Jouw lijf
Schoondochter
14-07-2025 om 13:45
Ysenda schreef op 14-07-2025 om 10:19:
Dag 14: 's morgens wel naar de sportschool, nieuwe training dan duurt het wat langer allemaal omdat ik moet uitvogelen wat ze nu precies wil dat ik doe en hoe ik dat moet doen. De app die ze nu heeft is wel heel fijn, want ze heeft haar eigen voorbeeld filmpjes er in.
Daarna ging de dag in eens anders, het wandelen ging niet door, het eten met mijn vriendin wel. Omdat we bij mij aten kon ik gewoon alles wegen en opschrijven. Altijd fijn. En toen had ik meer dan voldoende ruimte voor een twix ijsje. nomnomnom.
Week 3: 78.3 (-2.7kg). Het gaat een vrij standaard week worden, geen afspraken voor mijn ouders, geen feestjes, wel een film, of misschien zelfs 2.
Volgende week wordt wel moeilijk, want dan gaat zoon op vakantie en dan val ik meestal in een gat van slecht eten, apathisch op de bank en andere lamlendigheid.
Daar ben ik me nu dus al op aan het voorbereiden.
Vanmorgen al hardgelopen, morgen staat de sportschool in de planning, woensdag hardlopen en donderdag met PT trainen.
Eten zal deze week wel goed gaan.
Je gaat lekker! Knap hoor. Ook om bij jou te zien dat je echt de knop weer omzet en er weer vol voor gaat. Ik duim alvast voor volgende week.
Ik heb vorige week een 'dieptepunt' bereikt, had de 70 kilo weer op de weegschaal staan. Dat is te veel voor mij. Ik wil terug naar 62, dat zou volgens de meeste sites het ideale gewicht zijn voor mijn lengte. Dat gaat me niet in zo'n strak schema lukken omdat ik volgende week op vakantie ga. Mijn doel is dus eind november, dat is 2 kilo per maand en wat speling. Vanochtend zat ik op 69,5.
Van het weekend wel heerlijk veel gewandeld, heb in drie dagen ruim 70 kilometer gelopen. Een weekend zonder sociale verplichtingen buiten de deur doet mij en mijn gezonde gewoontes goed.
Koettie
14-07-2025 om 17:25
Vandaag ook weer een goede dag! Weekend veel gehangen, was echt hondsmoe. Vandaag salade als lunch, met tomaat, komkommer, olijven, gerookte kip en ruccola. Net heel klein bakje Griekse yoghurt en zo sporten. Dat vind ik nog wat onwennig maar zusje gaat ook vandaag, stok achter de deur.
Als avondeten fritatta met spinazie en brie en wat rauwkost.
Koettie
14-07-2025 om 21:26
Sporten ging lekker! Morgen weer. Heel fijn dat mijn zusje daar ook sport en heel fanatiek is. Kan met haar meeliften want ze gaat ongeveer om de dag. Hele chille relaxte sportschool ook.
En goed gegeten vandaag. Lunch voor morgen staat al in de koelkast.
FaithfulDuck87
14-07-2025 om 21:32
hier na het werk ook gesport. 2 x rondje met een stuk of 8-9 oefeningen. Voel de buikspieren al. Maar ging erg goed. En op de fiets geweest naar het werk dus ook nog 20 km gefietst. Morgen ws weer. Vnd ik altijd lekker na een werkdag
Trail
14-07-2025 om 21:35
Ik heb een slechte dag vandaag.
Hoofdpijn. Kom tot niks.
Wilde dan maar gaan rusten, maar voel stress in mijn kaken. Kan niet relaxt genieten van de lege dag, en heb ook geen energie om wat te gaan doen.
Vanavond mijn Pilates klasje was wel fijn.
Zag ertegenop om te gaan. Maar was daar lekker even bezig. Rustig aan het bewegen.
Koettie
14-07-2025 om 21:47
Friezinnetje schreef op 14-07-2025 om 21:32:
hier na het werk ook gesport. 2 x rondje met een stuk of 8-9 oefeningen. Voel de buikspieren al. Maar ging erg goed. En op de fiets geweest naar het werk dus ook nog 20 km gefietst. Morgen ws weer. Vnd ik altijd lekker na een werkdag
Ik moet er juist heel erg aan wennen, ben altijd zo moe naar werk. Maar dat is vooral hoofd-moe dus moet er echt even inkomen. En het late eten vind ik lastig. Normaal eet ik meteen na werk, lekker vroeg dan heb ik een 'lange' avond.
Trail, toch goed gedaan, zelfs met je baaldag!
FaithfulDuck87
14-07-2025 om 22:08
Koettie schreef op 14-07-2025 om 21:47:
[..]
Ik moet er juist heel erg aan wennen, ben altijd zo moe naar werk. Maar dat is vooral hoofd-moe dus moet er echt even inkomen. En het late eten vind ik lastig. Normaal eet ik meteen na werk, lekker vroeg dan heb ik een 'lange' avond.
Trail, toch goed gedaan, zelfs met je baaldag!
ik ben soms idd ook hoofdmoe, maar dan vind ik juist dat fietsen even lekker. Windje door het haar, lekker buiten na een hele dag binnen.
Ysenda
15-07-2025 om 13:00
Dag 15: hardgelopen, daarna naar het werk. gezond gegeten. Wel heel moe na mijn werk, maar ik heb me aan mijn eetplan gehouden en heb ook geen dutje op de bank gedaan. Daardoor kon ik me ook aan mijn slaapplanning houden.
Vandaag begonnen met sportschool, nu aan het werk, drukke dag met vele dubbele boekingen.
Wel op tijd naar huis is mijn plan
Tuinfluiter
15-07-2025 om 16:36
Gisteren lekker gesport vandaag stond een lange wandeling op de planning maar moest onverwacht naar de stad voor een reparatie aan mijn bril. Toen maar een stadswandeling gemaakt. Meestal lunch ik gezond maar vandaag gezwicht voor notenbrood met vol vette geitenkaas.
FaithfulDuck87
15-07-2025 om 17:39
vandaag weer op de fiets naar het werk geweest en straks nog een rondje lopen. Denk rondje van 5 km.
Koettie
15-07-2025 om 18:39
Sta op de loopband, deed oefeningen met zusje mee maar kreeg mezelf niet meer omhoog haha. Dus zij maakt haar rondje af en ik nu even een medium klim op de loopband. Zo strechen, ga ik morgen voelen!
Ysenda
16-07-2025 om 08:38
Dag 16: begonnen in de sportschool, om kwart voor 7 is het daar best rustig. Zeker in de vakantie. Daarna een enorm drukke dag op het werk, echt van hot naar her gerend. Digitaal dan. Fysiek is mijn werk niet.
Sinds de verhuizing naar het nieuwe gebouw hebben we zit-sta bureaus en tot mijn verbazing vind ik die heel fijn. In het vorige kantoor kon je dan een opzet op je bureau krijgen maar dat werkte voor geen meter want geen ruimte om je spullen op te zetten. Veel van mijn meetings doe ik nu staand.
Thuis even snel wat huishoudelijke klusjes gedaan voor we gingen eten. Zoon en schoondochter stonden allebei in de file en dinsdag is de dag dat we samen eten.
Ze willen graag gaan samen wonen maar woonruimte is natuurlijk moeilijk. Daarom is de kamer van zoon zoveel mogelijk als studio ingericht en hebben we afgesproken wat losser samen te leven maar wel 1x per week samen te eten. Werkt voor ons heel goed. Ik vind het wel wennen, een soort leeg nest gevoel met een nest dat nog niet leeg is.
Vannacht heb ik ergens mijn wekker uitgezet. Gelukkig is het mijn vrije dag vandaag. Nu ik dik een uur later werd dan gepland vind ik het wel lastig om mijn dag te beginnen. Mijn planning klopt niet meer in mijn hoofd.
Zo toch maar gaan hardlopen en daarna wat klusjes. Vanmiddag naar de film met vriendinnen.
Trail
16-07-2025 om 18:01
Hier gister ochtend bezig geweest met de bijen. Gaf mij positieve energie. Een hardlooprondje met een vriendin, maar het hardlopen voelde mij te zwaar, dus veel gewandeld en bijgekletst.
Keurig mijn klusjes thuis gedaan.
En savonds een zeilwedstrijdje. Kleine materiaalschade dus de einduitslag was niks. Maar wel gezellig gehad. Prima dag eigenlijk. En het helpt om alles per dag te bekijken.
Trail
16-07-2025 om 22:32
Vandaag gezeild met vrienden. Ik merkte dat ik een beetje zeilmoe was haha. Het wekte geen enorm enthousiasme bij mij op. Thuis nog wat klusjes gedaan. En met hond naar natuurpark om nog aan mijn stappen te komen. Trots op mijzelf
Koettie
16-07-2025 om 23:34
Wat zijn jullie allemaal lekker actief! Trailer, is zeilen hobbymatig of zit er een soort 'moeten' op? Dat maakt voor mij altijd veel uit. Als iets moet vind ik het standaard meer een routine klusje en verlies ik de lol wel eens uit het oog.
Ik heb flinke spierpijn maar wel net op een prima manier. Helaas ook ongesteld en morgen paar dagen weg dus balen. Ook weer compleet niet volgens mn planning, ben opeens vet onregelmatig. Niet sporten op vakantie maar heb wel een flinke wandeling op de planning staan. Verder gewoon lekker eten en drinken en beetje opletten. En wandelen, zwemmen, suffen en lezen. Heerlijk!