Jouw lijf
Trail
08-07-2025 om 23:56
Vanochtend geslaagd voor mijn examen dus de cursus gister was niet voor niks. Aansluitend lekker te paard naar het bos geweest en daar werden we beiden blij van. Naar huis, lunchen met een goed boek, wat klusjes doen en taart eten vanwege een verjaardag. Vanavond een wedstrijdje gezeild.
Genoeg beweging. Redelijk gegeten. Voel mij mentaal iets stabieler dan gister, maar het is nog kwetsbaar.
FaithfulDuck87
09-07-2025 om 07:13
gisteravond nog ong 7 km gelopen. Ging goed.
Ook bij de fysio geweest, en die heeft een spier over mijn schouderblad flink te pakken gehad, maar het voelt nu goed.
Ysenda
09-07-2025 om 07:48
Trail schreef op 08-07-2025 om 23:56:
Vanochtend geslaagd voor mijn examen dus de cursus gister was niet voor niks.
Gefeliciteerd, waar heb je examen voor gedaan?
Ysenda
09-07-2025 om 08:12
Dag 9: ik werd heel vroeg wakker want in eens was het koud. Kitten dacht dat het speelkwartier was maar hij kan niet klokkijken, kortom een half uur later heb ik 'm uit de kamer gezet. Sprei gepakt en verder geslapen.
Daarna gewerkt, het was nog rustig in het gebouw dus ondanks de onrust toch nog wat werk afgekregen. Ik merk wel dat het me veel energie kost. Veel mensen die heen en weer lopen in dezelfde ruimte en praten in tenminste 10 verschillende talen.
Na het werk getraind met PT, letterlijk met want zij moest haar overload aan caffeine kwijt dus deed mee met mij.
Het was een heel fijne training.
Bijna 10.000 stappen gezet. Ik ben tevreden.
Eten ging ook goed. En ik heb mijn boek uitgelezen. Op tijd naar bed ging goed, op tijd gaan slapen wat minder.
Vandaag ondanks dat ik woensdagen niet werk een drukke dag vandaag. Zo eerst hardlopen, dan met zoon en vriendin op stap en vanmiddag wil ik ook nog wat werken want donderdag en vrijdag werk ik minder door privé afspraken. Gelukkig kan dat met mijn werk en vind mijn manager dat allemaal prima.
Trail
09-07-2025 om 08:40
Knap dat je de dag gelijk start met hardlopen! Ik heb dat tot nu toe veel in natuur gedaan. Bos en duin. Bewust opgezocht omdat dat mij zo ontspant. Maar wil vanaf deze zomer starten met het asfalt zodat het ook makkelijker wordt om even snel een rondje te gaan vanaf huis.
Ysenda
09-07-2025 om 10:50
Trail schreef op 09-07-2025 om 08:40:
Knap dat je de dag gelijk start met hardlopen! Ik heb dat tot nu toe veel in natuur gedaan. Bos en duin. Bewust opgezocht omdat dat mij zo ontspant. Maar wil vanaf deze zomer starten met het asfalt zodat het ook makkelijker wordt om even snel een rondje te gaan vanaf huis.
Ik kan niet lopen met een volle maag, dus gelijk na het opstaan is het handigst. En zeker in de zomer is de temperatuur dan ook beter.
Ies
09-07-2025 om 14:51
Mijn eetplan bevalt tot nu toe prima. Ik eet nu voor ongeveer 90% verantwoord, waarbij er dus ong 10% ruimte is voor iets puur voor de lekker. (0,0 bier bijv, een net wat minder verantwoord sausje bij het eten)
En op 2 dagen in de week is er ruimte voor uitzonderingen. Die 2 dagen mag ik ook opsparen. Zo kan ik mooi schuiven en het inzetten als dat zo uitkomt in sociale situaties of er heel erg zin in heb.
Het geeft me focus en structuur zonder er al te veel mee bezig te hoeven zijn. Voelt wel rustig dus nu ok voor mij.
Vrij vandaag en moet zoooveel in huishouden doen. Toch compromis voor mezelf, ook wandeling van uur gemaakt. Zou wel liefst uren willen wandelen. Hoop daar ooit meer tijd voor te kunnen organiseren.
rionyriony
09-07-2025 om 15:41
10% minder eten is voor mij toch nog wat te streng: ik zal dit percentage aanhouden en twee chocolaatjes toevoegen. Ik heb altijd van die repen van Lidl met 10 stukjes van 10 gram elk. Jammer dat je altijd met een mes de breukvlakken dieper moet maken, anders breekt hij niet precies op de goede plekken. Soms denk ik dat dat een truc is om je meer ervan te laten eten. Je neemt dan eerst het groot uitgevallen stukje, en daarna denk je, ach, laat ik die kleinere er maar bij eten! Zoiets als 60 kcal per stukje voeg je dan toe.

Deze is eigenlijk de enige pure chocolade die ik lekker vind.
Ies
09-07-2025 om 17:55
Haha Riony. Ik blijf het knap vinden als mensen kunnen matigen met dat soort spul.
Gaat me nooit lukken vrees ik. Dus eet ik het maar heel af en toe (en het valt onder uitzondering uiteraard
) en dan een hele reep en de lekkerste chocolade die ik dan kan vinden en dat is zeker geen puur.
Wel heb ik bijna standaard een klein beetje cacao nibs in mijn yoghurt. Dat is meer voor het gezonde dan voor de lekker.
Maar ze worden wel erg duur,
Ninoea
09-07-2025 om 18:22
Ik heb vanochtend weer een bootcamptraining gedaan. Ging lekker. Voelde dat het gevoel van conditie beetje terugkomt. Morgen intervaltraining met hardlopen van ongeveer 8 km in totaal.
Wij hebben nu bijna een week 2 kittens en het is zo ontzettend gezellig. Twee kleine katertjes.
Vandaag was een pittig dagje. Sporten, afspraak met zorginstelling pleegkind, begeleid bezoek met biologische familie van pleegkind. Was allemaal heel intensief en mijn hoofd zit goed vol.
Schoondochter
09-07-2025 om 18:22
Ies schreef op 09-07-2025 om 17:55:
Haha Riony. Ik blijf het knap vinden als mensen kunnen matigen met dat soort spul.
Gaat me nooit lukken vrees ik. Dus eet ik het maar heel af en toe (en het valt onder uitzondering uiteraard) en dan een hele reep en de lekkerste chocolade die ik dan kan vinden en dat is zeker geen puur.
Wel heb ik bijna standaard een klein beetje cacao nibs in mijn yoghurt. Dat is meer voor het gezonde dan voor de lekker.
Maar ze worden wel erg duur,
Ik doe elke ochtend 15 gram hagelslag in mijn (soja)kwark. Was ik dat vanochtend vergeten, mijn zelfmedelijden was groot haha.
QuarterlyDinosaur18
09-07-2025 om 18:54
rionyriony schreef op 09-07-2025 om 15:41:
Jammer dat je altijd met een mes de breukvlakken dieper moet maken, anders breekt hij niet precies op de goede plekken. Soms denk ik dat dat een truc is om je meer ervan te laten eten. Je neemt dan eerst het groot uitgevallen stukje, en daarna denk je, ach, laat ik die kleinere er maar bij eten! Zoiets als 60 kcal per stukje voeg je dan toe.
Dat zou best kunnen. Ziet er lekker uit. Ik ben al maanden van mijn chocolade behoefte af. Meestal keert die behoefte in de herfst weer terug.
Vorig jaar at ik op een gegeven moment een reep Tony Chocolonely (die zijn groot) en keek eens voor de verandering naar het aantal calorieën op de verpakking. Daar schrok ik zo van dat ik spontaan ben afgekickt.
QuarterlyDinosaur18
09-07-2025 om 18:56
Ninoea schreef op 09-07-2025 om 18:22:Wij hebben nu bijna een week 2 kittens en het is zo ontzettend gezellig. Twee kleine katertjes.
Wat leuk, hoe zien ze eruit?
QuarterlyDinosaur18
09-07-2025 om 19:00
Het is gelukt om van 2x (voorheen met moeite) naar 3x sporten in de week te gaan. Er zit een ritme in. Alleen tijdens die hele warme week heb ik het overgeslagen. Ik ga niet goed op 30+ graden; slechter slapen, hoofdpijn en malaise. Dat is weer voorbij.
Kook nog steeds nieuwe recepten en eet nog steeds in het weekend een gebakje. Gewicht blijft stabiel.
Ysenda
09-07-2025 om 20:52
Ninoea schreef op 09-07-2025 om 18:22:
Wij hebben nu bijna een week 2 kittens en het is zo ontzettend gezellig. Twee kleine katertjes.
Leuk he, die kittens.
Ik heb die van mij nu een maand. Een rode kater met grote poten die volgens de dierenarts een grote theemuts wordt.