Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda

Ysenda

11-01-2025 om 13:56 Topicstarter

RoosOpJeHoed schreef op 11-01-2025 om 13:52:

[..]

Dat jij dat niet ziet betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Voor sommige mensen kan hij best confronterend zijn (uitspraken als "Els met je trillende onderkin"). Je vat het volgens mij op alsof ik iets negatiefs zeg over hem, maar dan begrijp je mijn post verkeerd.

Het is ook Rotterdamse humor, daar moet je idd de humor van inzien. 

Wij zijn vanmorgen op de fiets door de kou en mist naar vrienden gefietst. 2x dik een half uur maar wel elektrisch.
Gaan zo via een omweg naar de sportschool en boodschappen doen en dan ben ik wel buiten geweest voor vandaag.

Ysenda

Ysenda

11-01-2025 om 14:11 Topicstarter

ik heb me net ingeschreven voor een 4km loop op 30 maart, de Zandvoort circuitrun. Heb 'm eerder gedaan, dus nu heb ik ern stok achter de deur om mijn cardio goed bij te houden en uit te bouwen.

Ysenda schreef op 11-01-2025 om 13:56:

[..]

Het is ook Rotterdamse humor, daar moet je idd de humor van inzien.

Dat is nog steeds mijn probleem als Rotterdamse in Brabant

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-01-2025 om 15:48

5 km gelopen, met hier en daar een bijna val. Sommige stukken waren wat glad. Ging allemaal net goed. Maar heerlijk weertje! 

RoosOpJeHoed schreef op 11-01-2025 om 12:52:

[..]

Was ik! Lief dat je er nog aan dacht, ziet er goed uit, ga ik zeker eens proberen

Ja ik zet hem voor komende week ook eens op het menu denk ik. Morgen wil ik een beetje vooruit plannen.

Ysenda schreef op 11-01-2025 om 09:35:

[..]

Een pond in 1 dag is vocht, geen vet, koolhydraten en zout houden veel vocht vast. En snaai is vaak zout. Michael legt het goed uit.

https://www.instagram.com/reel/DEiGdm_oeW4/?igsh=MXRzMWtyNmg3NGR6bQ==

En op een gegeven moment komt dat kennelijk ook weer los, dat vocht. Maandagavond had ik bij een feestje veel zoute crackers gehad, dinsdagochtend +1 kg, maar overdag bleef ik naar de wc hollen om te plassen. Woensdag woog ik weer normaal.

Auwereel schreef op 11-01-2025 om 16:01:

[..]

En op een gegeven moment komt dat kennelijk ook weer los, dat vocht. Maandagavond had ik bij een feestje veel zoute crackers gehad, dinsdagochtend +1 kg, maar overdag bleef ik naar de wc hollen om te plassen. Woensdag woog ik weer normaal.

Nou hier idem...voor mijn gevoel niet heel zout gegeten gisteren, maar na alleen 2 kopjes gemberthee rond 11.00uur, ben ik nu al zeker 8 keer moeten gaan plassen. Heel vermoeiend want ik lig sinds een uur of 13.00 lekker in bed omdat ik weer niet helemaal fit ben qua spieren en gewoon heel erg moe ben. Ik heb vanavond een nieuwjaarsborrel dus heb overdag gewoon flink mijn rust gepakt. Morgen zie ik wel weer. Vandaag is het even zo 🧘.

Kizomba schreef op 11-01-2025 om 16:41:

[..]

Nou hier idem...voor mijn gevoel niet heel zout gegeten gisteren, maar na alleen 2 kopjes gemberthee rond 11.00uur, ben ik nu al zeker 8 keer moeten gaan plassen. Heel vermoeiend want ik lig sinds een uur of 13.00 lekker in bed omdat ik weer niet helemaal fit ben qua spieren en gewoon heel erg moe ben. Ik heb vanavond een nieuwjaarsborrel dus heb overdag gewoon flink mijn rust gepakt. Morgen zie ik wel weer. Vandaag is het even zo 🧘.

Extra irritant als je je niet fit voelt. Beterschap! En goed dat je aan jezelf denkt

Goed bezig vandaag. Vanmiddag gewandeld, 8000 stappen maar ik vind alles boven de 5000 prima. Calorieën 1270 en daar komt hooguit nog een kop koffie en frisdrank light bij. Morgenochtend ga ik voor het eerst sinds eeuwen wegen en zelf kijken. De laatste keer was bij een arts die heeft gekeken zonder het te zeggen. Ik zie er wel tegenop (wat heel stom is, weet ik).

Ik heb vanavond een feestje. Ik heb al gegeten en heb gezorgd dat ik een goede bodem heb. Ik zit eigenlijk iets te vol. Ik nam ook een eiwittoetje. Op die manier zwicht ik mooi niet voor allerlei gesnaai. 😂 

Ik heb veel van de aanwezigen meer dan een jaar niet gezien. Voor hun zal het wennen zijn hoe ik eruit zie. Ik ben aardig wat afgevallen sindsdien. 
Avondeten was heel lekker.
Onze jongste zoon, net 11, wilde koken. Hij heeft zelfstandig boodschappen gedaan en gekookt. Volkorenspaghetti met groenten, gehakt, rode saus en wat geraspte kaas. Hij had alles nog even extra fijn gesneden, heel zorgvuldig. Zo leuk. 

Ik had vandaag visite en heb een taartje gegeten. Toen de visite weg was heb ik nog 30 min stretchoefeningen gedaan en 10 min beast workout van de app 7. Toch nog iets beweging. 

JtM

JtM

11-01-2025 om 19:12

Vandaag weer een dag met 0 beweging en weinig eten. Gelukkig houdt ik hetgeen wat ik eet nu binnen er zit verbetering in! In ging gisteren voor de grap op de weegschaal staan en dat scheelde dik 1kg met donderdag. Slaat natuurlijk nergens op, want ik had niks meer in m'n lijf zitten, dus totaal onbetrouwbare meting maar was wel even benieuwd wat de weegschaal zou zeggen.
Helaas heb ik zoon aangestoken. Hij is heel de dag actief bezig geweest met vriend maar toen hij rond 15u weer thuis kwam zei hij dat hij buikpijn had... en ja hoor, een halfuur later flink overgeven. Nu al een paar keer alles eruit gegooid vind dat zo zielig om je kind zo te zien. Hopelijk knapt hij snel weer op! 
Voor mij wordt morgen nog een rustige dag. 

Wow, wat wordt er hier veel geschreven. Dat ga ik echt niet allemaal bijhouden doordeweeks. Mijn dagen zijn daar veel te vol voor met werken, wandelen en sporten. Wel erg leuk om te lezen hoe goed iedereen bezig is. 

Bij mij is het deze week best goed gegaan. De koekjes die ik in huis had zijn wel allemaal op gegaan op tijdens een verveel moment. Die ga ik dus ook niet meer in huis halen. Het werkt niet. 

Verder dus echt een goede week. Gemiddeld 15.000 stappen, 2,5 liter water, dicht bij mijn caloriedoel gebleven en niet al teveel trek gehad. 

Vandaag 20 kilometer gewandeld. Het was af en toe glibberen en glijden, maar enorm genoten van de zon en het mooie bos. 

Waar ik mee worstel is het afwisselen van mijn eten. Variatie is niet mijn sterkste punt. Ik heb deze week wel een nieuw lunch recept ontdekt: een volkorenwrap met friteslijn/pesto, carpaccio en rucola. Onwijs lekker. 

Verder neem ik met de lunch vooral crackers met smeerkaas/kalkoenfilet, bananenbrood, banaan-ei pannenkoekjes en gewoon brood mee. Met crackers wissel ik ook af. 

Zelfde probleem met avondeten hoewel dat eigenlijk nog wel oke gaat. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-01-2025 om 22:09

vrouw92 schreef op 11-01-2025 om 21:41:

Waar ik mee worstel is het afwisselen van mijn eten. Variatie is niet mijn sterkste punt. Ik heb deze week wel een nieuw lunch recept ontdekt: een volkorenwrap met friteslijn/pesto, carpaccio en rucola. Onwijs lekker.

Verder neem ik met de lunch vooral crackers met smeerkaas/kalkoenfilet, bananenbrood, banaan-ei pannenkoekjes en gewoon brood mee. Met crackers wissel ik ook af.

Zelfde probleem met avondeten hoewel dat eigenlijk nog wel oke gaat.

ik neem ook wel kwark mee, met wat diepvriesfruit erin en eigengemaakte granola. Heerlijk. Verder op wrap ook wel eens wat kipfilet met hummus en sla, of eigengemaakte eiersalade op basis van kwark. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.