Jouw lijf
Dolfje
17-01-2025 om 23:20
Auwereel schreef op 17-01-2025 om 19:34:
Als ik ooit een symposium of een conferentie organiseer, dan zorg ik dat de toehoorders bij elke nieuwe spreker moeten gaan staan en een oefening doen. Tweeënhalf uur aan één stuk zitten, uitloop, in de rij staan voor een broodje, dus geen tijd om de benen te strekken, dan weer een eeuwigheid zitten, dat is geen doen! Heel interessante dag, veel boeiende sprekers, maar wat een gezit...
Oh daar zou ik ook echt niet blij van worden zo'n dag zitten.
Trail
17-01-2025 om 23:56
Ik stond vanochtend op met buikpijn.
Toch naar de schaatsbaan gegaan en daar ging het eigenlijk wel prima.
Vanmiddag een kort ritje gemaakt op de pony van een vriendin. Kan je niet als beweging zien. Maar mentaal deed het mij goed. Mijn eigen pony is drie weken geleden overleden en ik ben nu aan het rondkijken om voor die van een ander te gaan zorgen.
Vanavond hebben de buurmannen mij leren klaverjassen, was erg gezellig!
En net nog heerlijk een boek gelezen.
Tevreden over vandaag.
Schoondochter
18-01-2025 om 07:40
wat wordt er veel geschreven, leuk!
Ik was even een paar dagen stil, het ging met eten niet goed. Met bewegen wel, dat scheelt. Gisteren de knop om gezet. Ik wil heel graag nog ongeveer 3 kilo kwijt, en daar moet ik even mijn best voor gaan doen.
Vandaag wil ik naar de sportschool gaan en een eind lopen. Qua eten heb ik nog geen plan, daar zal ik zo even voor gaan zitten.
Dolfje
18-01-2025 om 07:49
Wij gaan straks op de fiets ergens een pakketje voor man ophalen en dan fietsen we door naar de toko, nu wil ik vooral kruiden en boemboe halen en ga ik het instant noodle gangpad vermijden maar ga wel dim sum halen.
Daarna gaan we vanmiddag sporten. Vroeger zou ik dat omdraaien en eerst gaan sporten maar we hebben vorige week ervaren dat op zaterdag ( en eigenlijk is dat doordeweeks ook) in de middag sporten fijner is qua drukte daar.
rionyriony
18-01-2025 om 07:49
Om te kunnen wandelen moet ik nog meer dan een halve week wachten en of het dan écht leuk zal gaan worden met (tenminste) zere voetpezen? Enfin ik leef er naartoe en hoop dat het meevalt. Ik heb wel altijd goed weer. Het weer is altijd aardig.
Mijn weegschaal geeft tegengestelde berichten (mag tie hoor) dus vandaag mag ik weer een ruimere lunch. Ik denk dat ik de laatste erwtensoepportie pak.
MissDalhousie
18-01-2025 om 08:36
Anfisa schreef op 17-01-2025 om 17:20:
[..]
Ja misschien, ik denk er nog over na hoe aan te pakken. Deze organisatie heeft bij andere collega’s vaker promoties of doorstromen naar andere functies erg lang uitgesteld. Uiteindelijk gebeurt er wel wat hoor maar het kostte zoveel moeite.
Deze manager heb ik sinds kort, dat hij deze voorwaarde noemt, is voor mij nieuw. Het is iemand die wollig praat en dan hup ineens iets vaag erin gooit. Ik ging er kort op door en toen wilde hij dat doorschuiven naar het volgende gesprek in april.
Zo’n 20 jaar geleden heb ik ook iets soortgelijks aan de hand gehad, toen ben ik overgestapt naar een andere werkgever (en later weer terug naar diezelfde werkgever maar met hoger salaris). Ik ga toch ook eens om me heen kijken en solliciteren.
Veel plezier straks met bioscoop!
Doorschuiven, doorschuiven, doorschuiven. Herkenbaar, want het gebeurt overal, maar wat een irritante tactiek. En intussen loop jij maandenlang geld mis. Succes met voorbereiden!
MissDalhousie
18-01-2025 om 08:50
Als ik ooit een symposium of een conferentie organiseer, dan zorg ik dat de toehoorders bij elke nieuwe spreker moeten gaan staan en een oefening doen. Tweeënhalf uur aan één stuk zitten, uitloop, in de rij staan voor een broodje, dus geen tijd om de benen te strekken, dan weer een eeuwigheid zitten, dat is geen doen! Heel interessante dag, veel boeiende sprekers, maar wat een gezit...
Eigenlijk is het bizar dat met de huidige kennis over het gevaar van een zittend bestaan dit soort dagen nog steeds standaard zijn. Net als die eindeloze zittende vergadercultuur. Het kan echt anders!
Dolfje
18-01-2025 om 09:00
Ik denk dat eerdaags ik de weegschaal door het raam naar buiten gooi. Gisteren onder de 85 vandaag kilo er weer bij. En ja het zal wel vocht zijn maar het werkt wel echt demotiverend elke keer. En zo blijf ik hangen. Had beter niet kunnen wegen vandaag want mijn humeur wordt er niet beter op.
PhilDunphy
18-01-2025 om 09:06
Ik had een poos terug een scholingsochtend van mijn werk. 7 uur 's ochtends vertrokken, 9 uur aangekomen en het begon om 9.30 uur. Alle sprekers kwamen direct na elkaar en uiteindelijk mochten we om 13.15 uur de zaal weer verlaten. En het was in een kerk, we zaten op kerkbankjes. Echt bizar! Ik heb dat ook teruggekopeld, ik heb dit echt nog nooit meegemaakt. Zo lang oncomfortabel zitten, geen eten, geen drinken, de lunchtijd voorbijgestreken. Je zag naarmate de tijd vorderde dat iedereen ongemakkelijk werd, mensen ook maar ongevraagd gingen lopen. Ik ging zelf ook gewoon staan in mijn bankje, ik trok het echt niet. Met hoofdpijn de zaal uit door het gebrek aan vocht. Ik denk dat ik van de laatste spreker weinig heb opgeslagen.
Inmiddels een nieuwe baan. 😉
Happyapple
18-01-2025 om 09:20
Dolfje schreef op 18-01-2025 om 09:00:
Ik denk dat eerdaags ik de weegschaal door het raam naar buiten gooi. Gisteren onder de 85 vandaag kilo er weer bij. En ja het zal wel vocht zijn maar het werkt wel echt demotiverend elke keer. En zo blijf ik hangen. Had beter niet kunnen wegen vandaag want mijn humeur wordt er niet beter op.
Oh zo herkenbaar idd (helaas)
Poison
18-01-2025 om 09:25
Gewoon niet elke dag wegen maar elke week of elke 2 weken, dan heb je die frustratie van dagelijkse schommelingen ook niet. Tenminste, dat is mijn tactiek
Dolfje
18-01-2025 om 09:31
Poison schreef op 18-01-2025 om 09:25:
Gewoon niet elke dag wegen maar elke week of elke 2 weken, dan heb je die frustratie van dagelijkse schommelingen ook niet. Tenminste, dat is mijn tactiek
Ja misschien moet ik dat ook gaan doen. Dit werkt ook zo echt niet. Ik wilde eigenlijk meteen een dikke zelfgebakken ( door man) snee brood afsnijden met roomboter en pindakaas en honing eten maar ja dat helpt ook niet
Dolfje
18-01-2025 om 09:33
Happyapple schreef op 18-01-2025 om 09:20:
[..]
Oh zo herkenbaar idd (helaas)
En rationeel weet ik het maar ik baal zo want sinds Nieuwjaar geen alcohol en bijna niet snaaien ( geen kaas
)en deze week gestopt met de cappuccino op het werk ( dat moet veel calorieën schelen) en dan nog dit.
En ja ik weet het is een marathon geen sprint maar een marathon van 3 jaar moet ook eens ophouden.
JtM
18-01-2025 om 09:35
Ik vind het juist wel fijn om iedere dag te wegen. Zo weet ik bijvoorbeeld nu al dat ik morgenochtend zwaarder ben dan vanochtend aangezien we vanavond vrienden over de vloer krijgen, hapjes op tafel etc. Ook de dag na een zware training kan ik erop rekenen dat ik wat zwaarder ben dan de dag ervoor.
Maar, ik snap ook dat het erg frustrerend is Dolfje als je zo goed je best doet en de weegschaal niet mee werkt.
Sorry voor degene die ik gisteren lekker heb gemaakt met het idee van mijn avondeten
het smaakte goed in ieder geval!
Ik ben net al een rondje van iets meer dan 4km wezen lopen, heb ik daar al een stuk beweging uitgehaald. Verder is er vandaag niet heel veel tijd om uitgebreid te gaan bewegen.
Jorni
18-01-2025 om 09:44
Dolfje schreef op 18-01-2025 om 09:33:
[..]
En rationeel weet ik het maar ik baal zo want sinds Nieuwjaar geen alcohol en bijna niet snaaien ( geen kaas
)en deze week gestopt met de cappuccino op het werk ( dat moet veel calorieën schelen) en dan nog dit.
En ja ik weet het is een marathon geen sprint maar een marathon van 3 jaar moet ook eens ophouden.
Bah wat demotiverend als ik dat ook zo zou hebben dan zou ik ook gewoon een zak chips opentrekken of naar de friettent gaan. Als je lijnt wil je wel resultaat zien. Waar doe je het anders voor. Maar goed en knap dat je dat niet hebt gedaan.