Jouw lijf
Trail
11-07-2025 om 22:48
Vanochtend na mijn werk direct boodschappen gehaald, was dat weer klaar. Naar een parkje met mijn hond geweest vanmiddag, ze had het daar alleen te warm. En ik werd door een vriendin gebeld of ik naar het strand kwam. Gelijk gedaan! Maar de gespreksstof daar was niet luchtig en ik ging best met een zwaar gemoed naar huis. Een film gekeken vanavond waar ik mij niet op kon concentreren. En zometeen maar naar bed. Grappig hoe de ene dag strand heel anders kan vallen dan de volgende dag strand.
Ysenda
12-07-2025 om 07:37
Trail schreef op 11-07-2025 om 22:48:
Vanochtend na mijn werk direct boodschappen gehaald, was dat weer klaar. Naar een parkje met mijn hond geweest vanmiddag, ze had het daar alleen te warm. En ik werd door een vriendin gebeld of ik naar het strand kwam. Gelijk gedaan! Maar de gespreksstof daar was niet luchtig en ik ging best met een zwaar gemoed naar huis. Een film gekeken vanavond waar ik mij niet op kon concentreren. En zometeen maar naar bed. Grappig hoe de ene dag strand heel anders kan vallen dan de volgende dag strand.
Dat is wel jammer idd, dat wat een gezellige luchtige middag aan het strand lijkt te worden dat dan niet wordt.
Vandaag weer een nieuwe dag, hopelijk wat lichter dan gister.
Ysenda
12-07-2025 om 08:21
Dag 12, de flow is er nog wel maar na de topdag eerder deze week gaat het nu wat minder. Hoort er ook bij.
's Morgens eerst werken. Ik merk dat consequent op dezelfde tijd naar bed gaan maakt dat ik makkelijker mijn bed uit kom.
Daarna met mijn vader naar het ziekenhuis. Hele fijne arts ja, het is niet goed maar met een operatie wel te herstellen. En daar heeft ze spoed achter gezet dat worden dus weer een paar ritjes die kant op.
Daarna samen boodschappen gedaan en tour de france gekeken.
Hadden ze chocolaatjes gewonnen, speciaal voor mij de chocolaatjes uitgezocht want die vind ik zo lekker. Deze niet, van die hele goedkope zeebanket. Maar ik ging voor de bijl. En de rest moest mee naar huis. En dan ben ik moe, komt de toch wel aanwezige spanning van het ziekenhuisbezoek er uit, is de doos al open en gaat de doos leeg. Vandaag niet, na 2 stuks (in totaal 8 van 22) heb ik de rest in de vuilnisbak gemikt, dit is de calorieën niet waard.
Ik had ook nog een zak met nootjes, gedroogde vijgen, studentenhaver etc meegekregen. Krijgen zij regelmatig van vrienden maar het is veel te veel. 1 zakje ongezouten gemengde noten gehouden en de rest aan mijn buurmeisjes gegeven die een feestje hadden op de stoep.
Ik was redelijk optijd thuis, kon op mijn nieuwe tijd naar bed en was gewoon moe. Tegenwoordig luister ik dan naar wat mijn lichaam zegt en ga ook slapen.
Ik ben wel moe wakker geworden vandaag maar verder slapen lukt ook niet.
Ik ga straks eerst naar de sportschool, nieuwe training gekregen van PT en ze is aan het experimenteren met een app, of ik die wil gebruiken. Natuurlijk.
Verder boodschappen doen, lezen en ik wil ook nog wel naar de film.
Tuinfluiter
12-07-2025 om 09:03
Ik ben vandaag begonnen met het meten van mijn bloeddruk. Had ik al een tijd niet gedaan. Ik was aangenaam verrast door de goede waardes. Ik zie steeds meer voordelen van de 12 kg die ik ben afgevallen. Dit jaar geen één keer last van maagzuur gehad en ook bewegen gaat fijner en haast geen last meer van mijn knie.
Is voor mij wel motiverend om door te gaan met de ingeslagen weg.
Ik eet eigenlijk haast geen chocolade en koekjes meer en veel minder kaas. Mijn normale ontbijt en avondeten waren eigenlijk altijd al gezond maar mijn lunch kon een stuk beter en een kaasplankje doe ik eigenlijk niet meer heel af en toe neem ik één lekker stukje bij een glaasje wijn.
Straks eerst naar de markt voor lekker fruit, hoop dat er opal pruimen zijn en vanmiddag golfen.
Mijn doel is nu om voor mijn vakantie in septer nog 1,5 kg af te vallen.
Koettie
12-07-2025 om 14:06
Nog niet fit dus geen sportschool maar ga zo wel even een stuk wandelen. Heb al eten voor vanavond, zou gister met vriend eten dus had wat lekkers gehaald maar door miscommunicatie had hij ook al boodschappen. Dus heb voor vanavond biefstuk met salade en gegrilde prei. Vriend eet niet mee dus de aardappelen laat ik lekker achterwegen. Mijn bestelling van de notenshop is ook binnen dus genoeg gezonde tussendoortjes voor de komende tijd. Verder beetje rustig rommeldagje in huis, ook goed voor de gezondheid. Niet zoveel energie en niet sociaal vandaag dus maar even pas op de plaats.
Ninoea
12-07-2025 om 19:02
Vanochtend liep ik hard. Op zaterdag lopen er met onze vereniging heel veel verschillende niveaugroepen. De groep waar ik normaliter mee loop, loopt zo’n 14 km en dat was me wat te ver nu ik weer aan het opbouwen ben. Ik ben dus met een groep meegegaan die ongeveer 10 km zou lopen en heb uiteindelijk 11,5 km gelopen. Ik voel het best wel aan mijn knie, en dat is ook logisch, dus tot donderdag even weer rustig aan met hardlopen en wel op maandag en woensdag bootcamp doen.
Ik had geen zin om te koken dus ik heb een stoommaaltijd van de ah gegeten.
Dorestad
12-07-2025 om 19:10
Ninoea schreef op 12-07-2025 om 19:02:
Vanochtend liep ik hard. Op zaterdag lopen er met onze vereniging heel veel verschillende niveaugroepen. De groep waar ik normaliter mee loop, loopt zo’n 14 km en dat was me wat te ver nu ik weer aan het opbouwen ben. Ik ben dus met een groep meegegaan die ongeveer 10 km zou lopen en heb uiteindelijk 11,5 km gelopen. Ik voel het best wel aan mijn knie, en dat is ook logisch, dus tot donderdag even weer rustig aan met hardlopen en wel op maandag en woensdag bootcamp doen.
Ik had geen zin om te koken dus ik heb een stoommaaltijd van de ah gegeten.
Je knie. Mijn eega die 3x per week hard loopt had knieblessure. Toch maar naar sportfysiotherapeut. Hij heeft 3 oefeningen gekregen om boel daar te versterken. Oefeningen met een stoel en met traptrede. 3x per week. 20 minuten. Hardlopen gaat echt onwijs goed nu weer. Misschien idee voor je?
Ysenda
12-07-2025 om 20:20
Dorestad schreef op 12-07-2025 om 19:10:
[..]
Je knie. Mijn eega die 3x per week hard loopt had knieblessure. Toch maar naar sportfysiotherapeut. Hij heeft 3 oefeningen gekregen om boel daar te versterken. Oefeningen met een stoel en met traptrede. 3x per week. 20 minuten. Hardlopen gaat echt onwijs goed nu weer. Misschien idee voor je?
Verkeerd gelezen. Naar de fysio is een goed advies.
Mijn zoon heeft ook een knieprobleem, rest van een hamstringblessure van 3 jaar geleden. Nu wordt er ge-dry-needled
Ysenda
13-07-2025 om 06:35
Dag 13, zou het aan 13 gelegen hebben? Denk eerder aan de overprikkeling van gister.
Vergeet wat ik schreef over sportschool, boodschappen en film. Het werd bed en bank en effe snel wat boodschappen. Eten was ook niet echt goed, wel binnen mijn calorien doel. Ook veel te laat naar bed, ik belandde op de bbc bij live-aid en bleef plakken.
Maar het ritme maakt wel dat ik nu na bijna 5 uur slaap al weer wakker ben.
Daarom staat de sportschool in de herhaling op het lijstje, verder nog wat boodschappen, wandelen met een vriendin en we eten samen bij mij.
Ninoea
13-07-2025 om 09:07
Bedankt voor het meedenken. Ik heb hulp ingeschakeld en denk dat ik de goede stappen voor nu neem. Het was een beetje een grote stap. Ik liep klachtenvrij zo’n 25 km per week. 10 op donderdag, 15 op zaterdag. Ik kon met gemak conditioneel er af en toe eens een 8 of 10 bij doen in de week, maar niet structureel. Dat structurele had ik rustig moeten opbouwen, maar heb ik toen wat te snel gedaan waardoor overbelasting er was. Mild overigens. Daarop meteen gas teruggenomen en hulp ingeschakeld. Plan de campagne incl rust en goede oefeningen gemaakt. Vervolgens verhuizing en twee keer ziek (vatbaar door de stress) en minder gelopen waardoor nu 25 opeens al best veel is conditioneel en qua belasting. Bootcamp lukt weer goed. Ik heb ook alweer twee weken de 10 km gelopen en er nu dus die zaterdag bij gedaan. Dat is meer dan 10% op weekomvang dus ik moet even goed kijken hoe dat gaat de komende dagen. Vandaag is in elk geval veelbelovend begonnen. Ik heb pijn pijntjes. Afgelopen weken had ik dat ook niet tussen de momenten dat ik liep. Gisteren was wel 11,5 maar dus wel een kwestie van 10 min lopen, 2 wandelen. Dus wat dat betreft ook rust en goed opgelet op techniek. Enfin … we gaan het zien.
Tuinplantje
14-07-2025 om 01:04
Ik ben vandaag terug gekomen van vakantie. Te veel chips en chocola gegeten en avondeten ook een paar keer wat ongezonder.
De laatste chocola heb ik opgeten. Ik heb nu geen ongezonde dingen meer in huis dus vanaf morgen weer 'normaal doen' 😁.
En nagenieten van een heerlijke vakantie, het is al lang geleden dat ik eigenlijk nog wel langer had willen blijven dus ik ben nog een beetje emo. Het was zo fijn...
FaithfulDuck87
14-07-2025 om 07:05
vanmorgen op de weegschaal gestaan en na mijn 3 daagse vakantie ben ik 0,5 kilo afgevallen. Wel natuurlijk wat opgelet, gisteren dik 50 km gefietst. Maar ook taartje gegeten, wat hapjes en een borrel gehad.
Nu weer aan het werk, ga zo op de fiets die kant weer op.
Ysenda
14-07-2025 om 10:06
Friezinnetje schreef op 14-07-2025 om 07:05:
vanmorgen op de weegschaal gestaan en na mijn 3 daagse vakantie ben ik 0,5 kilo afgevallen. Wel natuurlijk wat opgelet, gisteren dik 50 km gefietst. Maar ook taartje gegeten, wat hapjes en een borrel gehad.
Nu weer aan het werk, ga zo op de fiets die kant weer op.
dat is toch helemaal top na een 3 daagse vakantie, niet aankomen is al top, maar ook nog iets afvallen en toch genieten is helemaal een bonus.
Ysenda
14-07-2025 om 10:19
Dag 14: 's morgens wel naar de sportschool, nieuwe training dan duurt het wat langer allemaal omdat ik moet uitvogelen wat ze nu precies wil dat ik doe en hoe ik dat moet doen. De app die ze nu heeft is wel heel fijn, want ze heeft haar eigen voorbeeld filmpjes er in.
Daarna ging de dag in eens anders, het wandelen ging niet door, het eten met mijn vriendin wel. Omdat we bij mij aten kon ik gewoon alles wegen en opschrijven. Altijd fijn. En toen had ik meer dan voldoende ruimte voor een twix ijsje. nomnomnom.
Week 3: 78.3 (-2.7kg). Het gaat een vrij standaard week worden, geen afspraken voor mijn ouders, geen feestjes, wel een film, of misschien zelfs 2.
Volgende week wordt wel moeilijk, want dan gaat zoon op vakantie en dan val ik meestal in een gat van slecht eten, apathisch op de bank en andere lamlendigheid.
Daar ben ik me nu dus al op aan het voorbereiden.
Vanmorgen al hardgelopen, morgen staat de sportschool in de planning, woensdag hardlopen en donderdag met PT trainen.
Eten zal deze week wel goed gaan.
Trail
14-07-2025 om 13:26
Hier een prima weekend gehad.
Zaterdag gestart met een rondje hardlopen in het park en daarna gezamenlijk theedrinken. Was een mooie motivatie. Vroeg mijn bed uit omdat ik een afspraak had haha. Zou anders niet snel gegaan zijn.
Boodschappen gehaald.
Koekjes gebakken. Ik bak niet vaak wat. Ben er ook niet goed in. Maar vind het wel ontspannend. Dus blij dat ik die tijd heb genomen. Beetje schoongemaakt. En savonds nog even een rondje om geweest met de hond.
Zondag al heel vroeg uit de veren voor ski training. Was lekker in de kou. Goede workout. En geweldig al die mensen die hun tijd steken in de les. Wat klusjes thuis, niet zo veel meer waard was ik ‘s middags haha. En de dag afgesloten met een vriendin. Met haar paarden in de trailer richting zee. Een leuke herrinering.