Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

MissDalhousie schreef op 18-01-2025 om 08:50:

[..]

Eigenlijk is het bizar dat met de huidige kennis over het gevaar van een zittend bestaan dit soort dagen nog steeds standaard zijn. Net als die eindeloze zittende vergadercultuur. Het kan echt anders!

En het onderwerp had te maken met ... mobiliteit....

Auwereel schreef op 18-01-2025 om 14:32:

[..]

En het onderwerp had te maken met ... mobiliteit....

Dan is het helemaal stom gepland /uitgevoerd.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

18-01-2025 om 15:59

ondanks de kou, toch een rondje gelopen. Even opgefrist want ik zat wat lui te wezen op de bank. 

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

18-01-2025 om 18:18

Na licht uitstelgedrag ben ik ook gaan wandelen met podcast (luisterboek) op, best fijn ondanks de kou. 11.000 stappen.
Het positieve is dat ik wat meer in de actie modus zit, dat vond ik de afgelopen jaren lastiger, dan wilde ik het liefst veilig in m’n huisje blijven. Dus dat is winst. 

Zo meteen weer bananenbrood bakken, ook zoiets waar ik me toe moet zetten terwijl het in 10 minuten qua voorbereiding klaar is. Het helpt (voor mij) ook om geen snacks te kopen.

Donderdag ben ik weer gaan werken en zingen, dat ging best goed! Vrijdag toch weer een enorme terugval gehad en ben ik ziek naar huis gegaan. Niet leuk om een klas vol kinderen achter te laten, maar het ging echt niet. Daarbij had ik ook nog last van een autistische meltdown. Eenmaal thuis kwam de rust terug. Vandaag voel ik me voor het eerst echt weer goed. Ik heb dus buiten een rustig rondje gewandeld en zit nu op 7500 stappen. Dat zal 8000 worden en daar ga ik het bij laten vandaag. 

Over het eten ga ik het niet hebben. Volgende week nieuwe kansen.. 

Vanmiddag toch maar met de auto naar een verjaardag geweest vanwege de kou. Daar heel rustig aan gedaan met hapjes. Na het avondeten wilde ik wandelen maar ik kon me er niet toe zetten. Gelukkig wel de motivatie gehad om een half uur te roeien. 

Ik voel me nog niet heel goed mentaal en het weer helpt niet mee. Ik wil zon!

ik heb ook moeite met mezelf naar buiten schoppen met deze kou. Heb vandaag net 11.000 stappen gezet, dat is heel weinig voor een weekenddag. Maar ik vind het wel goed, ik begin verkouden te worden en zit lekker onder een dekentje met een nieuw ps-spel. Morgen weer een dag. Hopen dat het niet al te erg wordt met die verkoudheid want ik ging zo lekker met hardlopen en morgen mag ik weer. 

Ik zit bijna op 9500 stappen. Vanmorgen op de fiets weggeweest en daarna na de lunch naar de sportschool geweest. Half uurtje stevig gewandeld op de loopband en egym. Ik moet dus eigenlijk nog wat stappen zetten maar zit te lekker onder een dekentje op de bank.

ik heb vandaag maar 3500 stappen. Maar ben begonnen met metformine en ben er flink beroerd van, dus kon niet bij toilet weg

Weinig beweging vandaag, maar voel mij oké daarbij. Vanochtend lekker gelezen thuis en vanmiddag en vanavond gewerkt. Was fijn even rustig aan doen van tevoren. Eten ging prima. 

Vanmorgen 5km gewandeld, het is niet te geloven 🤭. Merkte wel dat ik écht fysiek gammel in elkaar zit. Maar goed....en welliswaar bijna 11.000 stappen gedurende de dag. Mijn smartwatch weet niet wat hem overkomt 😅.

Poison schreef op 16-01-2025 om 22:11:

Ook ik kan het snelle schrijven niet bijhouden. Maar ik heb 7500 als minimum aantal stappen. En die haal ik op werkdagen wel, daarbuiten lang niet altijd. Vandaag bij internist geweest. Nu is het officieel de diagnose: ik heb diabetes type 2. De internist gaat kijken naar medicatie waarvan dat verbetert en waar ik van zou moeten afvallen (tirzepatide). Hoor ik over 3 weken of ik in aanmerking kom hiervoor. Anders verwijst hij door voor bariatrische chirurgie. Nu vast start met metformine. Qua dieet etc at ik al diabetesproof. Dus daar geen winst te behalen.

Toch niet leuk om te horen… Mijn vriend heeft het sinds maart (nou ja, toen de diagnose). Hij gebruikt metformine idd maar daarvan alleen werden zijn suikers niet laag genoeg. Vervolgens kreeg hij daar gliclazide bij en dat moest ie flink hoog innemen. Maar daar kreeg ie echt rare dips van en zo is ie dus ook eens heel plotseling flauwgevallen (binnen tien seconde van ‘ik moet eten’ tot stijl achterover en afgevoerd met de ambu 🙃. Mocht ie drie maanden geen autorijden. 

Er is hem toen ook een medicijn verteld dat mogelijk zou helpen met afvallen maar volgens mij is dat niet doorgezet. Zal nog eens vragen. Zelf lukt het hem totaal niet iig. Vind hem ook behoorlijk kwakkelig. 

Waarom zit je bij een internist trouwens? Mijn vriend wordt in alles door de huisarts behandeld. 

En zou je ook niet voor Ozempic oid in aanmerking komen?

Friezinnetje schreef op 17-01-2025 om 13:49:

ik was vanmorgen boodschappen halen en liep dat het gangpad met chips ed. Toen dacht ik ook even : zal ik een klein zakje meenemen? Maar toen bedacht ik me dat ik vanavond nog naar verjaardag ga en daar zal ik vast wel iets kunnen nemen, maar minder dan een kleine zak. Dus niet meegenomen.

Ik koop hier sowieso altijd uitdeelzakjes chips, vooral voor de kinderen want die pubers kanen zo een grote zak weg. En als ik dan zelf wat wil kan ik zo’n klein zakje nemen. Doe het bijna nooit meer maar toch 🙃

Auwereel schreef op 17-01-2025 om 19:34:

Als ik ooit een symposium of een conferentie organiseer, dan zorg ik dat de toehoorders bij elke nieuwe spreker moeten gaan staan en een oefening doen. Tweeënhalf uur aan één stuk zitten, uitloop, in de rij staan voor een broodje, dus geen tijd om de benen te strekken, dan weer een eeuwigheid zitten, dat is geen doen! Heel interessante dag, veel boeiende sprekers, maar wat een gezit...

Op school doen we dan energizers  

Dolfje schreef op 18-01-2025 om 09:00:

Ik denk dat eerdaags ik de weegschaal door het raam naar buiten gooi. Gisteren onder de 85 vandaag kilo er weer bij. En ja het zal wel vocht zijn maar het werkt wel echt demotiverend elke keer. En zo blijf ik hangen. Had beter niet kunnen wegen vandaag want mijn humeur wordt er niet beter op.

Beter is eens per week wegen op hetzelfde moment van de dag. Elke dag wegen heeft geen zin. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.