Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

@Ninoea ik heb voorheen diverse Les Mills lessen gegeven maar dat houd ik niet up to date. Bij zelfverdedigingskunsten verwacht of zelfs expliciet gevraagd of je de lagere graden wilt lesgeven/begeleiden. Voor yoga ben ik naar India geweest voor een opleiding. 
@missBobby leuk, spierdefinitie! Ik vind mezelf niet zo gespierd maar mijn ex vond het maar niks. Die heeft nu een fluffier vrouw gevonden: hij blij, ik blij. En ik begrijp dat je bezig bent met daten, toch? Hopelijk is dat een match, die spierballen, daarmee kunnen niet alle mannen omgaan 

Qua eiwitten poog ik voor de ene maaltijd vegetarisch te blijven en bij de andere maaltijd haal ik dat uit vis-vlees-kip. Vegetarisch bijvoorbeeld hummus, gekookte eieren, hartige kwark, linzensalade, kikkererwten, soep met peulvruchten. Peulvruchten zijn je beste vriend: vezels en eiwitten. Yay. 
Ik wurm er meestal nog een cappuccino whey tussendoor met noot/zadenmix + fruit in de ochtend en een bakje yoghurt met whey voor het slapen. Anders red ik het niet. Nu het kouder wordt, eet ik liever warme havermoutpap dan yoghurt. Die eet ik ook graag hartig. Yoghurt ook, trouwens, liefst hartig. 

ToetieToover schreef op 28-10-2024 om 17:44:

@Ninoea ik heb voorheen diverse Les Mills lessen gegeven maar dat houd ik niet up to date. Bij zelfverdedigingskunsten verwacht of zelfs expliciet gevraagd of je de lagere graden wilt lesgeven/begeleiden. Voor yoga ben ik naar India geweest voor een opleiding.
@missBobby leuk, spierdefinitie! Ik vind mezelf niet zo gespierd maar mijn ex vond het maar niks. Die heeft nu een fluffier vrouw gevonden: hij blij, ik blij. En ik begrijp dat je bezig bent met daten, toch? Hopelijk is dat een match, die spierballen, daarmee kunnen niet alle mannen omgaan

Qua eiwitten poog ik voor de ene maaltijd vegetarisch te blijven en bij de andere maaltijd haal ik dat uit vis-vlees-kip. Vegetarisch bijvoorbeeld hummus, gekookte eieren, hartige kwark, linzensalade, kikkererwten, soep met peulvruchten. Peulvruchten zijn je beste vriend: vezels en eiwitten. Yay.
Ik wurm er meestal nog een cappuccino whey tussendoor met noot/zadenmix + fruit in de ochtend en een bakje yoghurt met whey voor het slapen. Anders red ik het niet. Nu het kouder wordt, eet ik liever warme havermoutpap dan yoghurt. Die eet ik ook graag hartig. Yoghurt ook, trouwens, liefst hartig.

hoe maak je de yoghurt hartig?

Ysenda schreef op 28-10-2024 om 17:53:

[..]

hoe maak je de yoghurt hartig?

Zout, peper, knoflook en groene kruiden. Daarna meestal nog wat komkommer, paprika, lente-ui. En geroosterde pompoenpitten.

Zometeen eet ik het bijvoorbeeld met zout, peper, knoflook, rucola, bieslook. Bij ovengeroosterde groenten en vlees. 

Ies

Ies

28-10-2024 om 21:13

ToetieToover, wat doe je voor leuke dingen! 
Hier bleeh, nachtdienst en dat wil meestal niet zo. Maar ik merk wel een enorm verschil met een poos geleden, toen was ik met nachtdienst een hele zombie en nu nog maar een halve haha. 
Nu met alle macht proberen mijn maandelijks gemiddelde aan stappen omhoog te houden. Voorheen ging ik ook vreselijk snoepen met nachtdienst, zo blij dat ik dat niet meer doe. 

Ies schreef op 28-10-2024 om 21:13:

ToetieToover, wat doe je voor leuke dingen!
Hier bleeh, nachtdienst en dat wil meestal niet zo. Maar ik merk wel een enorm verschil met een poos geleden, toen was ik met nachtdienst een hele zombie en nu nog maar een halve haha.
Nu met alle macht proberen mijn maandelijks gemiddelde aan stappen omhoog te houden. Voorheen ging ik ook vreselijk snoepen met nachtdienst, zo blij dat ik dat niet meer doe.

Oh dat lijkt me inderdaad zwaar om met nachtdienst niet te gaan snoepen! 

Ik heb tijdens / voor een migraine aanval echt onbedwingbare snaai aanvallen. Echt heel lastig om daar niet al teveel aan toe te geven. Ik krijg dan ook amper water weg, maar wel cola etc. Heel frustrerend   

Due-scimmie schreef op 28-10-2024 om 12:04:

[..]

Ha Miss,

Natuurlijk mag dat. Ik eet vegetarisch dus gebruik wel aanvullingen. Zo heb ik vandaag 48 gram rijstproteïne wat goed is voor 38,9 gram proteïne. Daarbij eet ik 260 gram soha yoghurt en 260 gram sojakwark wat samen 26 gram eiwit heeft. Daarnaast 160 gram plantaardige kipstuckjes met24 gram eiwit voor avondeten gepland. Tussendoor 1,5 portie vegan eiwitlimonade en 1 vegan proteïnereep die samen 25 gram eiwit hebben.

Heb begrepen dat je als vegetariër wat meer eiwitten moet eten omdat plantaardige eiwitten minder goed worden opgenomen.

Dankjewel, leuk om te zien hoe een ander dat doet!

Vandaag e-gym gedaan en daarna met de trainer naar mijn nieuwe programma gekeken. E-gym blijft, ik doe het atletische programma en daar zit al bewuste spieropbouw in - mijn metingen laten zien dat ik inderdaad een steeds hoger spierpercentage krijg. Daarnaast krijg ik nu twee verschillende HIIT-programma's en wisselende oefeningen voor specifieke spieren. We zijn bijna twee uur bezig geweest. Voel mijn spieren nu wel. Vanavond lekker een lesje hatha-yoga gedaan om de boel soepel te houden. 

Ies

Ies

28-10-2024 om 23:15

Happyapple schreef op 28-10-2024 om 21:41:

[..]

Oh dat lijkt me inderdaad zwaar om met nachtdienst niet te gaan snoepen!

Ik heb tijdens / voor een migraine aanval echt onbedwingbare snaai aanvallen. Echt heel lastig om daar niet al teveel aan toe te geven. Ik krijg dan ook amper water weg, maar wel cola etc. Heel frustrerend

Migraine vind ik ook wel een verhaal apart. Dat is toch meer overleven. Ik heb verschillende soorten aanvallen en er zitten aanvallen tussen waar ik ook enorme trek in ‘zooi’ heb. En zeker als ik dan nog even door moet omdat ik op werk ben oid dan geef ik daar ook wel aan toe.
Maar…echt enorm afkloppen nu, ik heb de laatste tijd zoveel minder hoofdpijn en last van migraine. Heel fijn en het kan natuurlijk diverse oorzaken hebben maar zelf geloof ik toch graag dat mijn gezondere leven daar wel een rol in speelt.

Hier ook iemand met heel veel hoofdpijnen en migraine. Herken ook wel die onbedwingbare trek dan.
Heb nu ook wat hoofdpijn en ben al meer dan een half uur wakker, dat helpt ook niet mee.
Ga maar eerder werken en dan vanmiddag naar de sportschool voor een rondje egym.
Gisteren had ik een cursus van 4 uur en daarna werken. Tussendoor een ommetje gemaakt en in de avond met man en kwam op zo'n 13.000 stappen uit.

ja ik heb gisteren een flink stuk speculaasbrok gegeten als lunch  en liep een uurtje of twee als een halve zombie rond na mijn medicijnen. Ik moest werken en erna de kinderen van school halen. Dus had eigenlijk geen tijd om te gaan liggen.  Daarna ging het weer beter en heb ik de rest van de dag redelijk normaal volgehouden.

Ik heb gisteren wel  cappuccino gepakt op het werk, een uitzondering mag af en toe. Ik was zo gaar na die cursus en kreeg hoofdpijn. Had ook van een collega een " gezonde" koek van de markt gekregen als lunch. Lekker was het wel dus 2 uitzonderingen eigenlijk.

ToetieToover schreef op 28-10-2024 om 17:44:

haha, snap wat je bedoelt.  de twee mannen die ik nu date vinden het juist prachtig. Zijn ook allebei sportief en de ene is zelf behoorlijk gespierd. 

Maar goed, anders is het jammer voor hen. Doe het toch echt voor mezelf  

Ik slaap zo slecht dat ik nu al thuis ben en in joggingpak op de bank lig. Was van plan egym te gaan doen maar ben zo ontzettend moe. Dus nu maar ff pas op de plaats. 

spannende dag morgen Friezinnetje, maar vast ook een waar je naar uit kijkt.
Ik hoop dat je snel hersteld, in de aanloop heb je je best gedaan meer kun je niet doen.

Ies

Ies

29-10-2024 om 18:59

Rustig aan Dolfje!
Friezinnetje, heel veel succes!
Hier gisteren 18.000 stappen, een absoluut record voor mij in de nachtdienst😁
En vanmiddag voelde ik me ontzettend gammel zoals vaak met nachtdienst. Een flink stukje gewandeld en nog steeds gammel maar wel genoten van de wandeling! 
Dat is wel echt nieuw voor mij: ipv gaan hangen etc als het lastig is in beweging komen. Het blijft even lastig dus dan kan het net zo goed een stuk minder negatief😁

Wat lief dat je aan Friezinnetje denkt, Ysenda! Dat het morgen alweer is zeg. Sterkte Friezinnetje, ik hoop op een goed herstel.

Ies, je hebt iig een positieve instelling, dat doet al veel goeds! Nachtdiensten lijken me lastig als je een gezond leefpatroon nastreeft.

Vanmorgen ging ik weer eens sporten en zag in mijn YouTube-geschiedenis dat mijn laatste workout van 18 oktober was, oepsie... Rustig begonnen met yoga en een workout met redelijk lichte dumbbells (1 en 1,5 kilo). Ook een stukje gewandeld, in de miezerregen nog wel   Wel weer vreselijk last van mijn huid. Soms voelt het of de hele boel openscheurt, zo naar. Uiteindelijk is het 'slechts' schraal en rood, maar het voelt enorm pijnlijk en belemmert me in mijn beweging. Hopelijk is het over een paar dagen weer over.

Afgelopen week waren we een paar dagen weg en in de badkamer hing een enorme spiegel. Lekker confronterend. Thuis zie ik alleen de bovenkant, de grote passpiegel hangt achter de deur, dus daarin kijk ik alleen als ik kleding aan heb. Maar nu zag ik dus dat mijn navel altijd sip kijkt, haha. En natuurlijk weet ik wel dat ik veel hangend vel heb, maar die confrontatie in de spiegel blijft een ding. Ach, het motiveerde om mijn mojo weer strak op te pakken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.