Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik lees ook maar reageer niet altijd. Even te veel stressvolle dingen tegelijk.

Behoorlijk fris idd vandaag met al die mist. Wel een lekkere  boswandeling gemaakt.  Zit nog niet aan mijn dagminimum maar moet zo nog wat wegbrengen  en dat  ga ik lopend doen dus komt goed vandaag. Morgen  wordt wel een dingetje.  Heb nl nachtdienst  dus ga in de middsg slapen. Dan zou ik eigenlijk in de ochtend nog wat moeten wandelen  maar weet niet of dat lukken  gaat qua tijd. In de nacht loop ik wel genoeg  maar dat is dan alweer de zondag.

JtM schreef op 17-01-2025 om 12:16:

Vanavond eten we friet met een snack. Kijk ik al de hele week naar uit, haha.

Dat snap ik!

Jorni schreef op 17-01-2025 om 13:20:

Ik heb wel goed meerdere keren gewandeld en gefietst vandaag (brr)maar vanavond ga ik niet sporten. Ik had er wel zin in,maar door de kou ga ik toch niet. Brr liever lekker warm binnen op de bank. Volgende week beter. Herkennen jullie dit?

Zeker, ik kan gelukkig overdag sporten want nu in de avond naar buiten trekt mij totaal niet.

Ik was vanmorgen lui, lang in bed blijven liggen. Toen beetje duf op de bank gezeten. Vriendin gebeld en gaan sporten. Na sporten lunch en omdat ik mijn stappen niet had gehaald ben ik net terug van een half rondje park en nu boven de 10.000 stappen. Ga dadelijk lekker in bad. Ben aan het snotteren ( zoals bijna al mijn collega's trouwens). Dit weekend geen uithuizige plannen alleen wat sporten en boodschappen. 

Ies schreef op 17-01-2025 om 13:14:

[..]

Ik probeer de uitstel truc maar weer: het is lekker maar vast nog lekkerder over een paar maanden. 

Ja zo denk ik nu ook, over zo'n 7 weken komen we nu ongeveer aan op onze vakantiebestemming. All inclusive en eerder geweest in dat hotel dus ik verheug me nu al op het eten daar. 

Er wordt veel geschreven, leuk dat het hier zo actief is.

Vanavond uit eten, zin in.
Verder is het maar saai weer en heb ik zin in het voorjaar, maar wie niet.

fijn weekend allen! 

Het lukt me wel om het allemaal te lezen, maar niet om overal op te reageren of te onthouden welke situatie precies bij wie hoort. Sommigen kende ik al (een beetje) van het vorige jaartopic en anderen leer ik nu beter kennen. Hoe dan ook, ik vind het gezellig en motiverend om te lezen en schrijven. 
Vanochtend heb ik het parcours verkend van de wedstrijd van 8 km waar ik binnenkort aan meedoe. Ik heb de volledige ronde gelopen. Dat ging prima. Ik luister steeds beter naar mijn lijf. Toen ik klaar was zat ik ook al bijna op 10.000 stappen, oftewel dicht bij de dagdoelstelling van 12.500 gemiddeld. Na het hardlopen had ik enorme trek. Ik heb een bord havermout gezoet met een banaan opgegeten. Gemaakt met halfvolle melk. Dat vulde goed. Later op de dag nog 2 boterhammen met 100% pindakaas. 
Vanavond heeft onze jongste een kinderfeestje van een vriendinnetje. Daar breng ik haar op de fiets naartoe en ik haal haar ook weer met de fiets op. Dat zijn toch weer vier kleine ritjes erbij. Dit, samen met de twee fietsritjes vanochtend naar de startlocatie en weer naar huis, zorgt mooi voor wat extra beweging. Kortom een goed beweegdagje. 

Wat goed Ninoea dat je aan een wedstrijd meegaat doen! Hopelijk is het een beetje fatsoenlijk weer dan.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

17-01-2025 om 16:15

Ook ik lees iedereen maar niet de tijd en puf om overal op te reageren.
De stappen gaan goed, ook gisteren terwijl ik op kantoor was. In de pauze ben ik even naar buiten geweest en op de terugweg een treinstation eerder uitgestapt en ook nog een stuk gelopen. Ideaal met laptop op de rug vind ik het niet maar het voelde toch goed, 8000 stappen.
Het was ook wel lekker om te lopen, ik voelde me wat gefrustreerd na de jaarlijkse beoordeling op werk, niets dan lof, knap dit, knap dat maar nu wordt er ineens een extra voorwaarde (en duurt dus alweer langer) voordat ik een salarisschaal omhoog kan. Ik was te overdonderd om erop te reageren maar ik keek in de trein meteen naar vacatures. Even over nadenken hoe ik dit constructief kan aanpakken.

Vandaag 12.000 stappen maar het was wel koud. Toch voel ik me actiever dan een maand geleden. Geen grammetje eraf maar voor mij geldt ‘wat er niet aankomt, hoeft er ook niet af’. Tijdens mijn lange vakantie ben ik wat kilo’s aangekomen en dat gaat er niet meer af, gestaag word ik sinds twee jaar zwaarder dus stabilisatie vind ik nu wel prettig. Het schijnt een paar maanden te duren voordat je effect zou kunnen zien. Ik hoop vooral dat het vet in spieren wordt omgezet. 

Morgen ga ik een wat rustigere flow yoga les doen en zondag YouTube lesje Pilates. Dan is het goed genoeg.

Lekker, Dolfje, zo'n rustig weekendje voor de boeg!

Ninoea, leuk dat je het parcours al een keer gelopen hebt. En fijn, die kleine fiets/wandeltochtjes, alles bij elkaar zorgen dat soort dingen voor een lekker actieve levensstijl.

Anfisa, vervelend, die werksituatie. Ze kunnen zo'n promotie niet eindeloos voor je neus laten bungelen. Misschien kan je er maandag nog op terugkomen bij je leidinggevende? 

Hier is het weekend ook begonnen. Straks naar de film met een vriendin, maar eerst nog even kickboksen. De bioscoop is echt zo'n plek waar ik uit gewoonte altijd snack. Zit nog een beetje in dubio of ik mezelf iets ga gunnen of iets gezonds mee naar binnen ga smokkelen.

Ik ben al wat gewicht kwijt en ik merk het aan mijn broeken die zitten een stuk lekkerder ik voel mij geen worstje in een te strak velletje meer.
Vandaag wezen golfen in de mist was best fris maar met een thermo shirt en warme muts goed te doen.
In het weekend drink ik een glas wijn met een lekker en niet te calorie rijk borrelhapje. Zolang ik iedere week wat blijf afvallen blijf ik dat doen.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

17-01-2025 om 17:20

MissDalhousie schreef op 17-01-2025 om 16:56:

Anfisa, vervelend, die werksituatie. Ze kunnen zo'n promotie niet eindeloos voor je neus laten bungelen. Misschien kan je er maandag nog op terugkomen bij je leidinggevende?

Ja misschien, ik denk er nog over na hoe aan te pakken. Deze organisatie heeft bij andere collega’s vaker promoties of doorstromen naar andere functies erg lang uitgesteld. Uiteindelijk gebeurt er wel wat hoor maar het kostte zoveel moeite.
Deze manager heb ik sinds kort, dat hij deze voorwaarde noemt, is voor mij nieuw. Het is iemand die wollig praat en dan hup ineens iets vaag erin gooit. Ik ging er kort op door en toen wilde hij dat doorschuiven naar het volgende gesprek in april. 

Zo’n 20 jaar geleden heb ik ook iets soortgelijks aan de hand gehad, toen ben ik overgestapt naar een andere werkgever (en later weer terug naar diezelfde werkgever maar met hoger salaris). Ik ga toch ook eens om me heen kijken en solliciteren.

Veel plezier straks met bioscoop!

Anfisa schreef op 17-01-2025 om 17:20:

[..]

Ja misschien, ik denk er nog over na hoe aan te pakken. Deze organisatie heeft bij andere collega’s vaker promoties of doorstromen naar andere functies erg lang uitgesteld. Uiteindelijk gebeurt er wel wat hoor maar het kostte zoveel moeite.
Deze manager heb ik sinds kort, dat hij deze voorwaarde noemt, is voor mij nieuw. Het is iemand die wollig praat en dan hup ineens iets vaag erin gooit. Ik ging er kort op door en toen wilde hij dat doorschuiven naar het volgende gesprek in april.

Zo’n 20 jaar geleden heb ik ook iets soortgelijks aan de hand gehad, toen ben ik overgestapt naar een andere werkgever (en later weer terug naar diezelfde werkgever maar met hoger salaris). Ik ga toch ook eens om me heen kijken en solliciteren.

Veel plezier straks met bioscoop!

En zo schuift het steeds maar door, slimmerd (sarcastisch naar de manager, niet naar jou). 

Als ik ooit een symposium of een conferentie organiseer, dan zorg ik dat de toehoorders bij elke nieuwe spreker moeten gaan staan en een oefening doen. Tweeënhalf uur aan één stuk zitten, uitloop, in de rij staan voor een broodje, dus geen tijd om de benen te strekken, dan weer een eeuwigheid zitten, dat is geen doen! Heel interessante dag, veel boeiende sprekers, maar wat een gezit...

Hier vanochtend gewandeld met een vriendin en ik zat aan het einde vd dag in totaal op 20.000 stappen dus ik ben wel tevreden. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.