Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

Anti WK Voetbal topic

Ik kijk geen voetbal, man wel. WK is erg, want dan is er ELKE DAG voetbal op tv. Dus deel hier je ergernis over voetbal op TV en tips over wat voor leuke dingen je kan doen tijdens zo’n wedstrijd. Ooit zond Nederland 1 of 3 tijdens de wedstrijden engelse detectives uit bijvoorbeeld. 

Lexus schreef op 13-06-2026 om 13:22:

Pff ik woon aan een plein met terrassen... Allemaal oranje vlaggetjes plus een hele grote vlag met de Nederlands leeuw. Het doet emotioneel en esthetisch pijn. En dan heb ik al een brief gekregen met dat ze lawaai gaan maken en een extra (versterkte) muziekband gaan inhuren. Dat gaat akoestisch pijn doen. Ik snap dat je van een voetbalwedstrijd kunt genieten maar dat $%**-circus eromheen... waar is dat voor nodig? Het is gewoon geïnstitutionaliseerde burenoverlast. En ja, allemaal voor de commercie natuurlijk. Ik hoop dat ' we' er snel uitliggen.

Ik hoop ook dat we er snel uit liggen, want de buren zullen wel elke wedstrijd aangrijpen om een feestje te bouwen. En de wedstrijden beginnen pas om 22:00 uur toch, dus dan duurt het tot diep in de nacht.

Helaas ga ik met familie weg, die daar wel de voetbalwedstrijd met oranje wil zien. 

Wij kijken ook niet, maar de buren hebben wel vaak herrie met dat soort voetbalwedstrijden, dus ik zie vooral op tegen de geluidsoverlast aangezien de meeste wedstrijden ook vrij laat gespeeld worden.  

Netherfield

Netherfield

13-06-2026 om 22:42 Topicstarter

Ik snap ook niet wat mensen aan voetbal kijken vinden, maar blijkbaar zijn we in de minderheid. 

Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één Amerikaan is die zich zou interesseren voor "soccer".

De oranje vuvuzela had ik blijkbaar verstopt achter de zware boekenkast. Die kwam na jaren ineens tevoorschijn toen we de kast moesten verplaatsen.

Poezenmeisje schreef op 13-06-2026 om 23:05:

De oranje vuvuzela had ik blijkbaar verstopt achter de zware boekenkast. Die kwam na jaren ineens tevoorschijn toen we de kast moesten verplaatsen.

Die verstop je beter onderin de vuilniszak. Net niet op de bodem, anders zal je altijd zien dat die er doorheen prikt. 

(Hoewel spullen van je partner verstoppen me niet echt bevorderlijk lijkt voor de relatie.)

Zeespiegel schreef op 14-06-2026 om 07:19:

[..]

Die verstop je beter onderin de vuilniszak. Net niet op de bodem, anders zal je altijd zien dat die er doorheen prikt.

(Hoewel spullen van je partner verstoppen me niet echt bevorderlijk lijkt voor de relatie.)

Eerder in een ondergrondse container. 

Ik lees net op Facebook allerlei artikelen over of je kinderen alle wedstrijden mogen zien enzo.  Pfff.  Ik ben heel blij dat mijn kinderen nog geen interesse hebben zeg, die 3e wedstrijd is van donderdag op vrijdag om 1u. Ik zie nu al op tegen de herrie in de straat hier. 

Zeespiegel schreef op 14-06-2026 om 07:19:

[..]

Hij was van mijn zoon. 😇

Partner heeft gelukkig niets met voetbal.

Happyapple schreef op 14-06-2026 om 08:08:

Ik lees net op Facebook allerlei artikelen over of je kinderen alle wedstrijden mogen zien enzo. Pfff. Ik ben heel blij dat mijn kinderen nog geen interesse hebben zeg, die 3e wedstrijd is van donderdag op vrijdag om 1u. Ik zie nu al op tegen de herrie in de straat hier.

Ik zit nu zo'n discussie te lezen op Reddit. Wat wordt het groot gemaakt! Het is maar voor een keertje, mooie ervaring, ze vergeten het nooit meer. Alsof Nederland op het punt staat het WK te winnen. En de mensen die het geen goed idee vinden om kinderen zo laat nog te laten kijken "deugen", zijn zuurpruimen en politiek correct. Ik weet nog niet of ik het triest vind of dat ik er om moet lachen.

MiniJCW schreef op 14-06-2026 om 08:59:

[..]

Ik zit nu zo'n discussie te lezen op Reddit. Wat wordt het groot gemaakt! Het is maar voor een keertje, mooie ervaring, ze vergeten het nooit meer. Alsof Nederland op het punt staat het WK te winnen. En de mensen die het geen goed idee vinden om kinderen zo laat nog te laten kijken "deugen", zijn zuurpruimen en politiek correct. Ik weet nog niet of ik het triest vind of dat ik er om moet lachen.

Er is nog nergens vakantie. Dus dan laat je je kind kijken en brengt hem de volgende dag gewoon naast school. De leerkracht zoekt het maar uit met de oververmoeide kinderen. 

Vervolgens ligt het aan het onderwijs dat kinderen zo slecht presteren. Of is er in het leven van kinderen te weinig tijd om school serieus te kunnen nemen omdat er zoveel leuks ook door moet gaan?

Kampeerder schreef op 14-06-2026 om 09:03:

[..]

Er is nog nergens vakantie. Dus dan laat je je kind kijken en brengt hem de volgende dag gewoon naast school. De leerkracht zoekt het maar uit met de oververmoeide kinderen.

Vervolgens ligt het aan het onderwijs dat kinderen zo slecht presteren. Of is er in het leven van kinderen te weinig tijd om school serieus te kunnen nemen omdat er zoveel leuks ook door moet gaan?

Ik denk dat na die late wedstrijd er veel ziekmeldingen zijn. Zowel op de werkvloer als op school.

Ik hou niet van voetbal. Ik vind het geen leuke sport en er wordt naar mijn mening sowieso veel te veel tijd en geld aan besteed. 
Ik vind de hoeveelheid voetbalwedstrijden op tv ook heel irritant en dat alles moet wijken voor een EK of WK ook.
De vreselijke reclamespotjes, alle troep die mensen weer kunnen krijgen/kopen.
En dat terwijl er de laatste WK’s genoeg redenen zijn om dat hele evenement te boycotten. 

Weer 5 weken dat je in de auto Radio 1 moet vermijden. Ik ben een echte sport-hater. Geen voetbal, geen Formule1, geen wielrennen, gewoon niks. 

Maar voetbal is het ergst, denk ik. Want daar wordt maximaal op ingespeeld en het wordt vrijwel automatisch verwacht dat je met een WK ineens interesse hebt in voetbal. Hele reclamecampagnes, straten die oranje kleuren, brrrr. 
Die Tour de France is ook erg op de radio, maar daar is goddank geen massale gekte omheen. 
Maar goed, gewoon doorgaan met ademhalen en het gaat vanzelf voorbij. Nog een geluk dat alle 3 huishoudens in mijn straatje niets om voetbal geven en mijn vrienden ook niet. Ik zit in een redelijk voetbalvrije bubbel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.