Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
Ysenda
14-04-2024 om 19:14
Nou ik ben best blij met mezelf.
Gisteren uit eten en heb nog niet de helft van mijn portie frietjes genomen. En verder had ik een steaktartaar en carpaccio. Daar zaten ook geen tierlantijnen van saus op. Wel een toetje genomen, een cinamon bun met een klein bolletje ijs. Geen calorieën uit drank. Toen ik alles in de eetmeter had gezet en vergeleek met het verbruik van de dag was de delta meer dan 1000kcal, dus moest ik nog wat eten.
Vanmorgen heb ik eerst 22 km gewandeld voor ik naar de verjaardag ging.
Daar 2 stokjes sate, 2 stukjes rendang, 2 el rijst, 2 el tempeh gegeten en afgesloten met een stukje vlaai.
Kortom straks als ik weer thuis ben mag ik nog wat eten maar eigenlijk zit ik gewoon vol, dus ik doe het maar niet. De delta zit nu rond de 1200kcal, bijna een dag aan kcal.
Met nog zo'n 300 stappen te gaan denk ik dat ik vandaag de 32.000 stappen wel haal.
Ik wil morgenochtend voor het werk naar de sportschool.
Happyapple
14-04-2024 om 19:31
Ik ben ook tevreden vandaag. Vanmiddag een flinke wandeling gemaakt met man, terwijl de kinderen bij een vriendinnetje waren en ik heb 22.000 stappen op de teller staan.
Dorestad
14-04-2024 om 19:47
ik heb een refeeddag. 800 kcal meer eten dan andere dagen. En vooral veel koolhydraten. Het werden zelfgemaakte havermout/bananenpannenkoeken. Zoon en ik stonden samen te bakken, 5 pannen tegelijkertijd.
Eega en ik hebben 11 km gewandeld. En daarna heb ik mijn krachttraining voor vandaag gedaan.
BritgetJones007
14-04-2024 om 20:15
Dorestad schreef op 14-04-2024 om 19:47:
ik heb een refeeddag. 800 kcal meer eten dan andere dagen. En vooral veel koolhydraten. Het werden zelfgemaakte havermout/bananenpannenkoeken. Zoon en ik stonden samen te bakken, 5 pannen tegelijkertijd.
Eega en ik hebben 11 km gewandeld. En daarna heb ik mijn krachttraining voor vandaag gedaan.
Wat is een refeeddag en waarom?
Dorestad
14-04-2024 om 20:49
BritgetJones007 schreef op 14-04-2024 om 20:15:
[..]
Wat is een refeeddag en waarom?
De meningen over nut en resultaat verschillen maar mijn personal trainer heeft dit voorgeschreven. In mijn geval een dag waarin ik veel meer eet en in een omgekeerde macro verhouding. Dus veel koolhydraten, lagere eiwitten, meer vetten. Wanneer ik in een laag vetpercentage zit (gisteravond 7 puntsmeting gehad, 21%. )elke week, anders elke 14 dagen. Je lichaam gaat niet op slot of spaarstand. Je boost je metabolisme en activeert verbranding. Ik heb het 1x eerder gedaan, het werkte toen. Nu weer. We gaan zien wat de weegschaal gaat vertellen.
Dolfje
15-04-2024 om 10:34
Nou na weekend weer zwaarder maar net klaar met Egym en vanmiddag werken = veel lopen dus hopelijk morgen weer wat lichter.
PhilDunphy
15-04-2024 om 13:03
Wat een warm welkom allemaal, bedankt!
Dit weekend is best aardig verlopen, met het oog op de uitdagingen die er waren..
Zaterdag al het chips en de andere hapjes overdag afgeslagen. 'S avonds wel een stuk of 10 blokjes kaas gegeten. Voor een zaterdag vind ik dat best oke.
Zondag all-you-can-eat. Heb het de hele avond bij groente, zalm en kip gehouden. Wel méér zalm en kip dan eigenlijk goed voor me zou zijn (zeker met de knoflookolie die er overheen gaat), maar dit was het beste wat ik kon qua inhouden. Dus blij dat ik niet voor de bijl ben gegaan met al het rode vlees, sushi, toetjes en frituur enzo.
Vanmorgen weer wezen sporten, dus hopelijk opnieuw een goede week.
Ysenda
15-04-2024 om 13:54
Uiteindelijk zijn het gister ruim 34.000 stappen geworden en ben ik vanmorgen al naar de sportschool geweest. Dus ik blijf nog even in mijn blije ei modus.
alhambra
15-04-2024 om 14:06
Gisteren naar het zwembad geweest en een uur gefietst. Ook aardig goed gegeten dit weekend. Vandaag ga ik de storm niet trotseren.
alhambra
15-04-2024 om 17:12
ik eet onverwacht toch thuis vanavond maar niet genoeg restjes van gisteren. Ik ben dus gaan struinen en ik ga een grote rucola/tomatensalade eten met een beetje Tarly (laatste restje) en saté.
Eerder zou ik ik dut geval een diepvriespizza zijn gaan halen
RoosOpJeHoed
15-04-2024 om 18:00
Goed bezig geweest bij de all-you-can-eat PhilDunphy! Lastige dingen zijn dat als je een gezonde leefstijl probeert aan te houden.
Alhambra, ook al zo'n goede keuze gemaakt! Maar... Tarly, bestaat dat nog? Laatste keer dat ik dat at is 20 jaar geleden denk ik.
Ysenda, fijn dat je in een blije ei modus zit! Zeker in vergelijking met vorige week.
Ik heb niet veel te melden vandaag, ben er alleen even om te supporten 
RoosOpJeHoed
15-04-2024 om 18:03
Dorestad schreef op 14-04-2024 om 20:49:
[..]
De meningen over nut en resultaat verschillen maar mijn personal trainer heeft dit voorgeschreven. In mijn geval een dag waarin ik veel meer eet en in een omgekeerde macro verhouding. Dus veel koolhydraten, lagere eiwitten, meer vetten. Wanneer ik in een laag vetpercentage zit (gisteravond 7 puntsmeting gehad, 21%. )elke week, anders elke 14 dagen. Je lichaam gaat niet op slot of spaarstand. Je boost je metabolisme en activeert verbranding. Ik heb het 1x eerder gedaan, het werkte toen. Nu weer. We gaan zien wat de weegschaal gaat vertellen.
Ik had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt wel als iets dat kan werken. Ik ben benieuwd of je dit keer ook weer iets merkt op de weegschaal (en anders waren de pannenkoeken iig lekker
)
alhambra
15-04-2024 om 20:15
Het is nog een verpakking van de laatste vakantie in Frankrijk maar ik geloof dat Honig het ook in zijn assortiment heeft zitten.
Ysenda
15-04-2024 om 20:44
alhambra schreef op 15-04-2024 om 20:15:
Het is nog een verpakking van de laatste vakantie in Frankrijk maar ik geloof dat Honig het ook in zijn assortiment heeft zitten.
Het is in Nederland van de markt gehaald.
Soms onder andere merknamen nog wel te krijgen bij Oost Europese winkels.
Dorestad
15-04-2024 om 20:54
RoosOpJeHoed schreef op 15-04-2024 om 18:03:
[..]
Ik had hier nog nooit van gehoord, maar klinkt wel als iets dat kan werken. Ik ben benieuwd of je dit keer ook weer iets merkt op de weegschaal (en anders waren de pannenkoeken iig lekker
)
Die pannenkoeken waren onwijs lekker. Ik dacht dat we riant over zouden houden. Dream on. Alles ging op. De weegschaal gaf vanmorgen exact hetzelfde gewicht aan als gisteren.
Vandaag moest ik naar het UMCG. Heb de auto bij het Hoendiep neergezet en ben van daaruit gaan lopen. Anderhalve week geleden is er een poging gedaan de middenste poot van trigeminuszenuw wat minder prominent te laten prikkelen. Mislukt. Anesthesioloog zei dat er verzuimd was stroom op de naald te zetten. Binnenkort herkansing. Vervolgens rugzakken gepast bij Bever. Mijn huidige dagrugzak is bijna gaar. Toen in de regen teruggelopen en bij Knol's koek nog warme kantkoek meegenomen (noten en rozijnen). Ondertussen telefoon van personeelsfunctionaris van fam lid van me waarvoor ik alle zaken regel. Wat een luxe CAO. Wanneer je 64 jaar bent mag je 60% werken tegen salaris van 92.5%. Dat zie je niet vaak. Gauw doen!
Toen dry needling omdat mijn schouderblad vast zat. Na mij was kind aan de beurt. Die was van Zerniketerrein naar Hoendiep gefietst en kwam doorweekt aan. Daarna naar huis met fiets op fietsdrager. Thuis thee met kantkoek.
8 km gelopen. Ik geloof het verder wel voor vandaag. Mo nieuwe ronde nieuwe kansen
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.