Jouw lijf Jouw lijf

Jouw lijf

Werken aan gezondere levenstijl en gewicht in 2024

Een gezellig draadje om elkaar te motiveren om onze persoonlijke doelen te halen op het gebied van een gezondere levensstijl en gewichtsverlies.

Succes allemaal en voel je vrij om aan te haken!

ToetieToover schreef op 26-10-2024 om 18:49:

Ik lees altijd met bewondering jullie enorm lange wandelingen maar vandaag is mij dat moeiteloos gelukt. Het was zulk lekker weer! Ik heb ge-yind, gechilled en daarna gewandeld. Die herfstige bosgeur! Heerlijk. Er was niet veel gezonds aan mijn eetpatroon vandaag, maar soit.

Gewicht zegt niet alles. Mijn gewicht fluctueert ook zomaar 1,5 kilo. Niks van aantrekken! Ik houd het dagelijks bij zodat ik de horrormoonse migraine zie ‘aankomen’ via de weegschaal. Om mijn progressie bij te houden, gebruik ik een centimeter en houd ik bij of ik sterker ben geworden. Dat gewicht zegt niet zoveel op korte termijn. Als je omvang afneemt en je kracht toeneemt, ga je 👍🏻.

Ik heb ook geen tijd voor zoveel wandelen.

Mijn app laat ook grafieken zien, per 7 dagen, maand of jaar. En als ik daar het gemiddelde naar beneden zie gaan vind ik dat een beter beeld geven dan een dagmeting. Want even wat te veel zout (zak chips) , koolhydraten (diezelfde zak chips) en hop kilo erbij.

De centimeter en foto's worden beheerd door PT

Ik heb vandaag zo’n 13.000 stappen gezet en ongeveer 9 km gefietst. Vanmiddag heb ik een rondje door het bos gewandeld met mijn man en dochters. De jongens waren beiden naar scouting. 

Ysenda schreef op 26-10-2024 om 20:27:

[..]

De docent moet verschillende houdingen aanbieden. Die van mij doet altijd een heel riedeltje: voor de rugklachten, frozen shoulder de rsi armen, allemaal aanpassingen. En dan loopt ze ook langs om het helemaal asn jouw specifieke blessure/beperking asn te passen.

Ik heb komende week 2x yogalessen op verschillende locaties.  Ook verschillende soorten.  Jouw verhaal neem ik in gedachten mee

Ik heb vanmorgen bij de sportschool een nieuw egym programma gekregen. Het vetverbrandingsprogramma, dus in deze serie 30 herhalingen en kortere pauze.
Ook nog gewandeld en gefietst en de 7 minute app gedaan maar wel paar witbiertjes op en uit eten geweest maar geen brood en kruidenboter en geen voor en nagerecht gepakt.
Morgen weer cardio en wandelen denk ik want maandag komt het er niet van.

Gisteren de boodschappen gehaald die bij het nieuwe voedingsplan passen. Skyr, cottage cheese, noten, zaden, bonen etc. Soms best zoeken!
Relaxt buiten bewegen zat er helaas niet in voor mij, want de kinderen hadden zwemles, sport, feestje en ik heb zelf nog extra uurtjes geholpen in de dojo om vakantie van andere trainer op te vangen. 's Avonds Halloween in de wijk. Ik heb er niets mee, maar mijn oudste wel, dus met hem en twee vriendjes de hele wijk door gelopen (verkleed en al). Erg leuk om te zien dat zoveel mensen moeite doen om er wat spannends/grappigs/moois van te maken voor de kinderen. Uiteindelijk dus alsnog ruim boven mijn 10.000 stappen gekomen.

MissDalhousie schreef op 27-10-2024 om 06:37:

Gisteren de boodschappen gehaald die bij het nieuwe voedingsplan passen. Skyr, cottage cheese, noten, zaden, bonen etc. Soms best zoeken!

Na een tijdje is dat je nieuwe normaal met de boodschappen.
Wij vinden skyr niet de moeite waard, magere kwark levert bijna net zoveel proteïne maar het mondgevoel is 100x beter. We vinden skyr plakken in je mond.

Bij de ah en de Lidl hebben ze ook cottage cheese light.

Ben jij de enige die dit voedingsplan gast volgen of gaat je hele gezin met aangepaste porties mee? Want met z'n alleen een zelfde eetpatroon hebben is makkelijker op alle fronten: boodschappen, koken en volhouden. 

Helaas is de punctie donderdag niet doorgegaan. Mijn lichaam deed niet wat het moest doen.
Gelukkig mag ik wel meteen door. Maar dat betekent ook een maand langer aan de hormonen.
Dus voorlopig blijf ik de weegschaal negeren.
Doel voor aankomende maand is meer bewegen dan afgelopen maand. En dan zien we wel wat november gaat brengen.

Nu ga ik hier eerst weer even bij lezen 

Ysenda schreef op 27-10-2024 om 07:24:

[..]

Na een tijdje is dat je nieuwe normaal met de boodschappen.
Wij vinden skyr niet de moeite waard, magere kwark levert bijna net zoveel proteïne maar het mondgevoel is 100x beter. We vinden skyr plakken in je mond.

Bij de ah en de Lidl hebben ze ook cottage cheese light.

Ben jij de enige die dit voedingsplan gast volgen of gaat je hele gezin met aangepaste porties mee? Want met z'n alleen een zelfde eetpatroon hebben is makkelijker op alle fronten: boodschappen, koken en volhouden.

Dank voor de tips! Mijn gezin gaat niet meedoen. Man wil gewoon eten waar hij zin in heeft (die heeft een groot, gespierd lijf, dus die kan ook gewoon eten wat hij wil zonder merkbaar effect) en de kinderen lusten niet zomaar alles. Maar ik ga er gewoon tussendoor schipperen met mijn eigen plan. Bij het ontbijt net hebben zij croissants op en ik een bord witte bonen in tomatensaus met cottagecheese. (En een half croissantje, want dat lust ik ook wel!) Toch al mooi 32 gram eiwit binnen voor 9 uur.

Bailey26 schreef op 27-10-2024 om 08:36:

Helaas is de punctie donderdag niet doorgegaan. Mijn lichaam deed niet wat het moest doen.
Gelukkig mag ik wel meteen door. Maar dat betekent ook een maand langer aan de hormonen.
Doel voor aankomende maand is meer bewegen dan afgelopen maand. En dan zien we wel wat november gaat brengen.

Dat is jammer, Bailey, maar wel fijn dat je gelijk door mag. Ik duim voor een mooie opbrengst in november! 

Bailey26 schreef op 27-10-2024 om 08:36:

We blijven duimen Bailey.

Ik heb vannacht goed geslapen. Ook wel eens fijn.
Net lekker gesport, ik had een vrijgeleide om allerlei apparaten voor bovenlichaam uit te proberen. Mijn schema is 3 dagen waarbij 1 training voor op het werk gepland is. En dit was training 4 deze week. 
En mijn schouder gaat echt heel goed. Ik heb de fly machine toegevoegd en assisted chin ups. Beiden gingen beter dan ik verwachtte. Nu nog afwachten hoe mijn schouder het dan morgen doet. 

Nu lekker aan mijn eiwitlimonade.
Straks met een vriendin naar een museum maar eerst even naar de decathlon.
Ik kan nu wel meer gewicht met mijn beenspieren aan maar mijn handen kunnen het gewicht van de stang niet meer goed aan. Dus ben ik opgewaardeerd naar straps, dan hangt het gewicht asn je armen en niet aan je handen.

Ik heb mijn sportsessie er ook alweer opzitten voor vandaag, waren om 9 uur in de sportschool.
Meteen boodschappen gedaan, het wordt kippensoep met hoop groente en taugé vanavond en de " viral cottage cheese wrap" met kruiden roomkaas en ham en rucola. 
En ik maak straks ook meteen voor morgen een koolhydraatarme bloemkool-gehakt ovenschotel.

Wij waren een paar dagen weg in een hotel en ondanks dat ik let op wat ik eet is het toch altijd veel zouter en vetter dan ik thuis maak. Dus vannacht slecht geslapen van de buikpijn en vanmorgen kwam ik als een opgeblazen pad uit mijn bed. Kilo erbij op de weegschaal en enorme hoofdpijn. De ochtend begonnen met flink veel water en mijn vertrouwde ontbijtje van magere kwark, granola en fruit. Vanmiddag gaan we ter afsluiting van de vakantie nog een ijsje halen, want het is mooi weer en de laatste dag dat de ijssalon open is. Daarna vind ik het wel weer genoeg met het snoepen en anders eten.

Sporten is 'm de afgelopen dagen ook niet geworden, behalve de trick or treat tocht door we wijk gisteren. Maar dat is voornamelijk geslenter (en soms voor de grap wegrennen), dus tel ik niet echt mee. Mijn bekken heeft er ook een mening over...

Dorestad, ik hoop dat je een fijne yogales gaat vinden deze week!

Bailey, hopelijk gaat november je mooie dingen brengen!

MissDalhousie, goed bezig met die boodschappen! W.b.t. de Skyr zou ik ook overstappen naar magere kwark, zoals Ysenda aanbeveelt. Ik vind persoonlijk Skyr wel lekker, maar het is best duur t.o.v. gewone kwark. Ik koop het soms in de aanbieding, maar vind het weinig toevoegen, magere kwark is gewoon prima. Wel jammer dat de rest van je gezin niet meedoet, want dat maakt het een heel stuk makkelijker. Overigens is een gezond eetpatroon voor niemand verkeerd of je nu een gespierd lichaam hebt of niet. En kinderen kunnen best leren gezond te eten, de mijne (7 jaar) vind inmiddels chili sin carne en couscous met linzen heerlijk, maar dat heeft even wat voeten in de aarde gehad Een gezond leefpatroon ontwikkelen is een heel proces, maar stukje bij beetje kom je er wel. Succes!

Ysenda en Ninoea, weer goed bezig as usual Dolfje ook duimpje omhoog!

MissDalhousie schreef op 27-10-2024 om 09:07:

[..]

Dank voor de tips! Mijn gezin gaat niet meedoen. Man wil gewoon eten waar hij zin in heeft (die heeft een groot, gespierd lijf, dus die kan ook gewoon eten wat hij wil zonder merkbaar effect) en de kinderen lusten niet zomaar alles. Maar ik ga er gewoon tussendoor schipperen met mijn eigen plan. Bij het ontbijt net hebben zij croissants op en ik een bord witte bonen in tomatensaus met cottagecheese. (En een half croissantje, want dat lust ik ook wel!) Toch al mooi 32 gram eiwit binnen voor 9 uur.

Kun je het ze gewoon voorzetten als: dit eten we vandaag. En dan laten proberen?

Mijn zoon moest gewoon alles proberen en pas na 2x mocht hij aangeven of het viel in 1 van de 4 categorieen: heel lekker, neutraal, meh maar ik eet het wel of echt niet meer.

Vaak waren de 'echt niet meer' dezelfde als die van mij. Bij nieuwe dingen zei ik dat ook, dat ik ook niet wist hoe het zou smaken maar dat we het wel gingen eten. 

Nu staat er in zijn echt niet meer: erwtensoep en oesters. 

Tot mijn verbazing staat er al vanaf zijn 2e in de heel lekker: oude camembert.

Op geklommen uit de meh groep naar neutraal zijn de beroemde p's: patat, pannenkoeken, pizza, poffertjes. Tot zijn 10e vond hij dat niet lekker, een drama met kinderfeestjes. Hij heeft regelmatig om een bruine boterham gevraagd want vond en vindt hij meh.

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

27-10-2024 om 12:21

ik heb een rondje gelopen, klein half uurtje. Maar merk dat er vooruitgang in zit. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.