Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

21-11-2024 om 16:04 Topicstarter

Ik hoop vanavond nog even te wandelen maar ik kan pas laat want ik leg de meiden op bed.

Morgenochtend ga ik naar de sportschool zodra ik ze op school gebracht heb. Ik ben al weken niet geweest!

zoals gezegd,  vanmiddag nog bijna 8 km erbij. Maar het was ontzettend glad. En wit. Hier een witte wereld 

ik ben vandaag wezen sporten bij PT. We hebben het schema los gelaten en gewoon fijn een circuitje met van alles en nog wat gedaan.

Dat heeft me mentaal in elk geval goed gedaan

Hier vandaag eindelijk weer een lunchwandeling kunnen doen. Verder gewoon een werkdag gehad en het getrakteerde gebak overgeslagen.  8500 stappen. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

21-11-2024 om 21:11

hier veel te slecht weer om eruit te gaan. Thuis maar wat oefeningen gedaan met wat lichte gewichten. Mag nog steeds niet te zwaar tillen. Op het werk wel veel gelopen en gedaan. 

Ik ben vandaag bij een congres geweest waarbij ik vroeg uit de veren moest, en de lunch een uur later was dan ik 'm normaal nuttig en tijdens mijn normale lunchtijd moest ik een presentatie geven. Ik dacht, of ik sta te presenteren met een rammelende maag, of je zult dan zien dat ze snoeperijen bij de koffie hebben waarvoor ik dan overstag ga. Maar kijk, naast de cakejes hadden ze ook een mand met fruit staan. Zo kan het dus ook.

Moe en koud thuis gekomen van werk en dan gaan snaaien en te weinig water gedronken vandaag. Na die avond werken elke donderdag ga ik " de fout" elke keer en dat moet ik doorbreken op de een of andere manier.
Morgen acupunctuur en verder niks gepland. Hooguit wat in het huis doen want moet zaterdag werken.

Poeh, heftig dagje hoor hier in de stad. Spekglad, Dikke bult sneeuw. Vrachtwagens gestrand in de tunnel van de ring. Dochter was met klasgenoten naar een dorp verderop en toen kon ze niet meer terugkomen in dat noodweer. Ze belde of ik haar kon halen en even later andere dochter if ik haar naar haar werk kon brengen. Al met al dik twee uur onderweg geweest en meerdere keren geslipt. Vanavond dochter weer opgehaald en daar waren de doorgaande wegen gelukkig goed begaanbaar. Alleen bochten en opritten zijn wat tricky nog. 

SuzyQFive, fijn dat je je dochters rond kon chauffeuren, maar voor jou wel heftig, uren rijden in die omstandigheden!

Dolfje, goed dat je jouw 'donderdagpatroon herkent'! Nu kun je rustig nadenken over een goede manier voor jou om daarmee om te gaan. Ik ben ook aan het rondkijken voor een goeie acupuncturist, voor steun tegen snaaidrang. Een paar jaar geleden ook gedaan, toen ik een enorm stressvolle periode had, en dat heeft me toen echt geholpen.

Friezinnetje, wat fijn dat je alweer zo actief kunt zijn op je werk!

Bedankt, Dorestad en RoosOpJeHoed, voor jullie ervaringen met de lichtbril. 

Auwereel, fijn dat je dit keer wel een gezonde optie had!

Happyapple, goed bezig!

Ysenda, fijn dat je mentaal wat beter zit. Hoe is het nu met je voet?

Alhambra, goede voornemens! Dapper dat je met deze temperaturen nog zo laat gaat wandelen, in het donker.

Gisteravond een momentje van zelfoverwinning. Ik zat om kwart voor acht met mijn hoofd in een chipszak, te zappen op de bank. Moe, koud, hormonen, lijf dat niet helemaal lekker zit door de ongesteldheid etc. Maar toen bedacht ik me dat dit gewoon echt niet meer is wie ik wil zijn. Marathon betekent doorzetten, ook als er allerlei redenen zijn om het niet te doen. Dus hoofd uit chipszak getrokken, op de fiets gesprongen en om 8 uur stond ik alsnog op de mat in de dojo. En nee, het was geen comfortabele training, maar ik ben toch blij dat ik gegaan ben.

Wat goed MissDalhousie!

Ik weet niet wat ze door het eten gedaan hebben van het congres-diner gisteren, of dat een borrelhapje (pickle) verkeerd is gevallen, maar mijn darmen waren behoorlijk van slag vanmorgen.

alhambra

alhambra

22-11-2024 om 08:47 Topicstarter

Wat een toestanden altijd met het weer rond het vriespunt! 

Hier in de randstad is het iets warmer dus geen gedoe. Het voelde gisterenavond wel koud toen ik de boodschappen aannam dus toen toch niet meer gegaan. 

Ik ben net terug van het naar school brengen en drink nu een thee en dan ga ik écht naar de sportschool. Kleding is al aan.

Respect MissDalhousie! Op het moeilijkste moment nog wel!

Auwereel, hopelijk hoef je vandaag niet meer te presenteren en wat goed dat er fruit was want je moest wel iets eten. De presentatie gaat dan voor.

Auwereel, beterschap, hopelijk trekken je darmen snel weer bij.

Dolfje, idd wat MissD zegt: nu je dat patroon herkent kun je erop anticiperen. Zorg dat je geen 'slechte' snaai in huis hebt, maar iets dat gezonder is. Hoeft niet direct een zak wortels te zijn, want daar wordt niemand echt gelukkig van als je gewoon wilt vreten, maar iets in het midden.

MissDalhousie, wat een overwinning! Dat zijn de momenten die we allemaal nodig hebben

Alhambra, succes in de sportschool. Goed dat je weer gaat! Het je ertoe zetten is altijd veel zwaarder dan er zijn.

Ik werd vanmorgen wakker met een pijnlijke arm. Combinatie van ietsiepietsie overbelasting (ik train nooit heel zwaar) en raar gelegen in bed ofzo. Wel een yoga-oefening gedaan, want die routine wil ik er weer inbrengen. Een staande zonder downward dog e.d. Mijn lijf wordt echt blij van het rekken en strekken in de ochtend. Straks maar even een cardio workout om mijn arm te ontzien.

Voor iedereen een fijne vrijdag en pas op met de gladheid!

Vandaag deed ik start2run en ik merkte dat de rust deze week me enorm goed heeft gedaan. Het ging als vanzelf en ik rende echt iedereen eruit. Heel chill. 
Vanavond gaan manlief en ik uit eten met vrienden van ons. We hebben een oppas. Heerlijk om dit weer vaker te doen. Ik ga de oppas vragen wanneer ze weer ruimte heeft want het doet ons goed om weer meer sociale dingen op te pakken. Lang lukte dat niet door de intensieve zorg voor en problematiek van onze pleegdochter maar er is door de logeeropvang echt ruimte ontstaan. We hadden die ruimte ook echt nodig.  
Volgende week vrijdag is er geen start2run. Volgende week doe ik dus het schema dat ik wil gaan doen als ik straks klaar ben met de looptraining. Namelijk: 
Zondagochtend, woensdagochtend en vrijdagochtend bootcamp. Waarvan de vrijdagochtend echt puur op kracht is en de andere twee een combi van kracht en cardio. Dinsdag en donderdagochtend hardlopen. Maandag en zaterdag rust. 

De start2run hebben we steeds stukken van 6 min gerend. Het was een ronde met veel glooiing dus echt heuveltje op en heuveltje af. Wel een verharde weg en dus een harde ondergrond. Maar dat is juist wel goed ter afwisseling van het continue rennen in het bos. Dat laatste vind ik veel leuker en mooier overigens. 
Morgenavond ga ik met een vriendin de stad in. Daar heb ik ook veel zin in.

Versef nog steeds last van de kaak waar die kies is getrokken. Tandvlees is nog steeds dik. Het doet niet zeer ofzo. Dus het gaat verder wel goed. De hechtingen zitten er ook nog in. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.