Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

RoosOpJeHoed schreef op 13-04-2024 om 16:07:

Welkom terug PhilDunphy en succes!

Hier sluit ik me graag bij aan. 

We hebben vandaag een heerlijke wandeling gemaakt in het gebied van de Drentse Aa.  Bijna 20 kilometer.  Halverwege sloten 2 vrienden aan. Zij zijn begin van coronatijd begonnen met lopen,  elke avond 7 km. Ze gingen daarbij iets anders eten en beiden vielen af. Mijn vriendin, die ik al 45 jaar ken en die ik altijd als mollig had gekend,  is nu slank. Het was een prachtige middag.  Met wandeling iets van 1400 kcal geloof ik verbruikt.  Laatste deel wandeling tot bijna onze enkels in de blubber..

Happyapple schreef op 13-04-2024 om 08:15:

Hoe denken jullie over het volgende: mijn schoonmoeder is binnenkort jarig en man zei dat ze wil dat we dan s avonds frietjes komen eten en dan later op de avond nog taart. Ik eet op zich graag frietjes als avondeten, maar ik zei dus tegen man dat ik dan dus niet ook nog taart ga nemen. Volgens hem is dat echt heel onbeleefd en moet ik dan maar minder frietjes eten. Ik vind dat dus onzin en vind die taart ook eigenlijk niet lekker genoeg om de calorieën voor iemand anders naar binnen te werken. Wat vinden jullie?

Sterker nog: je eigen eten meenemen en een appel ipv taart.

Gunt jou man niet dat je afvalt ofzo? Hij hoort jou te steunen en je schoonmoeder hoort jou ook te steunen.

Heel raar dit. Dus ik zou van te voren appen dat je je eigen eten meeneemt ivm lijnen.

Dat klinkt als een zware wandeling dorestad. Sowieso ben ik onder de indruk van de afstanden die jij loopt. Die haal ik niet. Ik blijf ergens steken bij de 10 a 12 km. 
Ik heb vanochtend een goede start gemaakt met bewegen. Ik heb een ommetje gemaakt in de buurt en 45 gewandeld. Ik ga zo ontbijten. 

Ninoea,  wat een flitsende start heb jij alweer gemaakt.  Volgens mij heb jij nog jonge kinderen,  die van mij zijn volwassen.  Daarnaast werk ik helaas niet.  Ik heb hierdoor ontzettend veel tijd. En als derde: onze meeste vrienden zijn (tegenwoordig) ook wandelaars.  Dat is ook een top combinatie om in beweging te komen.  Geniet van deze stralende dag. Ik heb een refeed dag, dus extra 

Dorestad schreef op 13-04-2024 om 21:30:

[..]

Hier sluit ik me graag bij aan.

Ik ook 

Nou wij hadden een topdag! Ongezond met bier, bitterballen en Mexicaanse fast food maar het was ontzettend leuk. Wel 20.000 stappen gezet maar tegen die calorieën valt niet op te lopen. Vandaag een dagje relaxen, wel wandelen straks en dan morgen weer terug in het gezonde gareel. Ben morgenvroeg vrij en wil wel op tijd opstaan om eerst te gaan sporten en dan vast het eten te maken voor morgenavond want ben pas na 18:00 uur thuis dan.

Da's wel fijn Dorestad, dat je wandelen kunt combineren met sociale activiteiten. En Ninoea, je moet niet onderschatten wat je doet, ik zou willen dat ik 10-12 kilometer zou halen.
Nu is wandelen voor mij sowieso geen optie, maar gelukkig heb ik NL in Beweging, haha! Ik doe dit nu standaard iedere dag, soms twee afleveringen, naast mijn kwartier yoga en ik merk echt veranderingen. Dat programma is al lang niet meer voor bejaarden (althans, dat idee had ik er altijd van). Laatst moest ik zelfs planken 

Vanmorgen twee euforische momenten en één mindere: de weegschaal was flink naar beneden én ik ga langzaam mijn sleutelbeenderen weer zien! De mindere: zwaartekracht... Ik begin echt veel veranderingen te zien aan mijn lijf, en dat is fijn, maar het vel gaat nog meer hangen. Nu weet ik wel dat operaties uiteindelijk onvermijdelijk gaan zijn, maar ik zie er nu al zo tegenop (ik heb ptss van mijn bevalling waar dingen mis gingen en van een latere operatie waarbij de wond niet wilde genezen en een jaar lang ellende gaf).
Maar goed, eerst dat streefgewicht bereiken en behouden, dan zie ik wel verder.

Goed dat je een topdag had Dolfje, dat maakt de extra calorieën wat minder erg

ik ben toch maar weer begonnen met Sonja Bakkeren...ik had het even gestopt, omdat het niet hielp. Maar bij kritisch nadenken, kwam ik er ook achter dat ik misschien niet heel nauw het volgde, niet in de zin van snoepen, maar sommige dingen verwisselde, bijv zoet beleg met hartig beleg enz. Het boekje weer eens doorgenomen en dat is dus niet de bedoeling
..die speling had ik eerst wel, maar nu misschien niet meer.
Dus ik begin weer met "frisse" moed....soort van

Nou RoosOpJeHoed,  NL in beweging vind ik juist zwaar.  Dat gedoe met passen in de maat en stapje naar links en rechts: daar ben ik ronduit aan het klungelen.  En ik snap de mixed feelings.  Ik vind mezelf qua uiterlijk niet opgeknapt met dit lagere gewicht.  Om het maar even duidelijk te zeggen: ik heb er echt een oudere kop door gekregen.  Doordat meer dan de helft van de volwassen mensen hier te zwaar is, is een wat voller gezicht meer de norm geworden.  En dat vind ik zelf ook meestal fraaier ogen.  Ik heb een vriendin en een zus die morbide obees zijn. Beiden zien er uiterst jeugdig uit,  echt mooi!
Bedoel je tzt een buikwandcorrectie? Of meerdere correcties? Ik snap dat je er tegenop ziet, het is nietniks. Aan de andere kant: mijn oud collega die 125 kilo was afgevallen en die iets van 25-30 los vel had, had geen keuze.  Zij kon niet geopereerd worden.  

Nu maar even aan de wandel hier. Vandaag,  refeeddag,  700 kcal extra eten,  voornamelijk koolhydraten 

Qua stappen wordt het vandaag niks maar we hebben ruim een uur gefietst. 
Ben nu lekker verse kippensoep aan het koken, ik ben verkouden of behoorlijk last van hooikoorts 

Dorestad, dat van die oude kop herken ik wel, haha! Toen ik zwaarder was zag ik er in mijn gezicht ook 'gezonder' uit. Qua correctie ga ik sowieso niet ontkomen aan mijn benen. Het losse vel daar geeft nu al problemen in de vorm van ontstekingen en schurende ellende. Buik en borsten is afwachten, alleen als de problemen daar erger worden.
Wat vervelend dat die oud-collega geen correctie kon laten doen... vanwege geld of medische redenen?

BridgetJones007, succes met het oppakken van je Sonja Bakker-dieet. Ik zou er zelf nooit meer voor kiezen een dieet te volgen (heb SB ook een tijdje gevolgd, toen ze zo hip was), het heeft mij nooit iets gebracht helaas. Maar als het voor jou wel werkt en je voelt je er goed bij, dan komt het vast goed. Fijn dat je nu weet waar het 'mis' ging.

Roosopjehoed, dat klinkt wel heel erg ellendig die ontstekingen en geschuur. 

Dames even een vraag. Mijn trainingsbroek begint los te zitten. Daarmee gaat hij ook steeds minder fijn zitten dus ik moet binnenkort weer een nieuwe.
Nu zit ik er aan te denken om toch een legging te kopen. Maar gaan deze snel loszitten als je weer wat bent afgevallen? Ik wil geen afzakker en een hangkruis vind ik ook echt een horror.  En bij welke kleur valt ondergoed/zweet niet zo op? Heb liever geen zwart want ik heb een witte kat. En hoe goed ik ook schoonmaak die haren zijn overal.

Bailey26 schreef op 14-04-2024 om 15:54:

Roosopjehoed, dat klinkt wel heel erg ellendig die ontstekingen en geschuur.

Dames even een vraag. Mijn trainingsbroek begint los te zitten. Daarmee gaat hij ook steeds minder fijn zitten dus ik moet binnenkort weer een nieuwe.
Nu zit ik er aan te denken om toch een legging te kopen. Maar gaan deze snel loszitten als je weer wat bent afgevallen? Ik wil geen afzakker en een hangkruis vind ik ook echt een horror. En bij welke kleur valt ondergoed/zweet niet zo op? Heb liever geen zwart want ik heb een witte kat. En hoe goed ik ook schoonmaak die haren zijn overal.

Dat hangt van het merk af is onze ervaring.

Donker groen met een ton sur ton printje van gymshark zijn erg fijn.

Blijven ook met veel wassen goed in model.

Niet goedkoop helaas.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

14-04-2024 om 18:08

ik had vandaag goed mijn best gedaan bij een verjaardag. Geen gebak genomen, thee en water gedronken en een paar stukjes kaas en worst genomen. Daar nog hartige taart gegeten, maar dat als warme maaltijd genomen. Net nog een wrap gegeten met tonijnsalade en sla en komkommer. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.