Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Anti WK Voetbal topic

Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld. 

Poezenmeisje schreef op 29-06-2026 om 10:46:

Verhuizen?
Vakantie vieren tijdens WK?

Voor beiden te oud en te ziek. Bovendien woon ik in een huis dat ontworpen en gebouwd is door mijn overleden man en het zou zoveel pijn kosten dat om deze reden te moeten verlaten, als ik het al zou kunnen.

De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik extra gefrustreerd ben omdat er voor de deur ook nog allerlei evenementen worden georganiseerd met keiharde herrie. Nu weer een weekend achter de rug waarbij de ramen niet open konden en je toch nog in het niet weg te dringen lawaai zat. Het is nu nog 29,5 in mijn woonkamer omdat het luchten nu pas begint. En dan ben ik blij dat de wedstrijd komende nacht is en niet vanavond. Maar ja, van de week wilde om vijf uur in de ochtend de ramen open zetten en toen zaten er allemaal bierdrinkende oranjefans voor mijn raam die nog even een nazit na de wedstrijd hadden. Ramen maar weer dicht pff

Persoonlijk merk ik weinig tot niets van het WK. Het leeft totaal niet in mijn omgeving. Ik vind het heel fijn dat de wedstrijd vannacht om 3 uur is.
Ik draai mij dan nog maar eens lekker om in bed en hoor het de volgende morgen wel of ze gewonnen hebben of niet.

Lexus schreef op 29-06-2026 om 09:55:

[..]

Nou ja, wat een idee. Ik had het gewoonweg niet kunnen bedenken.

Sarcasme uit: nee dat kan dus niet hier rond de wedstrijden

Het is een talent om zo goed te kunnen denken in problemen... 

Een boek lezen kan altijd lijkt me.
Als er teveel herrie is, doe je dopjes in of een noise cancelling ding op je hoofd.

Maar je wilt geen oplossingen, je wilt gewoon lekker zeuren. En dat is je goed recht, je mag het ook zwaar hebben. Ik weet niet hoe lang het WK nog duurt, maar ik zou een aftelkalender maken. Als je daar nu een uitgebreide knutsel van maakt, kun je dat ook tijdens de wedstrijden doen. 2 Vliegen in 1 klap.

Grindelwald schreef op 29-06-2026 om 11:48:

Persoonlijk merk ik weinig tot niets van het WK. Het leeft totaal niet in mijn omgeving. Ik vind het heel fijn dat de wedstrijd vannacht om 3 uur is.
Ik draai mij dan nog maar eens lekker om in bed en hoor het de volgende morgen wel of ze gewonnen hebben of niet.

Ik baal daar juist van, ben geneigd om mijn wekker ervoor te zetten.

Duufje schreef op 29-06-2026 om 12:16:

[..]

Het is een talent om zo goed te kunnen denken in problemen...

Een boek lezen kan altijd lijkt me.
Als er teveel herrie is, doe je dopjes in of een noise cancelling ding op je hoofd.

Maar je wilt geen oplossingen, je wilt gewoon lekker zeuren. En dat is je goed recht, je mag het ook zwaar hebben. Ik weet niet hoe lang het WK nog duurt, maar ik zou een aftelkalender maken. Als je daar nu een uitgebreide knutsel van maakt, kun je dat ook tijdens de wedstrijden doen. 2 Vliegen in 1 klap.

Kijk hieruit blijkt dat je werkelijk geen idee hebt: ik heb noise cancelling buds, daarover heen zet ik zo'n geluidsbeschermer die ze op de bouw gebruiken door arbeiders die met zware geluidsrijke machines werken (heet). Dan zet ik ook nog twee devices met air conditioner geluid op zijn hardst aan en nog komt het geluid (vooral de bassen) er door heen.  De glazen staan te trillen op tafel. Misschien eerst eens vragen wat ik er aan doe voordat je gratuite aannames doet en mensen verdoordeelt tot zeur. Maar goed, ik ken het, hoor, dit gedrag. Meestal van mensen die er snel vanaf willen zijn en niet willen inzien dat sommige situaties lastig zijn. Wat mag maar oordeel dan niet. Gister kwam ik nog een bekende op straat tegen en ze zei spontaan (dus zonder dat ik er over begon) 'Meid ik en mijn man hebben het telkens zo te doen met je als ik langs je huis kom en er is een evenement. Wat is het weer erg. Dat dit mag van de gemeente'
En als je het nog niet gelooft mag je op bezoek komen. Ik meen het. Stuur me maar een pb.

Joh, ik geloof je best. Ik twijfel niet aan je verhaal en hoe erg het is voor je, maar ik vind je ook een zeur. 
Dat vind ik ook van mensen die aan een uitgaangsplein / -straat gaan wonen en vervolgens klachten indienen over elk beetje geluidsoverlast. Ja, dan moet je daar dus niet gaan wonen.
En ik snap echt wel dat je niet altijd een keuze hebt en dan is het hartstikke vervelend. Maar dan helpt zeuren ook niet zoveel. 

Maar in dit geval; het is tijdelijk, dit gaat ook weer voorbij. Als het echt niet uit te houden is, kun je dan geen vakantiehuisje ergens boeken of bij iemand logeren?

Lexus schreef op 29-06-2026 om 12:45:

[..]

Kijk hieruit blijkt dat je werkelijk geen idee hebt: ik heb noise cancelling buds, daarover heen zet ik zo'n geluidsbeschermer die ze op de bouw gebruiken door arbeiders die met zware geluidsrijke machines werken (heet). Dan zet ik ook nog twee devices met air conditioner geluid op zijn hardst aan en nog komt het geluid (vooral de bassen) er door heen. De glazen staan te trillen op tafel. Misschien eerst eens vragen wat ik er aan doe voordat je gratuite aannames doet en mensen verdoordeelt tot zeur. Maar goed, ik ken het, hoor, dit gedrag. Meestal van mensen die er snel vanaf willen zijn en niet willen inzien dat sommige situaties lastig zijn. Wat mag maar oordeel dan niet. Gister kwam ik nog een bekende op straat tegen en ze zei spontaan (dus zonder dat ik er over begon) 'Meid ik en mijn man hebben het telkens zo te doen met je als ik langs je huis kom en er is een evenement. Wat is het weer erg. Dat dit mag van de gemeente'
En als je het nog niet gelooft mag je op bezoek komen. Ik meen het. Stuur me maar een pb.

Lexus dit lijkt me oprecht heel zwaar voor jou. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om oplossingen te willen aandragen als ze iets vervelend voor je vinden. Ik denk niet dat ze er dan snel vanaf willen, ik denk dat ze met je meeleven en daarbij heus inzien dat je in een lastige situatie zit. Je huis heeft emotionele waarde voor jou zo te lezen en je kunt er niet comfortabel in leven: geluidsoverlast en warmteoverlast. Dat is heel naar. Sterkte ermee 

Duufje schreef op 29-06-2026 om 13:22:

Joh, ik geloof je best. Ik twijfel niet aan je verhaal en hoe erg het is voor je, maar ik vind je ook een zeur.
Dat vind ik ook van mensen die aan een uitgaangsplein / -straat gaan wonen en vervolgens klachten indienen over elk beetje geluidsoverlast. Ja, dan moet je daar dus niet gaan wonen.
En ik snap echt wel dat je niet altijd een keuze hebt en dan is het hartstikke vervelend. Maar dan helpt zeuren ook niet zoveel.

Maar in dit geval; het is tijdelijk, dit gaat ook weer voorbij. Als het echt niet uit te houden is, kun je dan geen vakantiehuisje ergens boeken of bij iemand logeren?

Oh je gelooft me maar ik mag er niets over zeggen? Ik moet mijn kleine mondje er over houden? waarom? Want kijk daar ga je weer: niet eerst vragen wat ik er al gedaan heb en dan zelf oplossingen bedenken waar ik al lang aan gedacht heb,uitgeprobeerd heb en die na geleefde ervaring en tot de onmogelijkheden zijn gaan behoren. Waardoor? dat kan ik je uitleggen maar dat ga ik niet doen want dan neem je de gelegenheid te baat om die legitieme redenen tot zeuren te verklaren waarbij je dus eigenlijk zelf een hele grote zeur wordt. Eigenlijk net als de mensen die al te makkelijk zeggen: ja dan moet je niet in de binnenstad gaan wonen, dat weet je toch? Nee dat weet je niet want ik woon hier al 35 jaar en toen stond er alleen één auto'tje waar nu een paar honderd dronken lallende lui zitten. Mensen die eens niet kunnen zeggen "joh Lexus, dat lijkt me niet makkelijk, want uit je lieve huis  gaan dat je overleden man heeft gebouwd, en terwijl je ziek bent, is ook best een stretch" of die gewoon hun eigen leventje verder leven, zijn ook een bepaald type mensen heb ik gemerkt. Meestal gaan ze later nog wel eens aan me terug denken. Enfin, nou kap ermee want ik kan weer even een boek lezen. doei (uitnodiging staat nog hoor)

ToetieToover schreef op 29-06-2026 om 13:30:

[..]

Lexus dit lijkt me oprecht heel zwaar voor jou. Mensen zijn nu eenmaal geneigd om oplossingen te willen aandragen als ze iets vervelend voor je vinden. Ik denk niet dat ze er dan snel vanaf willen, ik denk dat ze met je meeleven en daarbij heus inzien dat je in een lastige situatie zit. Je huis heeft emotionele waarde voor jou zo te lezen en je kunt er niet comfortabel in leven: geluidsoverlast en warmteoverlast. Dat is heel naar. Sterkte ermee

Dank je wel lieve Toetie, dat raakt me en ik voel me gezien. Ik denk dat er mensen zijn die oprecht meeleven en daardoor oplossingen bedenken en anderen die denken dat alles maakbaar is. Natuurijk moet ik de wijste zijn en ze die illusie gunnen maar dat lukt me niet altijd. Genoeg over mij haha, vannacht wedstrijd en ik ben blij dat die in de nacht is. Eigenlijk vind ik de wedstrijden niet eens zo erg. Al het gedoe eromheen meer. Enfin, fijne dag, dankje wel

Ik heb medelijden met de mensen die vinden dat ze vannacht op moeten blijven omdat ze het toch echt moeten zien. Ik ben zo blij dat ik gewoon naar bed kan vanavond en geen wekker hoef te zetten midden in de nacht.

Lijkt me echt heftig voor je Lexus dat zo dicht bij je huis al die evenementen georganiseerd worden. Ik zou stapelgek worden denk ik. 

Netherfield

Netherfield

29-06-2026 om 15:45 Topicstarter

Morgenochtend is er een vergadering op mijn werk. Er is gekeken om het te verzetten voor de nachtelijke voetbalkijkers (echt waar!) maar dat lukte niet want geen vergaderruimte beschikbaar. Dus kwam er een mail dat het toch morgenochtend blijft. Is een collega naar de organisator gelopen om zich erover te beklagen... Voetbal doet rare dingen met mensen. 

Ik hoop voor Lexus dat ze niet vannacht om 03:00 onder haar raam voetbal gaan kijken. En over mensen die in de binnenstad gaan wonen en dan klagen over lawaai, dat vind ik ook gek. Maar als ik lees dat Lexus' man dit huis gebouwd heeft, kan het zomaar zijn dat het huis er al stond voordat al die evenementen in het leven geroepen werden.

Ik hoop trouwens niet dat er rellen komen omdat het Nederland-Marokko is. 

Netherfield schreef op 29-06-2026 om 15:45:

Morgenochtend is er een vergadering op mijn werk. Er is gekeken om het te verzetten voor de nachtelijke voetbalkijkers (echt waar!) maar dat lukte niet want geen vergaderruimte beschikbaar. Dus kwam er een mail dat het toch morgenochtend blijft. Is een collega naar de organisator gelopen om zich erover te beklagen... Voetbal doet rare dingen met mensen.

Ik hoop voor Lexus dat ze niet vannacht om 03:00 onder haar raam voetbal gaan kijken. En over mensen die in de binnenstad gaan wonen en dan klagen over lawaai, dat vind ik ook gek. Maar als ik lees dat Lexus' man dit huis gebouwd heeft, kan het zomaar zijn dat het huis er al stond voordat al die evenementen in het leven geroepen werden.

Ik hoop trouwens niet dat er rellen komen omdat het Nederland-Marokko is.

Ik ben er bang voor; het maakt sommige “supporters” ook niet uit of hun clubje nu wint of verliest; rellen dien ze sowieso wel.

Daglichtlamp schreef op 29-06-2026 om 14:45:

Ik heb medelijden met de mensen die vinden dat ze vannacht op moeten blijven omdat ze het toch echt moeten zien. Ik ben zo blij dat ik gewoon naar bed kan vanavond en geen wekker hoef te zetten midden in de nacht.

Ik wil het echt graag zien ja, het gaat me vast niet lukken om op te blijven..

Ik vind het sowieso ontzettend jammer van dit WK dat veel wedstrijden laat of middernacht werden uitgezonden.

Zilver_gray schreef op 29-06-2026 om 16:42:

[..]

Ik wil het echt graag zien ja, het gaat me vast niet lukken om op te blijven..

Ik vind het sowieso ontzettend jammer van dit WK dat veel wedstrijden laat of middernacht werden uitgezonden.

De komende twee wk's zijn in betere tijdzones. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.