Jouw lijf
Kizomba
12-01-2025 om 11:55
Schoondochter schreef op 12-01-2025 om 11:09:
Alhambra, 7/7 is echt goed! Een biertje en een zak chips delen klinkt heel lief, wat leuk. Een extra voordeel van dit proces.
Succes met opruimen Kizomba, klinkt als een hele klus. Fijn dat je je beter voelt vandaag!
En lekker bezig, stokstaart. Dansen is best intensief.
Ik heb gisteren twee stroopwafels gegeten, voerde ze in en schrok wel: 165 kcal per stuk. Oeps. Dat vond ik ze e eigenlijk helemaal niet waard, dus vandaag blijf ik er af. Vanochtend al lekker een uur gelopen en ik ga zo nog even boodschappen doen. Daarna hardlopen, daarmee wacht ik liever tot de zon de wereld een beetje opgewarmd heeft. Nu even lekker koffie in de luie stoel met een (lekkere warme) slapende kat op schoot. Goed voor het mentale welzijn
Oei...stroopwafels. Net als bladerdeeg...je schrikt je een hoedje en denkt nog wel even 3x na of je het echt wil eten 🤭.
Ninoea
12-01-2025 om 13:58
Het feestje gisterenavond was heel leuk en gezellig. Ik ben blij dat ik van te voren goed had gegeten want daardoor taalde ik niet naar de kaasjes en de bitterballen. Ik heb het bij spa rood gehouden. Heb aan een stuk staan kletsen en lol maken, was erg gezellig. Ik ben nu wel vreselijk moe want ik lag om half vier in bed, half zeven stond ik op om onze dochter wakker te maken voor waterpolo. Mijn man, de lieverd, heeft haar daarna gebracht. Ik heb daarna als een zombie op de bank gezeten en ben om 10 uur naar de bootcamptraining gegaan. De trainer van vandaag staat erom bekend dat hij veel loopt tijdens de trainingen. Dat was voor mij wel goed. Ook veel trappen op en af, maar ook wel veel spierversterkende oefeningen. Net nog wat boodschappen gedaan en nu ga ik even een uurtje plat op de bank liggen. Even een dutje.
JtM
12-01-2025 om 14:00
Goed bezig dames!
Ik ben gelukkig weer wat opgeknapt. Helaas is vriend ook ziek geworden! Ik vermoed dat het Noro-virus de dader is. Het eten gaat nog niet van harte, weinig trek en (natuurlijk) meteen een vol gevoel, daarbij nog een flink rammelende maag. Bij zoon precies hetzelfde. Ik ben verse kippensoep aan het maken, dat doet ons hopelijk allen goed.
vrouw92
12-01-2025 om 14:21
Hier heeft het grieperige gevoel doorgezet; 38,3, hoesten, hoofdpijn en rillerig. Paracetamol stel ik altijd even uit.
Heb nog wel mijn mealprep kunnen doen. Heb ik daar de hele week geen last van:
3x Spruitjesstamppot met kerrie
2x Broccoli, kidneybonen, rode ui (moet eigenlijk nog mais bij.
Ook eindelijk zuurdesembrood gebakken en niet ontevreden over het resultaat van de buitenkant. Nog even laten afkoelen om ook de binnenkant te proeven.
Auwereel
12-01-2025 om 14:35
Fitbit zegt dat ik het rustiger aan moet doen, omdat ik zo hard train de laatste dagen. Daar klopt geen moer van, want al heeft yoga goede invloed op de spiersterkte, mijn hart is er niet van onder de indruk. Voor de rest alleen gewandeld, gefietst en trap gelopen, en dat doe ik rustig aan. Bedenk net dat ik mijn Fitbit af doe tijdens yoga, dus dan blijft de minst energieke beweging over.
Ook vandaag zou mijn hartslag rond een uur of één 145 bpm zijn geweest, ik kan rare, snelle hartslagen voelen, en ik heb niets bijzonders gevoeld op dat moment.
MissDalhousie
12-01-2025 om 15:07
Beterschap allemaal!
Wow, Ninoea, respect dat je zo vroeg uit de veren was en ook nog naar bootcamp!
Gisteravond naar een vrijgezellenfeest geweest en flink aan de cocktails gezeten. Dat zijn helaas ook echte caloriebommen.
FaithfulDuck87
12-01-2025 om 15:36
beterschap voor degene die het nodig hebben.
Ik heb vanmiddag een rondje gelopen en ik heb nu gezonde muffins in de oven staan. Lekker tussendoortje voor de komende week.
PhilDunphy
12-01-2025 om 15:47
Beterschap voor de zieken. Ik dacht vrijdag zelf ook gegrepen te worden door een griepje, maar het bleek gelukkig vals alarm (tot nu toe, afkloppen..)
Gisteren heerlijke wandeling gemaakt door de duinen, zoekend naar een geocache.
Vandaag meegezwommen met de zwemles van mijn kind. Twee dagen lichaamsbeweging. Heel tevreden over dit weekend.
Loezzie
12-01-2025 om 15:57
Friezinnetje schreef op 12-01-2025 om 15:36:
beterschap voor degene die het nodig hebben.
Ik heb vanmiddag een rondje gelopen en ik heb nu gezonde muffins in de oven staan. Lekker tussendoortje voor de komende week.
Wel recept gebruik je voor die muffins?
Dolfje
12-01-2025 om 16:12
Beterschap voor wie ziek is.
Sporten ( cardio) ging lekker. Heb ook weer 3 minuten gerend op de loopband. Wil toch even testen wat mijn heup aan kan en ik voel het wel een beetje maar het ging goed. Verder niet meer gewandeld want bezoek is net weg en nu heb ik geen zin meer
zit op 9000 stappen nu.
Tuinfluiter
12-01-2025 om 16:22
Gisteren toch nog aardig wat gelopen, vandaag in huis aan het klussen wel heel vaak de trap op en af. Eten gaat ook prima alleen gisteren een klein schaaltje Japanse zoutjes en een glas wijn. Trek in zoetigheid heb ik eigenlijk nog niet gehad tot nu toe nog geen koekje gegeten.
Beterschap voor alle zieken.
FaithfulDuck87
12-01-2025 om 16:28
Loezzie schreef op 12-01-2025 om 15:57:
[..]
Wel recept gebruik je voor die muffins?
het is een banaan, 100 gram havermout, 3 eieren, wat bakpoeder, kaneel en 100 gram kwark. Dit pureren en dit voeg je bij 1 geraspte appel. In bakvormpjes doen en op 180 graden voor 35 minuten bakken.
Ik heb er zelf een eetlepel cacao bij gedaan en een handjevol blauwe bessen
MissDalhousie
12-01-2025 om 16:49
Dolfje schreef op 10-01-2025 om 20:21:
[..]
Oh dat is saai zo op het einde van de week!
Ja de klik is goed maar we kenden elkaar al een beetje van de sportschool. Vandaag ging het vooral over het eten en wat ik eventueel heel makkelijk anders kan doen en nieuwe gewoontes aanleren. Ben er wel moe van want het was intensief.
Je antwoord helemaal gemist, er wordt hier zoveel geschreven! Klinkt goed. Altijd fijn om met iemand te kunnen overleggen en het is ook een beetje een stok achter de deur.
En mooi dat je heup beter gaat!