Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ies

Ies

12-08-2025 om 14:57

Ha, trots op mezelf! Door omstandigheden een heel korte nacht gehad en daar kan ik momenteel heel slecht tegen, ben zoooo moe. Zo ook in winkel daarnet. Had plots enórme zin in fout lekkers. Eerste keer weer sinds ik nu een aantal weken weer bezig ben. Ik denk niet dat ik ooit zo’n harde roep om chocolade (oid) heb kunnen weerstaan. Nu heb ik mezelf tot de orde geroepen want vond de motivatie om iets te kopen niet echt valide. Me afgevraagd wat er nu aan de hand was (doodmoe) en wat ik écht nodig had (rust!) en dat mezelf gegeven. Dus de helft van mijn plannen overboord gegooid, lekkere gezonde dingen gekocht, een aantal verplichtingen weg gedelegeerd en nu lig ik heerlijk plat 
(Slaat natuurlijk nergens op dat ik dat nú pas leer… maar dat wil ik graag negeren, beter laat dan nooit!) 
Gelukkig zit ik met mijn gemiddelde aantal stappen nog redelijk want denk dat ik niet veel stap meer vandaag. Verwachting is wel dat ik heel weinig ga bewegen komende dagen want warm hier en daar ga ik slecht op. 
Gister weer eens een km gezwommen maar nu voel ik mijn schouder (frozen shoulder, was bijna hersteld) toch weer wat…hoop zo dat het goed blijft gaan. Wil zo graag blijven zwemmen en ook uitbouwen. 

Ik heb alleen een miniem stukje makreel van 20 gram ofzo gegeten en een eetlepel havermout, en zit momenteel te wachten op het avondeten. Ik heb pijn overal dus ik heb niet veel honger. Dus de balansdag komt wel uit.

@Les - ellendig een frozen shoulder; heb ik ook weleens gehad. Zoals je zegt: het dreigt telkens terug te komen, maar als ik meteen stop met wat ik aan het doen ben (wat de pijn dus uitlokte) dan ebt het onmerkbaar weer weg. Dus daar ben ik momenteel wel gerust op. Maar tijdens de top van zo'n aanval, die meer dan een jaar kan duren, geloof je haast niet dat het overgaat. Het is heel erg invaliderend.

Dadelijk even buiten zitten met een draadloos oortje die het geluid geeft van mijn tv.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-08-2025 om 17:20

gisteren bij PT op de weegschaal. BMI nu 26, was iets van 40. Vasculair vet 6, mag nog iets naar beneden.  Spiermassa 52%, dus prima. Metabolische leeftijd 39. Ik ben 54 en gestart op 69. Dus 30 jaar jonger geworden.  Gewicht 77, 4. 

Ik heb de hele week nog niets uitgevoerd. Moet ongesteld worden, ben al twee dagen overtijd, en ben zo opgeblazen, lijk wel zwanger of een walvis. Zelfs mn wijde broek zat gister niet lekker en mn jurk van vandaag heeft ook charmanter gestaan. Pfff, mag wel doorbreken nu, dan is t met twee dagen weer normaal. Ben ook moe en lusteloos en steeds geen trek en als ik eet weer teveel. 

Ik ben ook ongesteld. Ik had een heel korte cyclus van 18 dagen. Een jaar geleden had ik dat ook precies in deze periode. 

Friezinnetje schreef op 12-08-2025 om 17:20:

gisteren bij PT op de weegschaal. BMI nu 26, was iets van 40. Vasculair vet 6, mag nog iets naar beneden. Spiermassa 52%, dus prima. Metabolische leeftijd 39. Ik ben 54 en gestart op 69. Dus 30 jaar jonger geworden. Gewicht 77, 4.

Spiermassa is een tikfoutje, denk ik. Zelfs mannen van 18-25 zitten niet zo hoog.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

12-08-2025 om 20:21

MMcGonagall schreef op 12-08-2025 om 20:16:

[..]

Spiermassa is een tikfoutje, denk ik. Zelfs mannen van 18-25 zitten niet zo hoog.

oh, heb ik dat verkeerd onthouden. 

Ysenda

Ysenda

13-08-2025 om 07:11 Topicstarter

Ies was je frozen shoulder al helemaal ontdooid? Want te vroeg weer belasten kan een terugslag geven. 
Beste is dan toch dat stapje terug en weer gaan bungelen met die arm.

Ik had best lange cycli, soms wel 35 dagen. Sinds ik 2x per week krachttraining doe is dat 26 dagen. Best irritant haha.
Ik val nog steeds niet af, terwijl ik echt bewust met voeding bezig ben. Zie wel in de spiegel dat ik echt al gespierder ben en voel me ook sterker, dat is ook veel waard.

Ik had al rare onregelmatige cycli voor het krachtsporten. Denk dat m'n mirena er misschien wat mee te maken heeft, al had ik eerder een keurige regelmatige cyclus, ook met de mirena. Laatste zes maanden varieerde tussen de 32 en 18 dagen. Word er gek van! Nu alweer dag drie overtijd. 

Ysenda

Ysenda

13-08-2025 om 09:31 Topicstarter

Dag 44, als ik wakker wordt loopt mijn hoofd al over. Het is een dag met veel praten. Ik moet een reïntegrerende collega begeleiden, vorige week weer begonnen en een andere collega houdt zich, zoals vaker, niet aan de door onze manager opgelegde grenzen voor de reïntegrerende collega. 

Zelf een uur bij de bedrijfsarts gezeten, we hebben een plan, we kunnen het niet in 1x oplossen maar de stappen zijn duidelijk en daar hebben we mijn manager bij nodig. Die is nog op vakantie.

Geen sport wel redelijk gezond gegeten.

Vandaag een dag met zoon op stap. 

Afgelopen week  veel gewandeld en gegolfd vandaag doe ik even rustig aan in de ochtend andere bezigheden en vanmiddag zal het te warm zijn.
Eten gaat best goed maar met dit weer iets te vaak een glaasje wijn op ons terras. We hebben een beetje het vakantie gevoel. Ik weet dat we wel weer in het gareel gaan als het weer omslaat, nu maar even genieten van het mooie weer en de tuin.

Ies

Ies

13-08-2025 om 10:30

Ysenda schreef op 13-08-2025 om 07:11:

Ies was je frozen shoulder al helemaal ontdooid? Want te vroeg weer belasten kan een terugslag geven.
Beste is dan toch dat stapje terug en weer gaan bungelen met die arm.

Voor het grootste gedeelte, niet voor 100 %. Alles in samenspraak met fysio die aangaf dat te weinig belasting nu ook weer voor problemen kan zorgen. Vooralsnog leek belasting (die ik al een hele poos weer opvoer)  ook wel goed te doen. 
Misschien ga ik te snel en moet ik idd weer stapje terug doen, dank je. Super frustrerend! 

Ik gooi er toch maar een tweede balansdag achteraan (voor mijn broeksknoopje; ik kan niks straks hebben om mijn buik).

Ies

Ies

13-08-2025 om 12:32

rionyriony schreef op 13-08-2025 om 11:33:

Ik gooi er toch maar een tweede balansdag achteraan (voor mijn broeksknoopje; ik kan niks straks hebben om mijn buik).

Riony, pas je een beetje op? Ik meen van jou gelezen te hebben dat je gewicht al erg laag is, maar kan zijn dat ik me dat fout herinner. (Vergeet deze post dan!) Je klinkt ook niet erg fit, een beetje spek op je botten kun je dan wel gebruiken! Je kunt ook een maatje groter kopen hè! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.