Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

vanochtend even snel wat klusjes thuis gedaan en toen naar een museum gegaan voor werktijd. Geen tijd meer gehad voor beweging daardoor. Maar het was leuk even een tentoonstelling te zien! 
Sterkte Nikki! 

Trail schreef op 11-09-2025 om 22:23:

vanochtend even snel wat klusjes thuis gedaan en toen naar een museum gegaan voor werktijd. Geen tijd meer gehad voor beweging daardoor. Maar het was leuk even een tentoonstelling te zien!
Sterkte Nikki!

Wat leuk, wat voor soort tentoonstelling heb je gezien? 

Ik wacht even de bui af en dan ga ik zo fietsen. Heb eigenlijk totaal geen zin maar het is wel goed voor me.

Goedemorgen!
Jullie zitten in een lastig pakket Nikki en Ysenda. Ik kan jullie geen raad geven want heb er ( gelukkig) geen ervaring mee. Het lijkt me heel fijn als je dan begeleiding hebt die je kan coachen.

Hier gaat het best goed! Zit nog midden in de menstruatie, want bij mij is dat nu echt 7 dagen volle vak helaas😩

Maar ondanks dat fijne week vakantie gehad, dagje weg geweest en andere uitjes, verjaardag en dan natuurlijk ook extraatjes wat betreft eten. Heb daar buiten wel goed opgepast en vanmorgen was weer het weegmoment. 0,6 kg afgevallen, nu 113,5 kg. Ben er blij mee!

Ysenda

Ysenda

12-09-2025 om 11:24 Topicstarter

Gister me goed aan mijn rust planning gehouden, dus na het werk, eerst even ontprikkelen, dan slapen, maar als je dan om 7 uur wakker wordt dan word je avond wel heel erg kort. Ik ga om 10 uur weer mijn bed in. (ipv de vroegere half 1 of later)

Gister idd een kwartier met mijn manager gesproken over hoe slecht het eigenlijk ging dinsdag en daar hebben we gelijk actie op ondernomen. Dus gister heb ik best wat gedaan op mijn werk. 

Vandaag ook begonnen met een wandeling, ik vond nog een leuk boek in een mini-bieb. Niet dat lezen zo goed gaat momenteel maar dat mag de pret niet drukken.

Nu met mijn vaste werkplek gaat het echt beter, alleen omdat het elastiek geknapt is is het resultaat er niet zo snel als ik zou willen. Volgende week heb ik een gesprek met de bedrijfsarts en ook een drie-gesprek met de bedrijfsarts en mijn manager. 

Eten gaat dus al 3 - 4 dagen goed, ik heb het gister bij 1 bakje chips kunnen laten. (ik had carbs en calorieën nodig) waar ik de afgelopen 2 maanden dan gewoon de hele zak zou leeg eten. Ik kreeg de craving wel, maar toen dacht ik: het is bedtijd, dus dat ga ik niet doen. 

Mijn gewicht gaat weer naar beneden, ik zit weer onder de 80kg. Kortom best positief over deze week. 

Dat klinkt allemaal heel positief Ysenda 👍🏻

hé getver, nu krijg ik een uitnodiging voor bedrijfsarts op een dag dat ik niet werk. Zo vervelend vind ik dat. en het duurt ook nog 4 weken dus voordat de dingen geregeld zijn die ik nodig hebben zijn we weer een paar weken verder. 
en het is ook nog een andere bedrijfsarts dan waar ik eerder mee gesproken heb. Ik baal hier heel erg van  

Ysenda

Ysenda

12-09-2025 om 14:13 Topicstarter

Nikki1973 schreef op 12-09-2025 om 13:34:

hé getver, nu krijg ik een uitnodiging voor bedrijfsarts op een dag dat ik niet werk. Zo vervelend vind ik dat. en het duurt ook nog 4 weken dus voordat de dingen geregeld zijn die ik nodig hebben zijn we weer een paar weken verder.
en het is ook nog een andere bedrijfsarts dan waar ik eerder mee gesproken heb. Ik baal hier heel erg van

Zou ik ook van balen.

En bellen om de afspraak te verzetten en dan gelijk vragen om een afspraak bij de andere arts?

Ysenda schreef op 12-09-2025 om 14:13:

[..]

Zou ik ook van balen.

En bellen om de afspraak te verzetten en dan gelijk vragen om een afspraak bij de andere arts?

Ja ga ik maandag doen denk ik. Nu geen zin in.

Ik heb vanochtend gesport en net op de fiets op en neer geweest om een pakketje op te halen en meteen wat door het centrum gewandeld. 
Gisteren was ik ontzettend moe en man ook dus die ging niet sporten maar toen gingen we na het eten wandelen maar dat werd wat korter ivm een stortbui. Toen net niet aan de 10.000 stappen gekomen. Nu zit ik er al bijna aan.
 Misschien dat we vanavond weer een wandel poging doen.
Qua eten en gewicht gaat het zo zo maar ik probeer dat maar een beetje los te laten en me meer te focussen op bewegen en goed slapen. Dat slapen gaat tegenwoordig redelijk, afgelopen week woensdagnacht een slechte nacht gehad maar voor de rest dus redelijk. Werd vanmorgen pas na 8 uur wakker.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-09-2025 om 15:50

kom er de laatste dagen niet aan toe om te lopen, want veel drukte 's avonds. Mss dat het vanavond nog even lukt

Ik ben nu op vakantie de afgelopen dagen in de Elzas. Ik heb elke dag meer dan voldoende gelopen en ben in Duitsland naar een mooi thermaalbad geweest. Het eten tja erg lekker maar niet echt verstandig en soms iets te veel.
Vandaag verkast naar Zwitserland en vanmiddag een mooie wandeling door een kloof gemaakt. Vandaag zelf gezond en lekker gekookt.
Ik zit nu in een mooi appartement met schitterend uitzicht op het meer van Neuchâtel. 

Klinkt prachtig tuinfluiter!

Hier vanochtend uit mijn werk gekomen. En de hele dag een beetje gepiekerd. Kwam daardoor tot niks. En eten was ook rommelig. Na het avondeten wel nog even gaan baantjeszwemmen. Dus gelukkig nog fijn bewogen. En ik lijk ook weer wat ruimte in mijn hoofd gecreeerd te hebben. 

Vandaag een beetje rare dag. Ik zou te zeilen zijn, maar vond het weer een te groot risico. Dus thuis. Maar ik kwam daar niet echt tot iets. Wel gedaan wat ik moest doen. Maar absoluut niks extra’s. En ook niet bewogen.

Rond etenstijd op pad gegaan voor een bbq, maar mijn gezelschap kwam niet opdagen. Toen besloten af te taaien want ik kwam voor het gezelschap en niet dat vlees. Lekker in de stad wat luxe gerechtjes gaan eten.

Ondanks dat het niet zo’n vruchtbare dag was wel blij met mijn eetkeuze. En morgen beter. Meer ontspanning en beweging graag haha. 

Hoe is jullie weekend geweest?
Ik heb het ontspannen kunnen afsluiten.
Overdag een spannende leuke zeilrace gevaren en ‘s avonds lekker een boekje gelezen thuis. Fris de nieuwe week in. 

Nieuwe week nieuwe kansen, ik moet deze week 6 dagen naar het werk dus qua beweging inplannen bedacht om morgen te gaan lopen, dan heb ik  in elk 2x 35 minuten beweging. Vanavond even wandelen na het eten en dan woensdagmorgen naar de sportschool. Donderdag wil ik ook gaan lopen want dan heb ik kantoordag met de hele dag overleg. Vrijdag ook kantoor en dan in de middag naar de sportschool. Zaterdag hele dag werken dan loop ik genoeg. En dan zondag misschien naar de sportschool of dat wordt een echte rustdag.
Nu wl hopen dat het op de momenten dat ik ga lopen droog is..

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.