Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2025

Ik wissel eigenlijk nauwelijks af. 
Elke ochtend griekse yoghurt met granola (zaterdag uitgezonderd).
Elke middag 3 boterhammen, met vaak hetzelfde beleg.
Alleen avondeten wisselt. 

Ik hou van structuur 

Ik heb vandaag een goede dag gehad. Keurig gegeten. Wel 2 wijntjes op en wat weinig bewogen maar we waren ook ergens op bezoek en daar meegegeten. Keurig koolhydraatarm gegeten. Er werden net op een gegeven moment zoutjes en chips op tafel gezet. Ik heb mooi niets gepakt. Trots op mezelf want die dingen vind ik echt heel lekker en verslavend. Nu lekker thuis en slapen. Wel wat lichte honger nu, maar vind ik niet erg.

Ik werd vanochtend wakker met ijsbloemen op mijn ramen, wauw!
Ik ben naar de boot geweest om te kijken of die zich goed gehouden heeft in de winter stormen en vorst. Dat nam wel een paar uur in beslag.
En vanavond kwam spontaan mijn buurman mee eten. Lekker en gezond gekookt.

Beweging doe ik blijkbaar niet meer aan.
Was donderdag prima, maar vrijdag/zaterdag niet gelukt. Gister baalde ik. 
Vandaag zie ik het als een relaxte rustdag en ga morgen weer aan de slag. 
Dagen vliegen gewoon voorbij. 

Heel fijn dat hierzo veel geschreven wordt. Heel motiverend. 
Ik ben blij....daarstraks dus een nieuwjaarsborrel gehad, net mijn bedje ingekropen zonder alcohol in mijn lijf. Normaal drink ik dan wel graag een drankje (of 2, of 3....😇), maar nu had ik er van tevoren niet echt zin in (want veel calorieën)én ik heb nu even medicatie waarbij alcohol niet zo'n goed idee is. Dit maakte het ook wel makkelijker om echt geen drankje te pakken. Normaal wil ik ter plekke nog wel eens overstag gaan. Dit betekent dus dat ik morgen waarschijnlijk ook fitter opsta. Wel een paar snackjes gegeten. Maar ik heb geen spijt, het was lekker. Morgen weer opletten.

Ben ik een dag aan het reizen, is er al weer veel geschreven! Mooi om te zien hoe iedereen zijn best doet. Heel motiverend.
Gisteren gearriveerd in ons huurappartement in ons ski-gebied. Al met al 10 uur in de auto gezeten en de avond ervoor ook vier. Dus geen beweging. Vandaag gaan de mannen ski-spullen halen en de jongste gaat een les nemen. Ik ga/kan niet skiën, maar wel een wandelingetje maken. Er ligt veel sneeuw.

Ik kan het niet bijhouden hier.  Heb net ongeveer een half uur liggen bijlezen, denk ik. 
Hier zijn de stappen weer goed aan het stijgen gelukkig, maar niet / minder snoepen blijft lastig bij momenten.  Gisteren cake gebakken met kind en daar kan ik dan ook niet zo goed vanaf blijven.  Verder heb ik inmiddels niet veel meer in huis dat ik graag eet qua snaai, het meeste is voor man en kinderen, dus hopelijk gaat dat helpen.  We gaan het weer proberen, nieuwe ronde, nieuwe kansen.  

Ik heb gisteren mijn 10.000 stappen niet gehaald en vrijdag ook al niet. Komt echt door het weer. Ik kon die dagen een extra wandeling niet opbrengen. Ook qua eten me niet helemaal aan mijn plan gehouden, zoals zovaak in het weekend. Dry january lukt tot nu toe dan wel weer goed. 

Picunia schreef op 12-01-2025 om 07:07:

Ben ik een dag aan het reizen, is er al weer veel geschreven! Mooi om te zien hoe iedereen zijn best doet. Heel motiverend.
Gisteren gearriveerd in ons huurappartement in ons ski-gebied. Al met al 10 uur in de auto gezeten en de avond ervoor ook vier. Dus geen beweging. Vandaag gaan de mannen ski-spullen halen en de jongste gaat een les nemen. Ik ga/kan niet skiën, maar wel een wandelingetje maken. Er ligt veel sneeuw.

Veel plezier ☺️.

Vanmorgen gewogen en ik ben nog aan het processen wat ik daarvan vind. Het was meer dan ik had verwacht, maar ik had me voorgenomen om het als feit te beschouwen.

💪8.15 opgestaan, en ik merkte dat het heeft gebaat dat ik gisteren écht niks gedaan heb (had ook maar 1700 stappen). Ik stond op met niet al te veel stijfheid en echt moe was ik ook niet, al sliep ik pas rond 2.00uur. Dipje komt straks waarschijnlijk, maar daar ga ik niet aan toe geven. Ik wil vandaag echt de zolder opgeruimd krijgen, want anders blijft dat in mijn hoofd zitten, als het gedaan is geeft het mij rust. Alle kerstspullen (en dat is veel 🫣) staan nog op de eerste verdieping én op de zolder zelf staat nog vanalles wat ik netjes in de kasten moet gaan zetten. Heb ik wel een paar uurtjes voor nodig. 
Meteen aangekleed en naar de supermarkt gereden. Weer wat gezonde voeding in huis gehaald. Nu even aan het ontbijten en dan aan de slag. (En nu ik het hier getypt heb moet ik het ook van mezelf 😅). Ik hoop daarna misschien nog een korte wandeling te maken voor mijn stappenaantal, maar dat zie ik straks wel, of ik daar nog fut voor heb. Fijne zondag iedereen ☺️.

gister staan dansen in de kroeg. Vannacht dus al bijna 10.000 stappen gezet. Gister overdag had ik er al 10.000. 
wel een aantal wijntjes op maar niet geëindigd in de friettent. Wel een paar toastjes met smeersels op maar leek me beter dan een patatje pinda en mayonaise

ik las iets over structuur, ik eet ook veel hetzelfde. Wel zo overzichtelijk. 

Ik ga vandaag zeker nog een half uurtje lopen want dan heb ik 7/7 deze week!

Gisterenavond viel het tegen dat we zo weinig dingen in huis houden om te snaaien maar het resultaat is dat we 1 biertje en één zakje chips hebben gedeeld. Dat zakje was een paar weken geleden gratis gekomen bij de boodschappen. De laatste 2 weken heeft mijn man geen chips gekocht en minder ander snaaigebeuren omdat hij nu ook begint te beseffen dat hij gezonder moet leven. Meerdere vliegen in één klap!

Alhambra, 7/7 is echt goed! Een biertje en een zak chips delen klinkt heel lief, wat leuk. Een extra voordeel van dit proces.

Succes met opruimen Kizomba, klinkt als een hele klus. Fijn dat je je beter voelt vandaag!

En lekker bezig, stokstaart. Dansen is best intensief.

Ik heb gisteren twee stroopwafels gegeten, voerde ze in en schrok wel: 165 kcal per stuk. Oeps. Dat vond ik ze e eigenlijk helemaal niet waard, dus vandaag blijf ik er af. Vanochtend al lekker een uur gelopen en ik ga zo nog even boodschappen doen. Daarna hardlopen, daarmee wacht ik liever tot de zon de wereld een beetje opgewarmd heeft. Nu even lekker koffie in de luie stoel met een (lekkere warme) slapende kat op schoot. Goed voor het mentale welzijn 

ik voel me vandaag niet fit. Hoesten, hoge rusthartslag, ook tijdens rustig lopen en stressniveau (Garmin). Dat is meestal geen goed tegen (griep op komst). En ik maak me dan altijd een beetje zorgen. Qua energie voel ik me wel goed. Alleen dat stomme zorgen maken.. 

Over twee weken toch maar een afspraak gemaakt bij de huisarts om het een en ander te checken. 
Boodschappen doen was 5000 stappen. Het huishouden moet nog, dus dat zullen er toch wel 10.000 worden, maar dan wel heel erg rustig aan. Yoga ga ik ook over slaan. 
Bah, ik haat dat onrustige gevoel. 

Ysenda

Ysenda

12-01-2025 om 11:49 Topicstarter

en dat was nr5 in de sportschool deze week.
Doel is 4.
Morgen moet ik weer vroeg.
Hardlopen op de band ging beter dan gedacht.
Ik had nu met wandelen 4 km in 35 min, dus die Zandvoort run die haal ik wel.

Straks collega's wakker houden die net uit de US zijn aangekomen. We gaan een rondje door de stad lopen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.