Jouw lijf
Ies
01-09-2025 om 14:04
Ik ben weer op mijn gewicht van eind vorig jaar. Niet te geloven dat het een half jaar kost om de kilo’s eraf te krijgen die ik in 1 a 2 maanden erbij ge%#eten heb.
Duidelijk! Dat willen we (eindelijk..) niet meer! Haha iets met korte versus langere termijn en kwartjes die maar niet willen vallen…
Ninoea
01-09-2025 om 15:41
Ies schreef op 01-09-2025 om 14:04:
Ik ben weer op mijn gewicht van eind vorig jaar. Niet te geloven dat het een half jaar kost om de kilo’s eraf te krijgen die ik in 1 a 2 maanden erbij ge%#eten heb.
Duidelijk! Dat willen we (eindelijk..) niet meer! Haha iets met korte versus langere termijn en kwartjes die maar niet willen vallen…
Ja dat is inderdaad erg frustrerend!
FaithfulDuck87
01-09-2025 om 20:32
vandaag lekker getraind met PT-er. Alles ging goed, had lekker tempo erin en weer nieuwe oefeningen. Volgende week weer op de weegschaal, ze verwacht dat mijn vetpercentage goed naar beneden is gegaan. Gewicht was vanmorgen 76,1 kilo. Dat is 56,8 kilo minder.
Mika2024
01-09-2025 om 22:30
Oooh Friezinnetje wat knap! Ruim 56 kilo afgevallen! Hoe lang heb je erover gedaan?
Ik zou dolblij zijn wanneer ik merk dat mijn kleding te groot wordt en ik een maatje kleiner moet, lijkt me geweldig!
Trail
01-09-2025 om 22:31
Mijn doelen voor september:
Lichaamsbeweging
buitenlucht
beter eten
lezen
meer lachen
Vanochtend rustig opgestart met een kleine meditatie en uitgebreide douche. Dag gestart met wat klusjes thuis en boodschappen halen. Begin van de middag naar de huisarts, met de auto, wat natuurlijk ook fietsend had gekund. Daarna langs de paarden , me time en buitenlucht. Vanavond zou ik mijn tweede tai chi les hebben en ik zag er helaas enorm tegenop. De sport lijkt mij leuk, maar ik voel niet helemaal een klik met de docent. Toen mijn buurvrouw vroeg of ik mee ging naar yoga nidra ben ik daarvoor gegaan. Dat is meditatie ipv beweging. Morgen maar weer voor de beweging gaan.
FaithfulDuck87
02-09-2025 om 06:49
Mika2024 schreef op 01-09-2025 om 22:30:
Oooh Friezinnetje wat knap! Ruim 56 kilo afgevallen! Hoe lang heb je erover gedaan?
Ik zou dolblij zijn wanneer ik merk dat mijn kleding te groot wordt en ik een maatje kleiner moet, lijkt me geweldig!
heb eind okt een maagverkleining gehad, gaat erg goed
Nikki1973
02-09-2025 om 11:29
Friezinnetje schreef op 02-09-2025 om 06:49:
[..]
heb eind okt een maagverkleining gehad, gaat erg goed
Dan nog! Heel knap. Hoever ga je nog door?
Hier lukt het niet echt. Nog steeds last van mijn buik waardoor ik weinig zin heb om te bewegen, fietsen doet gewoon pijn bij een hobbel of kuil.
Morgen wil ik, als het weer het toelaat, vanaf werk naar huis lopen. Ongeveer een uurtje.
Eten gaat wel goed, ik snack veel minder, maar nog nauwelijks afgevallen.
FaithfulDuck87
02-09-2025 om 11:57
Nikki1973 schreef op 02-09-2025 om 11:29:
[..]
Dan nog! Heel knap. Hoever ga je nog door?
Hier lukt het niet echt. Nog steeds last van mijn buik waardoor ik weinig zin heb om te bewegen, fietsen doet gewoon pijn bij een hobbel of kuil.
Morgen wil ik, als het weer het toelaat, vanaf werk naar huis lopen. Ongeveer een uurtje.
Eten gaat wel goed, ik snack veel minder, maar nog nauwelijks afgevallen.
Is een kwestie wat het lijf genoeg vindt. Zak nu weer wat. Maar op zich nu al meer dan tevreden
Mika2024
02-09-2025 om 12:30
Maakt niet uit Friezinnetje, het besluit maken voor het ondergaan van een maagverkleining vraagt ook heel veel moed! En na die tijd verandert er toch ook veel.
Ik ga vandaag weer beter. Het bewegen en gezond eten lukt tot nu toe best wel goed.
Mensen aan wie ik mijn gewicht toevertrouw geloven ook vaak niet dat ik zo zwaar ben. Het zit overal verdeeld. Dus ik lijk niet heel dik en ben1.74 dus ook niet heel klein.
Nikki1973
02-09-2025 om 14:32
Friezinnetje schreef op 02-09-2025 om 11:57:
[..]
Is een kwestie wat het lijf genoeg vindt. Zak nu weer wat. Maar op zich nu al meer dan tevreden
Dat snap ik! Fijn voor je dat het zo goed gaat. Lijkt mij pittig.
Ik ben naar de supermarkt gelopen voor voer voor de 🐈⬛, is nu in de aanbieding. Dit ivm mijn maandelijkse uitdaging op mijn Apple Watch. Ik moet wandelen 🤣
Normaal ga ik op de fiets want dan kan ik meer meenemen maar lopen was ook wel prima
Dolfje
02-09-2025 om 15:49
Ik heb ontzettend slecht geslapen en was op het werk niet vooruit te branden maar nu net klaar met een uurtje ( rustige) cardio.
Morgen een lange dag, vroeg werken en in de avond naar een evenement. Dan donderdag weer vroeg op maar ben dan wel vroeg in de middag weer thuis. En dan komt de grote uitdaging en dat is niet gaan zitten eten uit verveling..
Ninoea
02-09-2025 om 17:03
Vandaag heb ik vrij veel gefietst, allemaal gewoon functioneel niet specifiek conditioneel, inmiddels 18 km. Vanavond nog even wat wandelen zodat ik op een fatsoenlijke hoeveelheid beweging uitkom. Ik heb nog maar 4000 stappen gezet en wil in elk geval op 10.000 uitkomen, maar 12.500 of meer zou beter bij doelstelling per dag passen. Verder heb ik vandaag de bootcamplessen voor sept ingepland. Netjes drie keer per week. En het werkmenu voor deze week loopt goed, volgende week is in de maak.
Trail
02-09-2025 om 19:31
Wakker geworden met een kopje thee en boek in bed. Ultieme ontspanning. Ik heb een boek uitgelezen over voeding (en hersens) en dat inspireerde mij wel weer om wat puurder te gaan eten. Op de fiets boodschappen halen, midden in een bui helaas. En ontdekt dat je gekookte eieren bijna een week kunt bewaren. Dat is drempelverlagend voor mij. Ik wil graag afentoe een eitje bij ontbijt of lunch en kijk dan standaard op tegen de kooktijd. Dus fijn als ik ze nu in wat grotere aantallen kan klaarmaken.
Begin van de middag was ik onrustig. Ik wilde graag wat buiten doen, en kon niet goed vinden wat. Ook moest ik nog fruit halen bij een winkel in een ander dorp. Dat wilde ik combineren met een activiteit, maar het lukte me niet mentaal, dus helemaal in de auto gestapt voor die paar fruitstukken (terwijl het ook morgen had gekund). Thuis relaxed een film gekeken. En vanavond ga ik een proefles hatha yoga doen bij mij in de straat.
Ninoea
02-09-2025 om 20:02
Ik heb nog een ommetje van ruim 4 km met mijn man gemaakt en zit nu krap aan de 10.000 stappen in totaal. Had wat meer gewild, maar soit!
FaithfulDuck87
02-09-2025 om 20:49
ik weet niet of iemand het wel eens ziet, maar 's avonds om half 7 is op TLC het programma Secret Eaters. Ik vind dat soms wel verhelderend over hoe ik voorheen ook at, en wat dus mijn valkuilen ook waren/zijn. Ook worden wetenschappelijke processen getest over hoe/waarom iemand meer gaat eten. Ik vind het leuk en je leert er ook wel weer van.