Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Oh is dat er weer voor? Leuk! Ik heb het een aantal jaren geleden gezien en het was inderdaad heel verhelderen en interessant.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

02-09-2025 om 20:57

Schoondochter schreef op 02-09-2025 om 20:51:

Oh is dat er weer voor? Leuk! Ik heb het een aantal jaren geleden gezien en het was inderdaad heel verhelderen en interessant.

ja al weer een tijdje hoor

Zou weggegaan zijn deze week maar ik weet nu al: geen spráke van. Ik heb bijna twee mnd geleden blessures opgelopen door ongeluk, onverstandige zelfoverschattingen en een soort woedende "ik heb schijt aan die fibro, ik doe het lekker tóch". Nou dat pakte niet goed uit. Kan je misschien een enkele keer doen, aangespoord door mijn huisarts die het duidelijk allemaal kul vindt, maar nu zit ik met een reeks deze keer duidelijk zichtbare reacties. Ook die overduidelijke reacties enkele weken genegeerd, maar die namen dat niet in dank af, dus nu huisarrest. Ik denk dat het met hersteltijd gewoon beter wordt - helemaal goed wordt het nooit; dat is nog nooit voorgekomen - maar ik heb er tot zekere hoogte wel feducie in.

Met de lijn gaat het goed en de andere klachten zijn ook wat minder pregnant aanwezig. De rest gaat ook goed. Dus alles is relatief.

Ik neem een bonbon bij de koffie! Zal de Lidl folder maar niet gaan lezen deze week. Maar me in plaats daarvan opmaken voor de AH boodschappendienst.

Dag gestart met wat kleine klusjes thuis. Tussen de middag gaan wandelen in het bos met een vriendin. Dat buiten zijn in de natuur is genieten voor mij. Na afloop wilde ze pannekoeken eten, ik had daar niet perse behoefte aan. Was tegelijkertijd blij met de gezellige middag en heb dus een kleintje besteld en verder thuis gewoon iets minder gegeten. Terugweg langs een berg winkels, fijn als de voorraadkasten weer aardig vol zijn. En heel erg getwijfeld om ‘s avonds naar hardlooptraining te gaan, maar het weer voelde zo onstuimig! De gok niet genomen en in de kringloopwinkel belandt. Paar kledingstukken voor mijzelf uitgezocht.

Nou de werkweek is voor mij gelukkig voorbij. Ben doodop, stress gehad dus slecht geslapen ook. Heb inmiddels mijn sportkleding aan maar ga zo eerst even eten en dan naar de sportschool. En daarna boodschappen doen. Dit weekend niks gepland dus hopelijk rust ik een beetje uit.

Vanochtend op de fiets naar mijn werk ondanks lichte regen en zo ver krijg ik mijzelf normaal niet. Trots! 

Na mijn werk een strak sportschema in gedachten, maar toen contactte een vriendin mij. Samen hardlopen, ergens eten, naar de film is het geworden. Met mijn doel van deze maand “meer lachen” in gedachten ben ik dik tevreden. Bewogen, gewerkt en gesocialized vandaag. Fijn! 

Dolfje schreef op 04-09-2025 om 12:36:

Nou de werkweek is voor mij gelukkig voorbij. Ben doodop, stress gehad dus slecht geslapen ook. Heb inmiddels mijn sportkleding aan maar ga zo eerst even eten en dan naar de sportschool. En daarna boodschappen doen. Dit weekend niks gepland dus hopelijk rust ik een beetje uit.

Sterkte dolfje. 

Dolfje, soms heb je van die weken, ik wens je een heel relaxt weekend toe!
En het piekeren, ik heb het idee dan naar mate ik ouder word ik ook meer pieker, niet leuk.

Trail , meer lachen, heel belangrijk! Soms heb je het niet in de hand maarjuist met leuke uitjes kun je dagelijkse beslommeringen en zorgen even aan de kant zetten.

Hier is het vandaag weer wegen en….. 114.1 kg, 1,1 kg afgevallen, ik ben tevreden. Hadden ook nog familiedag en diploma uitreiking van zoon en daar is natuurlijk eten, drinken en hapjes etc bij en ik wil dan gewoon mee doen. Dus denk dat ik het goed heb gedaan.

Ysenda

Ysenda

05-09-2025 om 13:33 Topicstarter

Ok, die jurk die paste dus niet zoals ik wilde. Helaas, maar het is niet anders.

Ik zal weer nieuwe coping strategieën moeten ontwikkelen. Ik ben nu gegaan van 'niet meer eten bij stress', ten tijde van mijn scheiding woog ik op  een gegeven moment 57 kg, naar 'te veel eten bij stress', ik weeg weer 81kg nu. 

Hiervoor had ik een doel: in die jurk passen en schreef ik elke dag. Nu heb ik nog niet zo'n duidelijk doel en zal ik weer wat minder schrijven. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-09-2025 om 15:06

Wat balen Ysenda. 
Ik was vanmorgen 75,1 kilo. Dus bijna die 75 kilo. Ga maandag weer op de weegschaal bij PT en die verwacht dat mijn vetpercentage aardig naar beneden is gegaan. Ik ben benieuwd

Dankjewel, ben  ook nog eens ongesteld en flinke koppijn. Vanmorgen op terras koffie ( met appeltaart) met collega's op. Verder doe ik niet zo veel want zo ontzettend moe.

Jij zit toch ook in de overgangsleeftijd Dolfje?
Heb ook al even het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Ook moe en meer drang naar lekkers. Af en toe wat snauwerig. Beetje futloos, Maarja misschien komt er ook wel niets. Ben zo onregelmatig ongesteld.
Ondanks dat wel flink geweest, 5 km gelopen, de tuin gedaan , grasmaaien , onkruid weghalen, de klimophaag bij geknipt. Ben ik wel 3 uur zoet mee geweest en ook nog ons bed verschoond. Goed voor de calorieverbranding!

Laatste dagen prima gegeten en bewogen er is bij mij nu bijna14 kg af. Voordeel van na de overgang geen hormonale stemmings wisselingen waardoor ik het makelijker vind om niet te snaaien.
Vandaag aan het inpakken en opruimen geweest. Morgen op vakantie zal vast meer dan voldoende stappen maken maar ook regelmatig uit eten gaan. Ik wil mijn eet en drink gedrag binnen de perken houden. Maar goede restaurantjes is voor ons ook een deel van het vakantie plezier.

Mika2024 schreef op 05-09-2025 om 16:06:

Jij zit toch ook in de overgangsleeftijd Dolfje?
Heb ook al even het gevoel dat ik ongesteld ga worden. Ook moe en meer drang naar lekkers. Af en toe wat snauwerig. Beetje futloos, Maarja misschien komt er ook wel niets. Ben zo onregelmatig ongesteld.
Ondanks dat wel flink geweest, 5 km gelopen, de tuin gedaan , grasmaaien , onkruid weghalen, de klimophaag bij geknipt. Ben ik wel 3 uur zoet mee geweest en ook nog ons bed verschoond. Goed voor de calorieverbranding!

Ja ben 51 maar ben op advies van de huisarts nog aan de pil. Zit nu dus in de stopweek en bedacht me vanmiddag dat mijn overspannen toestand van van de week natuurlijk daardoor ook extra versterkt wordt.  Het is wel echt irritant. Ik heb als tiener en twintiger en dertiger echt niet heel veel last van de menstruatie gehad  en nu qua buikpijn /rugpijn en vloeien ook niet echt maar die koppijn en zweten /opvliegers/stemming wisselingen.

Jij bent wel actief geweest! Goed hoor.

Het zat je ook niet mee Ysenda met je werk enzo!

Hier uitgeslapen thuis, heerlijk!
Boodschapjes gehaald.
Daarna op de fiets naar het werk. Blij mee dat ik het deed. En nu naar bed. Dag voorbij gevlogen. Eigenlijk te weinig tijd om alles wat ik in gedachten had te doen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.