Media en cultuur
Netherfield
13-06-2026 om 10:21
Anti WK Voetbal topic
Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld.
MissBobby
14-06-2026 om 09:55
Man kijkt wel als het uitkomt maar als we iets anders gaan doen dan gaat dat voor. Bovendien moet hij altijd vroeg op en heeft zijn nachtrust hard nodig dus veel wedstrijden vallen al af. ik heb er helemaal niets mee. Mijn kinderen wel maar die zijn ook zuinig op hun nachtrust dus veel zullen we hier niet kijken. Als Nederland richting finale gaat dan zal er wel gekeken worden. Man komt ook nog eens uit een ander land dus wel meer mogelijke wedstrijden hier….
Ik hou niet van de hype eromheen en oranje staat me niet
Roos57
14-06-2026 om 10:20
Ik zag reclame van G star voorbijkomen en de reacties erop . Wel grappig.
Verder heb ik niks met voetbal. Wel een beetje met Ronald en Erwin Koeman .
Groningers en had een zwak voor Erwin vroeger. Heeeeel vroeger 😅
wild-flower
14-06-2026 om 10:28
Ik heb niets met voetbal en doe dus niet mee met de gekte.
Oranje staat mij trouwens ook niet haha.
Er zitten genoeg zenders op mijn tv. Iedereen zijn ding hoor.
watertoren
14-06-2026 om 11:16
Ik woon alleen. Mijn man is overleden en mijn zoon heeft een eigen huis gekocht dus hier geen voetbal meer op tv. k zou wel terug willen naar de tijd dat het wel zou was!
ToetieToover
14-06-2026 om 11:41
Vreselijk al dat gedoe er omheen. Het lijkt wel of alleen asociale mensen van voetbal houden. Hooligans, of juist ‘feestvieren’ wat neerkomt op zuipen en herrie maken. Je TV in de tuin parkeren en lallen. Echt de buurman die dat flikt, mag urenlang naar mijn Rammstein luisteren. Maar de aso buren hebben net een baby dus hopelijk houden die zich stil. Geluid draagt hier ver over het water. Je hoort ze ook juichen bij een doelpunt als iedereen zijn ramen en deuren open heeft, dat vind ik geen probleem. Maar dat carnavaleske gehos, getver.
Happyapple
14-06-2026 om 12:03
Ja een keer juichen kan ik ook heus wel hebben, maar vuurwerk bij elk doelpunt en dat getoeter na een gewonnen wedstrijd, vind ik echt irritant na 22 a 23u.
Zeespiegel
14-06-2026 om 12:17
ToetieToover schreef op 14-06-2026 om 11:41:
Vreselijk al dat gedoe er omheen. Het lijkt wel of alleen asociale mensen van voetbal houden. Hooligans, of juist ‘feestvieren’ wat neerkomt op zuipen en herrie maken. Je TV in de tuin parkeren en lallen. Echt de buurman die dat flikt, mag urenlang naar mijn Rammstein luisteren. Maar de aso buren hebben net een baby dus hopelijk houden die zich stil. Geluid draagt hier ver over het water. Je hoort ze ook juichen bij een doelpunt als iedereen zijn ramen en deuren open heeft, dat vind ik geen probleem. Maar dat carnavaleske gehos, getver.
Snap ik niet dat het buiten moet, mag het niet binnen van vrouw? Of gaan ze gewoon voor maximale overlast uit zichzelf?
rionyriony
14-06-2026 om 14:04
Ik hoop dat er wielrennen en tennis worden uitgezonden; motoren houd ik niet van en voetbal vind ik ook niet zoveel aan. Het kan me in alle gevallen niet veel schelen wie er wint.
Mogelijk zet ik voetbal aan als er echt niets anders is maar het is niet mijn fort, zogezegd.
De kans dat je land wint is extreem klein en om nu dat hartverscheurend gedoe van hopen&verliezen aan te gaan trekt me niet erg.
PS: zo die Koeman houdt wel van een lekker hapje! Hij heeft geen voetballersfiguur meer zogezegd.
Mick87
14-06-2026 om 14:38
ik gun iedereen z'n pleziertjes. Laat ik dat voorop stellen. Maar ik woon tegen een tokkie wijk aan (waarover ook na de jaarwisseling veel bericht is nav ernstige rellen) Vuurwerk is daar heel gangbaar, ook ver buiten oud en nieuw. Nu willen ze ook de leukste oranjewijk zijn rond het WK. Wat ik persoonlijk nogal een hoog tokkiegehalte vind hebben. Maar goed iedereen z'n ding. Vlaggen en andere dingen hangen er al zeker 6 weken en zijn inmiddels ook al verkleurd. Ieder z'n ding, zoals ik al zei. Maar ik kan er wel op rekenen dat er bij ieder goal weer vuurwerk afgestoken moet worden. Nu is dat an sich al irritant. Maar zeker omdat de wedstrijd van vanavond om 22.00 begint. En morgen moet ik er om 06.00 uit. Dus ben erg benieuwd. Ik hoop stiekem dat NL er snel uit ligt.
Stoor me sowieso aan het hele voetbal. Zo'n zwaar overrared sport. Zo'n massahysterie er omheen. Ik kijk liever Olympische spelen. Daar kan ik veel meer van genieten dan van een stelletje miljonairs die achter een bal Aanholt. Maar hé, wie ben ik ?
rooiekater
14-06-2026 om 15:22
Ik hou mijn hart vast vanavond. De kroegen mogen niet open want woon in de bible beld. En ik woon in de buurt van voetbal fans.
Hier gaat de wekker morgen 05.30
Poezenmeisje
14-06-2026 om 15:47
Roos57 schreef op 14-06-2026 om 10:20:
Ik zag reclame van G star voorbijkomen en de reacties erop . Wel grappig.
Verder heb ik niks met voetbal. Wel een beetje met Ronald en Erwin Koeman .
Groningers en had een zwak voor Erwin vroeger. Heeeeel vroeger 😅
Eén van mijn broertjes lijkt op en was net zo blond als Ronald Koeman. We maakten mensen wijs dat hij een 'buitenkind' was van hem.
Poezenmeisje
14-06-2026 om 15:48
watertoren schreef op 14-06-2026 om 11:16:
Ik woon alleen. Mijn man is overleden en mijn zoon heeft een eigen huis gekocht dus hier geen voetbal meer op tv. k zou wel terug willen naar de tijd dat het wel zou was!
Poezenmeisje
14-06-2026 om 15:52
ToetieToover schreef op 14-06-2026 om 11:41:
Je zou mijn hele gezin daar blij mee maken. 😄
Beng beng!!
🔥🔥🔥Feuer frei!!🔥🔥🔥
Beng beng!!
"Tanzlehrerin" van Till keihard uit de speakers in dit gereformeerde dorp, misschien eens uitproberen. 😇
rooiekater
14-06-2026 om 16:19
Poezenmeisje schreef op 14-06-2026 om 15:52:
[..]
Je zou mijn hele gezin daar blij mee maken. 😄
Beng beng!!
🔥🔥🔥Feuer frei!!🔥🔥🔥
Beng beng!!
"Tanzlehrerin" van Till keihard uit de speakers in dit gereformeerde dorp, misschien eens uitproberen. 😇
Ik zeg doen vanavond rond 22.00
Mick87
14-06-2026 om 17:34
rooiekater schreef op 14-06-2026 om 16:19:
[..]
Ik zeg doen vanavond rond 22.00
Haha jaaaa