Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ysenda

Ysenda

11-01-2025 om 09:35 Topicstarter

Dolfje schreef op 11-01-2025 om 09:30:

[..]

Dat soort dingen is ook waar ik met die coach mee aan de gang ga en andere keuzes maken etc. Geen mayonaise maar friteslijn, wat natuurlijk veel minder lekker is maar ook een kwestie van wennen.

Gisteravond ging dat dus meteen fout en niet eens zo gek veel gesnaaid maar hup meteen een dik pond zwaarder. We gaan dus werken ook aan meer rust wat dat betreft en dat houdt denk ik ook in dat ik van te voren echt moet bedenken wat ik ga eten en hoeveel en me daar aan houden. En bijhouden en afwegen.

Nu ga ik op pad want we gaan op kraamvisite. Daarna sporten en boodschappen.

Een pond in 1 dag is vocht, geen vet, koolhydraten en zout houden veel vocht vast. En snaai is vaak zout. Michael legt het goed uit.

https://www.instagram.com/reel/DEiGdm_oeW4/?igsh=MXRzMWtyNmg3NGR6bQ==

Gisteren een nieuwjaarsborrel gehad. Met buffet. Ik heb me voor mijn doen vreselijk ingehouden, maar durf evengoed niet mijn app in te vullen. En buiten dat, ik heb ook niet kunnen wegen wat ik at. Het wordt dus sowieso schatten. Vandaag weer even pas op de plaats. As we speak....er wordt nu op het moment een ontbijt voor mij gemaakt;  roerei met groenten en géén brood. Vanavond ook een nieuwjaarsborrel, maar dan ga ik mezelf gigantisch afremmen (hoop ik 🍀🫣). Wandelen ga ik vandaag niet doen. Drukke werkweek achter de rug. Mijn voeten en rug hebben even een dagje rust nodig. Hopelijk morgen weer.

Spierpijn! Gelukkig wilde jongste thuisblijven vanochtend (helemaal moe van de eerste schoolweek na de vakantie), dus ik zit legohuizen te bouwen.

Bij mij helpt de app vooral om te kiezen in wat ik wel en niet wil. Een makkelijk broodje bij het tankstation? Niet lekker genoeg voor al die calorieën. 

Het motiveert ook dat mijn fitbit eraan vastzit en dat ik mezelf dan iets lekkers kan laten verdienen. Chocola? Prima, maar dan eerst die actieve calorieën omhoog werken. 
(Niet dat ik alles zo goed onder controle heb hoor, want ik vlieg ook regelmatig uit de bocht.)

Ik ben ook een 'dik smeerder' maar heb ontdekt dat ik een dun laagje pindakaas op een rijstwafel lekker vind. Op een boterham vind ik z'n dun laagje altijd een teleurstelling. En daarmee wordt het eigenlijk ook zonde van de calorieën. Maar dat dunne laagje werkt voor dus wel op een rijstwafel (op een cracker wil ik ook dik).

Gisteravond uit de bocht gevlogen. En een koek en chips. Jammer maar aan de andere kant ik wilde na die ene koek nog een koek en dat heb ik niet gedaan. Ook heb ik de chipszak niet leeg gegeten. Dus dat is vooruitgang!

Dit weekend wordt wel lastig. Vanmiddag een verjaardag en vanavond een feestje. En morgen ook een verjaardag waarbij eerst thee en gebak en in de avond uiteten. 

Zit nu mijzelf te motiveren om even te gaan wandelen. De zon laat zich zien dus weer mag geen smoes zijn. Maar binnen, warm op de bank is wel lekker comfortabel.

Gisteren bleef ik me slecht voelen. Wel met de kinderen naar huis gewandeld i.p.v. gefietst (20 minuten wandelen) omdat er iemand kwam spelen.
2 stroopwafels op en chocolade. Ik merkte dat ik ging snaaien uit vermoeidheid en me rot voelen daarom maar naar bed gegaan. Weer als een blok geslapen maar nu voel ik me beter. 

We gaan zo op de fiets naar de bieb en verjaardagscadeautjes kopen. Vanmiddag maken we de koekhuisjes die de meiden gekregen hebben van de Kerstman. Ze wilden ze tijdens de kerstvakantie al maken maar toen wilde ik dat niet want we hadden net de feestdagen achter de rug. Nadat we ze gemaakt hebben, maken we foto's en stoppen we ze in een koektrommel. Zo kunnen we er langer over doen.

JtM schreef op 10-01-2025 om 17:11:

Riony, ik ben bekend met de suikervrije drop ik kan alleen, helaas, geen maat houden dan een eet zo'n zakje door totdat ik last van mn buik heb

Ik ben gisteravond enorm ziek geworden. Na het eten voelde ik me al niet lekker maar toch een rondje gaan lopen en vanuit gaand dat de buikpijn wel weg zou gaan. Daarna maar in bed gaan liggen. Zoon lag net in bed en toen begon het feest, heb van 20.30 tot 07.30 overgegeven. Lag in bed met een emmer naast me omdat het zo in een keer op kwam en dan vanuit m'n tenen kwam.
Gelukkig sinds vanmiddag niet meer overgegeven, en ben nu al sinds vanmiddag bezig om een pakje crackertjes tr eten. Gaat niet van harte.
Heel veel geslapen vanmiddag. Zo maar eens even douchen en dan weer naar bed...

Ah ja; wees maar zuinig op jezelf.

Ik vind drop wel lekker maar niet zodanig dat ik maar door blijf eten. Mijn kiezen zijn ook te gevoelig daarvoor, daarom kauw ik daar dan ook niet op maar houd het dropje lange tijd in mijn mond. En dan gaat het niet zo snel

Koekjes en chocola zijn veel sneller weg.

Het klinkt toch wel als een soort salmonella-achtige aanval op je darmen.

Ik heb afgelopen week goed doorstaan. Ondanks spanningen rondom nieuwe baan een een nieuwjaarsborrel, heb ik niks genuttigd van het ongezonde eten. En twee keer wezen sporten. Beweging is er verder een beetje bij ingeschoten, weinig stappen (<4000 vaak), maar overall was het een lekkere week.
Vanavond wel broodje hamburger (ingepland), daar kijk ik naar uit. 
Zometeen ook een stukje wandelen met de kinderen. Even wat zonvitamientjes opdoen en iedereen het huis uit krijgen.

Mijn wekelijkse weging pakte zeer gunstig uit (vast nog een beetje vochtverlies ook ):
Aug '24 startgewicht: 78,3kg (BMI 28,1)
Vorige week: 71,8kg (BMI 25,7)
Vandaag: 70.6kg (BMI 25,3)

Wat een mooi resultaat PhilDunphy!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

11-01-2025 om 12:39

ik ga zo even met een vriendin te wandelen. We rijden even ergens anders heen, zodat we een andere omgeving hebben. 

Dolfje schreef op 10-01-2025 om 21:25:

Ik weet niet meer wie maar iemand wilde meer peulvruchten eten en ik had een recept gezien. Dat was bij veggilaine op Instagram. Kan het helaas niet kopiëren naar hier. 10 minuten eiwitrijke salade heet de post

Was ik! Lief dat je er nog aan dacht, ziet er goed uit, ga ik zeker eens proberen

Ysenda schreef op 11-01-2025 om 09:35:

[..]

Een pond in 1 dag is vocht, geen vet, koolhydraten en zout houden veel vocht vast. En snaai is vaak zout. Michael legt het goed uit.

Ja dat weet ik.

Ysenda schreef op 11-01-2025 om 09:35:

[..]

Als je Michael volgt moet je wel een sterke ruggengraat hebben, hij is best grof, maar hij zegt wél waar het op staat. ik moet altijd een beetje grinniken om zijn posts.

Ik heb sinds vanmorgen mijn nieuwe activity tracker om en ben er best content mee (Samsung Galaxy fit 3). Jammer alleen dat ik de hele ochtend cappuccino's heb zitten drinken en een brownie gegeten. Bij de lunch maar een boterham minder gegeten. Niet de meest gezonde keuze, maar het scheelt weer calorieën.

Ysenda

Ysenda

11-01-2025 om 13:40 Topicstarter

RoosOpJeHoed schreef op 11-01-2025 om 13:23:

[..]

Als je Michael volgt moet je wel een sterke ruggengraat hebben, hij is best grof, maar hij zegt wél waar het op staat. ik moet altijd een beetje grinniken om zijn posts.

Mijn PT is niet veel minder hoor. 

Zie niet waar je dan een sterke ruggengraat voor moet hebben. Maar ik ben zelf dan wel ook van het masculine directe communiceren.

Ysenda schreef op 11-01-2025 om 13:40:

[..]

Mijn PT is niet veel minder hoor.

Zie niet waar je dan een sterke ruggengraat voor moet hebben. Maar ik ben zelf dan wel ook van het masculine directe communiceren.

Dat jij dat niet ziet betekent niet dat dat voor iedereen geldt. Voor sommige mensen kan hij best confronterend zijn (uitspraken als "Els met je trillende onderkin"). Je vat het volgens mij op alsof ik iets negatiefs zeg over hem, maar dan begrijp je mijn post verkeerd.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.