Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

alhambra

alhambra

20-11-2024 om 13:47 Topicstarter

Het weer nodigt zeker niet uit! Ik heb vrieg geluncht om even droog te kunnen wandelen maar het was niet leuk. Natte zooi en wind!

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

20-11-2024 om 14:55

vandaag 3 km gefietst op Venice Beach en 5 km door Berlijn 

Als beloning na het sporten zit ik nu in de massagestoel. Dadelijk even via de Ah naar huis lopen.
Morgenvroeg ga ik weer egym doen voor ik ga werken.

Goed bezig allemaal! Ik zit lekker onder een dekentje. Rustdag voor de spieren. Dat was wel nodig. Mijn hamstrings zijn wat gevoelig en daar ben ik echt zuinig op.

RoosOpJeHoed schreef op 19-11-2024 om 12:52:

[..]

Yoga is prima thuis te doen. Ik vind het persoonlijk veel prettiger dan in een groepje op uur en tijd. Die discipline lukt jou vast wel.

SuzyQ had toch ook Saxenda? Tijdje niet gelezen hier. Misschien is het een optie voor mijn zus. Die is net een beetje door de overgang heen aan het raken en komt vreselijk aan. Daar baalt ze van, want ze heeft er heel hard voor gestreden slank en fit te worden. Zal eens vragen of ze dit al eens heeft overwogen.

Ik had gisteren een wat mindere dag. Gesprek bij de GGZ was zwaar, al bood het wel weer nieuw perspectief. Toen ik thuiskwam toch een paar koekjes bij de thee genomen. Wandeling werd hem niet door het druilerige weer. Voelde me doodmoe, deels door slecht slapen van het weekend en deels doordat ik altijd heel moe ben tijdens mijn menstruatie. 's Middags met zoon naar een clubje. Zit je daar met andere moeders waar ik op dat moment echt geen zin in heb. In de avond een bakje kruidnootjes gegeten, het was nodig.

Vanmorgen wel gesport, maar het kwam uit mijn tenen. Bekken is ook nog steeds rot. En er is veel gedoe in (of meer rond) ons gezin momenteel dat erg veel stress geeft. Daarbij het Sinterklaasgedoe en het druilerige weer dat niet echt helpt in mijn positieve gevoel. Komt wel weer. Even door deze week heenknagen (alleen niet letterlijk )

Wat vervelend voor je dat je bekken nog zoveel last geeft. En daarnaast al de andere ongemakken die je noemt.  Ik hoop dat het inderdaad na deze week wat beter weer gaat. (Ik noem nog even mijn lichtbril.  Die gebruik ik vanaf begin oktober weer. Om goed te kunnen slapen maar ook vanwege de donkere dagen).

Ninoea schreef op 20-11-2024 om 12:00:

Gisteren heb ik uiteindelijk ook geen oefeningen thuis gedaan. Ik had er geen puf voor en zin in. Ik voelde dat ik meer rust nodig had. Vanochtend heb ik wel mijn training voor hardlopen gedaan. Maar ook dat een tandje lager want ik ben er niet naartoe gefietst maar met de auto gegaan. Wel de complete 45 minuten hardgelopen en warming up van 5 min dribbelen en 5 powerwalk en 10 min cooling down wandelen. Die training ging goed. Ben wel moe maar niet uitgeput. Kaak is niet gaan opspelen. Ik ben heel trots op mezelf dat ik niet in de fuik van “je moet sporten!” ben getrapt maar naar mijn lichaam luister en rust pak en sport waar mogelijk. Ik ben echt aan het leren. Tof!

Dit vind ik dus onwijs knap! 

Wij,  man en ik,  konden het vandaag niet opbrengen om te hardlopen (eega) en wandelen (ik). Hij heeft de garage opgeruimd,  ik ben op zolder bezig geweest.  Daarna hebben we een auto vol spullen naar de kringloop gebracht.  (Wat moeten wij in vredesnaam met 3 weegschalen in de badkamer bijvoorbeeld)

Dorestad schreef op 20-11-2024 om 21:03:

[..]

Wat vervelend voor je dat je bekken nog zoveel last geeft. En daarnaast al de andere ongemakken die je noemt. Ik hoop dat het inderdaad na deze week wat beter weer gaat. (Ik noem nog even mijn lichtbril. Die gebruik ik vanaf begin oktober weer. Om goed te kunnen slapen maar ook vanwege de donkere dagen).

Wat voor lichtbril heb jij? En hoe gebruik je hem? Ik denk er ook wel eens over na, loop in de winter soms de hele dag te gapen 

MissDalhousie schreef op 20-11-2024 om 21:23:

[..]

Wat voor lichtbril heb jij? En hoe gebruik je hem? Ik denk er ook wel eens over na, loop in de winter soms de hele dag te gapen

Ik heb de ayo.  Vorig jaar mee begonnen.  Kon toen 2 maanden op proef.  Elke ochtend gebruik ik hem zodra ik beneden ben.  Ik drink in tussentijd bakje koffie of ik doe alvast wat huishoudelijke taken.  Dat wil prima met bril op

hi! 
ja ik was druk of uitgeteld 😅 verhouding 1/3

Ik gebruik saxenda ja, voorwaarde is wel een gli-traject dus dat moet je wel doen voor je het krijgt. Of zelf betalen.

Heb nu al een paar weken erg last van duizeligheid, fysio heeft vandaag voor de derde keer bloeddruk gemeten en mijn polsdruk is achterlijk laag…  Ook bij meerdere metingen. Zwabbert een beetje tussen de 10 en 20mmhg. 
Morgen eerst met vriend naar de cardioloog, hopelijk mag ie daarna wel officieel ook weer rijden. Daarna naar school, heb niet zo’n lange dag morgen, dat is wel fijn.

vrijdag moet ik echter ook ivm leerlingbesprekingen.

RoosOpJeHoed schreef op 20-11-2024 om 13:11:

Ik moest vanmorgen even naar een dorpje verderop om een cadeautje voor in de surprise op school te kopen. Daar zit één van mijn lievelingstentjes, dus genoten van een heerlijk warme cappuccino. Heb de verleiding kunnen weerstaan om een stuk zelfgebakken appeltaart te nemen. Toen door een sneeuwstorm kind ophalen van school. Compleet verkleumd thuis. Wij doen niks meer vandaag.

Nou hier dus de afgelopen dagen helaas geen lunchwandeling kunnen doen door de stortbuien en vanavond mijn sportles helaas ook overgeslagen door de sneeuw en doordat kind met mij de surprise wilde maken.  Het cadeautje moeten we nog gaan halen.  

Worstenbroodjes lust ik op elk moment van de dag trouwens, maar als lunch is bij ons het meest gebruikelijk. 

Dorestad schreef op 20-11-2024 om 21:03:

[..]

Wat vervelend voor je dat je bekken nog zoveel last geeft. En daarnaast al de andere ongemakken die je noemt. Ik hoop dat het inderdaad na deze week wat beter weer gaat. (Ik noem nog even mijn lichtbril. Die gebruik ik vanaf begin oktober weer. Om goed te kunnen slapen maar ook vanwege de donkere dagen).

Ik heb vorig jaar in de winter een lichtbril uitgeprobeerd. Deed helemaal niks bij mij. Man heeft hem ook een tijdje geprobeerd, die slaapt een stuk slechter, maar ook die had er geen baat bij. Mijn slaapprobleem zit hem in de hormonen denk ik, want alleen last van tijdens de tijd van de maand. Ik slaap prima, maar ben in deze week altijd vroeg wakker en mijn hoofd is dan direct 'aan'. Dat kan rustig om 4 uur zijn

Vanmorgen ook vroeg wakker. Duurde nog bijna een uur voor de wekker ging, dus ik ben yoga gaan doen. Was mijn lijf op zich heel blij mee. Na ontbijt en koffie nog een kracht-workout gedaan van bijna een uur, toen vond ik het wel weer prima voor vandaag.

vanmorgen om 5.45 opgestaan om een grote thermosfles loeihete tomatensoep te maken voor de 3 personen die nu in Duitsland een chalet aan het slopen zijn. Morgen zijn we daar de hele dag met 7 personen aan het slopen,  dus dan krachttraining eigenlijk.  
Ik heb ruim 5 km gelopen terwijl de zon scheen en de weilanden nog enigszins wit waren van de winterse neerslag. Straks loop ik nog naar apotheek,  bibliotheek en kapper.  Dat zal ook nog een kilometer of 7 zijn.
De ingreep om de trigeminuszenuw het zwijgen op te leggen is mislukt.  De arts heeft besloten om nu onder mijn oogkas door via dus mijn gezicht de zenuw te bereiken in de schedel in plaats van via achterhoofd laatst.  Dat betekent voorlopig doorgaan met de medicatie waar ik trager van word in handelen en denken plus waar ik eetlust van krijg. Volgende week krijg (koop)ik vaccinatie tegen gordelroos.  Vriend van mij die ook trigeminusneuralgie heeft en die arts is raadde mij dit aan omdat gordelroos kan zorgen voor zenuwpijn.  

MissDalhousie schreef op 20-11-2024 om 21:23:

[..]

Ik heb, net als Dorestad, ook de Ayo geprobeerd. De AyoLite om precies te zijn. De proeftijd is ideaal om erachter te komen of het wat voor je doet. Bij mij helaas niks, maar het is verder wel een prettig ding om te dragen. Je merkt er haast niks van. Dus als je erover denkt zou ik deze gewoon proberen.

Dorestad schreef op 21-11-2024 om 11:16:

vanmorgen om 5.45 opgestaan om een grote thermosfles loeihete tomatensoep te maken voor de 3 personen die nu in Duitsland een chalet aan het slopen zijn. Morgen zijn we daar de hele dag met 7 personen aan het slopen, dus dan krachttraining eigenlijk.
Ik heb ruim 5 km gelopen terwijl de zon scheen en de weilanden nog enigszins wit waren van de winterse neerslag. Straks loop ik nog naar apotheek, bibliotheek en kapper. Dat zal ook nog een kilometer of 7 zijn.
De ingreep om de trigeminuszenuw het zwijgen op te leggen is mislukt. De arts heeft besloten om nu onder mijn oogkas door via dus mijn gezicht de zenuw te bereiken in de schedel in plaats van via achterhoofd laatst. Dat betekent voorlopig doorgaan met de medicatie waar ik trager van word in handelen en denken plus waar ik eetlust van krijg. Volgende week krijg (koop)ik vaccinatie tegen gordelroos. Vriend van mij die ook trigeminusneuralgie heeft en die arts is raadde mij dit aan omdat gordelroos kan zorgen voor zenuwpijn.

Wat jammer dat deze ingreep niet heeft gebracht wat gehoopt werd. Balen dat je dan weer medicatie moet slikken waardoor je extra moet gaan opletten met je leefstijl. Hopelijk doet de gordelroosvaccinatie iets voor je.

Ik heb egym gedaan, moest weer krachttest en stom genoeg scoorde ik overal lager. Nu hecht ik daar niet super veel waarde aan want het is een momentopname en ik ben ontzettend moe en koppijn  maar toch vind ik het een beetje stom
Ik zat wel ff te klooien want de training is isotonic of zo dus het was positief en negatief en dan alles 21 keer geloof ik. Geloof niet dat ik deze ronde heel fijn vind.
Daarna ff een klein stukje door het park gewandeld en paar boodschappen gedaan en in bad geweest en ga zo werken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.