Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda

Ysenda

05-08-2025 om 08:43 Topicstarter

Dag 36: rustig aan gedaan idd. Zo'n belaberde dag als gister werkt dan toch wel door. Op mijn werk kwam er weinig uit mijn vingers. En dat terwijl ik het mega druk heb. 
Aan het eind van de dag kom ik dan wel in een flow en raffel ik snel nog wat af. Maar het gebouw gaat al om 7 uur dicht. Dus gewoon lekker 's avonds werken zit er dan niet in.
Na het werk met mijn boodschappenbriefje even snel de supermarkt in. Toen ik thuis kwam zag het donker grijs maar buienalarm gaf aan dat het nog een kwartiertje droog bleef. Dus even snel een pakketje met een nieuwe legging en t-shirt opgehaald. Ik was koud thuis of het ging regenen. De stof is van dit setje is heerlijk. Schoondochter had me de tip gegeven. Dus gisteravond snel in de uitverkoop nog een aantal shirts gekocht. 

Vannacht slecht geslapen, ik had het zo warm. Wilde vanmorgen vroeg naar de sportschool maar ik kwam niet op gang dus ga ik vanavond maar weer op mijn werk. 

Gister uit mijn werk naar een evenement in de buurt. De boot nog gecheckt en vastgelegd voor de storm. En daarna bekaf thuis. Maar skitraining stond. Heel leerzaam. En afspraak met mijzelf is ook elke dag even in beweging komen. Dus mijzelf bij elkaar geraapt en gegaan.

Vandaag echt heel beroerd. Veel geslapen. Vanavond zouden we zeilen, maar echt hele onberekenbare wind. En dus niet fit. Dus heb het alleen maar op een kopje thee bij de vereniging gehouden. Een dagje zonder beweging. Probeer nog een boek uit te lezen voor het slapen. 

Ies schreef op 05-08-2025 om 00:49:

[..]

Sterkte Dorestad.

Heb je niet juist meer last van je billen met fietsen nu je dunner bent? Ik hou van fietsen maar oh wat doen mijn billen pijn. Ik denk dat het bij mij ook scheelt dat ik nauwelijks billen heb, al maakt dat misschien helemaal zoveel niet. Ik fiets ook niet genoeg (langere stukken) om wat op te bouwen. Toch maar eens voor een fietsbroekje gaan. Als ik alleen al léés dat je 70 km fietst dan doen mijn billen al super pijn

Tot mijn verbazing de eerste 60 km niet.  Géén fietsbroek.  Nou heb ik wel een sportieve Ebike,  ik zit niet rechtop.  Thuis in mijn stoel voel ik juist snel pijn. 

Vandaag hebben we 17 km gelopen.  Diependal,  Camerig,  Vijlenerbossen,  Cottessen,  Diependal.  Helemaal geen vlaai gegeten vandaag.  Morgen maar weer inhalen..

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

05-08-2025 om 22:32

hier vandaag ook een rustig dagje. Veel op de bank gehangen, klein beetje in de tuin gedaan en naar de super gelopen. Maar dat was het wel aan beweging. Heb nog vakantie en dit is eigenlijk de eerste dag dat ik heel weinig heb gedaan. Nou prima voor een keer. 

Ysenda

Ysenda

06-08-2025 om 07:23 Topicstarter

Dag 37, nadat 's morgens trainen niet lukte was ik daardoor wel optijd op het werk. 
Weer kwam ik pas laat in een flow. Daardoor schoot aan het eind van de dag sporten er ook bij in. Ik ga niet 's avonds naar de sportschool. 
Ik was zo moe dat de zakken chips (40g) en de rol koekjes (100g) er aan moesten geloven. Ik koop heel bewust geen grote zakken en rollen meer. 
Daarna als een blok in slaap gevallen op de bank. Na 2 uur werd ik weer wakker.
En dan weet ik dat ik slecht slaap de komende nacht.
Toen een deel van mijn geplande diner wel gegeten en toch geprobeerd op mijn geplande slaaptijd naar bed te gaan.

En nu voel ik me niet uitgerust en staat er vandaag tot vrijdagavond drukke dagen gepland. Werk, mantelzorg en ook wat leuke afspraken die ik niet wil afzeggen.

Dit weekend zal ik wel in mijn bed of op de bank al existerend door brengen.

Hier ging gister ook niet als gepland. Al paar dagen slecht geslapen, wilde na werk naar de sportschool maar buitengewoon drukke dag gehad dus besloten niet naar de sportschool te gaan. Pas rond 15:30 aan mijn lunch toegekomen en daardoor geen honger bij avondeten. Dus amper wat gegeten, daarna nog even met vriend de hort op en een milkshake gehaald. Qua kcal zat ik prima maar niet helemaal de goede manier. 
Vandaag neem ik mn salade van gister avondeten mee als lunch en nieuwe poging sportschool! 

Vanochtend gestart met het huishouden. Tussen de middag met een vriend en de hond in het zonnetje in het bos gewandeld.
Thuis langs de winkels.
Interval hardlooptraining.
Dag afgesloten en tevreden met mijn beweging. 

Dit was de wandeling die ik maakte, @yswnda: https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/warnsborn.html

Gisteren was een weinig sportief dagje. Vooral huishoudelijke dingen gedaan, opgeruimd, gestofd, gezogen. Uiteindelijk heel fijn want ik voel me veel beter in een opgeruimd huis. Verder aan de slag gegaan met de slaapkamer van onze jongste zoon. Hij heeft een bed met grote lades gekregen waardoor het ook daar veel opgeruimder is. Ik moet eens kijken of we eens mee kunnen doen aan een verkoop ergens; we hebben aardig wat spullen die we niet meer gebruiken. De kinderen komen duidelijk in een nieuwe leeftijdsfase. 

In de avond nog wel even een rondje van zo’n 12 km gefietst. Onvoldoende voor mijn activiteitendoel, maar toch even buiten en actief. Eten ging gisteren en eergisteren weer beter. Gewoon lekker gekookt en verstandige keuzes. Ik voel me meteen ook minder opgezet. Na de wandeling hadden we gegeten bij burger king. Patat was lekker knapperig en burger in orde en water erbij als drinken. Dus best wel genoten; maar achteraf voel ik me dan toch opgezet en niet zo prettig. 
Gisteren volkoren brood, havermoutpap en ook volkoren couscous met munt, komkommer en tomaat en zelfgemaakte köfte gegeten met een dot Griekse yoghurt erbij. Mijn man kookte. Van genoten. 
Vandaag niet hardlopen maar een bezoekje aan Museum Batavialand. We gaan met de jongens, onze jongste dochter logeert bij een vriendinnetje. 
Verder heb ik een camping in de buurt geboekt van landal. Lekker groen en leuke faciliteiten voor de kinderen. Ik ga daar twee weekjes naartoe met de jongste twee. De oudste twee gaan naar een soort van zomerdagkamp met allemaal leuke activiteiten en uitjes en mijn man is weer aan het werk. Doordat het dichtbij is kunnen we over en weer af en toe aansluiten. Is ook in een mooie wandelomgeving en we hebben al afgesproken met zijn drietjes nog een ns-wandeling te gaan doen. 

Ysenda

Ysenda

07-08-2025 om 07:10 Topicstarter

Ninoea schreef op 07-08-2025 om 05:11:

Dit was de wandeling die ik maakte, @yswnda: https://www.ns.nl/dagje-uit/wandelen/warnsborn.html

Die ziet er ook leuk uur, die ga ik onthouden voor mijn vakantie. Ik vind de omgeving van Arnhem altijd erg leuk.

Ysenda

Ysenda

07-08-2025 om 07:21 Topicstarter

Dag 38, weer niet gesport. Wel ervoor gezorgd dat zoon in een opgeruimd huis thuis komt.
Daarna nog wat attenties voor mijn vriendinnen gekocht. We zien elkaar niet zo vaak maar vandaag lukte het weer eens.
Bij 1 van het stel lekker geluncht. Daarna de file in en nog even langs mijn moeder om fruit te brengen. Krijgen ze maar 1x per week 1 stuk van in het verzorgingshuis. 

Daarna door naar mijn hotel, nog even geappt met zoon voor ze naar het vliegveld vertrokken. 
Een salade gegeten en een bakje yoghurt en daarna naar vriendin 2 voor een verlate verjaardag. Mijn voornemen om optijd weg te gaan ging natuurlijk over boord. Het voornemen om nog even bij het water te kijken ook. Met alle drukte en een zacht bed wat ik niet gewend ben heb ik nu ook slecht geslapen.

Dan ga ik zo maar met mijn bakje yoghurt naar het water kijken. 
Binnenkort als mijn vader geopereerd wordt zal ik hier een paar dagen verblijven. Vandaag veel in de auto, trainen met PT en hopelijk zie ik zoon nog even. Die komt zijn spullen afzetten en gaat dan waarschijnlijk naar zijn vriendin voor het weekend. 

Mooie wandeling @Ninoea ik ken het stuk bij de wodanseiken het eerste stuk gaat ook op mijn wandel lijstje. Ik vind de ns wandeling Veluwezoom ook echt een aanrader. Een van mijn favoriete wandelingen in Nederland. Wil zowieso volgende week naar de posbank nu de heide bloeit. Maar dit weekend ga ik eerst op verzoek van dochter naar de heide op de Sallandse heuvelrug, daar kun je ook heerlijk wandelen en is veel rustiger.

Laatste weken toch veel gewandeld en golf gespeeld ook eten gaat goed. Ik ben in twee weken weer bijna een kilo afgevallen in totaal nu 13 kilo. Over vier weken ga ik op vakantie en ik hoop voor die tijd er nog een kilo af te krijgen.

Wat krijgen jullie allemaal veel voor elkaar op een dag! 

Wilde gister naar de sportschool maar was niet fit, alweer. Corona heerst en slaap slecht dus misschien daarom. Ben wel thuis met gewichten aan de slag gedaan, grootste deel van sportschool routine. Hou niet zo van apparaten dus dat zit niet zoveel in m'n schema. Best trots dat dat gelukt is! Heb Hevy geïnstalleerd, die laat zien hoeveel je getilt hebt met een sportsessie. Ondanks thuis sporten toch een motor van 400 kilo. 

Corona is een rotziekte waardoor je echt behoorlijk kunt inleveren zelfs met een relatief ‘milde’ variant is mijn ervaring. Had niet zoveel klachten een jaar geleden dacht ik, maar mijn hartslag was wel tijden lang gemiddeld toch hoger dan normaal en mijn conditie was achteruit gehold. Vooral toegeven aan de noodzakelijke rust, je doet al snel teveel. 
Sallandse heuvelrug wil ik idd ook nog naartoe. Maar komende vakantie wordt het waarschijnlijk ns-wandeling cortenoever. 

De dag gestart met een boswandeling met een vriend en de hond. Mijn hoofd kwam deze keer niet helemaal tot rust.
Thuis weinig uitgevoerd, kon mij gewoon niet echt tot iets zetten.
Vanavond nog hardgelopen met een paar meiden. En deze keer voelde het zwaar. Maar ook wel weer een goed gevoel dat ik gegaan ben. 

Koettie schreef op 07-08-2025 om 09:59:

Wat krijgen jullie allemaal veel voor elkaar op een dag!

Wilde gister naar de sportschool maar was niet fit, alweer. Corona heerst en slaap slecht dus misschien daarom. Ben wel thuis met gewichten aan de slag gedaan, grootste deel van sportschool routine. Hou niet zo van apparaten dus dat zit niet zoveel in m'n schema. Best trots dat dat gelukt is! Heb Hevy geïnstalleerd, die laat zien hoeveel je getilt hebt met een sportsessie. Ondanks thuis sporten toch een motor van 400 kilo.

Heerst dat weer?

Ik heb al een paar dagen keelpijn en rook vanmorgen mijn parfum niet. Hmmm helaas heb ik geen testen meer maar het zou dus heel goed kunnen dat het corona is.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.