Media en cultuur
QuarrelsomeSnail25
12-07-2021 om 22:17
B&B Vol liefde (gesloten)
Wie kijkt er ook naar B&B Vol liefde? Ik ben later vanavond ingeschakeld, dus zit er pas net in. Maar ik heb al meningen. ![]()
Wie zwijmelt, trasht, hoopt en praat mee? 
Bert 59, Saint-Seine in Frankrijk
Caroline 49, Bad Kleinkirchheim in Oostenrijk
Debbie 31, Salerno in Italië
Jacob 60, de kust in de Algarve
Roxanne 32, Roosendaal
Vincent 33, Italië
Spoilers worden NIET gewaardeerd.
Klets hier verder over het nieuwe seizoen:
https://www.viafora.nl/forum/media-en-cultuur/b-b-vol-liefde-zomer-2022?page=1#17
redbulletje
07-08-2021 om 10:35
En je hebt er natuurlijk ook tussen die het als reclame voor de B&B zien
DownrightMouse59
07-08-2021 om 10:52
Vrijevlinder schreef op 07-08-2021 om 09:16:
[..]
Denk dat het geen probleem is. Met boer zoekt vrouw kregen mensen heel wat over zich heen, maar de belangstelling om mee te doen was en bleef enorm.
Dat had ook wel iets meer diepgang en een vrij grote succesrate. Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
Knutselkei
07-08-2021 om 11:15
Voor wie t wil lezen: een weekendstukje van Nona Tolol v d Facebookpagina.
Nona TololB&B Vol Liefde

· Ik heb altijd al een ongebreidelde fantasie gehad.
Zo ook met betrekking tot tv programma's.
Ik geef er mijn eigen draai en format aan en in gedachten zie ik de meest vreemde gebeurtenissen plaatsvinden.
Stel je toch eens voor dat er een programma wordt bedacht dateen samenvoeging is van mijn twee guilty pleasures, namelijk;Lang leve de liefde en B&B Vol Liefde.
Tja, de locatie van LLDL staat nu tóch leeg.
De afgevallen kandidaten kunnen elkaar daar ontmoeten en vooral bijkomen van hun kluswerkzaamheden en avonturen. In plaats van de gebruikelijke twee aanwezigen, zullen alle kandidaten er verblijven.Ik stel me zo voor dat Ysolde als eerste in het huis trekt, Nico zal al snel volgen.
Ysolde is eigenlijk nog een beetje lamgeslagen door de ervaringen in Frankrijk en ligt languit op de bank met een glas gemberthee.Had ze nu maar geluisterd naar de mensen uit het kerkkoor waar ze lid van is. Die hadden al gezegd dat het niks zou worden.
Nico, eager als altijd, komt overenthousiast binnen en begint meteen enthousiast de wc te inspecteren. Aaah! Deze kan best wat schrobwerkzaamheden gebruiken. Wat een heerlijk vooruitzicht!
Hij wil zich voorstellen aan Ysolde maar bedenkt zich dan dat hij niet met lege handen kan aankomen. Snel duikt hij in de keukenkast, vindt daar wat oploskoffie, gooit het in een zakje et voila! Het gaat om het gebaar, nietwaar?
Ysolde op haar beurt vult snel een fles met kraanwater, plakt er een label op met de tekst 'Arnhems Water' en verpakt het feestelijk. Ja, dat had ze ook bij Bert gedaan ook al stelde hij het niet op prijs.
De kennismaking verloopt rustig, al moet Ysolde even wennen aan Nico zijn hyperdrukke gedrag. Hij vertelt dat hij linea recta uit Oostenrijk vandaan komt. Naar zijn zeggen is hij daar op de top van een berg tot nieuwe inzichten gekomen.
Hij springt op en biedt Ysolde een reiki-sessie aan. Ja, zo zegt hij, in Oostenrijk is hem verteld dat zijn hoofd los van zijn gevoel functioneerde. Hij moest leren weer één te worden om dicht bij zijn gevoel te komen."Daar heb je weer zo'n gek" denkt Ysolde zuchtend.
Toen ze wegreed van die botte boer zijn erf wilde ze eerst nog heel hard achteruit rijden en over hem heen rijden.
Maar ja, de cameraploeg stond er bovenop dus dan had ze getuigen. Ze is in één ruk doorgereden naar Nederland, keihard meezingend met de radio.
Vooral het nummer 'Vuile huichelaar' heeft ze steeds op repeat gezet.
Héérlijk!Nico haalt haar over om een reiki-sessie te doen en ze stemt toe.Ze horen de wieltjes van een rolkoffer over het grind.
Een vermoeid ogende vrouw met feloranje lippenstift komt het huis binnen. "Hoi, ik ben Annemarie" mompelt ze. Ze schenkt zich meteen een borrel in en steekt een sigaret op. Uitgeput gaat ze zitten en zet dr koffer naast zich neer.
Hey, er lijkt geluid uit te komen. 'Oh ja, dat is waar ook', mompelt ze.
Ze doet de koffer open en twee kippen vliegen er paniekerig uit.Ysolde en Nico kijken haar bevreemd aan.
"Ja, ik heb een paar kippen ontvoerd die daar rondliepen op het stuk grond. Ze dacht dat het Bert zijn lievelingskippen waren. Ze had ze willen braden en er dan een foto van willen maken om naar m op te sturen.
'Kijk hier je twee lekkere chickies' had ze er bij willen zetten.Lekker voor hem! Helaas lijkt hij ze helemaal niet te missen.
Hey, een nieuwe bewoonster! Een blond meisje komt binnen, kijkt even rond, zegt 'Hoi...oke, doei..!' en weg is ze weer.
'Wat was dát nou?' vraagt Nico terwijl hij zijn vingers diep in Ysolde dr hoofd plant waardoor ze het uitschreeuwt.
'Oh, dat was een kandidaat die er ook heel even was, in een B&B in Italië, geloof ik. Die vond het niks en is toen heel snel vertrokken.
Hier dus ook' zegt Annemarie.
Annemarie tuurt door het raam en ziet een jonge man met vrolijke uitstraling en onder de tattoos aan komen lopen..'Zoooo..denkt ze, die ziet er in ieder geval beter uit dan die bipolaire zuurpruim in Frankrijk of dat hyperactieve blije reiki-ei dat Nico heet.
'Melvin is gearriveerd. Hij stelt zich opgewekt voor aan iedereen en duikt metéén de keuken in."Ik heb zo'n honger, joh" zegt hij met volle mond terwijl hij deze vol met koekjes propt.
"In Italië kreeg ik alleen een croissantje smorgens, en dan zat er nog zo'n 35% kortingsticker op, en wat pasta savonds. Gelukkig was er een wokzaak in de buurt, dus daar was ik vaste klant.
'Annemarie hangt aan zijn lippen terwijl hij over zijn belevenissen in Italië vertelt. Annemarie kan niet geloven wat ze hoort! Vergeleken bij hem heeft zij haar tijd in een spa doorgebracht.'Moest je écht een hele kluslijst afwerken, elke dag?' vraagt ze verbaasd.
Melvin knikt heftig van ja. Hij vertelt dat hij nu in therapie is omdat hij nachtmerries heeft waarin er gigantische hamsters op hem afkomen met hun wangen vol gereedschap en grote tassen in hun klauwen die gillen dat hij moet doorwerken.
Badend in het zweet werd hij wakker, maar het gaat nu alweer. Er stopt een grote auto en een oudere man stapt uit.
Nieuwsgierig komt ook Nico voor het raam staan om te kijken wie dat is. Hij verschiet van kleur en verslikt zich hevig.
Paniekerig gaat hij op zoek naar een plek om zich te verstoppen. Verbaasd kijken de kandidaten hem na. Alleen Ysolde is boos omdat hij de reiki-sessie niet heeft afgemaakt. Ze wenkt Annemarie om een borrel die dit zwijgend inschenkt.
"Hallootjes..!" zegt de net gearriveerde kandidaat. "Waar kan ik mijn golfset kwijt? zegt de man terwijl hij om zich heen kijkt.
"Heey, Nico..wat doe jij nou achter die plant..? Hahahaha"
De man stelt zich voor als Mark. Hij zegt dat ie alleen op doorreis is, want na eergisteren de Alpe dHuez gereden te hebben, denkt hij er nu aan om ook maar een paar parachutesprongen te gaan doen vanaf de hoogste berg in Zuid Amerika..
'Zo, zo', zegt hij tegen Ysolde die verlegen teruggiechelt.
Nico komt aarzelend tevoorschijn van achter de plant en knikt Marc toe.
'Zullen we een wedstrijdje badkamer schoonmaken doen?' vraagt hij vervolgens.
Mark slaat het af. Hij wil niet verliezen, vooral niet nu hij twee afzonderlijke vaatdoekjes moet gebruiken. Dat brengt hem in de war en dan wint Nico!
Terwijl hij zichzelf een knipoog in de spiegel geeft, vraagt hij zich af of Caroline gemerkt heeft dat hij bij het achterlaten van zijn kamer, niet gestoft heeft achter de kast.
Ook heeft hij de schoonmaakmiddelen verwisseld en zelfs een beker zonder om te spoelen in de kast terug gezet. Zo! Dat zal haar leren.
Hij wilde nog stiekem de stoomreiniger op Roosje zetten, maar Caroline kwam er net aan.
Het gezelschap besluit te gaan koken. Ze horen opeens een verschrikkelijk gekakel en lawaai.
Verschrikt kijken de aanwezigen om wat dat is.
Een groep verwilderde vrouwen met rare kapsels komt al kibbelend en ruziend de kamer binnen.
Zonder zich fatsoenlijk voor te stellen, beginnen er twee van hen de meubels te verplaatsen, eentje pakt een fles wijn die ze aan dr mond zet en de vierde kijkt nieuwsgierig in de pannen wat er te eten valt.
Ze stellen zich even later voor als Gerda1, Gerda2, Gerda3 en Gerda4.Het blijkt dat ze net zijn aangekomen vanuit Portugal.
Ze zaten er al drie maanden, Jacob was inmiddels opgenomen en Mariana was plots óók vertrokken.
Alle vier geven ze toe zich te hebben aangemeld met het vooruitzicht van een gratis vakantie. Helaas bleek dat ze nu alle boodschappen en vooral de wijn zelf moesten betalen nu Jacob was opgenomen en de cameraploeg vertrokken.
'En dat kan toch niet de bedoeling zijn..' zegt Gerda1 bazig.
Gerda3 vertelt intussen aan een ademloos luisterende Ysolde dat ze de enige overlevende is van een overstroming..nou ja, zegt ze bescheiden..het was eigenlijk een tsunami. Complete huizen en spullen werden weggespoeld!
Ik heb me gelukkig in veiligheid kunnen brengen door me vast te klampen aan een ovenschaal met Broccolania die voorbij dreef.Nou ja, dat vertel ik later nog wel eens..
'Gerda1 is inmiddels bezig om een kamerindeling te maken. Zij ziet zich hier wel de komende maanden zitten met de overige Gerda's.
Nu alleen nog iemand zo gek krijgen die alles voor hun wil doen zoals schoonmaken, koken en boodschappen doen.
Jammer dat Jacob nog steeds getraumatiseerd is..wat overigens zijn eigen schuld is, zegt Gerda1 in zichzelf.
Haar oog valt op Nico..Hoe het afloopt..geen idee.Ik moet zelf óók weer aan de slag.
Hopelijk heb ik jullie toch nog ff vermaakt met mijn gestoorde hersenspinselen.
Fijn weekend, y'all!
Herecomesthesun
07-08-2021 om 12:06
Hhahahahahaha! Wat geweldig geschreven weer.. Leuk dat je het deelt!
Sophia_!
07-08-2021 om 12:11
Ben ik de enige die haar helemaal niet grappig vind?
Maar leuk dat je deelt hoor, voor degenen die het wel graag lezen! Ik scroll wel gewoon door 
Avena
07-08-2021 om 12:19
Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 12:11:
![]()
Maar leuk dat je deelt hoor, voor degenen die het wel graag lezen! Ik scroll wel gewoon door
Ik vind haar stukjes ook weinig aan, maar er is hier inderdaad een publiek voor.
QuarrelsomeSnail25
07-08-2021 om 12:20
Ik vind het ook grappig.
Misschien ook omdat het in mijn hoofd ook altijd zo gaat.
GroenTuintje
07-08-2021 om 12:37
Sophia_! schreef op 07-08-2021 om 12:11:
![]()
Ik vind het ook te langdradig
Haantje79
07-08-2021 om 15:56
Ik zie het hele tafereel al voor me...ook een wat levendige fantasie
zou er net als bij boer zoekt vrouw ook een reunie aan het eind komem??? Ik hoop het...
Muzieknootje64
07-08-2021 om 16:07
majorette2005 schreef op 06-08-2021 om 00:46:
@Muzieknootje64, ik zie juist geen pestkop in Romana, en ik moet zeggen dat ik in de auto dat gehang tussen de voorstoelen van Gwen met haar gegiechel en gekakel ook super irritant zou vinden. En Isolde is niet weggepest , die was daar niet op haar plek en had al de pé in over die opmerking van Bert over haar geloof. Jammer als Romana echt weg gaat, Bert en zij waren een leuke match
Ieder heeft recht op zijn mening, maar als Romana een rustig autoritje zonder conversatie had willen hebben had ze achterin moeten gaan zitten! Maar naar mijn mening heeft Romana er tot nu toe alles aan gedaan om de andere kandidaten te ontmoedigen of zelfs de kans te geven Bert iets beter te kunnen leren kennen.
Ze probeerde in elke situatie op de voorgrond te treden en als de ander wel aandacht van Bert dreigde te krijgen werden deze met botte opmerkingen of commentaar over wat zij deden ten overstaan van hem en zelfs zijn visite op hun plaats gezet/gekleineerd. En dat is gewoon niet chic.
Bert is op romantisch gebied vaak een hork maar beslist geen domme man! Als Gwen de afgelopen 2 dagen echt alleen maar stom had lopen giechelen zonder een normale conversatie te voeren had hij haar allang al gesommeerd weg te gaan.
Ik vermoed dat de regie van dit programma hier een groot aandeel in heeft en Gwen met plak en knipwerk steeds zo neerzet om het voor de kijker wat leuker te maken; ( lekker ongemakkelijk).
Ik zeg niet dat Gwen de juiste voor hem is; maar Romana was dat zeker niet. In de liefde moet er minimaal toch een bepaalde seksuele spark: aantrekkingskracht/ spanningsveld aanwezig zijn en ik zag Bert voor het eerst openen en spontaan lachen tijdens die wijnproeverij nadat Gwen en hij even een onderonsje hadden. En dat is toch iets anders dan een drinkmaatje van iemand zijn.
Ik ben dus blij dat Romana vertrekt en hoop dat er zich in een luchtigere setting wat meer liefde gaat ontwikkelen. Constant in een negatieve botte gespannen sfeer zitten maakt niemand blij. Bert heeft een luchtige aanvulling nodig die hem losmaakt en in staat is zijn muurtje af te breken.
We gaan het zien; ( Romana is nog niet weg).
Vrijevlinder
07-08-2021 om 16:28
Met muzieknootje eens. Romana is iemand die altijd de overhand wil hebben en op de voorgrond wil staan. Staat ze dat niet, dan wordt ze vervelend of ze gaat weg.
Ik moet eerlijk toegeven dat ze nu leuker overkomt dan in het begin, maar ik weet nog goed hoe ze zich gedroeg tegenover Isolde. Dit is gedrag wat direct weer terugkomt als ze geen respect voor iemand heeft of iemand 'uit wil schakelen'.
Muzieknootje64
07-08-2021 om 16:33
Ik weet niet of het mij alleen is opgevallen; maar Roxanne en Gwen zouden familie van elkaar kunnen zijn; hihihi. Iedereen valt over de gegiechel van Gwen; ( wat soms ook irritant is), maar Roxanne heeft ook de gewoonte om te giechelen na elke zin die ze op camera heeft gezegd.
Verder vermoed ik dat Roxanne teveel in haar eigen luxe bubbel leeft en ver buiten de maatschappij staat. Anders had ze die opmerking over Jeffrey ;( over dat hij nog thuis woonachtig is) wel achterwege gelaten.
Als je zelf een huis van je ouders krijgt of geen zorgen over geld of werk hoeft te hebben begrijp je wellicht niet dat het voor jongelui momenteel bijna onmogelijk is om een huis te kopen en ook voor huurwoningen staan ze minimaal 8-10 jaren op een lijst.
En dan heb ik het nog niet eens over de opgebouwde studieschulden waar ze nog jaren aan vastzitten.
Alhoewel ik Mitch; ( op het moment de grootste kans-maker) een topgozer vind ; komt hij niet uit de voor haar normale bekende sociale kringen en vraag ik mezelf af of zij in staat is zich open te stellen alleen op basis van echt gevoelens zonder vooroordelen.
Het zou leuk zijn als er ook iets van haar uit zou komen ( Initiatief tonen) en ze niet alleen maar klusjes en boodschappen opdrachten blijft geven.
redbulletje
07-08-2021 om 16:40
Een 28-jarige thuiswoner (en dus spaarder) kan best een huis kopen in Brabant hoor!
Muzieknootje64
07-08-2021 om 16:42
Bij Jacob gaat het niet meer goedkomen en kan alleen Hans Klok er nog verandering in brengen door de vrouwen weg te toveren of voor vervanging te zorgen.
Ik was na dat water incidentje met Jenny wel verbaasd te zien dat zij rookte en stond er ook een asbak vol uitgedrukte peuken op de tafel. Ik moest ineens terugdenken aan zijn kennismakingsfilmpje waarbij hij met best veel eisen meldde dat je enorm sportief moest zijn en een gezond moest leven. Als je rookt als een ketter zullen al die gore "gezondheids-smoothies" niet veel meer uithalen.