Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


 Vandaag heb ik vooral functioneel bewogen. 2x heen en terug naar school lopen. 2x een klein stukje gefietst voor de naailes en voor wat boodschappen. En een 7-minuten HIT. Mijn man is vandaag in buitenland voor het werk en ik ben dus alleen met de kinderen. Vanavond dus niet kracht bootcamp want ik vind het niet fijn als ze ‘s avonds alleen thuis zijn. Nu ga ik morgenavond bootcamp doen maar die bootcamp is niet speciaal gericht op kracht maar meer generiek van aard dus ik verwacht meer conditioneel dan ik gewend ben.  Ben benieuwd.   
Vandaag zo’n 14.000 stappen gezet, 720 kcal actief verbruikt. 
Qua eten en drinken is het prima gegaan. Ik betrapte me vanmiddag erop dat ik ontzettende snaaitrek had en ik heb het kunnen bedwingen door een ei te gaan koken en die te eten. 
edit: ik heb vandaag wat pijn aan mijn linkerzijde bij de heup. Eerst echt op de heup nu verplaatst het wat naar achteren. 

Hier ondanks moe en druk tot nu toe ook wel een prima dag. Goed in mijn calorietekort gegeten en net nog gewandeld en vanmiddag in de pauze ook een snel rondje en nu dus ook 14.000 stappen gezet.
Morgen gebroken dienst en tussendoor komt er even hier in huis iemand wat opmeten dus kan waarschijnlijk niet wandelen dus moet op het werk maar wat extra stappen zetten. En ik fiets natuurlijk 4x 10 minuten.
Kan ivm werk pas vrijdag weer naar de sportschool.

ik kwam thuis en toen deed Ziggo het niet hier. Daardoor niet voor tv gaan zitten, maar wat andere dingen gedaan, wat vroeger gegeten en, ondertussen werkte het al, maar ben ik een blok gaan lopen. Gisteren ook al gedaan. Dat moet eigenlijk elke avond even. Hoeft geen km's te zijn, maar ook proberen op te bouwen. 

Alle beetjes helpen friezinnetje.

Friezinnetje schreef op 22-04-2024 om 20:03:

ik kwam thuis en toen deed Ziggo het niet hier. Daardoor niet voor tv gaan zitten, maar wat andere dingen gedaan, wat vroeger gegeten en, ondertussen werkte het al, maar ben ik een blok gaan lopen. Gisteren ook al gedaan. Dat moet eigenlijk elke avond even. Hoeft geen km's te zijn, maar ook proberen op te bouwen.

Dat soort stukjes doen hartstikke veel. Ik woon centraal in mijn woonplaats en veel dingen waar ik gebruik van maak zijn op zo’n 1,5 km afstand. Die kleine stukjes steeds lopen of fietsen tikt behoorlijk aan. 

Hier ook 14.000 stappen vandaag en ik heb niet gesnaaid. Net alleen wel een lepeltje honing in mijn thee gedaan, omdat ik zo'n enorme kriebelhoest had. 

En ik heb vanavond goed gegeten en nu nog steeds geen trek. Dat is iets wat ik voorheen heel vaak wel had. Dus vanavond iig niet aan het snaaien. Verder overdag ook goed gegeten. 

Friezinnetje, in een ander topic las ik waar je lichamelijk allemaal tegen aan loopt. Ik vind dat je goed bezig bent, petje af!

Frank-n-furter schreef op 23-04-2024 om 10:07:

Friezinnetje, in een ander topic las ik waar je lichamelijk allemaal tegen aan loopt. Ik vind dat je goed bezig bent, petje af!

dank je

Vandaag een goed uur flink krachttraining gedaan voor de benen en de billen. Zodadelijk koken, volkoren pitabroodjes met zelfgemaakte vegan "gyros".

Met wat voor ingrediënten maak je zelf vegan gyros @frank-n-furter?

Hoe gaat het met je @alhambra?


Hebben jullie fijne dagen @dorestad en @roosopjehoed?

alhambra

alhambra

23-04-2024 om 21:20 Topicstarter

Vandaag het einde van een stressvolle periode. Zoals vaker heb ik dan moeite om maat te houden: 750kcal aan snaai.

De dagen ervoor is het wel.goed gegaan. Rond de 250kcal aan snaai. Door het invoeren heb ik andere keuzes gemaakt.

Dus per saldo gaat het goed. Ik duik zo mijn bed in.  

Hier weet ik even niet zo goed of ik er om kan/moet lachen of niet, maar man vond dat ie ook wel een paar kilo af mocht vallen en hij ging dus ook niet meer snoepen s avonds. Maar blijkbaar is hij al tevreden over zijn gewicht en gisteren zat hij alweer vrolijk aan de chips en net vroeg hij of er nog m&m's in huis zijn. Echt mega oneerlijk dat hij zo makkelijk weer op gewicht zit.

Ninoea,  we hebben het heerlijk.  Za 7 km gelopen.  Lekker uit eten geweest.  Zondag naar de markt in Aubel geweest plus 2 vlaaien meegenomen van een bakker daar. Natuurhistorisch museum bezocht (was zeker 10 jaar geleden)en wat parlevinken door Maastricht.  In de avond uit eten ivm de jarige. 
Maandag eerst nog 7 km gelopen bij Camerig,  de Heimansgroeve.  Bekend terrein.  Daarna de kinderen op de trein naar het noorden gezet en vervolgens 10 km gelopen bij de Enci groeve. Lekker bij ons huis gegeten.  Vandaag vanuit het huis naar Epen gelopen,  naar de Vijlenerbossen,  via Cottessen en Kuttingen enz weer terug naar het huis. We hebben 5 uur gelopen. Regelmatig Tot aan de bovenkant van mijn hoge wandelschoenen door de spratsj.  Spekglad af en toe.  Deze omgeving is vertrouwd voor ons. Het is hier prachtig.  Het ruikt heerlijk naar bloesem.  De kleuren.  Het landschap.  Gewoon lekker lezen.  En elke avond vlaai. 

alhambra

alhambra

23-04-2024 om 21:47 Topicstarter

@HappyApple, met chips en m&m's zal het er vrij snel weer aanzitten vrees ik.

@Dorestad, het klinkt als een fijne vakantie!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.