Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ies schreef op 13-08-2025 om 12:32:

[..]

Riony, pas je een beetje op? Ik meen van jou gelezen te hebben dat je gewicht al erg laag is, maar kan zijn dat ik me dat fout herinner. (Vergeet deze post dan!) Je klinkt ook niet erg fit, een beetje spek op je botten kun je dan wel gebruiken! Je kunt ook een maatje groter kopen hè!

Dank je! Ik zit nog wel keurig in het groene vak (gezond gewicht) van de Quetelet-index. Deze broek was al nauwer gemaakt aan de broekband toen dat nog aan de orde was. 

Ies

Ies

13-08-2025 om 15:44

rionyriony schreef op 13-08-2025 om 13:11:

[..]

Dank je! Ik zit nog wel keurig in het groene vak (gezond gewicht) van de Quetelet-index. Deze broek was al nauwer gemaakt aan de broekband toen dat nog aan de orde was.

Ah ok! Fijn! 

Ies

Ies

13-08-2025 om 15:50

Ik baal wel even dus kom hier even klagen 
Had voor vandaag weer een zwemsessie ingepland (buitenbad) om aan mijn beweging te komen. Wandelen kan ik niet met deze hitte, heb alleen in middag tijd vandaag. 
Maar zwemmen doe ik vandaag dus toch maar niet met schouder. 
Bleeh. Wel een stukje gefietst met ebike maar was echt maar heel klein stukje. 
Ik ga komende dagen veel werken en daar zie ik al tegenop met deze hitte dus ga komende tijd rustig aan doen en weinig bewegen. Stom weer 

Gister uren auto gereden en veel tijd kwijt geweest aan boodschappen halen etc. ‘s avonds bewust tijd ingeruimd om nog te gaan wandelen. En eten ging super.

Vandaag een zeildag. Vrij licht weer. Even gezwommen in de zee. Beweging laat wel wat te wensen over. En het eten is ook een beetje te veel geweest ten opzichte van de lage beweging.

Ysenda

Ysenda

13-08-2025 om 22:31 Topicstarter

het lukt vanavond om naar de Proms te luisteren. Daar ben ik heel blij mee want de Bolero van Ravel is toch wel 1 van mijn favoriete stukken. Helemaal met een koptelefoon op en in het donker kun je je echt op de instrumenten concentreren. 

Sh*t, vergeten vanmorgen mijn gewicht op te meten. Ik ging wel op de weegschaal staan maar was bezig met andere dingen.

Al tien minuten lang hoor ik elke 7 seconden een knorrend geluid komend van ergens in het midden van mijn buik (misschien mijn maag als hij erg laag hangt). Die knor duurt 1 tot 4 seconden. Oh, het is gestopt nu. Doodstil.

Vandaag mooi weer. Ik hoop bossen te zien en te ruiken als het mag.

@Ysenda - de Bolero is inderdaad heel bijzonder. Je moet maar op het idee komen om zoiets te componeren.

Zoooo, mn buik is eindelijk niet meer opgezet. Wat een verschil zeg, kan mn broek weer aan. Heb nu zo'n digitale weegschaal, denk dat je m'n cyclus daar precies op kan volgen.. 

Morgen weer sporten! Ben nu al een week niet geweest. 

Ysenda

Ysenda

14-08-2025 om 11:41 Topicstarter

Dag 45: dag op stap met zoon. We hadden wat boekwinkels op het oog voor zijn studieboeken (lekker op tijd idd) Hij heeft er nu 2, de rest wacht hij wel af of hij ze ook echt nodig gaat hebben. 

We hebben heel laat geluncht, lekker aan de sushi. Daarmee ook mijn diner overgeslagen want ik zat gewoon nog vol. We hebben geen lekkers bij de thee genomen. Dus in dat opzicht wel goed bezig. 

's Avonds heb ik naar de Proms op de BBC geluisterd. Dat is me ook al een paar weken niet gelukt.

Vandaag een dag op het werk en aan het eind daarvan sporten met mijn PT. 

Ik sta met de jongste twee op de en camping op 13 km afstand van huis. Net even een andere omgeving maar ik kan ook heel praktisch naar huis. We hebben het naar ons zin. Gisteren wel een rare dag doordat één van beide kittens opeens wat aan zijn oog markeerde en we naar de dierenarts moesten. En we hebben maar 1 auto en die hadden we daarvoor nodig en die had ik bij me. We hebben dus uiteindelijk samen thuis gegeten en Chinees gehaald. Best eens lekker maar het geeft me altijd een opgeblazen gevoel. 

De afgelopen dagen heb ik wat weinig bewogen en dat in combinatie met de Chinees van gisteren (en ook wel wat snoepen gisteren) maakt dat ik vandaag even een ander dagje wil. Vanochtend over mijn schroom gestapt en voor de caravan op het gras met de app 7 een half uur oefeningen gedaan. Toen was ik goed opgewarmd en heb ik nog 3 x 10 min hardgelopen met 1 minuut pauze. Daarna nog een kwartiertje gestretcht. Vervolgens wat gedronken en onder de douche gedoken. En nu ga ik ontbijten ehm lunchen want dat had ik op een kop koffie na nog niet gedaan. Nu ben ik ook nog niet zo heel lang op. 

Ysenda

Ysenda

15-08-2025 om 07:00 Topicstarter

dat hebben wij ook wel eens gedaan Ies, het geeft toch een enorm vakantie gevoel.
Zeker als je dan ook nog eens doet of je tourist in eigen stad bent. Stadswandeling bij de vvv gehaald, zag gebouwen in eens heel anders. Toch maar een afspraak gemaakt bij dat museum dst alleen op afspraak open is.

Ysenda

Ysenda

15-08-2025 om 07:17 Topicstarter

Dag 46, eten gaat goed vandaag, er komt ook wat uit mijn vingers op het werk maar net als ik in mijn flow kom is het tijd om naar PT te gaan. 
Ik kan mijn fietssleutel nergens vinden en wordt als ik hem heb gevonden ook nog aangeklampt door een collega. Ben dus erg laat bij PT. 
Nieuw programma met oefeningen die ik nog nooit gedaan heb en oude bekende waar ik vandaag de kluts bij kwijtraak. Meestal bij oefeningen waar ik op meerdere dingen tegelijk moet letten. Denk aan: ver genoeg weg stappen maar niet te ver naar voren leunen en je heupen gelijk houden bij een back-step Dan moet ik het eerst opbreken in 3 dingen en 1 voor 1 de correcties doen. Zit dat er goed in dan lukt de oefening weer. 

En nu voel ik dat ik wat gedaan heb, kan ook nog spierpijn worden.
Nog 1 dagje werken en dan weekend. Ik heb zoon gemeld dat ik verwacht dat zij koken.

Ysenda schreef op 15-08-2025 om 07:00:

dat hebben wij ook wel eens gedaan Ies, het geeft toch een enorm vakantie gevoel.
Zeker als je dan ook nog eens doet of je tourist in eigen stad bent. Stadswandeling bij de vvv gehaald, zag gebouwen in eens heel anders. Toch maar een afspraak gemaakt bij dat museum dst alleen op afspraak open is.

Dat is inderdaad heel leuk! Hier eens een leuke hofjes wandeling met een vriendin gedaan en daarna lekker ergens lunchen. Zag allemaal nieuwe dingen in mijn eigen stad

hier erg veel last van de warmte. Wat hoofd pijn en last van de darmen( altijd met warm weer) . Gisteren wel begonnen met een fietstocht van 42km en verder niet zoveel gedaan. 

Vorige week naar de diëtiste geweest. Ik wil afvallen ivm slaapapneu. Het apparaat kan ik niet aan wennen dus hopelijk helpt dit.

fijn weekend allen 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

15-08-2025 om 12:59

hier de hele week ook niet veel gedaan, veel te warm. Alleen maandag bij PT geweest. Wel 3 dagen op de fiets naar het werk geweest. 
vanmorgen op de weegschaal 76 kilo. Dat is op een ons na, 56 kilo eraf. Kan het niet geloven dat ik zoveel kwijt ben. 
Dit weekend koelt het wat af, dan wil ik dan iig weer een rondje lopen. 

wat ontzettend knap van je!!! Petje af hoor. 
ik wil ongeveer 15- 20 kilo kwijt. Met dit warme weer heb ik ook weinig behoefte aan snoepen/ snacken dus dat scheelt al 

Ysenda

Ysenda

15-08-2025 om 14:17 Topicstarter

Friezinnetje schreef op 15-08-2025 om 12:59:

hier de hele week ook niet veel gedaan, veel te warm. Alleen maandag bij PT geweest. Wel 3 dagen op de fiets naar het werk geweest.
vanmorgen op de weegschaal 76 kilo. Dat is op een ons na, 56 kilo eraf. Kan het niet geloven dat ik zoveel kwijt ben.
Dit weekend koelt het wat af, dan wil ik dan iig weer een rondje lopen.

Je blijft echt goed bezig zeg. 

Ik denk dat ik ons doel van 75 aan het eind van deze maand niet ga halen. Maar ik heb nog 2 weken dus er zou zeker nog wat af kunnen bij mij. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.