Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Anti WK Voetbal topic

Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld. 

Lexus schreef op 13-06-2026 om 13:22:

Pff ik woon aan een plein met terrassen... Allemaal oranje vlaggetjes plus een hele grote vlag met de Nederlands leeuw. Het doet emotioneel en esthetisch pijn. En dan heb ik al een brief gekregen met dat ze lawaai gaan maken en een extra (versterkte) muziekband gaan inhuren. Dat gaat akoestisch pijn doen. Ik snap dat je van een voetbalwedstrijd kunt genieten maar dat $%**-circus eromheen... waar is dat voor nodig? Het is gewoon geïnstitutionaliseerde burenoverlast. En ja, allemaal voor de commercie natuurlijk. Ik hoop dat ' we' er snel uitliggen.

Voor iedereendie vreest voor het lawaai na 2200: wees blij dat je niet hier woont. Voor mijn huis zijn ze al vanaf 1900 uur keiharde muziek aan het maken. GRMBl!! Officieel mogen ze 9 evenementen per jaar houden maar blijkbaar maakt de gemeente hiervooreen uitzondering. Is toch ff belachelijk! Voetbal met zijn allen kijken okay (maar gaat dus ook over grote speakers) maar dit is gewoon buren pesten. Je kan die muziek niet uitsluiten ook niet as je met koptelefoon achter in je huis gaat zitten.  En je kan er nergens bezwaar tegen aantekenen. Ik baal er echt onwijs van. 

Lexus schreef op 14-06-2026 om 20:31:

[..]

Voor iedereendie vreest voor het lawaai na 2200: wees blij dat je niet hier woont. Voor mijn huis zijn ze al vanaf 1900 uur keiharde muziek aan het maken. GRMBl!! Officieel mogen ze 9 evenementen per jaar houden maar blijkbaar maakt de gemeente hiervooreen uitzondering. Is toch ff belachelijk! Voetbal met zijn allen kijken okay (maar gaat dus ook over grote speakers) maar dit is gewoon buren pesten. Je kan die muziek niet uitsluiten ook niet as je met koptelefoon achter in je huis gaat zitten. En je kan er nergens bezwaar tegen aantekenen. Ik baal er echt onwijs van.

Wow, sprakeloos. Je zou toch een paar hotelovernachtingen declareren bij de gemeente via de rechtsbijstandverzekering. Omdat ze over de limiet gaan.

[..]

Voor iedereendie vreest voor het lawaai na 2200: wees blij dat je niet hier woont. Voor mijn huis zijn ze al vanaf 1900 uur keiharde muziek aan het maken. GRMBl!! Officieel mogen ze 9 evenementen per jaar houden maar blijkbaar maakt de gemeente hiervooreen uitzondering. Is toch ff belachelijk! Voetbal met zijn allen kijken okay (maar gaat dus ook over grote speakers) maar dit is gewoon buren pesten. Je kan die muziek niet uitsluiten ook niet as je met koptelefoon achter in je huis gaat zitten. En je kan er nergens bezwaar tegen aantekenen. Ik baal er echt onwijs van.

Ik vind dit veel en veel te ver gaan voor voetbal. Bij een evenement als Carnaval of koningsdag snap ik het. Maar kom op zeg: het is voetbal. En het is ook niet de halve of hele finale of zo. Be-lach-e-lijk. Ik snap heus dat mensen het leuk vinden en ze mogen er van genieten. Maar een groot deel van de samenleving draait gewoon door en een hoop mensen moeten morgen vroeg op. Waaronder ik als zorgmedewerker. Daar boeit het niet of er een wk-voetbal is of niet. De zorg gaat door en zo zijn er nog tig andere (cruciale) sectoren.

Het hele gedoe wordt waarschijnlijk als 1 evenement geteld ipv iedere wedstrijd apart evenement. Ik benijd je iig niet...

[..]

Wat ontzettend rot voor je zeg 😞

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 18:13:

Ik snap niet hoe mensen dat over 2 weken gaan doen als ze spelen op vrijdag om 01:00 dan is het om 02:30 op z'n vroegst afgelopen. Hoeft niemand dan in de ochtend te werken? En al die ouders dan? Hoeven die kinderen dan niet naar school?

Terugkijken gebruiken en tegen je vrienden en collega's zeggen dat je geen spoilers wilt horen. Hiervoor is thuiswerken mogelijk wel een must.

[..]

Je kan toch altijd de politie bellen? Of hebben ze een vergunning hiervoor?

Zeespiegel schreef op 14-06-2026 om 22:31:

[..]

Je kan toch altijd de politie bellen? Of hebben ze een vergunning hiervoor?

ja vergunning. Officieel mogen ze 9 evenementen per jaar houden maar blijkbaar maakt de gemeente hiervooreen uitzondering.

Lexus schreef op 14-06-2026 om 23:12:

[..]

ja vergunning. Officieel mogen ze 9 evenementen per jaar houden maar blijkbaar maakt de gemeente hiervooreen uitzondering.

Hoe is je nacht verlopen?

Ik heb het niet gezien. Ik was onderweg naar bed rond die tijd. Vroeger steeg inderdaad luid gejuich en geknal op uit een nabijzijnde buurt, maar die mensen wonen daar kennelijk niet meer dus het zal er nu stil blijven. Vermoedelijk wordt er wel voor andere landen gejuicht.

rionyriony schreef op 15-06-2026 om 06:13:

Ik heb het niet gezien. Ik was onderweg naar bed rond die tijd. Vroeger steeg inderdaad luid gejuich en geknal op uit een nabijzijnde buurt, maar die mensen wonen daar kennelijk niet meer dus het zal er nu stil blijven. Vermoedelijk wordt er wel voor andere landen gejuicht.

Of ze snappen dat op een dergelijk tijdstip juichen gigantische burenruzies veroorzaakt? Iedereen weet dat de meeste mensen gewoon moeten werken of naar school moeten. En het is nu niet bepaald de finale.

Daarbij gelijkspel, geen overwinning.

Moet zeggen dat ik ook op den duur iets liever het Bloemenduet hoor, maar alles put zichzelf uit op den duur. 

Mijn man kon ook helemaal over de rooie raken door vuurwerk. Enorme verwensingen op het moment supreme. Ik zette gewoon mijn capuchon op en zag het als een uitdaging om op luwe tijden tussen de rotjes door te lopen om de hond in staat te stellen te plassen. 

Ik word er ook niet wakker van. Ik word wakker van heel andere dingen.

buurman heeft zich redelijk rustig gehouden, op wat gevloek na. Had m'n raam dichtgedaan dus dat scheelde ook wel wat qua geluid. Ben ook wel redelijk snel in slaap gevallen. 

Keurige mensen, die Japanners. 👍🏼

https://www.facebook.com/share/r/1DNsVDbFQh/

Poezenmeisje schreef op 15-06-2026 om 09:06:

Keurige mensen, die Japanners. 👍🏼

https://www.facebook.com/share/r/1DNsVDbFQh/

Dit vind ik leuk om te zien. Ik heb gisteren even naar de Oranjemars gekeken, vond ik ook leuk. Ik merk dat ik een negatieve associatie heb met voetbal. Het schelden op het veld tegen de scheidsrechter en tegenstander, het aanstellerige valllen alsof je been eraf ligt, de arrogantie van veel voetballers (en de fanclubs trouwens ook) en de rellen als er verloren is. Ik vind het spelletje ook niet bijzonder leuk, maar het negatieve speelt ook zeker mee bij mijn aversie.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.