Jouw lijf
FaithfulDuck87
15-08-2025 om 14:20
Ysenda schreef op 15-08-2025 om 14:17:
[..]
Je blijft echt goed bezig zeg.
Ik denk dat ik ons doel van 75 aan het eind van deze maand niet ga halen. Maar ik heb nog 2 weken dus er zou zeker nog wat af kunnen bij mij.
het zou bij mij kunnen, maar ik ben aan het stabiliseren volgens mij. Kan ook zo weer wat omhoog gaan. Maar jij bent wel wat kwijt, en dat is al heel goed. Dan volgende maand maar. Komt wel goed.
Ninoea
16-08-2025 om 21:56
De eerste week op de camping met de twee jongsten zit erop. Het was een fijne week. Vandaag hebben we alle drie iets anders gedaan. Onze zoon is wezen Boulderen, dochter heeft geknutseld en ik heb gewandeld en gefietst over de loenermark. 7 km gewandeld, 22 km gefietst. Prachtig!
Trail
18-08-2025 om 09:18
hier do t/m zo intensieve wedstrijdzeildagen gehad. Eten gaat vrij rommelig aan boord. Moe thuisgekomen en blij weer wat ritme te hebben aankomende week.
Trail
18-08-2025 om 22:56
Prima dag vandaag.
Vanochtend zou ik hardlopen met een vriendin, maar toen ze af zei heb ik mijn rust gepakt.
Vanmiddag een massage gehad en thuis wat klussen opgepakt.
Boekje uit gelezen.
En vanavond mijn eerst les tai chi.
Dat was even wennen.
Ik ben gewend te bewegen vanuit gevoel.
En zij was heel heel precies op de houdingen. Arm iets hoger, nee lager, nee rechter, nee krommer. Ontspannen lukte mij daardoor moeilijk. Terwijl ik wel in zie dat ze erg haar best voor mij deed.
Ysenda
19-08-2025 om 09:44
dag 47-50: het gaat niet goed, en dan bedoel ik ook echt niet goed. Ik ben in een totale taakverlamming geraakt wat betekend dat ik niets doe. Nou niets is het ook niet helemaal, ik doe heel weinig, vooral geen focus, niet weten waar te beginnen en hele kleine dingen lukken dan. Bv naar een bioscoop gaan. Want dan kun je prima 2 uur zitten. Ik heb dit weekend 'the Graduate' gezien en zondag 'The North' (die ik veel beter vond dan 'the Saltpath')
Gewicht schiet ook weer omhoog natuurlijk door al dat ongezonde maar vooral te veel eten. En ik sport naast mijn training bij PT ook niet. En deze week heb ik mijn training moeten cancelen vanwege een uitvaart.
Na vandaag nog 1 dag werken en die uitvaart en dan ga ik echt een week vrij nemen. Er staan al een paar dagen weg gepland maar de rest neem ik ook vrij.
Ninoea
19-08-2025 om 09:57
Wat een impact heeft zo’n werksituatie dan toch. Je raakt er zo leeg van en je doet wat nodig is, maar je hebt wel met de gevolgen te dealen. Eigenlijk zouden het ziektedagen en niet vrije dagen moeten zijn, maar ik begrijp goed dat je daar niet voor kiest.
Ik eet momenteel te eenzijdig en beweeg ook te weinig (intensief) tijdens de vakantie met de jongste twee. Gisteren nog wel een rondje van 20 km gefietst met de kinderen, maar dat gaat dan zo op zijn elfendertigst dat je dat amper bewegen kan noemen. Maar … het is wel echt heel fijn zo samen. Na de vakantie dus maar weer oppakken. Het lukt me momenteel wel weer redelijk om het snacken bij de kinderen te laten en niet mee te doen.
rionyriony
19-08-2025 om 10:46
Ik heb ook problemen om ergens waarde aan te hechten. Ik droom er zelfs over. Als ik dan toch iets vind wat me "een klein beetje" kan schelen dan moeten ze me ook niet daarin gaan dwarsbomen. Zo zat ik daarnet een gemiste aflevering te kijken en tussendoor moest ik even iets anders doen dus ik zet hem op "Pauze" maar kennelijk langer weggeweest dan de toegestane tijd want hij stond weer op het begin en Ziggo had niet onthouden wanneer ik hem had gepauzeerd. En daar kan ik dan woedend en tegelijkertijd depri van worden. Dan zou ik iets terug willen doen en zit van alles te verzinnen, maar dat is toch wel heel negatief
en alleen om zo'n stom bedrijf met een of andere ondoordachte regel die ik niet voorheen kende.
Gewicht en broeksknoopje zitten nog wel goed maar 's avonds speelt zich toch een lusteloze strijd af tussen twee chocolaatjes na het eten of meer.
Twee chocolaatjes is goed, maar daarna wil ik er meer. Hoewel ik best zou kunnen stoppen als ik maar genoeg gemotiveerd zou zijn ben ik meer gemotiveerd om er nóg een te nemen dat om die niet te nemen. Want wél een chocolaatje is lekkerder dan geen chocolaatje. De vage tevredenheid als ik gekozen zou hebben om hem in zijn verpakking te laten liggen weegt wel, maar minder. Dat feit is mooi, maar niet erg veel voldoening gevend op dat moment. Als er een duidelijke planning was geweest dan had de zelfbeheersing meer voldoening opgeleverd.
Ysenda
19-08-2025 om 10:57
Ninoea schreef op 19-08-2025 om 09:57:
Wat een impact heeft zo’n werksituatie dan toch. Je raakt er zo leeg van en je doet wat nodig is, maar je hebt wel met de gevolgen te dealen. Eigenlijk zouden het ziektedagen en niet vrije dagen moeten zijn, maar ik begrijp goed dat je daar niet voor kiest.
Ik ga dit nog overleggen met mijn manager, kan ook zijn dat we het dan geen ziekte dagen noemen maar geoorloofd afwezig en dat er dan niets in het systeem gezet wordt. Ik schrijf geen uren, dus dat is niet zo heel ingewikkeld.
Ninoea
19-08-2025 om 22:55
Fijn dat het waarschijnlijk wel te regelen valt met je werkgever @ysenda.
Ik had vandaag een lekker dagje. Er logeert een vriendinnetje van onze jongste dochter bij ons op de camping. Meiden ik waren de hele tijd gezellig op pad. Ik heb zelf nog een wandeling van zo’n 8 km gemaakt en ongeveer 15 km gefietst. Eten ging goed. Qua calorieën en suikers netjes, qua voedingsstoffen minder goed maar ook niet echt slecht.
Koettie
20-08-2025 om 06:48
Hier gaat het ook niet top. Vind sporten onverwacht leuker dan ik had gedacht maar het plannen en het ook echt doen is zo'n drempel. Ik ben gewoon echt moe na werk of moet meteen daarna wat doen en dan ook nog sporten is teveel. En op mn vrije dag zijn er altijd weer andere dingen die ik wil/moet doen. Deze week bijv toch twee uurtjes werken en lange afspraak oogarts. Daarvoor is te vroeg, daarna te weinig tijd tussen de afspraken en daarna is weer onhandig met mn avondplannen..
Ik hoop donderdag weer echt te gaan, dan maar met verstand op nul meteen na werk.
Schoondochter
20-08-2025 om 07:30
Koettie schreef op 20-08-2025 om 06:48:
Hier gaat het ook niet top. Vind sporten onverwacht leuker dan ik had gedacht maar het plannen en het ook echt doen is zo'n drempel. Ik ben gewoon echt moe na werk of moet meteen daarna wat doen en dan ook nog sporten is teveel. En op mn vrije dag zijn er altijd weer andere dingen die ik wil/moet doen. Deze week bijv toch twee uurtjes werken en lange afspraak oogarts. Daarvoor is te vroeg, daarna te weinig tijd tussen de afspraken en daarna is weer onhandig met mn avondplannen..
Ik hoop donderdag weer echt te gaan, dan maar met verstand op nul meteen na werk.
Wat mij helpt is het zo makkelijk mogelijk maken om te gaan. Ik pak mijn sporttas vast in en zet die 'in de loop' zodat ik die makkelijk kan pakken en direct door als ik thuiskom uit mijn werk. Als ik echt echt denk dat ik geen zin ga krijgen en excuses ga bedenken leg ik de dag ervoor zelfs een handdoek klaar in de badkamer (wat dus niets anders is dan de handdoek uit de la pakken en op de plank leggen...). Het helpt vooral mentaal, ook omdat ik anders de volgende dag niet alleen niet naar de sportschool ga, maar die dingen dan ook weer moet opruimen. Dat kan soms net het kleine mentale setje geven om dan toch maar wel te gaan.
Ik heb ik woensdag altijd een volle dag, met weinig tijd tussen thuis komen van werk en mijn avondplannen. Dus de wekker op 5:00 gezet en gaan hardlopen voor werk. Dat voelt goed.
Koettie
20-08-2025 om 08:40
Schoondochter schreef op 20-08-2025 om 07:30:
[..]
Wat mij helpt is het zo makkelijk mogelijk maken om te gaan. Ik pak mijn sporttas vast in en zet die 'in de loop' zodat ik die makkelijk kan pakken en direct door als ik thuiskom uit mijn werk. Als ik echt echt denk dat ik geen zin ga krijgen en excuses ga bedenken leg ik de dag ervoor zelfs een handdoek klaar in de badkamer (wat dus niets anders is dan de handdoek uit de la pakken en op de plank leggen...). Het helpt vooral mentaal, ook omdat ik anders de volgende dag niet alleen niet naar de sportschool ga, maar die dingen dan ook weer moet opruimen. Dat kan soms net het kleine mentale setje geven om dan toch maar wel te gaan.
Ik heb ik woensdag altijd een volle dag, met weinig tijd tussen thuis komen van werk en mijn avondplannen. Dus de wekker op 5:00 gezet en gaan hardlopen voor werk. Dat voelt goed.
Ja is ook zo, dat is het plan voor donderdag. Neem mn spullen mee naar werk, dan ga ik meteen door. Maar maandag moest ik echt een pakketje ophalen, de katten van mn zusje doen en nog boodschappen. Endan is het alweer te laat als ik thuis kom. Gister overgewerkt en kwam er iemand eten en vandaag moet ik weer eerst de katten doen en langs mn vader ivm computer gedoe en dan is het alweer donderdag!
Dolfje
20-08-2025 om 08:45
Nou na vorige week hard op het werk lichamelijk bezig zijn geweest en daarom niet gesport en een weekend met logees en veel eten en drinken haak ik weer aan. Gisteren ook weer begonnen met het eten invoeren in de app.
Gewicht is nu 86,3 dat is echt te veel.
Ik ga dadelijk weer naar de sportschool Egym doen en vanmiddag en vanavond werken.
Maandag had ik een vrije dag met heel de dag hoofdpijn dus die dan nog maar ff rustig aan gedaan en niet mijn stappen gehaald. De meeste andere dagen wel en er over. Gemiddeld zit ik boven de 12.000 per dag.
Trail
20-08-2025 om 10:08
Ik had een slechte dag gister. Mentaal heel erg moe. Ik weet ook hoe dat komt hoor. Zorgen de afgelopen weken. En werk/evenementen die even wat meer energie hebben gekost.
Ik heb ‘s ochtends paardgereden en nam ook een klant mee naar buiten. Wel in beweging geweest, maar niet erg kunnen ontspannen zo. ‘s middags tot niks gekomen. Ook niet echt kunnen eten. Werd gebeld door een vriend en kreeg flinke ruzie met hem. ‘s avonds best overstuur naar de zeilclub, maar uiteindelijk wel gezeild, en ook redelijk rustig gaan slapen. Daar onder de mensen zijn deed me goed.
Vandaag weer een nieuwe dag. En het voelt kwetsbaar. Ik probeer goed voor mijzelf te zorgen.
Ysenda
20-08-2025 om 10:16
Dag 51: dieptepunt bereikt, knakken in een meeting, naar huis en de middag op de bank gehangen. Reactie van mijn manager was zoals je die op dat moment wil, dat is heel fijn. 's Avonds wel naar de film.
En nu zit ik met een berg spanning in mijn lijf en geen idee hoe ik het er uit ga krijgen, althans verminderen.
Ik wil dan gelijk van alles doen: museum, film maar dat is niet wat nodig is.
Dus ik rommel vandaag.
Vrijdag weer naar kantoor om te bespreken hoe verder. Volgende week vrij.