van de dames eruit te bonj..euh..te laten vertrekken.'
Of twee..ja, of misschien wel alle drie! Of helemaal niemand..
En dan..last but not least in Oostenrijk.
Bij Caroline is voor Jeroen D-day aangebroken.
Er zullen vandaag tests afgenomen worden.
Om te beginnen de schoonmaaktest.
Gewapend met een emmer en toebehoren moet hij gaan poetsen en stoffen (nee, nee, Caroline, niet schrikken! Niet in die volgorde natuurlijk!)
Hij krijgt van Caroline een hele takenlijst om uit te voeren. Het viel me mee dat hij niet ook nog het huis van de buren moest doen.
Caroline besluit het gesprek luchtig te beginnen.
'Ben jij een beetje een poetser?' vraagt Caroline in haar functie als obersturmführer.(voor laarzen was het te warm dus dan maar Nikies aan).
Jeroen zijn antwoord doet haar trillen van opwinding.
Hij zegt dat bezoek bij hem thuis vaak opmerkt dat het zo schoon is.
Caroline reageert goedkeurend.
En dan zegt hij iets waardoor ik haar zie wankelen op dr benen. Haar ogen puilen uit en ze knippert zelfs.
Hij heeft de sleutel tot haar hart gevonden met de legendarische woorden:'Ik Houd Van Een Schone Leefomgeving.
'Bij mij zijn dat trouwens de woorden 'Ik heb eten meegenomen'
Echter na deze doorbraak blijft ze zijn schoonmaakskills observeren terwijl het gesprek doorkabbelt.
Tijdens zijn emotionele betoog over zijn vorige relatiebreuk onderbreekt ze m door hem erop te wijzen dat hij de kraan nat moet afnemen met Jif..en oh ja, de haren in het putje niet vergeten. Ach, en als je dan toch bezig bent, graag even de tegeltjes mee nemen.
'Maar vertel verder..dus je was een gebroken man na die relatiebreuk..'
Beoordeling; hij is grondig maar kan sneller (veelbelovend).
De volgende test is de taaltest. Daarvoor gaan ze gedrieën naar de supermarkt.
Ja, het is natuurlijk noodzakelijk om de taal goed te beheersen.
In de supermarkt krijgt Jeroen de opdracht om te vragen naar pesto en mosterd. In het Duits. Want deze producten zijn van levensbelang. Wanneer je niet weet wat de Duitse benaming is van pesto en mosterd kun je het verder wel vergeten in Oostenrijk. Een promotie kun je wel vergeten, je krijgt geen werk of je wordt je huis uitgezet!
Wat zeg ik; je wordt het land uitgegooid en krijgt een strafblad!
Jeroen komt terug met de gevraagde producten.
Caroline lijkt te verstarren..de mosterd zit in een KNIJPTUBE..!!
Nein, nein, kein kneipptube!!!Raus! Raus!
Ze houdt namelijk van grove mosterd. In een glazen pot! Voor in de dressing!
Nadat ze weer wat zuurstof toegediend heeft gekregen, wordt er afgerekend en kunnen en naar huis.
Beoordeling; gezakt(Herkansing)Wat rest is de snijtest.
Jeroen gaat champignons snijden.
Eigenlijk kon ik het niet aanzien want ik heb niet gezien dat ie ze waste.
En mocht Caroline hierover commentaar leveren, dan wil ik t niet horen.
Er zijn grenzen aan wat ik aankan op een avond.
Ik zag Caroline later de kaarsjes aansteken onder het mom van 'hygiëne of reinheid kent geen tijd'
Ik ben er klaar mee, ik ga mijn vaatdoekjes op kleur sorteren en aan de fles wasverzachter van Robijn snuiven.
Oké, doei!
safari
Hen74 schreef op 11-08-2021 om 22:59:
Goh, wat lult Bert ineens veel! Zou het de wijn zijn?
denk t ook.. leuke nieuwe bloeze trouwens! en ik kon hem verstaan
QuarrelsomeSnail25
safari schreef op 11-08-2021 om 22:57:
'ik kom er net vandaan'..? zegt ze dat om semi realtime aan te sluiten bij de uitzendingen, of..?
Denk het wel.
Vrijevlinder
11-08-2021 om 23:03
Is Humberto veilig te zien of wordt er vanalles verklapt?
Ik zou het leuker vinden als dit na afloop van de serie plaatsvindt.
Millie91
11-08-2021 om 23:04
Grappig dat jullie de Gerda's in deze onbeschoft vinden. Ik vond vooral Jacob zo enorm kinderachtig, met zijn gepiep dat ze nooit naar zijn verhaal over het ongeluk luisteren. Ik heb het hem er al minstens 7 keer over horen hebben, hoe veel vaker moeten ze er naar luisteren? En dan die aanstellerij bij de yoga, en dan oefeningen doen die veel belastender zijn voor nek en schouders. Maar plat en stil op de rug liggen kan hij niet..heel apart.
Ik vond het ook jammer dat Vincent Monique al zo snel leek af te schrijven op één avondje uit haar doen zijn. Een beetje empathie voor haar situatie zou hem sieren. Ik vond ook dat ze op een goede manier haar gedrag ter sprake bracht en met een beetje zelfspot de angel eruit haalde. Ik hoop nog steeds dat zij het samen redden!
QuarrelsomeSnail25
11-08-2021 om 23:04
Vrijevlinder schreef op 11-08-2021 om 23:03:
Is Humberto veilig te zien of wordt er vanalles verklapt?
Ik zou het leuker vinden als dit na afloop van de serie plaatsvindt.
Veilig tot zover.
Lavandula
11-08-2021 om 23:07
Ik vind het erg raar dat die vrouw bij Bert daar zo pontificaal in beeld gaat zitten.
Sophia_!
11-08-2021 om 23:08
Millie91 schreef op 11-08-2021 om 23:04:
Grappig dat jullie de Gerda's in deze onbeschoft vinden. Ik vond vooral Jacob zo enorm kinderachtig, met zijn gepiep dat ze nooit naar zijn verhaal over het ongeluk luisteren. Ik heb het hem er al minstens 7 keer over horen hebben, hoe veel vaker moeten ze er naar luisteren? En dan die aanstellerij bij de yoga, en dan oefeningen doen die veel belastender zijn voor nek en schouders. Maar plat en stil op de rug liggen kan hij niet..heel apart.
Ik vond het ook jammer dat Vincent Monique al zo snel leek af te schrijven op één avondje uit haar doen zijn. Een beetje empathie voor haar situatie zou hem sieren. Ik vond ook dat ze op een goede manier haar gedrag ter sprake bracht en met een beetje zelfspot de angel eruit haalde. Ik hoop nog steeds dat zij het samen redden!
Ik vond Jacob ook echt kinderachtig nu en met die yoga. Dat sloeg nergens op. Ze zijn alle vijf niet leuk, hij en de Gerda's niet. Wat mij betreft laten ze daar niks meer van zien en gaan we wat vaker naar de anderen.
Sophia_!
11-08-2021 om 23:09
Hen74 schreef op 11-08-2021 om 23:04:
Wat zei Debbie nou over haar mannelijke gasten?
Ik verstond dat niet.