Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik ben vandaag met een zeilmaatje wezen toerzeilen. Voorheen viel dat nog weleens tegen. Wilde ik flink mijlen maken en hij gewoon een beetje relaxen. Tegenwoordig ga ik heen zonder verwachtingen en dat werkt. We hebben weinig gezeild en toch genoten. Van de buitenlucht, het water, het niks moeten. En vanavond heb ik heerlijk relaxed thuis een boekje gelezen. Morgen weer voor de beweging. 

Trail schreef op 06-09-2025 om 22:29:

Ik ben vandaag met een zeilmaatje wezen toerzeilen. Voorheen viel dat nog weleens tegen. Wilde ik flink mijlen maken en hij gewoon een beetje relaxen. Tegenwoordig ga ik heen zonder verwachtingen en dat werkt. We hebben weinig gezeild en toch genoten. Van de buitenlucht, het water, het niks moeten. En vanavond heb ik heerlijk relaxed thuis een boekje gelezen. Morgen weer voor de beweging.

Mentale gezondheid is net zo belangrijk als de fysieke gezondheid! 
Ik wandel nu op tempo om af te vallen en vergeet daarom wel eens dat ik ook altijd heel relaxed werd van heel rustig wandelen met veel meer oog voor natuur en omgeving terwijl dat ook heel belangrijk is.

Superfrustrerend dat ik nu al weken rond hetzelfde gewicht zit. Vanmorgen zelfs 400 gram zwaarder dan gisteren en zelfs dan zondag twee weken geleden. Met 300 calorieën in de min gaat het dus niet langzaam, maar gewoon niet, maar op minder eten kom ik de dag niet door.

MMcGonagall schreef op 07-09-2025 om 11:48:

Superfrustrerend dat ik nu al weken rond hetzelfde gewicht zit. Vanmorgen zelfs 400 gram zwaarder dan gisteren en zelfs dan zondag twee weken geleden. Met 300 calorieën in de min gaat het dus niet langzaam, maar gewoon niet, maar op minder eten kom ik de dag niet door.

Houd je ook je omvang bij in centimeters? Soms zie je daar wel verschil terwijl de weegschaal het niet laat zien. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

07-09-2025 om 21:27

het ging hier het weekend niet helemaal goed. Te veel suikers gehad, niet goed gegeten. Nou ja, morgen maar weer naar mijn normale routine. Morgenavond op de weegschaal bij PT

Zaterdagmiddag heb ik op de loenermark gewandeld samen met mijn man, prachtig. Later in de middag i samen met mijn zoon bij het leesten. We zagen twee keer een wild zwijn, tof! Vanavond maakten mijn man en ik een ommetje in de omgeving. In de ochtend deed ik mee aan een boksbootcamp. Leuke combinatie van oefeningen was dat. 

Friezinnetje, nieuwe dag nieuwe kans. Niet opgeven. Ook hier weleens te veel suikers tussendoor. 
Ik ben de dag rustig gestart met klusjes thuis. Vanmiddag de verzorging van de paarden gedaan. Er was veel te doen daar, en waar ik normaal ontspanning voel ervaarde ik nu wat tijdsdruk. En vanavond nog een rondje hardgelopen. Had weinig zin om te gaan, maar het deed mij goed. 

Vanochtend lekker bezig thuis.
Tot een vriendin mij gestresst en licht paniekerig belde. Naar haar toe gegaan, samen wat regeldingen opgepakt, en de dag uiteindelijk ontspannen afgesloten met een klein duikje in de zee. Voelde goed er voor haar te zijn. Maar heb wel alles uit mijn handen laten vallen, waardoor mijn eten een zooitje is geworden vandaag. Boodschappen/kookplannen, allemaal niet gelukt.  Baal dus ook wel een beetje, dat ik op zo’n moment er voor een ander ben, maar eigenlijk niet voor mijzelf. Straks lekker naar het zwembad wat baantjes trekken. En morgen het eten weer in orde.

Vandaag ging het qua eten en bewegen goed maar ik blijf zo verrekkes moe en koppijn. Situatie op het werk helpt ook niet mee.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

08-09-2025 om 19:06

vandaag bij PT op weegschaal, was 2,6 kilo kwijt in ong 4 weken. Verder niet veel veranderd. 

Nou wat het hier is… zaterdag bbq gehad, niet buitensporig gegeten, gisteren weer heel goed opgelet en ook mijn dagelijkse 5 a 6 kilometer wandelingen gemaakt en vanmorgen een halve kilo zwaarder. Raakte even gedemotiveerd. Maar ik zag dat ik gisteren bij mijn voeten ook iets vocht vasthield. Nouja ik heb mij herpakt en we gaan weer vrolijk verder en misschien moet ik tussendoor maar niet te vaak op de weegschaal staan.
Ik weet ook dat je de de eerste 1 a 2 weken ook sneller afvalt door vochtverlies. Het hoeft ook niet snel te gaan, beter zelfs van niet maar groeien is nou ook niet de bedoeling😅

Vannacht mega vaak moeten plassen en nu net ongesteld geworden en gewicht is weer goed. Ik houd vaak wat vocht vast vlak voor mijn menstruatie maar omdat ik zo onregelmatig ongesteld ben weet je niet of het daar aan ligt ook al had ik de afgelopen week wel zo’n vermoeden.
Gaan weer vrolijk verder en met een verjaardag deze week en een dagje uit toch weer een uitdaging!

Ik ga maar weer een poging doen mee te schrijven. De vakantietijd was rommelig en daar ga ik niet lekker op. De structuur was eruit en de discipline ook.
Gisteren hebben we nog even slechte boodschappen gedaan (chips én chocola), vandaag is de laatste dag van mijn menstruatie dus dat is ook weer geweest (wat kan dat veel doen he Mika!). En nu blik vooruit en weer aan de gezonde gewoontes werken. Ik heb er net een rondje hardlopen op zitten en voor vanmiddag een rondje wandelen gepland.

Ysenda

Ysenda

09-09-2025 om 09:22 Topicstarter

vandaag goed begonnen met 45 minuten wandelen.
Mijn eten staat weer in een app. En ik ga zo weer voor 5 uur aan het werk. 
Thuis is de rust aan het terug keren. Op het werk is een voorlopige oplossing gevonden.
Als ik dan terug ben naar 100% is get tijd voor echte vakantie ipv dramatisch het pand verlaten.

Die weegschaal blijft maar aardig tegen mij. Ondanks de vier chocolaatjes 's avonds. Kennelijk doet beweging er bij mij weinig toe want ik zit al twee weken geblesseerd thuis.

Deze week wou ik toch een voorzichtige poging wagen om wat winkels te bezoeken (hopelijk). Anders wordt het leven zo saai want je ziet alleen maar je schermen. Misschien hebben ze alweer wat nieuwe herfstcollectie. Meer dan voorzichtig naar de leukste/nodigste winkels strompelen zal ik nog niet doen. Dat is niet verstandig.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.