Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

PhilDunphy schreef op 12-01-2025 om 15:47:

Beterschap voor de zieken. Ik dacht vrijdag zelf ook gegrepen te worden door een griepje, maar het bleek gelukkig vals alarm (tot nu toe, afkloppen..)

Gisteren heerlijke wandeling gemaakt door de duinen, zoekend naar een geocache.
Vandaag meegezwommen met de zwemles van mijn kind. Twee dagen lichaamsbeweging. Heel tevreden over dit weekend.

O, wat een goed idee, geocachen! Eens proberen of ik daarmee die luie monsters van mij van de bank af krijg... 

Heb jij de gewone app of premium? (Ik heb hem wel eens gedownload en vond het er toen te ingewikkeld uitzien.)

Friezinnetje schreef op 12-01-2025 om 16:28:

[..]

het is een banaan, 100 gram havermout, 3 eieren, wat bakpoeder, kaneel en 100 gram kwark. Dit pureren en dit voeg je bij 1 geraspte appel. In bakvormpjes doen en op 180 graden voor 35 minuten bakken.

Ik heb er zelf een eetlepel cacao bij gedaan en een handjevol blauwe bessen

Dat klinkt lekker! Ga ik ook eens maken

Sinds vanmiddag geveld door een buikgriep of iets dergelijks.  Dus het is niet de vraag wat ik binnenhoud, maar vooral hoe

MissDalhousie schreef op 12-01-2025 om 16:49:

[..]

Je antwoord helemaal gemist, er wordt hier zoveel geschreven! Klinkt goed. Altijd fijn om met iemand te kunnen overleggen en het is ook een beetje een stok achter de deur.

En mooi dat je heup beter gaat!

Er wordt inderdaad veel geschreven, ik kan het ook niet allemaal altijd bijhouden

MissDalhousie schreef op 12-01-2025 om 16:52:

[..]

O, wat een goed idee, geocachen! Eens proberen of ik daarmee die luie monsters van mij van de bank af krijg...

Heb jij de gewone app of premium? (Ik heb hem wel eens gedownload en vond het er toen te ingewikkeld uitzien.)

Ik heb de gewone app, geen premium. Je moet zorgen dat je een account hebt (ik gok dat je dat account op de gewone website maakt) en daarna gebruik je een app. Er zijn er meerdere in omloop. Even ontdekken wat je zelf het fijnst vindt.

In de app kijk je naar de kaart van Nederland en zoom je in op de omgeving waar jij een geocache wil zoeken. Door op een cache te klikken, krijg je meer informatie over de cache.

Wat beginnerstips:

* Je hebt verschillende groottes. Nano, micro, small, regular en large. Ik raad nano echt af voor een beginner. En micro kan ook pittig zijn (alleen doen als de moeilijkheid erg laag is). 

* Bij elke cache staat informatie over hoe moeilijk hij te vinden is (soms is het een overduidelijk kastje; maar soms is het ook echt zoeken naar een speld in een hooiberg).

* Bij elke cache staat informatie over het terrein. Hoe lager, hoe makkelijker (denk aan: verhard terrein). Hoe hoger, hoe moeilijker (bijv. onverhard terrein, maar bij een héle hoge moeilijkheid kan het zelfs zijn dat je een ladder of duikspullen nodig hebt).

* In de apps staat informatie over de cache (een verhaaltje), een hint (spoiler) en foto's of berichten van mensen die hem al hebben gevonden. Handig ook om te kijken of hij recent nog gevonden is. In de app geef je digitaal ook aan dat je de cache hebt gevonden en bedank je de maker.

* Neem als je begint altijd een pen mee (om in het logboek te schrijven) en een reserve blaadje (als het logboek vol is). Later kun je ook een magneetje meenemen of andere spullen, als de cache daar om vraagt. Bij de makkelijke is dat niet nodig.

Wij gaan niet bijzonder vaak geocachen. We hebben er nu precies 200, maar wel over een periode van 12 jaar. Maar we gebruiken het inderdaad nu ook om de kinderen te enthousiasmeren om even op pad te gaan.

Ysenda

Ysenda

12-01-2025 om 17:44 Topicstarter

dat recept voor die muffins ga ik ook eens proberen.
Qua activiteiten een heel goede week geweest.
550 actieve minuten, zeer intensief telt dubbel dus het zullen minder minuten zijn.
Vandaag al ruim 18.000 stappen.
Een deel op de loopband in de sportschool en net door de stad gelopen.

Vandaag wel een warme chocomel met chocomel en een punt appeltaart. 

Komende week wordt lastig: 3x uit eten. Lunches ook verzorgd, weinig mogelijkheden om te trainen. En mentaal zal het een aanslag worden.

Vanochtend een hardloop wedstrijd gelopen en het ging super! Na de finish genoegen genomen met warme chocolademelk en niet ook nog allerlei snacks erbij. Vanmiddag naar mijn werk gegaan, daar ben ik tot morgen ochtend. Vrij rustige dienst.

Beterschap voor iedereen 💐. Nou, nu even op de bank. Even wat eten (Udonnoodles). Van 14.00 tot 17.30 bezig geweest om de zolder op te ruimen. Helemaal vergeten te lunchen. Even rap mijn eten in elkaar geflanst en dan ga ik dadelijk nog een uurtje verder om het af te ronden en dan heerlijk douchen. Dan heb ik nog een uurtje voordat man thuiskomt. Ik ga niet meer wandelen, geen puf meer voor.

Nog 300 stappen en dan heb ik er toch 10.000 gehaald vandaag  loop ik zo paar keer hier op en neer.

Weekend totaal gefaald qua eten.
 Avonden zijn toch mijn valkuil.
Wel weer goed in mijn actieve stappen vandaag. Morgen werken dus dan komt t weer goed qua eten. En wat beweging zeker, heb een intensieve baan.

Oh verrek ik heb morgen eerst een training van zo'n 4 uur. Veel zitten dus maar dat vindt mijn heup niet fijn dus maar gewoon vaak gaan opstaan en in de pauze gaan wandelen. Gelukkig in de middag een dienst op de vloer.

Wat wordt er veel geschreven. 
ik zie wat zieken, beterschap.
En wat zijn veel van jullie lekker bezig met bewegen/ sporten. Knap om te gaan bootcampen of naar de sportschool.

Hier gaat het wel lekker. Kan steeds beter nee zeggen tegen iets lekkers, wandel ( bijna ) iedere dag en ben bezig met nieuwe recepten uit te proberen uit de Instantpot en wat meer vegetarische recepten.
Kortom, niet ontevreden.
wel slaap ik erg slecht. Dat die ik mijn hele leven al, maar bij vlagen is het drama.  Als nu.

fijne avond .

Ik ben benieuwd hoeveel ik vanavond weeg (dat doe ik iedere zondagavond) qua snaaien is het een goede week geweest maar ik heb meerdere dagen 2x warm gegeten om de restjes van de vorige dag op te eten. Op de een of andere manier kwam 's avonds restjesdag niet uit. Ik vrees dat ik toch teveel gegeten heb ondanks dat het wel gezond eten was.

Vanmiddag wel een lekkere wandeling gemaakt in het zonnetje. Mijn dagelijkse afstreeplijstje gaat nu weer op 0. Klaar voor de komende week.

Beterschap voor alle zieken!

Ik heb gisteren geschaatst. Eenmaal op het ijs vroeg ik mij af waarom ik het niet vaker doe want het was echt leuk. Er waren wel veel kinderen en af en toe een valpartij dus ik rijd heel rustig.

Ik was in t weekend bij mijn vriend. In het begin vond hij t niet zo prettig als ik zelf iets te eten pakte want hij vond dat hij dat moest doen in zijn huis. Maar zoals ik eerder schreef, ik val echt om als ik niet op tijd eet en gelukkig vindt hij t nu niet zo erg als ik zelf even wat pak. t Is niet allemaal even 'schijf van vijf' wat hij op tafel zet maar hij doet wel zijn best. Gisteren at ik veeeeel brood voordat we gingen schaatsen maar hij merkte meteen dat ik gezelliger ben als er meer eten in zit.
Ik was in t begin ook wat makkelijker, totdat ik idd merkte dat ik altijd moe was in de weekenden bij hem... en ik me idd realiseerde dat we soms ook best weinig aten.

Komende week iig elke dag met de stappenteller lopen. En misschien kan ik nog een middag in de tuin werken bij mijn ouders. Dat is ook beweging.

QuarterlyDinosaur18

QuarterlyDinosaur18

12-01-2025 om 21:14

Beterschap aan de zieken.

Na 21:00 kak ik tegenwoordig in. Zo naar bed want de werkweek gaat na vakantie beginnen.
Het was een geslaagde week waarin ik vrij regelmatig heb geleefd; op tijd naar bed, nieuwe gerechten gemaakt, gestart met sporten en wandelen en geleerd voor opleiding.
Aankomende week begint voor mij de uitdaging, hoe combineer ik alles met werk? Morgen de eerste kantoordag in mijn woonplaats, dat moet lukken qua stappen. Dinsdag ga ik voor het eerst ‘s avonds na werk sporten. Het liefst sport ik ‘s ochtend (‘s avonds voelt buik zo opgeblazen) maar die les is nog te heftig. Eerst wat minder spierpijn.

Gisteren (17.000) en vandaag (13.000) stappen gehaald. Met dit weer vind ik het lekker, zolang het maar niet regent.
Wel een gebakje genomen maar dat doe ik bijna altijd in het weekend. De rest van de week snoep ik nauwelijks. Prima zo.

Beterschap voor alle zieken! 
Hier vanmiddag gaan winkelen met 1 kind, andere kind had geen zin en was ook eigenlijk pas net weer beter. Maar het was voor mij dus wel lekker om eruit te zijn. En toen we dorst en trek begonnen te krijgen, heb ik als tussendoortje bij AH.to go een kaiserbroodje gekocht ipv 1 of andere koek.  10000 stappen gehaald vandaag. Gisteren maar 5.000 met een ziek kind en een overdag werkende man. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.