Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra schreef op 23-04-2024 om 21:47:

@HappyApple, met chips en m&m's zal het er vrij snel weer aanzitten vrees ik.

@Dorestad, het klinkt als een fijne vakantie!

Haha ja hij doet maar hoor. Ik ga gewoon rustig verder. Maar toch ben ik ergens wel een beetje jaloers. 

alhambra schreef op 23-04-2024 om 21:47:

@HappyApple, met chips en m&m's zal het er vrij snel weer aanzitten vrees ik.

@Dorestad, het klinkt als een fijne vakantie!

Het is zo lekker ontspannen en fijn om samen te zijn

@alhambra fijn dat de stressvolle periode is afgerond. Kun je de stress ook goed uit je lijf/gevoel wegkrijgen? 
@dorestad ds ontspanning en blijdschap spatten van je bericht af. Wat een heerlijke vakantie! 

Ik ben de dag gisteren goed begonnen met een wandelingetje met onze oudste zoon. Dat is altijd zo gezellig bijkletsen.

Daarna naar mijn vader gefietst voor de nodige mantelzorg. Dat is twee keer 1 km fietsen. Vervolgens thuis geluncht en samen met mijn zoon boodschappen gedaan. Ook weer 2 x ongeveer 1 km gefietst. De jongsten uit sdhool gehaald met de auto dit keer en doorgereden naar de kinderboerderij. Ze hebben daar heerlijk met zijn drieën zitten spelen terwijl ik in het zonnetje zat. Ik het gedroogde mangoreepjes bij me als snack. Na het avondeten - mosterd preisoep met room en spekjes (ik kocht dit keer de 7% vette room ipv volle) met volkoren stokbrood met humus, brie of kruidenboter naar keuze) - heb bootcamp gedaan. Gisteren kwam de kracht bootcamp niet uit vandaag was dus een gewone bootcamp met meer nadruk op cardio. Het was een goede training en mijn beenspieren die branden op een bepaald moment als hell. Het groepje was wat kletserig en nogal ons kent ons. Wel goed getraind. Nu even rust nemen en even geen krachttraining en cardio:  Ik ben geneigd om dagelijks die 7 minuten kracht te pakken maar dat doe ik maar even niet. Vrijdagochtend weer krachtbootcamp en tot die tijd even alleen gewoon wandelen en fietsen. Ik heb het gevoel dat ik iets teveel begin te vragen en wil geen blessures ontwikkelen of dat het trainer minder goed gaat. Dat laatste voelde ik gisteren al. Dat ik wat te moe begon qua spierkracht. 

Happyapple schreef op 23-04-2024 om 21:59:

[..]

Haha ja hij doet maar hoor. Ik ga gewoon rustig verder. Maar toch ben ik ergens wel een beetje jaloers.

Herkenbaar 

Ik heb beetje drukke werkdagen. Haal wel mijn stappen maar gisteravond na mijn werk toch wel weer 2 crackers gegeten want had behoorlijk trek en moe en dan kan ik me op de een of andere manier niet inhouden..
Vandaag ook drukke dag op werk en vanavond een receptie.

na de heerlijke week vorige week gaat het nu niet lekker.
Maandag de training geskipt want na een doorwaakte nacht (ruzie met mijn dekbed) was ik uitgeput. En nu ontwikkeld zich een bronchitis, ademhalen is alsof er een rasp door mijn luchtpijp gehaald wordt. En ik heb een rare bobbel op mijn knie, alsof er een ader geknapt is. Doet geen pijn dus die kijk ik nog even aan voor ik naar de huisarts ga, geen verklaring voor dat ik 'm gestoten heb ofzo. Dat heb ik bij al mijn andere blauwe plekken wel. Bed, winkelwagentjes, tafel etc. Maar deze dus niet.

Verder heb ik wel borrels en externe lunches. Dus ik voel me even meh!

alhambra

alhambra

24-04-2024 om 08:52 Topicstarter

Dolfje schreef op 24-04-2024 om 07:04:

Ik heb beetje drukke werkdagen. Haal wel mijn stappen maar gisteravond na mijn werk toch wel weer 2 crackers gegeten want had behoorlijk trek en moe en dan kan ik me op de een of andere manier niet inhouden..
Vandaag ook drukke dag op werk en vanavond een receptie.

Herkenbaar. Moe en trek = minder zelfdiscipline

Ysenda, balen dat het minder gaat. Houd je lijf goed in te gaten en je zult weer in het ritme komen.

Goed bezig Ninoea en verstandig dat je oppast voor overbelasting.

Ninoea schreef op 24-04-2024 om 06:38:

Ik ben de dag gisteren goed begonnen met een wandelingetje met onze oudste zoon. Dat is altijd zo gezellig bijkletsen.

Daarna naar mijn vader gefietst voor de nodige mantelzorg. Dat is twee keer 1 km fietsen. Vervolgens thuis geluncht en samen met mijn zoon boodschappen gedaan. Ook weer 2 x ongeveer 1 km gefietst. De jongsten uit sdhool gehaald met de auto dit keer en doorgereden naar de kinderboerderij. Ze hebben daar heerlijk met zijn drieën zitten spelen terwijl ik in het zonnetje zat. Ik het gedroogde mangoreepjes bij me als snack. Na het avondeten - mosterd preisoep met room en spekjes (ik kocht dit keer de 7% vette room ipv volle) met volkoren stokbrood met humus, brie of kruidenboter naar keuze) - heb bootcamp gedaan. Gisteren kwam de kracht bootcamp niet uit vandaag was dus een gewone bootcamp met meer nadruk op cardio. Het was een goede training en mijn beenspieren die branden op een bepaald moment als hell. Het groepje was wat kletserig en nogal ons kent ons. Wel goed getraind. Nu even rust nemen en even geen krachttraining en cardio: Ik ben geneigd om dagelijks die 7 minuten kracht te pakken maar dat doe ik maar even niet. Vrijdagochtend weer krachtbootcamp en tot die tijd even alleen gewoon wandelen en fietsen. Ik heb het gevoel dat ik iets teveel begin te vragen en wil geen blessures ontwikkelen of dat het trainer minder goed gaat. Dat laatste voelde ik gisteren al. Dat ik wat te moe begon qua spierkracht.

Wat een goede keuzes heb je gemaakt. Volkoren stokbrood, minder vette room, mangoreepjes als snack, wat goed! En al het sporten erbij. Lekker bezig! Maar vooral ook goed dat je ook rust neemt tussendoor, dat is minstens zo belangrijk.

Hier zit ik ook goed in het ritme. Afgelopen weekend mij iets te veel laten gaan. Ik begon nog netjes met een maaltijdsalade als voorafje aan de pizza, zodat ik niet teveel pizzapunten zou eten. Dat lukte. Maar 's avonds toen de zak chips open ging, heb ik de hele zak leeggegeten. Dat was niet helemaal de bedoeling
Gelukkig na het weekend weer alles goed opgepakt en maandag en vandaag wezen sporten. Ik heb 40 min cardio gedaan en 45 min krachttraining, goed voor 630kcal. Ik weet nu alleen niet zo goed wat ik vandaag met mijn voeding ga doen nu ik zoveel verbruikt heb (normaal 1500kcal wat ik regelmatig niet eens haal). Over twee weken maar even bespreken met de diëtist.

Ninoea schreef op 23-04-2024 om 21:08:

Met wat voor ingrediënten maak je zelf vegan gyros @frank-n-furter?

Hoe gaat het met je @alhambra?

Hebben jullie fijne dagen @dorestad en @roosopjehoed?

Soms ben ik lui en haal ik kant en klare vegan stukjes. Maar nu heb ik een recept gebruikt. Meestal gebruik ik m'n eigen recept maar inspiratieloos dus koos ik voor deze

https://www.degroenemeisjes.nl/vegan-fastfood-gyros-met-tzatziki/

De kruiden heb ik aangepast. Ene keer gebruik ik gerookte paprika of wat komijn.

Dorestad, dat klinkt als een paar heerlijke dagen weg! Fijn dat je genoten hebt

Ninoea, irritant zo'n kletsgroepje, dat maakt je sportervaring altijd wat minder vind ik. Wel goed dat je even pas op de plaats maakt om je lichaam rust te geven.

Ysenda, wat vervelend, hopelijk voel je je snel wat beter. Lichamelijke ellende is niet fijn als je precies een week hebt met veel etentjes.

Wij hebben een paar fijne dagen gehad in Deventer. Zitten zulke heerlijke restaurantjes. 0,8 kilo erbij, valt me mee. De komende dagen weer rustig aan om de balans terug te vinden.

Herkenbaar, dat moe zijn niet leidt tot de beste keuze's. Ik probeer als het kan om de keuze vantevoren te maken, dat er bijvoorbeeld al een gekookt ei klaarligt ofzo, maar dat gaat niet altijd.   

Ik ben momenteel wel tevreden. Ik heb vandaag verschillende dingen vooruitgekookt voor de diepvries, o.a. lasagne. Zodat ik op werkdagen iets kan pakken wat ik lekker vind, wat redelijk gezond is en wat niet te veel calorieën heeft. Verder heb ik yogales gehad, heb ik thuis wat oefeningen gedaan de afgelopen dagen (oke, dat heeft wss 7.5 cal verbrandt, maar het is meer dan niks), en ik heb mijn rust gepakt en goed geslapen. Dus nu voel ik me weliswaar moe maar dan prettig moe in plaats van uitgeput. 

Vermoeidheid zorgt inderdaad dat je makkelijk minder goede keuzes maakt. Al vind ik crackers dan nog heel keurig @dolfje. 
@amandelbloesem prettig moe in plaats van uitgeput klinkt als goed voor jezelf zorgen en zie ik wel echt als gezond leven wat ook een thema is van dit topic. Fijn!! 
Het is echt doet dat ik gisteren en vandaag even rustig aan doe qua sport. Ik fietste net even naar de winkel en voelde mijn spieren in de benen meteen weer verzuren. Ik heb tamelijk rustig gefietst. Ik heb niet echt spierpijn maar het is wel duidelijk dat ze echt zwaar belast zijn deze dinsdagavond. 

alhambra

alhambra

25-04-2024 om 18:40 Topicstarter

Ik heb een goede dag gehad vandaag.  Weinig trek, zelfs nu om 18:30 en we moeten nog eten. Dus vanavond zal het vast ook goed gaan. Dit weekend eindelijk een beetje rust dus ik kan zondag naar de sportschool. 

Ik ben gisteren de fout in gegaan op een receptie met een stuk gebak ( wat wel echt heel goed was en geen multivlaai oid) en wat hapjes en 2 biertjes. En hup weer last van darmen al heb ik dat de hele week al af en aan. Heb sowieso overal pijn. Morgen is een emotionele dag vanwege een verjaardag van iemand die er niet meer is. En ik heb gewoon ff de balen van alles, het weer, irritante collega etc. 
Wil eigenlijk wel een winterslaap houden maar ja ik ben geen beer en het is april 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.