Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Hier de dag gestart met meditatie op mijn spijkermat en daarna even een uurtje huishouden. Rondje hardgelopen met een vriendin. Boodschappen gedaan, waaronder fruit langs de weg, blij met dat soort aankopen. En vanavond een wedstrijdje gezeild, die we wonnen, maar ik had toch niet echt een goed gevoel. Was opzich de hele dag ontspannen maar tijdens het zeilen kon ik mijn plezier niet echt vinden. Ik voelde snel irritatie en heb zelfs nog bijna ruzie met iemand gemaakt die ongevraagd aan een touwtje van mij kwam, slaat nergens op haha.  Eenmaal onderweg naar de haven, het wedstrijd element eruit, ging het weer, kon weer lachen . Blijkbaar had ik geen zin in prestatiedruk vandaag. Even mijzelf wat rust gunnen nu.

Ysenda

Ysenda

10-07-2025 om 06:44 Topicstarter

Dag 10.
Dag 10 krijgt een 10. Eerst begonnen met hardlopen. Ik zit in een opbouw schema. Gister 12 minuten lopen, 3 minuten wandelen en dat 3x. Van de training met PT had ik nog een 4 min 20/10 tabata staan die ik zou doen. Eerste ging niet goed, de playlist deed wel de 20/10 maar telde niet de cyclie. Daarom wist ik niet of ik er nu 6 of 8 had gedaan. Daarom een andere playlist gezocht en het nog een keer gedaan. Die 20 seconden sprints gaan ook helpen mijn hardloopsnelheid omhoog te krijgen. Bij elkaar zo'n 9km.

Daarna ging ik met zoon en schoondochter op stap. Ze wilden een grote aankoop doen en wat support van mij. Dan is 20 gewoon jongvolwassenen met de nadruk op jong. We gingen ook nog langs bij de ijsbaan waar een vriend van zoon werkt. Daar heb ik een bolletje sorbetijs genomen. Natuurlijk kregen we er 2. Dat is niet erg. Wel erg lekker

's avonds naar een vriendin gewandeld en weer terug. Totaal ruim 23.000 stappen.

Eten ging ook heel goed, bij het boodschappen doen kon ik alle verleidingen weerstaan en alleen het lijstje meenemen.

Omdat ik nu in een goede flow zit en dat ook wil volhouden als zoon straks op vakantie is heb ik alvast met hulp van chat gpt een menu voor de eerste week gemaakt. Dan moet ik altijd erg wennen aan het andere ritme, het langere tijd alleen thuis zijn. Normaal kom je elkaar altijd wel even tegen. Eten we 1x per week samen. (Ze hebben soort van hun eigen appartementje in mijn huis gecreëerd) 

Vandaag ga ik vroeg beginnen op mijn werk omdat ik vroeg weg moet want vanavond diploma uitreiking voor zoon. En ook om een goede plek te bemachtigen in dat nieuwe gebouw. Dit is de eerste dag dat we geen teamruimte gereserveerd hebben. Die waren op. 

Geen sport of beweging vandaag daarom. En vanavond zullen er ook wel hapjes zijn. Ik zal wel zien. 

Ik doe mee! Disndag voor het eerst sportschool geweest voor een intake, na werk vandaag ga ik weer. Ben iets te zwaar maar wil me vooral wat energieker en fitter voelen. Ook voor mn endometriose klachten is het goed om te sporten. 

Ik eet grotendeels gezond maar ben een gemaksmens dus grijp snel naar makkelijke dingen (lekker vet en koolhydraten). Wil juist terug naar hoe ik eerder at, zoveel mogelijk onbewerkt. 

Ik hoop eind van het jaar verschil te gaan voelen. En de sportschool vol te houden want ik begin vaak met 110% inzet maar volhouden is lastiger. 

Afgelopen dagen goed en gezond gegeten en ik zit nu zelfs iets onder het gewicht van voor mijn vakantie. Ik ben blij dat ik niet veel ben aangekomen bij een cruise met overal lekker eten neem je toch snel iets te veel.
Bewegen moet nog wel iets beter afgelopen dagen was ik wat moe en moest er het één en ander gebeuren in de tuin.
Vandaag ga ik wel een rondje golfen en tijdens strijken en tuinieren beweeg ik ook nog wat.
Ben ook weer alles wat ik eet en drink aan het opschrijven en bedenk weer een gezond en lekker weekmenu.
Ik ga eraan werken om volgende maand weer een kilo minder te wegen.

Ysenda

Ysenda

11-07-2025 om 06:45 Topicstarter

Koettie schreef op 10-07-2025 om 07:07:

Ik doe mee! Disndag voor het eerst sportschool geweest voor een intake, na werk vandaag ga ik weer. Ben iets te zwaar maar wil me vooral wat energieker en fitter voelen. Ook voor mn endometriose klachten is het goed om te sporten.

Ik eet grotendeels gezond maar ben een gemaksmens dus grijp snel naar makkelijke dingen (lekker vet en koolhydraten). Wil juist terug naar hoe ik eerder at, zoveel mogelijk onbewerkt.

Ik hoop eind van het jaar verschil te gaan voelen. En de sportschool vol te houden want ik begin vaak met 110% inzet maar volhouden is lastiger.

Welkom Koetie.

Heel bekend, overenthausiast beginnen en dan weer afhaken. Ik wissel perioden met mijn braaf aan het schema van PT houden af met perioden dat ik al blij ben met mijn uurtje met haar. Daarom betaal ik me blaauw aan haar maar is dat wel mijn stok achter de deur om het niet helemaal te laten gaan.

Ysenda

Ysenda

11-07-2025 om 07:15 Topicstarter

Dag 11, de goede flow houdt aan.

Met een sta-bureau, koptelefoon en lekkere muziek, gaat concentreren beter. We hadden uiteindelijk wel een team-room, dat was erg fijn.

Qua eten ging het ook heel goed. 1 bitterbal en 1 glas suikerhoudende frisdrank. Dat verbaasde mij, een borrel van een lifestyle opleiding waar geen suikervrije frisdrank werd geschonken. Toen ik thuis kwam was mijn eerste opmerking, ik heb trek in chips, ik ga naar de appie. 
Niet gedaan, eerst mijn app bijgewerkt om te constateren dat ik echt nog wat moest eten anders zat ik heel ruim onder mijn minimum, toen had ik de keuze: toch naar de appie, koekjes die er al waren of wat anders gezonders. Ik koos het laatste, crackers met smeerkaas.

Ik kon dus ook op tijd mijn bed in maar gaan slapen was lastig. Te kort tijd om de prikkels van zoveel mensen te verwerken.

Vandaag ook weer een chaotische dag. Vanmorgen werken en daarna met 1 van mijn ouders naar het ziekenhuis. Ik zal mijn lunch eten in de wachtkamer. Ik dacht gister ik haal wel een salade bij de appie, maar ik maak die thuis en neem die mee. Ik eet bij mijn ouders, ik kook dan altijd dus bepaal ook wat we eten dat is fijn in het kader van meten is weten.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-07-2025 om 07:25

gisteravond nog een rondje gelopen, gewicht is 79,4. 
Ga een weekendje weg met 2 vriendinnen, dus zal het wat anders worden qua planning met eten ed. Heb wel kwark en granola mee, en drinkfles. 
En de fietsen mee, dus we willen ook een fietsdag inplannen. Het wordt mooi weer en niet te heet. 

Gisterochtend de dag gestart met wat klusjes en daarna vroeg een vriendin mij mee naar het strand. Lekker even relaxen en zwemmen. Dat betekende dat ik geen tijd meer voor beweging zou hebben voor mijn werk helaas. Maar het gevoel dat ik toe was aan ontspanning en fijne herinneringen overheerste. Eten goed voorbereid voor mijn werk. Vanochtend op de weegschaal een hoger gewicht dan vorige week.

Ies

Ies

11-07-2025 om 13:39

Welkom Koettie!
Ysenda, een bitterbal en een glas frisdrank zijn natuurlijk geen ramp. Maar bij mij wakkert het wel wat aan, ik krijg dan zin in nog meer ongezonde dingen. Ik vind het zoveel makkelijker om het gewoon ‘in principe gezond’ te houden. Van gezond eten krijg ik juist zin in gezond eten.
Maar goed ik vind ook de afweging steeds veel te vermoeiend (wat wel wat niet en hoeveel en hoe vaak) dus ‘in principe gewoon niet’ vind ik makkelijker. En uiteraard zijn er altijd uitzonderingen en die reserveer ik dan voor mijn twee dagen in de week. 
Partner doet vooralsnog wel mee en dat is wel leuk en makkelijk, hij houdt (nu)  ook wel rekening met wat hij aanbiedt etc. Er lijken momenteel meer mensen in mijn omgeving gemotiveerd om gezonder te eten en/ of op de lijn te letten. Dat was een aantal jaren geleden toen ik hiermee startte wel anders. Maakt het wat lichter nu. 

Ysenda

Ysenda

11-07-2025 om 14:30 Topicstarter

Ies schreef op 11-07-2025 om 13:39:

Welkom Koettie!
Ysenda, een bitterbal en een glas frisdrank zijn natuurlijk geen ramp. Maar bij mij wakkert het wel wat aan, ik krijg dan zin in nog meer ongezonde dingen. 

Heel herkenbaar, maar een diploma uitreiking vind ik wel een speciale gelegenheid. Ik had er al rekening mee gehouden.

Als ik in een goede flow zit zoals nu vind ik het niet eens moeilijk om een goede keuze te doen.

Ies schreef op 09-07-2025 om 17:55:

Haha Riony. Ik blijf het knap vinden als mensen kunnen matigen met dat soort spul.
Gaat me nooit lukken vrees ik. Dus eet ik het maar heel af en toe (en het valt onder uitzondering uiteraard) en dan een hele reep en de lekkerste chocolade die ik dan kan vinden en dat is zeker geen puur.
Wel heb ik bijna standaard een klein beetje cacao nibs in mijn yoghurt. Dat is meer voor het gezonde dan voor de lekker.
Maar ze worden wel erg duur,

Ik ben ook niet zo van de pure chocolade maar het schijnt enige gezondheidswaarde te hebben dus daarom koop ik het voor na het eten. Dan smaakt het juist erg goed.

Overdag eet ik dit nooit. Mocht ik overdag wel chocolade eten dan eet ik het liefst metkchocolade met hele hazelnoten. Een enkele keer neem ik dat mee voor onderweg als ik ga winkelen. Ik vond die van Chateau altijd lekker (Aldi) maar ze hebben nu een ander merk en die leek wat anders te smaken. 

Nou ben niet lekker dus eerste week en goede voornemens sportschool gaat al lekker.. Wel gezonde boodschappen gedaan. Morgen even kijken of het wat beter is, dan nog een poging doen. 

Omze bootcampclub heeft een nieuw soort training toegevoegd, namelijk circuittraining en die heb ik vanochtend gedaan. Ging heel lekker. Alles op kracht en stabiliteit. Was een fijne les. Qua eten ging het goed. Met een vriendin geluncht en een broodje Tuna melt genomen. Werd ook friet bij geserveerd maar daarvan heb ik gevraagd het achterwege te laten. Alleen de sandwich was meer dan genoeg en die friet geeft toch geen substantiële voedingswaarde. Verder nog het nodige gefietst. Vanavond een eenvoudige maaltijd met volkoren penne, geroosterde kipfilet en groenten gegeten. 
Ooh en nieuwe hardloopschoenen gekocht bij decathlon. Ik heb mazzel met mijn voeten die gewoon neurale schoenen blieven. 

Ysenda

Ysenda

11-07-2025 om 21:16 Topicstarter

ik was bij mijn ouders en die hadden goedkope zeebanket staan. Speciaal voor mij. Na de zin in chips van gisteravond ben ik nu voor de bijl gegaan. Maar, waar ik normaal die 250g in 1x weg werk heb ik dat nu niet gedaan. 

De tas vol nootjes, gedroogde vijgen, doppinda's etc heb ik net aan mijn buurmeisjes gegeven ter verhoging van de feestvreugde van hun stoepfeestje. Dat kan ik alvast niet meer op eten.

Ysenda

Ysenda

11-07-2025 om 21:19 Topicstarter

ik was bij mijn ouders en die hadden goedkope zeebanket staan. Speciaal voor mij. Na de zin in chips van gisteravond ben ik nu voor de bijl gegaan. Maar, waar ik normaal die 250g in 1x weg werk heb ik dat nu niet gedaan. 

De tas vol nootjes, gedroogde vijgen, doppinda's etc heb ik net aan mijn buurmeisjes gegeven ter verhoging van de feestvreugde van hun stoepfeestje. Dat kan ik alvast niet meer op eten.

Friezinnetje schreef op 11-07-2025 om 07:25:

gisteravond nog een rondje gelopen, gewicht is 79,4.
Ga een weekendje weg met 2 vriendinnen, dus zal het wat anders worden qua planning met eten ed. Heb wel kwark en granola mee, en drinkfles.
En de fietsen mee, dus we willen ook een fietsdag inplannen. Het wordt mooi weer en niet te heet.

Veel plezier dit weekend

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.