Media en cultuur Media en cultuur

Media en cultuur

70 jaar TV in Nederland. Wat is jouw hoogtepunt?

Dit weekend bestaat de Nederlandse tv 70 jaar. De NPO besteedt het hele weekend aandacht aan de hoogtepunten van 70 jaar tv. Wat mag volgens jou echt niet ontbreken?


Nee

Nee

01-10-2021 om 08:52

Ik weet niet wat er met “hoogtepunt” wordt bedoeld, maar het eerste wat me te binnen schiet is zo’n “spelshow” van mensen die ernstig ziek waren en de winnaar zou een levensreddend orgaan krijgen. En aan het einde van de aflevering bleek het allemaal een stunt te zijn om aandacht te krijgen voor orgaandonatie. Ik was erg jong toen ik dat programma keek dus ik geloofde oprecht dat de show echt was in het begin en dat ze serieus een orgaan konden winnen. 

Nee schreef op 01-10-2021 om 08:52:

Ik weet niet wat er met “hoogtepunt” wordt bedoeld, maar het eerste wat me te binnen schiet is zo’n “spelshow” van mensen die ernstig ziek waren en de winnaar zou een levensreddend orgaan krijgen. En aan het einde van de aflevering bleek het allemaal een stunt te zijn om aandacht te krijgen voor orgaandonatie. Ik was erg jong toen ik dat programma keek dus ik geloofde oprecht dat de show echt was in het begin en dat ze serieus een orgaan konden winnen.

Dat was de grote donorshow met Patrick Lodiers

Nee

Nee

01-10-2021 om 08:56

Tuinfluiter schreef op 01-10-2021 om 08:54:

[..]

Dat was de grote donorshow met Patrick Lodiers

Ja die! 

Koot en Bie
Twee voor twaalf
Vroege vogels

Oh zoveel. De kindertv met Stuif es in en Pipo de Clown oa. 
De elfstedentochten van 85 en 86 toen op school de tv aan mocht en iedereen heel vroeg opstond om maar te kijken.
Het verplicht mee moeten kijken naar Koot en Bie wat ik toen natuurlijk niet begreep en stom vond maar nu geniaal.
Serious request met het glazen huis, zeker de eerste jaren, toen stond de tv hier elk moment aan.
De bruiloft van Willem Alexander en Maxima. 
De eerste keer Big Brother.

Dat soort dingen schieten me nu te binnen.

Live Aid! Ik was 12 jaar oud en heb echt het hele weekend zitten kijken, daar is mijn liefde voor de muziek van Queen ontstaan ❤️

En Klassenwerk, omdat ‘onze’ klas daaraan mee deed en won! We mochten een week met Hans van Willigenburg en crew op vakantie, zonder ouders voor het eerst in een vliegtuig. Retespannend was dat 🤣

Op vrijdagavond 'Medisch centrum West' , met fris gewassen haartjes en een bakje chips op de bank. 
Toen ik wat ouder werd en langer op mocht blijven mocht ik ook nog 'Op goed geluk' daarna kijken. 

Het duurde lang voordat we kabel kregen en de commerciële zenders konden ontvangen.
Ik weet nog heel goed dat ik in de tweede klas van de middelbare eindelijk mee kon praten over 'GTST'. 

De elfstedentocht vond ik ook geweldig in 1985 had ik vrij en zat ik al vroeg in de ochtend te kijken.

Open het dorp. Met Mies Bouman. Eerste geldinzamelingsactie op TV Voor woongemeenschap gehandicapten. Zie me nog gaan met een luciferdoos met geld naar het postkantoor

Sophia_!

Sophia_!

01-10-2021 om 09:39

Wie echt niet mag ontbreken is Andre van Duin. Hem zie ik al heel mijn leven op tv, in verschillende soorten programma's.

De landing op de maan. Wij werden uit bed gehaald door mn vader om dit live mee te maken

Sophia_!

Sophia_!

01-10-2021 om 09:42

MIDA schreef op 01-10-2021 om 09:01:

Live Aid! Ik was 12 jaar oud en heb echt het hele weekend zitten kijken, daar is mijn liefde voor de muziek van Queen ontstaan ❤️

En Klassenwerk, omdat ‘onze’ klas daaraan mee deed en won! We mochten een week met Hans van Willigenburg en crew op vakantie, zonder ouders voor het eerst in een vliegtuig. Retespannend was dat 🤣

Je zal zoiets winnen, wat gaaf!!

PriceyRook54

PriceyRook54

01-10-2021 om 09:44

Zeg eens Aaaa en Kinderen voor kinderen, is het eerste wat bij mij opkomt.

Sophia_! schreef op 01-10-2021 om 09:39:

Wie echt niet mag ontbreken is Andre van Duin. Hem zie ik al heel mijn leven op tv, in verschillende soorten programma's.

Absoluut! 

Die man was er al toen ik kind was en nu is hij er nog steeds. Wat mij betreft hét icoon voor de Nederlandse tv. 

Koot en Bie
Sonja

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.