Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Anti WK Voetbal topic

Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld. 

Het is volgens mijn vriend verre van een makkelijke wedstrijd vanavond. Japan lijkt een underdog maar valt niet te onderschatten. Ze hebben in andere duels Brazilië en het VK al verslagen. Dus ik hoop oprecht dat ze Oranje gaan verslaan.  Dan is hopelijk die massahysterie snel weer gedaan.

1 van mijn buren is groot voetbalfan en hij is thuis. Ik hoop echt dat hij zich rustig houdt en dat ie geen bezoek heeft.

wel een verademing dit topic. Want velen schrijven precies hoe ik er ook over denk. Terwijl ik IRL echt als raar gezien word.

Verder wil ik zeggen dat ik IRL best een leuk persoon ben. Haha. Ik kijk naar mijn topics van de afgelopen weken: "Hekel aan de zomer" en "het leven is zinloos" en hier klagen over WK. Ik lijk wel een beroepskaren en zuurpruim. Maar dat valt reuze mee 

Ik hoop toch wel dat het hier vanavond rustig blijft. Mijn slaap hard nodig.

Ik snap niet hoe mensen dat over 2 weken gaan doen als ze spelen op vrijdag om 01:00 dan is het om 02:30 op z'n vroegst afgelopen. Hoeft niemand dan in de ochtend te werken? En al die ouders dan? Hoeven die kinderen dan niet naar school?

Schippertje1968 schreef op 14-06-2026 om 18:13:

Ik snap niet hoe mensen dat over 2 weken gaan doen als ze spelen op vrijdag om 01:00 dan is het om 02:30 op z'n vroegst afgelopen. Hoeft niemand dan in de ochtend te werken? En al die ouders dan? Hoeven die kinderen dan niet naar school?

Natuurlijk wel. Die laat je ook kijken, dan breng je ze naar school, neem je zelf een snipperdag, en kun je slapen zolang de kinderen op school zijn. Succes juf! 

Ziek melden 

Kampeerder schreef op 14-06-2026 om 18:17:

[..]

Natuurlijk wel. Die laat je ook kijken, dan breng je ze naar school, neem je zelf een snipperdag, en kun je slapen zolang de kinderen op school zijn. Succes juf!

Je kan dan ook niet genieten van die wedstrijd. Oververmoeide kinderen die je de hele nacht wakker houdt gaan niet rustig op de bank zitten.

Netherfield

Netherfield

14-06-2026 om 18:55 Topicstarter

Je kan ze ook wakker maken voor de wedstrijd. Net als met oud en nieuw.

Bij mij op het werk zijn de meeste mensen sowieso al vrij op vrijdag. Als het een andere dag was geweest, dan denk ik dat er heel veel thuiswerkers zouden zijn geweest. Een vriendin van mij volgt een opleiding met een paar lesdagen op vrijdag. Daar hebben een paar zich al afgemeld voor de ochtend (na een vergeefse poging de lesdag te in zijn geheel te verplaatsen), vertelde ze. 

Tja, je snapt toch wel dat een Wk wedstrijd boven zoiets ordinairs als werk of school gaat🙄

Een collega heeft ooit als jochie een briefje aan zijn ouders geschreven of hij op mocht blijven voor een wedstrijd. Briefje is bewaard gebleven van wedstrijd weet hij niet eens of ie het gezien heeft. (Eind '80 begin '90)

Niet gehinderd door enige kennis gunde ik het organiserende land altijd de winst. Frankrijk haalde lukte dat (1998 en ek 2000 leert Google), jaren later kwam Zuid-Afrika de groepsfase niet door.  
(Gelukkig toen geen vuvuzela-bezitters in mijn omgeving)

buurman heeft vrienden uitgenodigd helaas. Hopelijk houden ze zich rustig. Ik neem aan dat hij morgen moet werken.

Wat een belachelijke tijden trouwens. Maar kwam er pas gisteren achter dat het in Amerika is, dus dat verklaart het. Maar ik vind het nog steeds belachelijk

Netherfield

Netherfield

14-06-2026 om 20:28 Topicstarter

Ik zie dat er 16 landen uit Europa meedoen (chatgpt gevraagd), dus mogen ze de speeltijden best een beetje aanpassen aan het continent waar de meeste landen vandaan komen. 😉

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.