Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!


Gaat goed hier zie ik! Hier en daar kilo's kwijt of gezonde keuzes gemaakt (of minder, maar daar wel van bewust, is ook belangrijk).

Mijn weegschaal en ik konden het ook erg goed met elkaar vinden vanmorgen. Ben sinds 16 januari aan het tracken en vandaag precies 6 kilo kwijt. Ook weer yoga gedaan en gesport. Dat was er de afgelopen dagen niet van gekomen door te veel stress en dus slecht slapen.

We gaan morgen een paar daagjes weg. Dat vind ik wel lastig, want buiten de deur eten lukt niet voor 1500kcal per dag. Tenminste niet als ik ook wat wil genieten van het uitje (ik ben een sucker voor ontbijtbuffetten en cappuccino bij goede koffietentjes ). Maar beetje opletten (m.a.w. niet te hysterisch doen) en dan komt het vast goed. 

RoosOpJeHoed schreef op 20-04-2024 om 13:25:

Gaat goed hier zie ik! Hier en daar kilo's kwijt of gezonde keuzes gemaakt (of minder, maar daar wel van bewust, is ook belangrijk).

Mijn weegschaal en ik konden het ook erg goed met elkaar vinden vanmorgen. Ben sinds 16 januari aan het tracken en vandaag precies 6 kilo kwijt. Ook weer yoga gedaan en gesport. Dat was er de afgelopen dagen niet van gekomen door te veel stress en dus slecht slapen.

We gaan morgen een paar daagjes weg. Dat vind ik wel lastig, want buiten de deur eten lukt niet voor 1500kcal per dag. Tenminste niet als ik ook wat wil genieten van het uitje (ik ben een sucker voor ontbijtbuffetten en cappuccino bij goede koffietentjes ). Maar beetje opletten (m.a.w. niet te hysterisch doen) en dan komt het vast goed.

Heel erg netjes,  6 kg in 3 maanden. Ik hoop dat je geniet van je dagen weg.  Ik ben sinds vandaag ook een week weg. Vanmorgen voor vertrek nog krachttraining gedaan.  Ik heb TRX trainer meegenomen.  Ik kijk uit op Vijlenerbos aan de ene kant en Bovenste Bos aan de andere kant.  We zullen veel wandelen verwacht ik.  We eten niet voor 16 uur.  Ook geen behoefte aan.  Maar vanavond gaan we uit eten en morgen ook. Verder zullen we morgen absoluut 2 vlaaien uit België halen, we hebbendan een jarige in ons midden. Maandag gaan de kinderen weer naar huis.  Wij blijven nog. Ik verwacht dat ik 2 kg ga groeien,  die heb ik er de afgelopen weken al afgewerkt.  Omgekeerde volgorde 

Dorestad, ik wens jou ook hele fijne dagen weg! Knap dat je vantevoren al rekening hebt gehouden met de calorieën inname. Vlaai zou ik ook niet laten staan

alhambra

alhambra

21-04-2024 om 09:40 Topicstarter

Gefeliciteerd RoosOpJeHoed!

Dorestad, fijne tijd!

alhambra

alhambra

21-04-2024 om 09:54 Topicstarter

Het bijhouden van de eetmeter is verslapt
 Het is wel leerzaam geweest.
Mijn maaltijden zijn oké. Ik moet 100% meer fruit eten en het gaat mis bij de tussendoortjes.

Heb nu besloten om de eetmeter alleen nog te gebruiken voor de tussendoortjes. Gisteren dus 500kcal onzin gegeten. 

Ysenda, ik heb een out-of-the-box manier gevonden om thuis meer te bewegen. Er wordt hier veel gedanst op de Koningsspelenliedjes. Ik heb gisteren meegedaan met veel pelzier en de volgende keer doe ik weer mee.

Ik ben nu sinds een maand weer in de sportschool!

alhambra schreef op 21-04-2024 om 09:54:


Heb nu besloten om de eetmeter alleen nog te gebruiken voor de tussendoortjes. Gisteren dus 500kcal onzin gegeten.

Dit klinkt ook wel als een goed idee voor mij. Ik weet echt wel waar het fout gaat met het eten. En dat is dus niet bij het ontbijt/lunch/avondeten.

Ik hoop vandaag nog een klein rondje te lopen. Kind is vannacht ziek geworden. Sneu voor hem en een slechte nacht voor allemaal. Straks maar even kijken als man wakker is.

alhambra

alhambra

21-04-2024 om 11:12 Topicstarter

Bailey, sterkte met het slaapgebrek. Ik wens je naast je wandelingetje ook een dutje.

Out-of-the-box is leuk! Zo heb ik twee dagen achter elkaar hardgelopen in de keuken gewoon op zijn plek met de muziek hard aan op een liedje met snelle beat. Ik zit vandaag de hele tijd bij een binnenspeeltuin, saaaaaaai!  

alhambra schreef op 21-04-2024 om 09:54:

Het bijhouden van de eetmeter is verslapt
Het is wel leerzaam geweest.
Mijn maaltijden zijn oké. Ik moet 100% meer fruit eten en het gaat mis bij de tussendoortjes.

Heb nu besloten om de eetmeter alleen nog te gebruiken voor de tussendoortjes. Gisteren dus 500kcal onzin gegeten.

Ysenda, ik heb een out-of-the-box manier gevonden om thuis meer te bewegen. Er wordt hier veel gedanst op de Koningsspelenliedjes. Ik heb gisteren meegedaan met veel pelzier en de volgende keer doe ik weer mee.

Ik ben nu sinds een maand weer in de sportschool!

Dat vind ik een goed plan! Heel veel wat ik eet is gezond, maar dat telkens invoeren krijg ik een punthoofd van. En als ik nu tegen mezelf zeg, ja, ik mag nog een boterham meer, of die extra cracker, of nòg een handje noten, maar: dan moet ik het wel invoeren! Eens kijken of ik er dan nog zin in heb.

Ninoea schreef op 21-04-2024 om 13:25:

Out-of-the-box is leuk! Zo heb ik twee dagen achter elkaar hardgelopen in de keuken gewoon op zijn plek met de muziek hard aan op een liedje met snelle beat. Ik zit vandaag de hele tijd bij een binnenspeeltuin, saaaaaaai!

Ik vond, toen ik nog kleine kinderen had,het altijd zo stom dat zij lekker mochten spelen en ik daar maar een beetje bij stond/zat. Dus we gingen altijd  fietsen naar een speeltuin een flink stuk verderop, dan kreeg ik tenminste ook mijn lichaamsbeweging. En de speeltuin waar volwassenen ook van de speeltoestellen gebruik konden maken waten bij mij favoriet.

alhambra

alhambra

21-04-2024 om 14:47 Topicstarter

Ja, ik vond het ook een helder moment van mezelf. Zojuist chocolade met noten genomen bij de thee. 1 blok is 170 kcal. Het was erg lekker maar door deze info is 1 nu genoeg

Ik heb de 1 lekkere cracker teveel ingevoerd, 115 kCal, ze zijn lekker maar niet zó lekker dat ik het ervoor over heb. Waarschijnlijk had ik die hele cracker niet gegeten als ik het eerst had ingevoerd.

alhambra schreef op 21-04-2024 om 11:12:

Bailey, sterkte met het slaapgebrek. Ik wens je naast je wandelingetje ook een dutje.

Bedankt! Beiden zijn gelukt, ookal was het een kleine wandeling. 

Peuter heeft buikgriep dus dat zorgt ook wel voor genoeg beweging in huis.

We hebben een mooi bosrijk stadspark met natuurspeeltuin waar we op de fiets naartoe kunnen en ook een zandafgraving in de buurt waar gezwommen en bewandelend en gespeeld kan worden. Die doen we regelmatig aan. Maar dit keer dus een kinderboerderij met binnenspeeltuin. Had ik al gezegd dat het saaaaaai was. Ehm ja … 🙈

Eenmaal thuis een korte workout gedaan met de app Seven. Ik doe een Challenge van 30 dagen om sterker te worden met die app. Ik had vanochtend al drie kwartier gewandeld met een vriendin met haar hond, maar dat was zo langzaam dat dit qua kcal niet echt zoden aan de dijk zet (maar qua gezelligheid des te meer!!). Vanavond dus ook alleen nog even een rondje gelopen en mijn snelste tempo gewandeld 9:20 min per km. Hieraan is te merken dat de bootcamp en touwtje springen en hardlopen helpen. Mijn tempo gaat langzaam omhoog en voorheen lukte dat dus echt niet. 

Dat bijhouden van de extraatjes is inderdaad slim. 
Fijn dat je kon bijslapen en even een wandelingetje. Peuters en buikgriep zijn zo sneu. Ben enorm blij uit die fase te zijn. Ik heb er overigens wel enorm ook van genoten. Nee niet van de buikgriep en poep, maar van de ukkies. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.