Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Beterschap voor alle zieken!
Hier ging het eten afgelopen weekend niet goed. Maar dat was ook wel te verwachten. Binnen de opties die er waren wel bewuste keuzes gemaakt. Dat is dus vooruitgang.

Afgelopen zaterdag zat mijn sok niet goed tijdens het wandelen. Dit heb ik genegeerd en nu heb ik een zere teen. Afgelopen nacht zelfs wakker van geworden. Hoop wel dat het snel over gaat. Het zit aan de onderkant, precies in de knik. En ik zit vandaag de hele dag in gesprek dus moeten de schoenen ook de hele dag aan.

Ik zal een weekje moeten overslaan… Voel me flink beroerd. Flinke koorts en alle griepverschijnselen zijn aanwezig. Zorgen dat ik gezond blijf eten moet wel lukken! Maar de stapjes kan ik wel vergeten.. 😕

vrouw92 schreef op 13-01-2025 om 08:19:

Ik zal een weekje moeten overslaan… Voel me flink beroerd. Flinke koorts en alle griepverschijnselen zijn aanwezig. Zorgen dat ik gezond blijf eten moet wel lukken! Maar de stapjes kan ik wel vergeten.. 😕

Beterschap! 

vrouw92 schreef op 13-01-2025 om 08:19:

💐Beterschap 

Morning!

Zo een afspraak die ik even combineer met een wandeling. Helaas heb ik mijn telefoonlader bij vriend laten liggen en als de telefoon leeg is heb ik ook geen stappenteller...
Kan m na de afspraak ophalen bij hem op het werk.
Werd een beetje chagrijnig wakker, hopelijk knapt dat op tijdens het wandelen.

Nogmaals beterschap aan de zieken!

Ysenda

Ysenda

13-01-2025 om 09:10 Topicstarter

Damoontje schreef op 13-01-2025 om 09:00:

Morning!

Zo een afspraak die ik even combineer met een wandeling. Helaas heb ik mijn telefoonlader bij vriend laten liggen en als de telefoon leeg is heb ik ook geen stappenteller...
Kan m na de afspraak ophalen bij hem op het werk.
Werd een beetje chagrijnig wakker, hopelijk knapt dat op tijdens het wandelen.

Nogmaals beterschap aan de zieken!

Misschien iemand op je werk?

Tegenwoordig hebben ze toch allemaal usb c aansluiting.

Ysenda

Ysenda

13-01-2025 om 09:11 Topicstarter

ik ben mijn dag begonnen in de sportschool. Vandaag dag 1 van onze teammeeting van 3 dagen en dus ook de 2e keer uit eten deze week.

Eten gaat best goed, sporten ook.
Morgen weer.

Beterschap voor alle zieken.

JtM

JtM

13-01-2025 om 09:19

Wat vervelend om te lezen dat er meerderen ziek zijn geworden! Beterschap aan allen die het nodig hebben!

Ik voel me gelukkig weer een stuk beter, net zelfs 'normaal' ontbeten. Buik rommelt nog wel wat. Ben vandaag maar vanuit huis aan het werken. Zoon is nog thuis van school en vriend ligt nog ziek in bed. Gelukkig gaat het met zoon ook weer een stuk beter! Heb hem al vermeld dat we straks eens een (klein) rondje gaan wandelen, even een frisse neus halen en wat beweging. Dat zal ons vast goed doen.
Ik ben voor de vorm vanochtend even op de weegschaal gaan staan, gewoon even om te kijken hoe en wat. Vandaag weer voor het eerst normaal eten, dus morgen zal ik een iets realistischer beeld hebben. Dat is het enige voordeel van ziek zijn, het afvallen gaat lekker  

Fijn dat het weer beter gaat JtM. Hoeveel was je kwijt met dank aan het ziek zijn?

Ik ben net terug van de sportschool.  Lekker dat dat er al op zit. 

JtM

JtM

13-01-2025 om 10:37

PhilDunphy schreef op 13-01-2025 om 09:54:

Fijn dat het weer beter gaat JtM. Hoeveel was je kwijt met dank aan het ziek zijn?

Ik ben net terug van de sportschool. Lekker dat dat er al op zit.

Bijna 2kg. Ik verwacht dus dat er morgen weer wat bij zit als ik vandaag weer normaal heb gegeten.

Ik vind dat ook zo fijn altijd, in de ochtend sporten! 

Beterschap iedereen!

Gisterenavond gaf de weegschaal 0,5 kg meer aan dan vorige week dus weinig verschil door mijn zwaardere lunches. 

Deze week minder mogelijkheden om te wandelen dus ik denk dat het het roeiapparaat wordt als de meiden slapen. 

Straks mag ik weer wandelen. De zon schijnt, hoera!

Ies

Ies

13-01-2025 om 11:10

Beterschap voor de zieken. 
Hier niet echt ziek maar ook niet echt lekker. Vooral maar even rustig aan doen. 
Liefst blijf ik in bed maar straks werken. 
Qua stappen gaat het wat minder dan gepland vooralsnog. 
Qua eten wel tevreden, alleen wat meer alcohol gehad dan gepland, dat kan nog minder, verder gezond gegeten. 

Beterschap voor de zieken. Dat is extra vervelend als je net lekker in je beweegritme bent gekomen.
Ik heb vanmorgen een nieuw ontbijt uitgeprobeerd. Lactose- en vetvrije kwark van Arla met ongezoete granola (havervlokken en een verdwaalde noot). Voor de smaak heb ik er wel een lepeltje Nesquick door gegooid, maar het was alsnog wel doorzetten. Yoghurt vind ik echt niet lekker, maar ik heb nog geen plantaardige kwark zonder soja (dat valt ook niet lekker) kunnen vinden.
Heeft iemand daar nog een goede tip voor?

Verder weer 54 baantjes gezwommen. Het is wel superdruk steeds met januarizwemmers (was ik zelf ook, twee jaar geleden).

Ik heb vanochtend 5 km hardgelopen conform planning. Opdracht was echt rustig aan doen en dat heb ik gedaan. Gemiddeld 7 min per kilometer. Het was een ontspannen rondje. Ik heb trouwens besloten mijn stappendoel te verlagen naar 12.500. Ik had hem voor dit jaar op 13.500 gezet maar dat is tov de dagdoelstelling die ik afgelopen jaar haalde (11700) een iets te hoge verhoging omdat ik ook de rest van de doelstellingen verhoogd heb. Vorig jaar was het doel 10.000 en haalde ik uiteindelijk 11.700 dus wie weet waar ik nu op uitkom. 
Het fijne van het langzamere tempo is dat ik echt nog veel ruimte over het fysiek qua activiteiten. Ik ben echt niet moe ofzo. 

Beterschap voor de zieken!
Vanmorgen voor een afspraak de wandelschoenen aangetrokken. Eerst op de fiets de drukte van de stad door, toen fiets neergezet en verder gewandeld. Ik zat al snel aan mijn stappendoel dus dat werkt wel.
s Ochtends wandelen (als ik de tijd heb) geeft ook meer voldoening dan wanneer ik s avonds een rondje loop in t donker om de stappen nog te behalen.

Morgen eten bij mijn ouders en dan kan ik mooi een rondje door t dorp lopen om mijn stappen te halen. Liefst voor het eten maar anders er na. Heb sinds vandaag een mooi oranje hesje om aan te trekken in t donker. Voelde me met mijn zwarte winterjas niet zo zichtbaar de laatste paar keren.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.