Jouw lijf
Ysenda
08-08-2025 om 11:20
DAg 39: kan het nog belabberder, ja. Ik heb weer niet gesport, die zak chips als lunch was misschien ook niet de goede keuze. Maar ik ben op. Gebouw, de aanstaand operatie van mijn 1 van mijn ouders waardoor ik nu steeds mee ga naar afspraken voor de operatie.
Het reizen daar naar toe. Zoon die natuurlijk op vakantie was en gister weer thuis kwam. Is het heel erg dat ik blij was dat hij 's avonds weer naar zijn vriendin vertrok en niet van plan was met mij alle enthousiaste verhalen en foto's te delen?
Toen ik thuis kwam van het rondje ziekenhuis met mijn ouder en alle dieetadviezen in een plan verwerkt en uitgelegd had, vervolgens 2 uur in de auto, en ik eindelijk op de bank zat was ik op. Ik heb 2 uur domweg voor me uit zitten staren want slapen ging ook niet lukken.
Vanmorgen opstaan ging ook al slecht, ik ben hoofd-moe. En dan dit gebouw er weer bij. Vanavond nog uit eten, daar heb ik wel veel zin in. Dan kan ik hopelijk morgen rustig aan doen en zondag ook.
Maar ik ben zo toe aan vakantie, helaas het zit er nog niet in, mijn manager is nu op vakantie dus overleggen over rust nemen is ook even lastig. Misschien toch even met 1 van de andere managers sparren er over. Dat is wel het voordeel van dit nieuwe werken, we zitten met onze andere teams meer bij elkaar en daardoor zijn de andere managers ook bereikbaarder.
FaithfulDuck87
08-08-2025 om 21:17
vanavond weer mijn rondje gelopen en daar nog een stukje aan vastgeplakt. Rond de 7 km gelopen. was lekker weer aan het begin van de avond. Daarna iets minder gezonde keuze gemaakt: solero ijsje (97 kcal), en wat chips met dip. Nu stoppen met snoepen en weer normaal gaan doen. Verder overdag wel goed gegeten, en mijn avondeten was mss wat te karig: Kop groentesoep met ballen
Ysenda
09-08-2025 om 09:47
Dag 40, het is maar goed dat het geen 75 challenge is want dan had ik vandaag wederom opnieuw mogen beginnen.
Ik merk dat ik even op ben, voedselkeuzes zijn gewoon slecht, en elke dag neem ik me voor om het goed te doen. Dan begin ik ook goed maar aan het eind van de dag gaat het mis. Sporten of zelfs maar gewoon een stukje wandelen wat me waarschijnlijk echt goed zou doen lukt ook niet.
Gisteravond was het eten heel gezellig en lekker en dat deed me goed. Daar wel redelijke keuzes gemaakt bij het eten. Geen patat gegeten ik had genoeg aan alles wat op mijn bord lag.
Ik lag wel op tijd in mijn bed maar slapen dat duurde even. Ik ben nu ook gewoon moe wakker geworden. Gelukkig niet met hoofdpijn zoals de voorgaande dagen.
Eind van de middag naar de film. En vol goede moed maar weer bedenken wat ik vandaag wel ga eten.
ToetieToover
09-08-2025 om 10:12
@Ysenda, rusten is anabool, sporten is katabool, dus ik zou zeggen: luister naar de signalen van je hoofd en lichaam dat je rust nodig hebt. Een schema heeft voordelen, maar ook nadelen. Hoe kijk je terug op de gehele periode?
Ysenda
09-08-2025 om 10:49
ToetieToover schreef op 09-08-2025 om 10:12:
@Ysenda, rusten is anabool, sporten is katabool, dus ik zou zeggen: luister naar de signalen van je hoofd en lichaam dat je rust nodig hebt. Een schema heeft voordelen, maar ook nadelen. Hoe kijk je terug op de gehele periode?
Het probleem zit in een gebouw waar ik dagelijks geconfronteerd word met mijn beperking die tot die verhuizing nauwelijks een beperking was maar juist mijn kracht.
En dus gaat rust dit niet oplossen. Er is op het werk een aanpassing nodig.
Trail
09-08-2025 om 19:04
Gister intensief hardgelopen met een vriendin en toen naar werk.
Vandaag houdt de beweging te wensen over. Klein rondje wezen toerzeilen en verder de hele dag aan een boot geklust. Bekaf daardoor en eigenlijk vrijwel geen stap verzet. Wel goed mijn eten voorbereidt, niet voor snacks bij de club gegaan.
FaithfulDuck87
09-08-2025 om 22:06
totaal vandaag zo'n 45 km gefietst in 2 sessies. Prima, het waaide wel hard.
Ysenda
10-08-2025 om 09:08
Dag 41: rustig aan gedaan. Gelezen en halverwege de middag een oogmeting en nieuwe bril uitgezocht.
Ik had vroeg afgesproken met een vriendin om voor de film bij te kletsen. Salade erbij van de ah. Het deed me goed. Daarna op een terras beland met wijn en bitterballen. Het hoofd-moe is nu een stuk minder.
Vanavond met dezelfde vriendin weer naar de film. Andere activiteiten van vandaag zijn boodschappen doen en de vakantieverhalen van zoon aanhoren.
Pooh-Bear
10-08-2025 om 13:16
Begin van het jaar had ik me hier al aangemeld. Toen heb ik denk ik een week of 3 op mijn eten gelet. Toen kreeg ik een griepje en had het daarna niet meer opgepakt.
Eind juni toch maar weer begonnen en nu gaat het gelukkig goed.
Veel bewegen doe ik eigenlijk altijd al. Zowel op mijn werk als daarna.
qua eten ben ik vooral gestopt met snoep en snacks vooral chips en nootjes zijn bij mij een probleem. Ook eet ik lichter avondeten. Lunch en ontbijt heb ik niet veel veranderd ik wil bij mijn ontbijt echt brood anders heb ik het gevoel dat ik niet gegeten heb. En lunchen doe ik op werkdagen op de fiets van cliënt naar cliënt en dan is brood ook het handigst.
Maar ik val af en tot mijn verbazing zelfs op het tempo dat ik graag wilde om een doel te halen voor als ik op vakantie ga.
De rest ga ik dan na mijn vakantie verder.
Ik weeg nu 68 kilo hopelijk blijf ik op hetzelfde tempo af vallen. Maar ik weet van vorige keren dat het rond de 67/68 ineens veel langzamer gaat bij mij.
Trail
10-08-2025 om 22:23
Vanochtend gestart met skitraining.
Daarna niet veel meer waard.
Vanmiddag boodschapjes gedaan en een boek uitgelezen.
Vanavond even wat klusjes thuis.
Mijn buurvrouw nodigde mij onverwachts uit voor een film. Niet direct zin in. Maar gedaan. En toch wel gezellig.
Ysenda
11-08-2025 om 13:56
Dag 42, het werd een hele rustige dag gister: beetje lezen in mijn bed en eind van de middag even wat eten en daarna naar de film. Helaas behoor ik nu niet meer bij het selecte gezelschap dat 'Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain' nog nooit gezien heeft. Geef mij maar een Wes Anderson film, die vind ik leuker.
Week 6 79,2 (+2.1, totaal -1.8)
Dit is wat elke dag een zak chips, meerder wijntjes etc doet in een weekend.
Het is geen vet, maar vocht van zout en koolhydraten. Dus als ik vanaf vandaag weer gewoon gezond eet, is het er donderdagochtend wel weer af.
Vandaag wel actie genomen op mijn welzijn op mijn werk, ik had een afspraak bij de verpleegkundige en morgen bij de bedrijfsarts. Het probleem is heel duidelijk en volgens beiden heel eenvoudig op te lossen: geef het team van Ysenda een vaste plek. En dan de vraag wat voor mij de ideale plek is want daar gaan we dan op inzetten. En dan binnen die ruimte voor mij een vaste plek. Toch erg fijn als je gehoord wordt en ze ook actie willen ondernemen.
Ies
11-08-2025 om 14:05
Fijn Ysenda! Ja goed dat je je gehoord voelt, dat is al iets. Hoop dat het opgelost wordt! Lp
Ik loop ook tegen vanalles aan en ik krijg de dingen maar niet opgelost.
Hier een echt emo- eter maar het lukt me deze ronde om al mijn eten wel vrijwel gezond te houden. (Ik eet niet altijd gezond genoeg in totaliteit, dat weer niet. Lukt me lang niet iedere dag genoeg groente te eten bijv)
Sinds ik mijn 2 uitzonderingsdagen per week heb ingesteld lijk ik ze maar weinig nodig. Ik mag van mezelf echt losgaan die dagen maar gebeurt gewoon niet. Vooralsnog zet ik ze in voor bepaalde sociale situaties. En gisteren heb ik bijv een glaasje wijn gehad van een fles die al 2 weken open stond na een feestje hier. Zou voorheen ondenkbaar zijn dat ik restjes wijn liet staan….
Trail
11-08-2025 om 23:35
Hier vanochtend gestart met een rondje hardlopen. Ik had het zwaar en kwam niet uit mijn hoofd. Veel aan het malen. Na afloop nog even afgekoeld in het meer, dat was wel fijn. Rest van de dag noodzakelijke klusjes gedaan. Eten en drinken gaat aardig. Lezen voor het eerst vergeten haha! Komt morgen wel weer.
fijn ysenda van je werk!
rionyriony
12-08-2025 om 07:10
Ik ga vandaag maar weer een balansdag er tussenin lassen.
Overigens kan ik ietsje meer zout eten zonder dat mijn bloeddruk omhoog gaat. Van extreem natriumarm naar iets minder extreem natriumarm. Het is niet zo dat ik ineens pizza ga eten ofzo. Dat is echt een vreselijk zout ding zonder dat je het erg proeft.
Ysenda
12-08-2025 om 07:19
dag 43: ik wordt al moe wakker en besluit dat het genoeg geweest is met dat nieuwe gebouw. Dat ik nu actie moet ondernemen voor de vakantierust over is.
Ik app met de arbodienst en ze zijn toevallig bij mij op de locatie. Ik voelde me gehoord en begrepen. Er werd niet meewarig gekeken maar meegedacht en geluisterd.
Eten gaat wel goed tot ik thuis kom, er is geen plan, ik ben uitgeput want gebouw, en zo'n gesprek is fijn maar zuigt ook energie al kom je er in eerste instantie bijna high uit.
Het lukte me wel om de enthousiaste vakantieverhalen van zoon aan te horen.
Op tijd mijn bed in, het is niet eens heel warm in mijn slaapkamer maar slapen gaat belabberd.
Mijn hoofd zit vol met alle dingen die ik nog moet en wil op mijn werk, die opstapelen omdat ik ongestructureerd ben waardoor alles ook meer tijd kost.
Net wakker geworden met een prachtige zonsopkomst, daar kan ik echt van genieten. Maar te moe om te gaan sporten.