Jouw lijf
alhambra
04-01-2024 om 11:50
Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024
Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.
Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!
ToetieToover
27-10-2024 om 13:04
Ysenda schreef op 27-10-2024 om 10:25:
Ik heb vannacht goed geslapen. Ook wel eens fijn.
Net lekker gesport, ik had een vrijgeleide om allerlei apparaten voor bovenlichaam uit te proberen. Mijn schema is 3 dagen waarbij 1 training voor op het werk gepland is. En dit was training 4 deze week.
En mijn schouder gaat echt heel goed. Ik heb de fly machine toegevoegd en assisted chin ups. Beiden gingen beter dan ik verwachtte. Nu nog afwachten hoe mijn schouder het dan morgen doet.
Nu lekker aan mijn eiwitlimonade.
Straks met een vriendin naar een museum maar eerst even naar de decathlon.
Ik kan nu wel meer gewicht met mijn beenspieren aan maar mijn handen kunnen het gewicht van de stang niet meer goed aan. Dus ben ik opgewaardeerd naar straps, dan hangt het gewicht asn je armen en niet aan je handen.
Voor deadlifts heb ik ook straps nodig. Ik duim voor je schouder! Een beetje zwaaien helpt soms. Even de spanning eraf en de gewrichten bewegen.
En een
aan Bailey.
Wegens herfstvakantie was ik ook gevraagd om lessen over te nemen, maar ik moest bikkelen voor mijn examen. Zo stom dat ze zoiets vlak na een vakantieperiode plannen. Je zal maar vakantie willen houden! Ik moet echt even kijken naar de examenplanning en mijn vakanties aanpassen. O wacht ik dwaal af. Geen extra sportles gegeven dus, zoals MissDalhousie.
Ysenda
27-10-2024 om 13:41
ToetieToover schreef op 27-10-2024 om 13:04:
[..]
Voor deadlifts heb ik ook straps nodig. Ik duim voor je schouder! Een beetje zwaaien helpt soms. Even de spanning eraf en de gewrichten bewegen.
Ik denk dat ik ze ook nodig ga hebben bij dumble rows.
Ninoea
27-10-2024 om 17:34
Wat verdrietig dat je lichaam niet reageerde zoals je hoopte @bailey. Hopelijk gaat het deze maand voorspoediger wat dat betreft. Ik vond het met hormonen echt wel ingewikkeld om op gewicht te blijven destijds en dat lukte uiteindelijk dus ook niet zo goed. Hoe voel je je verder erover?
Vanochtend heb ik eerst hardgelopen en aansluitend bootcamp gedaan. Dat is geen goede combinatie heb ik gemerkt. Ik heb de hele dag al hoofdpijn en ik was te vermoeid om lekker mee te kunnen doen met de bootcamptraining. Morgen en overmorgen ben ik vrij druk met afspraken waardoor het handig leek om het te combineren. Ach .. al doende leert men.
@toetietover heb je ook een opleiding tot instructeur of iets dergelijks gevolgd dat je trainingen overneemt? Vind je het leuk om trainingen te geven?
Due-scimmie
27-10-2024 om 17:48
Ik lees wel mee, maar zit er even niet lekker in. Nu ik van fysio niet mag sporten laat het eten ook te wensen over.
Ga wel een loopband bestellen zodat ik in de avond nog uurtje kan lopen en dat niet alleen in donker buiten is.
Ninoea
27-10-2024 om 18:02
Aah vervelend @due-scimmie bewegen en eten gaan inderdaad vaak hand in hand. Weet je al wat voor loopband je wil? De loopbanden van dreaver staan regelmatig op mp.
Ysenda
27-10-2024 om 18:13
Ninoea schreef op 27-10-2024 om 18:02:
Aah vervelend @due-scimmie bewegen en eten gaan inderdaad vaak hand in hand. Weet je al wat voor loopband je wil? De loopbanden van dreaver staan regelmatig op mp.
Is dat dan een pre of juist niet, kwalitatief gezien.
Ysenda
27-10-2024 om 18:14
Due-scimmie schreef op 27-10-2024 om 17:48:
Ik lees wel mee, maar zit er even niet lekker in. Nu ik van fysio niet mag sporten laat het eten ook te wensen over.
Ga wel een loopband bestellen zodat ik in de avond nog uurtje kan lopen en dat niet alleen in donker buiten is.
Balen, dat is vaak wel met elkaar verbonden.
Misschien toch opschrijven? Want dan ben je wat meer bewust wat je eet en eet je minder?
Due-scimmie
27-10-2024 om 22:05
Ninoea schreef op 27-10-2024 om 18:02:
Ik heb er een besteld op Amazon. Die kan je inklappen en kan ook in een lichte helling. Hij moet wel op te bergen zijn
. We gaan hopelijk verbouwen begin volgend jaar dus dan moet ie op mijn slaapkamer passen.
Hij kan ook onder een stabureau.
MissDalhousie
28-10-2024 om 06:17
Handig, zo'n loopband!
Eten ging prima gisteren. Uiteindelijk ruim 100 gram eiwitten gegeten. Goed resultaat voor een eerste (weekend)dag. We waren de hele dag naar een pretpark met het hele gezin, dus veel gelopen. Uiteindelijk thuis nog wel bezweken voor wat Halloween-snoep. Het liefst zou ik het in de container smijten, zodat die verleiding weg is
Due-scimmie
28-10-2024 om 07:16
Dat snap ik van dat Halloween snoep. Gelukkig hebben kinderen hier snoep waar ik niet warm voor loop.
Vandaag weer met frisse moed voor voedzamere keuzes gaan. Heb mijn eten weer ingevoerd tot en met avondeten en zou dan op 140 gram eiwit uit moeten komen. En heb nog ruimte voor een snack. Ook weer op de fiets naar het werk, wel weer keer elektrisch om te kijken hoe mijn verrekte spier het houdt. Als het goed gaat morgen weer op gewone fiets.
MissBobby
28-10-2024 om 07:38
Heerlijk weekend gehad met voldoende lichaamsbeweging. Gisteren lang in de tuin gewerkt en 10 km gewandeld. Heerlijk weer was t zeg.
Net terug van t sporten, onderlichaam getraind. Mijn lichaam krijgt steeds meer vorm. Je ziet mn bovenbeenspieren en buikspieren beginnen te komen. Ik wil geen heel gespierd lichaam maar vind het wel mooi als je wat spieren ziet.
MissDalhousie
28-10-2024 om 10:48
Klinkt goed, MissBobby! Leuk, zulke zichtbare resultaten.
Succes, Due-scimmie, ik hoop dat je spier weer klaar is voor je gewone fiets. Frustrerend altijd, die blessures. Mag ik je vragen hoe jij aan de 140 gram komt, voor inspiratie?
Ysenda
28-10-2024 om 11:33
Mijn dag loopt anders dan gewenst.
Ik wilde vanmorgen voor het werk gaan sporten maar de cv monteur kwam tussen 8 en 11. Dus ipv sporten ben ik maar om 7 uur gaan werken. En dan vanavond in alle drukte maar sporten, ik heb een hekel aan een drukke sportschool.
Mijn schouders houden het goed na de training van gister, wel spierpijn maar verder valt het mee. Dus die training houd ik er in.
Omdat ik vandaag dus thuis werk, ik had mijn sportkleding al aan en nu geen zin om die uit te trekken, ga ik maar eens een nieuw ding proberen voor mijn lunch.
En ik moet nog bedenken wat ik vanavond wil gaan eten. Ik denk sla, aardappelpuree en kip, dan hoef ik ook geen boodschappen te doen.
Due-scimmie
28-10-2024 om 12:04
MissDalhousie schreef op 28-10-2024 om 10:48:
Klinkt goed, MissBobby! Leuk, zulke zichtbare resultaten.
Succes, Due-scimmie, ik hoop dat je spier weer klaar is voor je gewone fiets. Frustrerend altijd, die blessures. Mag ik je vragen hoe jij aan de 140 gram komt, voor inspiratie?
Ha Miss,
Natuurlijk mag dat. Ik eet vegetarisch dus gebruik wel aanvullingen. Zo heb ik vandaag 48 gram rijstproteïne wat goed is voor 38,9 gram proteïne. Daarbij eet ik 260 gram soha yoghurt en 260 gram sojakwark wat samen 26 gram eiwit heeft. Daarnaast 160 gram plantaardige kipstuckjes met24 gram eiwit voor avondeten gepland. Tussendoor 1,5 portie vegan eiwitlimonade en 1 vegan proteïnereep die samen 25 gram eiwit hebben.
Heb begrepen dat je als vegetariër wat meer eiwitten moet eten omdat plantaardige eiwitten minder goed worden opgenomen.
Ysenda
28-10-2024 om 13:18
Due-scimmie schreef op 28-10-2024 om 12:04:
[..]
Ha Miss,
Natuurlijk mag dat. Ik eet vegetarisch dus gebruik wel aanvullingen. Zo heb ik vandaag 48 gram rijstproteïne wat goed is voor 38,9 gram proteïne. Daarbij eet ik 260 gram soha yoghurt en 260 gram sojakwark wat samen 26 gram eiwit heeft. Daarnaast 160 gram plantaardige kipstuckjes met24 gram eiwit voor avondeten gepland. Tussendoor 1,5 portie vegan eiwitlimonade en 1 vegan proteïnereep die samen 25 gram eiwit hebben.
Heb begrepen dat je als vegetariër wat meer eiwitten moet eten omdat plantaardige eiwitten minder goed worden opgenomen.
Wat ik er van begrijp is dat ze prima worden opgenomen, maar dat bepaalde essentiële eiwitten meer in dierlijke producten voorkomen dan in plantaardige en dat je om toch in je behoefte van juist die essentiële eiwitten te voorzien je daarom meer plantaardige eiwitten moet gebruiken.
Eiwitten zijn lange ketens van een bepaald type moleculen, kenmerk is dat er een stikstofverbinding inzit. De hoeveelheid proteine in een product wordt daarom vaak gemeld business to business als de hoeveelheid stikstof Nx 6.25 omdat dat het gemiddelde gewicht is van eiwitten.
Daarom worden door leveranciers van eiwitten ook amino-acid profielen bepaald en gedeeld met hun klanten zodat zij voor consumenten producten kunnen ontwikkelen die een zo breed mogelijk profiel hebben. Elke eiwit-bron heeft zijn eigen profiel.
Werkmodus weer uit. 
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.