Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Anti WK Voetbal topic

Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld. 

Netherfield

Netherfield

21-06-2026 om 08:43 Topicstarter

Dochter heeft met vriendinnen voetbal gekeken bij ons thuis. Ik zat met een boek in de tuin. 

Hier vierhonderd man met toeters en bellen voor de deur. Geen band gelukkig, wel keiharde muziek. Wat een tokkie gebeuren. Maakt mij niet uit dat je juicht bij een doelpunt, maar waarom moet er tot diep in de nacht lallend gefeest worden? Het is niet zo dat er een oorlog van vijf jaar beëindigd is of zo.  Er was nota bene beveilliging ingehuurd en terecht wat dat volk zat om vijf uur al aan de halve liters bier en ging tot 2 uur s nachts door. 

toen ik vanmorgen na mijn nachtdienst naar huis fietste moest ik zigzaggend over het fietspad lang stukgegooide bierflesjes, en dat was regelmatig gedurende de ca 6 km. Waarom moet er ook gelijk zo’n aso-gedrag bijkomen? 
En enige gedeeltes van de straten zijn ineens oranje versierd, dat was tot gisteren nog niet zo. 

Zucht, we hebben de tweede wedstrijd ook gewonnen, weinig kans dat we eruit liggen nu. En "gezellig" vuurwerk tot twaalf uur 's nachts gisteren.

Ik had dit weekend een diner en hotelovernachting. Was nog even bang dat het hotel ‘iets geregeld’ zou hebben voor de fans maar helemaal niets. Heerlijk rustig gegeten en buiten gezeten.

Ik zag een filmpje van Japanse fans die na afloop wedstrijd heel de tribune zelf opruimen met zelf meegebrachte zakken. Dit als teken van respect. Wow!! Dat zijn nog eens normen en waarden. 

Wij krijgen er echt niets van mee. Ik hou niet van voetbal, man houdt niet van voetbal. We wonen in een rustig straatje en we kijken eigenlijk geen tv (het is voetbal of het gaat over voetbal, verder is er niet zoveel).
Wij kijken lekker samen een serie op Netflix of ik lees een boek in de tuin. Helemaal prima.

Mick87 schreef op 22-06-2026 om 09:33:

Ik zag een filmpje van Japanse fans die na afloop wedstrijd heel de tribune zelf opruimen met zelf meegebrachte zakken. Dit als teken van respect. Wow!! Dat zijn nog eens normen en waarden.

Mwah... ik las ergens dat Japanse vrouwen er nogal schamper op reageerden. Goede sier voor de buis, maar thuis laten de heren ook alles achter hun bips liggen.

De vergelijking met de Olympische Spelen van 1936 dringt zich regelmatig bij me op. Niet alleen bij mij. Gelukkig heb ik sowieso de schurft aan voetbal, en kom ik niet in de verleiding principes overboord te gooien. 

Man heb ik er destijds op uitgezocht. Bord op schoot bij Studio Sport zou echt een deal breaker zijn geworden. 

Nou ik moet toegeven dat de herrie vannacht mee viel hier, maar ik houd mijn hart vast voor dinsdagnacht. 

rond middernacht vuurwerk. Geen idee welke vier landen tot dan speelden en wie er won. Daarna in slaap gevallen en niks gemerkt van lawaai na de wedstrijd van NL.

Het ligt er helemaal aan waar je woont. Hier zie je af en toe wat oranje slingers hangen, verder geen andere versiering. En al helemaal geen schreeuwende voetbalfans op straat laat staan vuurwerk!! Wat een aso gedoe! Dan zou bij mij het plezier rondom EK/ WK/ Oranje er ook wel snel vanaf zijn.

Tja ik weet dat er plekken zijn waar het erg rustig is en waar geen oranje vlaggen hangen. Ligt niet altijd aan de wijk. Hier volgens de makelaar een top A locatie. Er komt nu een paar keer in dit draadje iemand vertellen dat zij gelukkig nergens last van hebben, dat ze heerlijk in de tuin met een boek zittten. Okay ik gun het je hoor. Maar hoe helpt dat ons, mensen die op een bovenhuis zitten waar het 37 C graden was,  ik om vijf uur 's nachts de ramen open wilde zetten en alweer met naborrelende oranje fans werd geconfronteerd. Het voelt een beetje als lekker puh

edit: ja sorry natuurlijk kan en mag iedereen hier posten. ik ben gewoon sacho omdat het zo heet is en er geen ontsnappen aan de herrie is en je oo al de ramen niet open kan zetten (er worden ook andere wedstrijden dan nl gekeken)

Lexus schreef op 26-06-2026 om 20:50:

Tja ik weet dat er plekken zijn waar het erg rustig is en waar geen oranje vlaggen hangen. Ligt niet altijd aan de wijk. Hier volgens de makelaar een top A locatie. Er komt nu een paar keer in dit draadje iemand vertellen dat zij gelukkig nergens last van hebben, dat ze heerlijk in de tuin met een boek zittten. Okay ik gun het je hoor. Maar hoe helpt dat ons, mensen die op een bovenhuis zitten waar het 37 C graden was, ik om vijf uur 's nachts de ramen open wilde zetten en alweer met naborrelende oranje fans werd geconfronteerd. Het voelt een beetje als lekker puh

edit: ja sorry natuurlijk kan en mag iedereen hier posten. ik ben gewoon sacho omdat het zo heet is en er geen ontsnappen aan de herrie is en je oo al de ramen niet open kan zetten (er worden ook andere wedstrijden dan nl gekeken)

Omdat er in de openingspost gevraagd wordt wat je kunt doen tijdens een wedstrijd...

Een boek lezen dus, of Netflix kijken. Perfect antwoord op de vraag. 

Duufje schreef op 29-06-2026 om 08:48:

[..]

Omdat er in de openingspost gevraagd wordt wat je kunt doen tijdens een wedstrijd...

Een boek lezen dus, of Netflix kijken. Perfect antwoord op de vraag.

Nou ja, wat een idee. Ik had het gewoonweg niet kunnen bedenken.

Sarcasme uit: nee dat kan dus niet hier rond de wedstrijden 

Verhuizen?
Vakantie vieren tijdens WK?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.