Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Vanochtend op de fiets naar de huisarts gegaan. Niet wetende dat het daarna de hele dag zou regenen en dit mijn enigste buitenmoment was. Blij dus dat ik het heb gedaan en niet in de auto zat!
Vanmiddag lekker rustig een film thuis op de bank gekeken. Wat winkels af voor boodschappen rond etenstijd. En net een ontspannen yoga lesje. Morgen weer wat meer uit huis op pad is het plan. 

Ysenda

Ysenda

10-09-2025 om 11:25 Topicstarter

het is me gelukt!
Ik ben naar de sportschool geweest vanmorgen.
Eten is gister ook goed gegaan.
Werken daarentegen wat minder, ik geef aan er een halve dag te zijn en heb werk voor 2 dagen gekregen. Daar ga ik het morgen even over hebben.

wat goed Ysenda!

Vanmorgen gesport, maandag en gisteren niet ivm werk /koppijn /moe en al genoeg beweging gehad. Wel maandag en gisteren wat gewandeld.
Net na de sportschool via een omweg door het park naar huis gewandeld.  Nog steeds koppijn helaas. Gelukkig is de ongesteldheid weer zo goed als klaar. Hopelijk zakt de koppijn want heb dat nu al zo'n 2 weken af en aan ( meer wel dan niet ).

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

10-09-2025 om 17:27

weinig beweging gisteren en vandaag. Ga straks nog even gras maaien, denk dat het droog genoeg is.

Fijn dat de sportschool weer gelukt is Ysenda 

Ies

Ies

10-09-2025 om 22:57

Nog steeds weinig ruimte hier. Veel gedoe en rommelig, bah. 
Mijn voornemens wat concreter gemaakt om wat meer focus en structuur te krijgen. 
Genoeg bewegen doe ik nu wel en van ongezond voer afblijven ook. Kost me momenteel niet zoveel, begint aardig in te slijten. 
Nu wil ik cardio (of matig intensieve beweging of hoe je het wil noemen) echt aandacht gaan geven. Daar ben ik wel al lang mee bezig maar krijg het niet structureel ingebouwd. Mogelijk doe ik het meer dan me opvalt maar daar heb ik eigenlijk geen idee van. Wil al lang een smartwatch kopen en dacht steeds dan kan ik het daar mee gaan monitoren. Maar dat staat ergens op mijn to do list en die groeit alleen maar duss…
Nu van plan het even zo te gaan monitoren en iig (eindelijk) een start te gaan maken. Vandaag een wandeling gemaakt en meteen even 10 minuten daarvan bewust op hoger tempo gelopen. Was erg lekker. Hoop dat ik dit vast kan houden, kan wel blijven wachten tot zwemmen weer gaat lukken maar dat schiet ook niet zo op. 
Zelfde geldt voor krachttraining. Doe ik soms maar niet structureel en dat wil ik gaan inbouwen. 
Moeilijkste voor mij is ontspanning inbouwen. Op dit moment voor mij nog moeilijker maar tegelijkertijd noodzakelijker. Ook hiervoor even aandacht gehad tijdens wandeling vandaag: even rustig gelopen met aandacht voor alle zintuiglijke prikkels en mijn gedachten los door mijn hoofd laten dwarrelen. 
Had een moeilijke dag vandaag, er  speelden veel emotionele zaken en de wandeling heeft me zooo goed gedaan. Had het nog steeds lastig maar wel even flink opgefrist. 
En als laatste monitor ik even mijn groente inname, in de hoop dat wat op te kunnen krikken. 
Sterkte voor iedereen die dat kan gebruiken! 

Vanochtend met de auto langs wat winkels en dan baal ik zo dat ik geen ruggengraat heb. Had makkelijk kunnen fietsen. Gewoon geen zin. 

Vanmiddag een vriend geholpen met klussen aan zijn boot en daarna even kort een duikje genomen in de zee. Mogelijk was dat de laatste keer. Het herfstweer begint nu echt wel te komen.

Vanavond op de fiets naar hardlooptraining. En dan ben ik echt wel tevreden dat dit mij lukt. Bij thuiskomst ook nog gekookt voor mijzelf. Dus eten/ bewegen / buitenlucht / ontspanning zaten eigenlijk allemaal wel goed vandaag. 

Ysenda

Ysenda

11-09-2025 om 09:15 Topicstarter

Net weer begonnen met een half uur wandelen.
Eten ging gister ook goed.
Vandaag weer werken. Ik hoop een kwartiertje mijn manager te kunnen spreken over hoe het dinsdag ging.

Vandaag hoop ik wel op tijd weg te kunnen gaan want mijn belastbaarheid is nog niet waar het moet zijn.

dag allen,
 Wat lees ik goede dingen zeg, sportschool, wandelen, zwemmen in zee 😬. Merken jullie ook dat de regen toch wat minder aantrekkelijk is om erop uit te gaan of boeit het niet?
Hier gaat het niet goed, met niks. Ik kamp al heeeeeel lang met vermoeidheid en werk al een aantal maanden halve dagen. Slaaponderzoek gehad en ik heb slaapapneu. Dat wist ik niet.
Ook ass, waardoor ik ook chronisch moe en overprikkeld ben. En nu weet ik het gewoon niet meer. Ik ben op en herstel niet. De apneu therapie slaat niet goed aan en alles kost me energie. 
ik wil me niet volledig ziekmelden maar dit werkt ook niet. Zo lastig.

nu weekend. Geen plannen, misschien wat fietsen en veel lezen. 
maandag ga ik weer naar de diëtiste en heb ik een Pilates les ingepland. 

Ik wens jullie een fijne middag/ avond.

Ysenda

Ysenda

11-09-2025 om 15:49 Topicstarter

Nikki1973 schreef op 11-09-2025 om 15:21:

dag allen,
Wat lees ik goede dingen zeg, sportschool, wandelen, zwemmen in zee 😬. Merken jullie ook dat de regen toch wat minder aantrekkelijk is om erop uit te gaan of boeit het niet?
Hier gaat het niet goed, met niks. Ik kamp al heeeeeel lang met vermoeidheid en werk al een aantal maanden halve dagen. Slaaponderzoek gehad en ik heb slaapapneu. Dat wist ik niet.
Ook ass, waardoor ik ook chronisch moe en overprikkeld ben. En nu weet ik het gewoon niet meer. Ik ben op en herstel niet. De apneu therapie slaat niet goed aan en alles kost me energie.
ik wil me niet volledig ziekmelden maar dit werkt ook niet. Zo lastig.

nu weekend. Geen plannen, misschien wat fietsen en veel lezen.
maandag ga ik weer naar de diëtiste en heb ik een Pilates les ingepland.

Ik wens jullie een fijne middag/ avond.

Waarom wil je je niet volledig ziek melden?

Kan er meer rust in je werkdag gepland worden. Ik werk nu 2x 2 uur op mijn werkdagen en heb geen afspraken. Mijn collega's zien mij op afwezig staan en samen met mijn manager bepaal ik per dag wat mijn taken zijn.

Tussen die 2 uur heb ik minimaal een uur rust. Kan ik gaan wandelen, kan ik in de stilte ruimte gaan zitten net wat ik wil. Nadeel van de stilte ruimte, als er collega's zitten dan ademen ze 

Ysenda schreef op 11-09-2025 om 15:49:

[..]

Waarom wil je je niet volledig ziek melden?

Kan er meer rust in je werkdag gepland worden. Ik werk nu 2x 2 uur op mijn werkdagen en heb geen afspraken. Mijn collega's zien mij op afwezig staan en samen met mijn manager bepaal ik per dag wat mijn taken zijn.

Tussen die 2 uur heb ik minimaal een uur rust. Kan ik gaan wandelen, kan ik in de stilte ruimte gaan zitten net wat ik wil. Nadeel van de stilte ruimte, als er collega's zitten dan ademen ze

Bedankt voor het meedenken.

Ik ben al jaren niet stabiel, vaker uitgevallen door ( achteraf) mijn ass. Ik heb nu een wia en werk gedeeltelijk, waarvan ik dus ook weer een deel ziek ben. Het voelt als falen zeg maar om me weer helemaal ziek te melden, ik vind dat gewoon te moeilijk. Maar zoals het nu gaat, is ook niks. Ik plan al heel goed hoor, veel rust en regie over eigen agenda. Maar ik herstel niet, dus dit is niet de oplossing. 

En dat we gaan verhuizen met het werk helpt ook niet. Nieuwe locatie is niet fijn, geeft ook stress. Maar me nu ziekmelden lijkt misschien ook dat dit door de verhuizing komt zeg maar. 

Ysenda

Ysenda

11-09-2025 om 16:41 Topicstarter

Nikki1973 schreef op 11-09-2025 om 16:20:

[..]

Bedankt voor het meedenken.

Ik ben al jaren niet stabiel, vaker uitgevallen door ( achteraf) mijn ass. Ik heb nu een wia en werk gedeeltelijk, waarvan ik dus ook weer een deel ziek ben. Het voelt als falen zeg maar om me weer helemaal ziek te melden, ik vind dat gewoon te moeilijk. Maar zoals het nu gaat, is ook niks. Ik plan al heel goed hoor, veel rust en regie over eigen agenda. Maar ik herstel niet, dus dit is niet de oplossing.

En dat we gaan verhuizen met het werk helpt ook niet. Nieuwe locatie is niet fijn, geeft ook stress. Maar me nu ziekmelden lijkt misschien ook dat dit door de verhuizing komt zeg maar.

Oww, herkenning, ik zit nu dus gedeeltelijk thuis vanwege de verhuizing naar een nieuw gebouw met een nieuwe manier van werken.

Ik ben ook al meerdere keren uitgevallen alleen toen was er nog geen vermoeden ass bij mij. (Diagnose gaat er (nog) niet komen, mijn coping strategies zijn te sterk ontwikkeld)

En het gevoel van falen is zo herkenbaar. Ergens weet je ook het eigenlijk de beste oplossing is maar dat toegeven en accepteren zijn echt grote etappes en dan modderen we door tot we echt uitvallen. 

Die aankomende verhuizing geeft gewoon veel spanning omdat het onvoorspelbaar is, hoe ruikt het, hoe voelt het, hoe is het geluid.

Zou je voor de verhuizing al een paar keer op die locatie kunnen kijken? Dat hielp bij mij wel een beetje. 

Ysenda schreef op 11-09-2025 om 16:41:

[..]

Oww, herkenning, ik zit nu dus gedeeltelijk thuis vanwege de verhuizing naar een nieuw gebouw met een nieuwe manier van werken.

Ik ben ook al meerdere keren uitgevallen alleen toen was er nog geen vermoeden ass bij mij. (Diagnose gaat er (nog) niet komen, mijn coping strategies zijn te sterk ontwikkeld)

En het gevoel van falen is zo herkenbaar. Ergens weet je ook het eigenlijk de beste oplossing is maar dat toegeven en accepteren zijn echt grote etappes en dan modderen we door tot we echt uitvallen.

Die aankomende verhuizing geeft gewoon veel spanning omdat het onvoorspelbaar is, hoe ruikt het, hoe voelt het, hoe is het geluid.

Zou je voor de verhuizing al een paar keer op die locatie kunnen kijken? Dat hielp bij mij wel een beetje.

Hè wat naar voor je. Ik had een latere diagnose (46) en dat is gewoon heel lastig.

Locatie is bekend hoor, ben er al geweest maar er moeten dingen geregeld worden die niet geregeld zijn. 
maar goed, dit is de druppel. Het gaat al heel lang niet goed. 
Ik wacht het gesprek met de bedrijfsarts even af, dat heb ik binnenkort. 

Ysenda

Ysenda

11-09-2025 om 19:02 Topicstarter

Nikki1973 schreef op 11-09-2025 om 18:25:

[..]

Hè wat naar voor je. Ik had een latere diagnose (46) en dat is gewoon heel lastig.

Locatie is bekend hoor, ben er al geweest maar er moeten dingen geregeld worden die niet geregeld zijn.
maar goed, dit is de druppel. Het gaat al heel lang niet goed.
Ik wacht het gesprek met de bedrijfsarts even af, dat heb ik binnenkort.

Mijn moeder kreeg de diagnose toen ze 76 was. Bij mij heeft haar psychiater, de huisarts en de bedrijfsarts onafhankelijk het vermoeden uitgesproken.

Dus handel ik nu alsof ik de diagnose wel heb en gaat het beter.

Irritant dat ze dat dan gewoon niet regelen als bekend is wat nodig is. 

Ysenda schreef op 11-09-2025 om 19:02:

[..]

Mijn moeder kreeg de diagnose toen ze 76 was. Bij mij heeft haar psychiater, de huisarts en de bedrijfsarts onafhankelijk het vermoeden uitgesproken.

Dus handel ik nu alsof ik de diagnose wel heb en gaat het beter.

Irritant dat ze dat dan gewoon niet regelen als bekend is wat nodig is.

Mijn zus en ik denken dat het ook van onze moeder komt maar ouders leven al lang niet meer dus we kunnen het niet vragen.
t is gewoon k** als je steeds vastloopt, wat je ook probeert. Dan gaat het weer een tijdje goed en dan lukt het toch weer niet.  

Maar genoeg over mij 😕. Bedankt voor het meedenken en jij ook sterkte met alles

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.